%20

نهال گردو پدرو: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

89,000 تومان

  • خواستگاه : ترکیه
  • شروع باردهی : سال اول پس از کاشت
  • زمان گلدهی : اواخر برج یک
  • فاصله کاشت نهال : 6*6
  • میزان باردهی در هکتار : 2 الی 3 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 الی 3000 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 7 الی 10 روز یک بار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 6 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال گردو پدرو

نهال گردو پدرو در دسته ارقام نهال گردویی قرار دارد که مناسب کاشت در سایر مناطق کشور است و می‏تواند رشد خوب و قابل ملاحظه‌ای داشته باشد، اندازه محصولات این رقم نهال گردو درشت بوده و مغز گردو آن نیز سفید رنگ و دارای چربی به نسبت زیاد است که به همین خاطر این مغز گردو بسیار مناسب استفاده در آجیل‌ها و سایز غذاها است و این موضوع خود یکی از دلایل مهم برای خرید نهال گردو پدرو برای اکثر باغداران و کشاورزان محترم است.

خاستگاه اصلی نهال  گردو پدرو

خاستگاه اصلی این رقم نهال گردو همان گونه که از اسمش پیداست متعلق به منطقه‌ای وسیع و پهناور در کشور ترکیه است که از نظر جغرافیایی و آب و هوایی دارای شرایط بسیار خوب و مفید برای کاشت نهال گردو پدرو بوده و در باغ‌های این منطقه به صورت سرتاسری نهال گردو پدرو به چشم می‏خورد و کشاورزان در این ناحیه سخت مشغول پرورش این نهال گردو هستند که سالانه با فروش نهال گردو پدرو سود و درآمد چشم گیری به دست خواهند آورد که برای زندگی و آینده خود و خانواده‏هایشان بسیار مفید خواهد بود.

پایه اصلی نهال  گردو پدرو

این نهال گردو به صورت پاکوتاه است و بیشتر به صورت پیوندی به فروش می‏رسد زیرا نهال گردو بذری عملکرد پایین‏تری نسبت به نهال گردو پیوندی دارد و میزان باردهی و محصول‌دهی آن نیز به نسبت کم‏تر از نهال گردو پیوندی است، پس بهتر است هنگام خرید نهال گردو پدرو دقت فرمایید و به سمت ارقام پیوندی از نهال گردو خود بروید زیرا هم عمر نهال طولانی‏تر و هم بسیار زود‏تر و در مقدار بسیار بالا محصول می‏دهد.

ویژگی نهال گردو پدرو

اگر به طور کلی بخواهیم درباره ویژگی‏های نهال گردو پدرو صحبت کنیم باید بگوییم از تمامی لحاظ‌ها این نهال گردو مناسب کاشت و پرورش است زیرا بیشتر ویژگی‏های یک نهال خوب را در خود دارد به طور مثال رنگ مغز این گردو سفید بوده و این رقم گردو درشت و پربار بوده و از همه مهم تر مناسب کاشت در سایر ارتفاعات و آب و هوا نیز است و می‏تواند به بهترین شکل ممکن عمل کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال گردو پدرو در سایر مناطق با آب و هواهای مختلف نیز به خوبی رشد خواهد کرد اما مناسب‏ترین و بهترین آب و هوا برای کاشت این نهال گردو آب و هوای سرد و معتدل و نیمه سردسیر است که بهتر و بیشتر در این نوع آب و هوا و شرایط جوی می‏تواند عمل کند و محصولات بسیار خوب و ارزشمند به تولید برساند که برای صادرات و خرید و فروش هر نوع باغدار و کشاورزی نیز مهم و سودمند خواهد بود.

فاصله مناسب برای کاشت

درست است که نهال گردو پدرو رشد و عملکرد بسیار خوبی دارد اما باید بدانید که رعایت فاصله کاشت این نهال در میزان رشد نهال گردو و محصول دهی آن نیز بسیار مهم و اهمیت بسیار دارد، بنابراین بهترین و مناسب‏ترین فاصله برای کاشت این گونه ارقام نهال گردو حدود 6 در 7 متر مربع بوده که در این فاصله نهال گردو می‏تواند به خوبی هم رشد شاخ و برگ داشته باشد و هم رشد و باردهی بسیار بالا و زیاد داشته باشد که این مسئله به نفع هر باغداری خواهد بود.

خاک مناسب کاشت

نکته مهمی که برای خاک نهال گردو پدرو بسیار مهم و حائز اهمیت است، توجه به این موضوع است که باید خاک این نهال گردو بسیار سبک و غنی از مواد مورد نیازش باشد یعنی بهتر است قبل از کاشت نهال ابتدا آزمایش‏های مورد نیاز در رابطه با خاک انجام شده و خیلی خوب خاک کاشت نهال خود را زیر و رو کنید تا سبک شود و مناسب کاشت نهال گردو پدرو باشد وگرنه نهال شما در خاک‌های سنگین به خوبی نمی‏تواند رشد کند و عملکرد خوبی هم نخواهد داشت پس بهترین خاک، خاک‏های نرم و لومی هستند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

بهترین و سازگار‏ترین زمان برای کاشت نهال گردو پدرو ابتدا و انتهای فصل بهار است چرا که در این زمان شکوفه‏ها و گل‏          از تنظیم کود و خاک مورد نیاز نهال گردو اقدام به کاشت آن نیز کنید.

کود مناسب برای نهال

نهال گردو پدرو برای رشد و تکثیر نیاز به کود‏های مهم و ضروری دارد که باعث رشد بیشتر نهال گردو خواهد شد البته زیادی اضافه کردن کود به خاک نهال هم نیز باعث خشکی و آسیب رسیدن به آن نیز خواهد شد، از جمله کود‏های مورد نیاز و قابل استفاده برای این نهال گردو کود‏های اسید هومیک، کود کامل، کود 2020 و کود‏های آمونیوم فسفات نیز هستند که اضافه کردن آن‏ها به خاک نهال گردو نیز باعث رشد چند برابر و رو به بالا‏ی نهال شما خواهد شد.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال گردو پدرو از نظر قدی و ارتفاع نیز رشد نسبتا خوبی دارد و ارتفاع آن نیز در طول عمر خود در صورت مراقبت و نگهداری مناسب در حدود 4 الی 6 متر خواهد رسید که این میزان ارتفاع بسیار مناسب بوده و برای همین در اکثر باغات و زمین‌ها از این نهال گردو در دور تا دور باغ بصورت پرچین استفاده می‏کنند و حتی به خاطر تنه نسبتا بلند این درخت از چوب‏ آن نیز در بسیاری از شغل‏ها و مصارف خانگی نیز استفاده می‏شود.

هرس درخت

همان طور که مشخص است هرس کردن برای هر نهالی مهم و ضروری است و علاوه بر فرم دهی نهال شما باعث رشد و عملکرد بهتر نهال شما خواهد شد حال نهال گردو که جای خود دارد و باید برای هرس کردن آن نیز زمان و وقت مناسب خودش اختصاص داده شود، نهال گردو پدرو درخت خوبی است و دارای باردهی و عملکرد بسیار بالایی است و هرس کردن به موقع به رشد و بازدهی بالای این نهال گردو نیز بسیار کمک کرده و برایش در طول عمر خود مفید واقع شده است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

این رقم نهال گردو به این دلیل تجاری و ارزشمند دیده شده است که توانسته در برابر خشکی زیاد تحمل خوبی از خود نشان دهد و همچنین می‏تواند سرمای در حدود 700 الی 1500 ساعت سرمای هوا را در دمای بین 6 الی 10 درجه سانتی گراد تحمل کند و به خوبی به رشد خود ادامه دهد، در ضمن اگر این میزان نیاز سرمایی نهال گردو پدرو در زمستان تامین نشود این نهال نمی‏تواند در فصل بهار به خوبی شکوفه دهد و جوانه بزند و حتی احتمال از بین رفتن آن نیز هم بالا می‏رود.

عمر مفید نهال

عمر مفید و اقتصادی برای این نهال نیز در حدود 90 الی 110 سال تخمین زده شده است اما در صورت مراقبت و نگهداری خوب و مفید از این نهال گردو می‌توان تا 150 سال از این نهال گردو استفاده مهم و اقتصادی کرد و به محصولاتی ارزشمند و درجه یک دست پیدا کرد که حتی می‏توان مقدار عظیمی از آن را به کشور‏های دیگر نیز صادر کرد.

سن حیات نهال

با توجه به عمر مفید این نهال می‏توان از کاشت و پرورش آن نیز سود و بهره چشم گیری به دست آورید زیرا این نهال گردو بسیار پربار و تقریبا 60 درصد باردهی بیشتری نسبت به سایر ارقام نهال گردو دارد که این مقدار رقم بسیار خوب و سودمندی برای هر کشاورز و باغداری خواهد بود به همین علت است که بیشتر باغداران پس از سن حیات این نهال گردو آن را بریده و نهال گردو جوان‏تری را نیز جایگزین آن می‏کنند.

میزان وزن هر میوه

این رقم نهال گردو جزو گردو‌های درشت و نسبتا سنگین است و این در صورتی است که وزن هر عدد از این گردو نیز در حدود 18 گرم می‌باشد که حدود 50 درصد به بالای آن را مغز این گردو تشکیل داده است که مغز آن نیز دارای چربی بسیار بالا و سفید رنگ است، درضمن پوسته چوبی این گردو خوشمزه کاغذی شکل و بسیار سکننده و نازک است و به راحتی مغز آن از پوسته‏ چوبی جدا خواهد شد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

نهال گردو پدرو امروزه در سایر نهالستان‏های کشور دیده شده و به فروش می‏رسد، قیمت نهال گردو پدرو با وجود مناسب بودن آن از هر لحاظ و داشتن طرفدارهای زیاد مناسب بوده و تمام باغداران توانسته با اندک سرمایه اولیه آن را تهیه کنند، چرا چون این رقم نهال گردو علاوه بر پربار بودن در سایر ارتفاعات از سطح دریا قابل کاشت است و می‏تواند به خوبی رشد کند؛ ارتفاع مناسب برای کاشت این نهال در حدود 100 الی 3000 متر از سطح دریا است که سایر باغ‏های کشور نیز در این میزان ارتفاع قرار دارند.  

نهال گردو پدرو: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها

با وجود اینکه این رقم نهال گردو نیز  مقاومت بسیار خوبی در برابر آفات و بیماری‏ها از خود نشان داده ولی لازم است سم پاشی‏های لازم برای مقابله با حمله این گونه آفات نیز انجام شود، از جمله افات نهال گردو نیز می‏توان به کرم سیب و کرم خراط و همینطو خرم ریشه‌خوار اشاره کرد که در صورت گرفتار شدن نهال گردو به اینگونه آفات باید راه حل‏ها و اقدامات لازم صورت بگیرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی و برداشت این رقم نهال گردو نیز بسیار بالا بوده است و معمولا در همان سال اول پس از کاشت شروع به محصول دهی و باردهی خواهد کرد و می‏تواند حدود ۲ الی ۳ تن میوه در هکتار نیز تولید کند که رقم بسیار خوب و بالایی برای هر باغداری است و با کاشت این نهال توانسته سود و سرمایه اولیه خود را چند برابر سود و سرمایه اولیه کند و حتی با فروش نهال گردو پدرو در مقدار بسیار بالا وارد عرصه تجارت جهانی گردد.

شروع باردهی محصول

نهال گردو پدرو  دیرگل بوده و این خود یکی از مزیت‏های این نهال بوده و درضمن این نهال گردو از نظر عملکر نیز زودرس و پربار خواهد بود و معمولا از همان سال‏های اول پس از کاشت شروع به محصول دهی ان هم در میزان و مقدار بسیار بالا خواهد کرد، در صورت مناسب بودن شرایط کاشت برای این محصول نیز توانسته باردهی آن را چند برابر مقدار قابل پیش بینی کرد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

برای کاشت نهال گردو پدرو بهتر است از رقم مناسب برای گرده افشانی این نهال گردو استفاده کرد و به ازای هر 10 اصله نهال گردو پدرو 1 عدد رقم گرده افشان مناسب نیز اضافه کرد، بهترین و مناسب‏تری ارقام گردو برای گرده افشانی این نهال گردو نیز نهال گردو فرانکت و چندلر است که باعث رشد بیشتر و عملکرد بهتر نهال شما می‏شود.

مدت آبیاری

با وجود اینکه این نهال گردو نسبت به خشکی و کم آبی نیز مقاوم بوده است اما بهتر است مقدار آب مورد نیاز آن نیز برطرف گردد یعنی در حدود 7 الی 10 روز یک بار آن هم در مقدار 6000 تا 7000 متر مکعب نیز آبیاری این نهال گردو صورت بگیرد و میزان آب مورد نیاز آن نیز به خوبی تامین گردد.

روش صحیح آبیاری

بهترین و مناسب‏ترین روش برای آبیاری اینگونه نهال گردو روش آبیاری قطره‌ای است و از آن طرف بدترین روش آبیاری نیز روش آبیاری غرقابی است که علاوه بر هدر دادن آب بسیار باعث از بین رفتن ریشه نهال گردو پدرو خواهد شد که آسیب جبران ناپذیری است.

زمان گلدهی درخت

زمان گلدهی نهال گردو پدرو در ایتدا و اواخر برج یک است یعنی زمانی که نهال گردو شما به خوبی خواب زمستانی خود را انجام داده و توانسته به خوبی به رشد و شکوفه زدن خود نیز ادامه دهد.

نهال گردو پدرو: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت

معمولا میوه‌های نهال گردو پدرو از همان سال‏های اول پس از کاشت قابل برداشت است و هر ساله قادر به تولید محصولات درشت و با کیفیت آن هم در میزان بسیار بالا خواهد بود که از نظر اقتصادی ارزش بسیار بالایی برای هر باغداری دارد.

زمان برداشت ارقام نهال گردو یالوا و بسیاری از ارقام نهال‌های دیگر مانند نهال گردو کانادایی، نهال گردو چندلر، گردو یالوا، نهال گردو فرنور، نهال گردو تویسرکان، نهال گردو گرمسیری، نهال گرد اسرائیلی، نهال گردو دماوند و دیگر ارقام گردو، آخرو تابستان یا اوایل مهم قابل برداشت هستند.

خرید نهال  گردو پدرو

خرید نهال گردو پدرو ترکیه امروزه در بسیاری از نهالستان‏ها به ویژه نهالستان معتبر و معروف برتر نهال نیز شایع بوده و در نهالستان برتر نهال قیمت نهال گردو پدرو زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی بوده و با وجود این همه مزایای  بسیار توانسته مقدار بالایی فروش نهال گردو پدرو را به خود اختصاص دهد.

قیمت نهال  گردو پدرو

قیمت نهال گردو پدرو علاوه بر مناسب بودن از لحاظ اینکه دارای شناسنامه و کارت گارانتی و ضمانتی محصول است بسیار مهم واقع شده است، درضمن شما می‏توانید با مختصر تحقیق و رجوع به سایت برتر نهال اقدام به خرید نهال گردو پدرو کرده و با خاطری آسوده مشغول به کاشت این نهال گردو در باغ‏های خود شوید.

1 دیدگاه برای نهال گردو پدرو: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. Zahra

    سلام مهندس خسته نباشید من ۴ سال پیش از شما نهال خریدم نهایت رضایتم دارم به خاطر همه راهنمایاتونم ازتون تشکر می‌کنم

    • mohammadi

      سلام
      انجام وظیفه بود
      ان‌شاءالله باغتون آباد باشه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال