خرید نهال گردو در مریوان✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار مریوان

شرایط اقلیمی مریوان

شهر مریوان از توابع استان کردستان و در ۱۰۵ کیلومتری شهر سنندج واقع شده که به دلیل کوهستانی بودن منطقه و مجاورت با دریاچه زریبار دارای آب و هوای سردسیری و مدیترانه‌ای است. قرارگیری در بخش کوهستانی و غربی کشور و وجود جریانات مدیترانه‌ای باعث بارندگی‌های بسیار مطلوب در این شهر شده به طوری که میانگین بارش آن ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلی‌متر در سال بوده و اراضی وسیع و سرسبز و جلگه‌های حاصلخیز و بارش‌های مطلوب، این اقلیم را  برای کاشت نهال گردو مناسب کرده است.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

تاریخچه باغات گردو در مریوان

با توجه به پتانسیل و ظرفیت شهر مریوان در بخش کشاورزی و باغداری از گذشته وجود باغات متعدد از جمله گردو توانسته سطح اشتغال‌ و درآمدزایی را با رشد و توسعه چشمگیری همراه کند. با کمک ارقام دیرگل و مقاوم به سرما، احداث باغ گردو در مریوان کاملاً جنبه اقتصادی دارد. وجود باغات گردو به مساحت بیش از ۷۰۰۰ هکتار در این شهر و ۱۶ هزار تن تولید گردو به صورت سالانه گویای مساعد بودن بستر کاشت نهال گردو است. همچنین نزدیکی این شهر به مرز باعث شده جدا از بازارهای داخلی با صادرات سود حاصل از باغداری چندین برابر باشد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در مریوان

مهمترین مبحثی که در رابطه با احداث باغ در مریوان وجود دارد انتخاب رقم مناسب با شرایط جوی، اقلیمی و منطقه‌ای شهر مریوان است. نهال گردو برای شروع گلدهی نیازمند سرمای کافی در زمستان بوده و مساعد بودن این شرایط می‌تواند روی تناژ محصول بسیار تاثیرگذار باشد. از جهت دیگر وجود نوسانات دمایی و خطر سرمای بهاره می‌تواند ارقام زودگل را با ریزش گل و کاهش باردهی روبرو کند. از این رو هنگام خرید انتخاب رقم سازگار با نوسانات دمایی، اقلیمی و بافت خاک منطقه می‌تواند فرایند احداث باغ را با موفقیت روبرو سازد.

آیا کاشت نهال گردو در مریوان حالت اقتصادی دارد؟

از آنجایی که شهر مریوان در غرب کشور قرار گرفته و جز شهرهای مرزی محسوب می‌شود و دارای آب و هوای مناسب برای احداث باغ گردو است می‌توان نتیجه گرفت که کاشت نهال گردو و خرید ارقام مناسب از نهالستان‌های معتبری همچون برتر نهال  باعث محصول دهی فوق العاده‌ای همراه با کیفیت میوه خواهد شد و از طریق مرز و صادرات گردو به بازارهای برون مرزی سودآوری بیشتری را شاهد خواهید بود.

خرید نهال گردو در مریوان

خرید نهال گردو در مریوان مستلزم داشتن آگاهی و اطلاعات جامع از نهال استاندارد و مطلوب است. از این رو پس از مراجعه به نهالستان‌های معتبر و شناخته شده هنگام خرید نهال به موارد زیر دقت کنید.

  • نهال‌های خریداری شده از نظر ظاهری دارای سلامت بوده و بدون شکستگی، زخم و ایراد باشند.
  • نهال‌ها از جهت مقاومت به آفات و سالم بودن از نظر بیماری دارای کارت قرنطینه و سلامت باشد.
  • ریشه‌های نهال مویی به رنگ قهوه‌ای روشن، بدون سوختگی و تیرگی باشد.
  • همچنین نهال‌ها از نظر سن ۱ الی ۲ ساله بوده و دارای ارتفاع یک و نیم متری و قطر ۲ سانتی و دارای شناسنامه باشد.
  • نهال مورد نظر از نظر باردهی و بازدهی جز ارقام پربازده و تجاری باشد.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در سنندج

فروش نهال گردو در مریوان

با توجه به استقبال گسترده سرمایه‌گذاران جهت احداث باغ در شهر مریوان فروش نهال گردو در مریوان در مراکز متعددی صورت می‌پذیرد. از آنجایی که کیفیت نهال‌ها متفاوت بوده لذا بهترین مرکز فروش نهال گردو نهالستانی است که بتواند هم به صورت اینترنتی و هم حضوری نهال مورد نظر را مطابق با اقلیم در اختیار خریدار قرار داده و از جهت اصالت، کیفیت و سلامت نهال‌های خود را تضمین کند. از جمله این نهالستان‌ها مجموعه برتر نهال است که توانسته با نیم قرن تجربه و فعالیت مجوزدار در بخش فروش نهال گردو در همه نقاط کشور فعالیت موفق و چشمگیری داشته باشد.

نهال گردو مناسب مریوان

با توجه به اقلیم سردسیری و کوهستانی شهر مریوان، مناسب‌ترین نهال ارقام نهال گردوی سردسیری و دیرگل هستند. در شهر مریوان معمولاً در اوایل بهار به دلیل وجود سرما شاهد تغییرات جوی، بارش‌های رگباری و تگرگ هستیم. دیرگل بودن ارقام نهال گردو باعث می‌شود از این خطرات ایمن بوده و  باغ گردو متحمل ضرر و خسارت نشود. ارقامی مانند نهال گردوی ژنوتیپ، چندلر، فرنور، فرانکت در کنار دیرگل بودن با بازدهی و باردهی  بالا می‌توانند یک نهال مناسب برای شهر مریوان باشند.

انواع نهال گردو در مریوان

  • گردو ژنوتیپ پالیز: از ارتفاع صفر تا ۳۰۰ متر از سطح دریا، تحمل سرما منفی سی درجه، تحمل گرما تا ۴۵ درجه، دیرگل
  • گردو فرانکت: نهالی دیرگل و زود بازده که می‌تواند با تحمل دمای ۳۰ درجه، گرمای ۴۰ درجه برای مناطقی با ارتفاع ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متری مناسب باشد.
  • گردو چندلر: از ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر تحمل سرما منفی ۳۰ گرما تا ۴۰ درجه، دیرگل، پربازده و پربار
  • گردو فرنور :از ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تحمل سرما منفی ۳۰ درجه تحمل گرما ۴۰ درجه، دیرگل با باردهی ۷ تن در هکتار

همچنین برای خرید نهال گردو در قزوین اینجا کلیک کنید.

قیمت نهال گردو در مریوان

با توجه به سن نهال و رقم نهال گردو و کیفیت و مرغوبیت آن  گردو در مریوان قیمت‌های متفاوتی را تجربه می‌کند. شما عزیزان می‌توانید قیمت به روز نهال گردو را در ارقام مختلف با استعلام قیمت نهال گردو از سایت برتر نهال داشته باشید و از این مرجع معتبر نهال مورد نظر خود را با قیمتی مطلوب و کیفیت و سلامت بالا همراه با ضمانت دریافت کنید.

بهترین نهال گردو

در صورت خرید نهال نامناسب و بی‌کیفیت هزینه باغداری برای سرمایه‌گذاران بالا رفته و نگهداری از آن در مقابل تنش‌های آبی و آفات می‌تواند هزینه‌های سرسام آوری برای باغدار داشته باشد. از این رو بهترین نهال گردو نهالی است که مقاومت حداکثری در برابر تهاجمات آفات و تنش‌های محیطی داشته و بتواند با کمترین هزینه رسیدگی و نگهداری، در هر هکتار محصولات مرغوب و با تناژ بالا را تولید کند.

نهالستان گردو در مریوان

کشاورزان عزیز برای خرید نهال گردو در مریوان می‌توانند به بزرگ‌ترین و معتبرترین نهالستان گردو یعنی برتر نهال مراجعه کرده و پس از کسب اطلاعات کافی در خصوص نهال گردو، باردهی و قیمت آنها از سایت برتر نهال از طریق پل‌های ارتباطی اقدام به انتخاب و خرید نهال گردو کنند. با وجود ضمانت‌دار بودن این نهال‌ها و تضمین مرغوبیت و سلامت و کیفیت آن از سرمایه‌گذاری خود آسوده خاطر باشند.

کلام آخر

شهر مریوان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در بخش کوهستانی کشور شهری مستعد برای پرورش و احداث باغات گردو است. انتخاب نهالستان معتبر و  خرید ایده آل نهال گردو همراه با پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته مشاوران نهالستانی همچون برتر نهال می‌تواند در رسیدن باغدار به باغی پرسود و پربازده بسیار تاثیرگذار باشد.

جهت کسب اطلاعات بیش‌تر در ضمینه نهال‌های میوه: خرید نهال در مریوان

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال