%29

نهال بادام آذر خوشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 4 کاربر)

36,000 تومان

  • خواستگاه : ایتالیا
  • شروع باردهی : سال دوم کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 5 الی 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۲۶۰۰ متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : تونو و مامایی
  • میزان آبیاری : 20 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

توضیحات نهال بادام آذر خوشه ای :

بادام‌ها انواع بسیار مختلفی دارند و همگی خواص فراوانی نیز دارا هستند. بادام خوشه ای آذر یکی از انواع بادام است که دیرگل است. امروزه مرغوبیت و کیفیت این رقم از بادام، باعث محبوبیت آن شده.

در ادامه به معرفی نهال بادام خوشه ای آذر خواهیم پرداخت و در نهایت نکاتی را در خصوص قیمت نهال بادام آذر هم بیان خواهیم کرد. شما میتوانید برای نهال بادام آذر با برتر نهال تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده کنید.

خواستگاه بومی:

درخت بادام آذر یکی از قدیمی ترین درختان آجیل است که توسط انسان کشت شده است. درخت بادام بیشتر در ایالات متحده (کالیفرنیای مرکزی، آریزونا، تگزاس، جورجیا) و در کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا، ایران، سوریه، مراکش و استرالیا کشت می شود. در طول دو دهه گذشته، تولید بادام درایران سه برابر شده است، به طوری که ایران بیش از 80 درصد از عرضه جهانی را به خود اختصاص داده است. شما میتوانید برای خرید نهال بادام آذر با برتر نهال تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده کنید.

پایه اصلی نهال  :

برای پایه این نهال از نهال بادام تلخ استفاده می شود.

نهال بادام آذر خوشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ویژگی نهال :

به عبارتی درخت بادام آذر در آب و هوای گرم و خشک رشد می کند، اما در سردسیر نیز نیازهای خاصی دارد و به همین دلیل در آب و هوای گرمسیری قابل کشت نیست. با توجه به اینکه نسبت به سایر درختان میوه خیلی زود شکوفا می شود، در این دوره می تواند در اثر سرمازدگی آسیب ببیند و این عامل محدود کننده اصلی در هنگام رشد درختان بادام آذر است.

ریشه‌های این نهال مقاومت زیادی دارند؛ از همین رو در شرایطی که خاک آن زیاد هم مناسب نباشد، می‌تواند رشد خوبی داشته باشد.

فاصله مناسب برای کاشت :

کاشت نهال بادام آذر در مزرعه می تواند در زمستان (قبل از شکوفه دادن) انجام شود.قبل از کاشت، باید موقعیت درختان را در مزرعه برچسب گذاری کنیم. به طور کلی درختان بادام به شکل مستطیل یا شش ضلعی کاشته می شوند. نهال های بادام آذر معمولاً در فاصله کمتر از 5.5 متر بین آنها کاشته نمی شوند، به خصوص زمانی که خاک به اندازه کافی حاصلخیز باشد. اگر در فواصل کمتر از این کاشته شوند، پس از چند سال، ازدحام بیش از حد درختان و سایه زنی متقابل درختان از کمیت و کیفیت تولید کاسته شده و برداشت و هرس را دشوارتر می کند. با این حال، روش‌های نوآورانه‌ای وجود دارد که فاصله‌های (۱،۲×۱،۲ متر) را پیشنهاد می‌کند، اما این در صورتیست که عمر مفید درخت بسیار کوتاه باشد.

به صورت میانگین فاصله کاشت مناسب برای این نهال بادام 5 تا 6 متر است.

ارتفاع درخت در طول عمر

درخت بادام آذر اغلب در لیست 5 یا 10 گیاه برتر برای رشد قرار می گیرد. با این حال، این مطالعات ممکن است شرایط آب و هوایی بهینه را برای درختان بادام فرض کنند، و این شرایط را نمی توان در هیچ کجا یافت. در نتیجه، مکان شاید مهمترین پارامتر در هنگام رشد درختان بادام برای ارتفاع آنها باشد. این درخت در شرایط اقلیمی خاصی رشد می کند و انحراف قابل توجه از این نیازها از نظر تولید برای پرورش دهنده هزینه خواهد داشت. ثانیاً درختان بادام حتی با مدیریت با کیفیت بالا از سوی پرورش دهندگان باتجربه تا سال ششم یا هفتم احداث باغ عملکرد خوبی ندارند.رشد درخت و میزان ارتفاع آن یک جور هایی بستگی به شرایط درخت دارد. اگر این شرایط مساعد باشد و نگهداری از آن به درستی صورت گیرد، درخت حداکثر به 5 متر خواهد رسید؛ حداقل ارتفاع این درخت هم 4 متر میباشد.

نهال بادام آذر خوشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

این درخت در سرمای شدید نمی تواند کشت شود  و در مناطق گرمسیر بهترین عملکرد را خواهد داشت. . شما میتوانید برای خرید نهال بادام آذر با برتر  نهال تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده کنید. نیاز سرمایی نهال بادام خوشه ای آذر بین ۱۰۰ الی ۴۰۰ ساعت است.

عمر مفید نهال :

عمر مفید این درختان در حدود ۳۵ تا ۴۵ سال است. یک تولید کننده باید صبور و البته فعال باشد تا هزینه های سال های اول را بدون انتظار درآمد قابل توجه تحمل کند. به این، باید اضافه کنید که درخت بادام آذر (مانند بسیاری از درختان میوه دیگر) تمایل ذاتی به باروری متناوب دارد (درخت در یک سال عملکرد بسیار خوبی دارد و در سال بعد عملکرد کم -اگر نگوییم صفر-). این البته مشکلات زیادی را ایجاد می کند، زیرا در بسیاری از موارد کشاورز نمی تواند عملکرد باغ خود را پیش بینی کند و نمی تواند به توافقات تجاری به موقع با تاجران اقدام کند. تحمل جایگزین همچنین منجر به نوسانات درآمد از سال به سال و در نتیجه بدتر شدن پیش بینی جریان نقدی می شود.

نهال بادام آذر خوشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان وزن هر میوه :

فقط بادام شیرین را می توان به صورت ساده مصرف کرد یا در آشپزی استفاده کرد. بادام تلخ حاوی ماده ای است که می تواند به ماده سمی دیگری تبدیل شود که ممکن است باعث ایجاد شرایط تهدید کننده برای انسان شود. تخمین زده می شود که به طور متوسط ​​یک بادام تلخ حاوی آمیگدالین است که قادر به تولید 1 میلی گرم اسید هیدروسیانیک (سم) است. دوز کشنده اسید هیدروسیانیک حدود 40 میلی گرم برای بزرگسالان متوسط ​​(حدود 40 بادام تلخ) و حدود 5-10 میلی گرم (5-10 بادام تلخ) برای بچه ها است.وزن هر بادام خوشه ای آذر حدود ۱/۴ گرم است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

برای بادام آذر ارتفاع حدودا ۲۶۰۰ متر از سطح دریا مناسب است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

متأسفانه، آفات و بیماری های درخت بادام آذر مثل پژمردگی ورتیسیلیوم می‌توانند سال‌ها بدون میزبان گیاهی در خاک زندگی کنند. اولین احتیاط در برابر پژمردگی ورتیسیلیوم، نگهداری از آیش مزرعه به مدت 4 سال است، در صورتی که گونه های پنبه یا Solanaceae (گوجه فرنگی، سیب زمینی، تنباکو) در این مزرعه کشت شود. از طرف دیگر، یک کشاورز می تواند انواع علف ها را برای چند سال بکارد یا زمین را با یک پوشش پلاستیکی مخصوص بپوشاند .دومین اقدام احتیاطی در برابر ورتیسیلیوم، انتخاب پایه مقاوم به این بیماری است. آبیاری بیش از حد و وجود علف های هرز خاص باعث گسترش سریع بیماری می شود.

شما میتوانید برای خرید نهال بادام آذر با برتر نهال تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده کنید.

نهال بادام آذر خوشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

در اکثر کشورها کشاورزان بادام را با دست برداشت می کنند. از وسایل مخصوصی استفاده می کنند و شاخه ها را تکان می دهند تا بادام در تورهای جمع آوری مخصوصی که در زمین گذاشته شده است بیفتد. با این حال، در باغ بزرگ تجاری ، دستگاه های ویبراتور بزرگ به تنه بادام متصل می شوند و آن را به شدت تکان می دهند، به طوری که صدها بادام به زمین می افتند.  .در یک شرایط خوب حداکثر عملکرد میوه در هکتار برای این نهال بادام پربار، به 5 الی 6 تن می‌رسد. شما میتوانید برای خرید نهال بادام آذر با برتر نهال تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده کنید.

شروع باردهی محصول  :

این نهال بادام بسیار پر محصول و باکیفیت است. در مناطقی که خطر بارندگی وجود ندارد، بادام ها را چند روز در زمین می گذارند تا خشک شوند .2 سال پس از کاشت می توانید بر روی محصول دهی حساب کنید و 7 سال بعد از آن نیز به محصول اقتصادی می رسد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

این نهال خودبارور است اما می توان از زنبور عسل برای گرده افشانی بیشتر استفاده کرد. پرورش دهنده بادام باید اطمینان حاصل کند که جمعیت زیادی از زنبورهای عسل (2-3 کلنی قوی در هر هکتار یا 5-7 در هر هکتار) در داخل باغ وجود دارد، به طوری که یک زنبور نه تنها از گل های مختلف یک درخت دیدن کند، بلکه همچنین گرده را به درخت دیگری با انواع مختلف منتقل می کند که معمولاً در فاصله 6-9 متری قرار دارد.

نحوه و مدت آبیاری درخت :

در دهه‌های گذشته درصد زیادی از باغ‌های بادام غیرآبیاری بودند. با این حال، کشاورزان به سرعت دریافتند که درخت بادام به میزان زیادی به تامین آب (500-600 میلی متر) واکنش نشان می دهد، هم از نظر رشد شدید و هم افزایش قابل توجه تولید. به این ترتیب امروزه بیشتر باغات بادام آبیاری می شوند. به طور کلی این درخت سالانه به ۶ تا ۸ هزار متر مکعب آب در هر هکتار نیاز دارد.

نهال بادام آذر خوشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان شکوفایی درخت :

درخت بادام آذر مانند همه درختان میوه، آفتاب کامل و خاک با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. درخت بادام در طیف گسترده ای از خاک ها از لوم شنی تا رس شنی رشد می کند، اما به طور کلی خاک های سبک، حاصلخیز، عمیق و با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. نهال بادام خوشه ای آذر دیرگل است و گل های آن دیر شکوفا می شوند.

از ارقام دیگر نهال‌های دیرگل تولید شده در نهالستان برتر نهال می‌توان به نهال بادام تونو، نهال بادام مامایی، نهال بادام فرانیس، نهال بادام شکوفه، نهال بادام اسکندر، نهال بادام شاهرودی ۷ و  نهال بادام شاهرودی ۲۱ اشاره کرد.

نتیجه گیری:

امروزه بسیاری از باغداران به دنبال خرید نهال های مرغوب و با کیفیت میباشند، مجموعه نهال برتر نهال با استفاده از متخصصین خود سعی در جلب رضایت مشتریان دارد، جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید نهال بادام آذری یا انواع دیگر نهال ها با مجموعه ما تماس حاصل کنید.

4 دیدگاه برای نهال بادام آذر خوشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. کیانی

    بسیار عالی ، توضیحات کامل و جامع بود .

    • mohammadi

      سلام
      خوشحالیم بابت حسن نظرتون

  2. محبت داودی

    سلام اگر واقعا اینطور باشه که شما میگید واقعآ حرف ندارن نهال هاتون

    • برتر نهال

      سلام دوست عزیز
      تمام ارقام نهال‌هایی که ارسال می‌کنیم با لیبل جهاد کشاورزی هستن و درای ضمانت نامه
      تمام اطلاعات نوشته شده بر اساس اطلاعات عملی منابع معتبر هستند و تجربیات بدست آمده از باغ‌های احداث شده هتسند

  3. محمد هاشم مهدوی

    سلام و احترام خدمت شما، من در افغانستان زندگی می کنم و از خواندن مطالب بالا خوشم آمد. من چگونه می توانم بادام دیر گل را در افغانستان به دست بیاورم؟

    • برتر نهال

      سلام وقت بخیر
      واتساپ پیام بدین کارشناسان راهنماییتون کنن
      https://wa.me/989144501003

  4. اسدی از دزک

    با سلام و خدا قوت
    برای مناطق سردسیر چهارمحال و بختیاری که بارندگی 500 میلیمتر در سال دارند چه نهال کم آبی توصیه می فرمایید آقای مهندس ؟

    • برتر نهال

      سلام وقت بخیر
      نهال بادام آذرخوشه‌ای کم آب هستش و دیمی هم میشه کاشت کرد
      برای منطقه شما که ۵۰۰ میلی‌متر بارندگی در سال داره قابلیت کاشت دارد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال