%29

نهال بادام فرانیس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

36,000 تومان

  • خواستگاه : فرانسه
  • شروع باردهی : اواخر تابستان
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : ۴ تا ۵ تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 400 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : تونو و مامایی
  • میزان آبیاری : دو هفته یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

توضیحات نهال بادام فرانیس

 نهال بادام فرانیس یکی از انواع نهال بادام های با کیفیت است که برگ‌های بسیار بزرگی هم از آن مشاهده خواهید کرد. این نهال دیرگل بوده و این خصوصیت باعث شده تا در مقابل عواملی مثل سرمای بهاره مقاوم باشد.

اگر قصد نهال بادام فرانیس را داشتید، بهتر است بدانید که در این مقاله از مجموعه نهالستان برتر نهال، خصوصیات این نهال را به همراه نکاتی پیرامون قیمت نهال بادام دیرگل فرانیس برای شما اطلاع میدهیم.

 

پوست بادام فرانیس به صورت کاغذی است، ارقام دیگر مانند بادام آذرخوشه‌ای نیز وجود دارد که به صورت نیمه کاغذی هست، نهال بادام کاغذی و نهال بادام منقا نیز پوست کاغذی دارد.

خواستگاه بومی:

در کشور فرانسه این میوه باکیفیت و شیرین را تولید می کنند و برای اولین بار به عمل آمده است. پس از آن در ایران و دیگر کشورها پرورش آن رواج یافته. امروزه در آسیای غربی بادام های فرانیس باکیفیت و خوبی را پیدا خواهید کرد. شما میتوانید برای اطلاع قیمت نهال بادام فرانیس به سایت برتر نهال مراجعه کنید.

پایه اصلی نهال  :

برای پیوند درخت بادام فرانیس از پایه بادام تلخ استفاده می کنند.

نهال بادام فرانیس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ویژگی نهال  :

نهال بادام فرانیس دارای ریشه های عمیق و گسترده است که این امر باعث می شود به فاصله زیادی برای کاشت نیاز پیدا کنیم. این نهال در مناطق گرم و خشک نیز رشد خوبی دارد و به دلیل عمیق بودن ریشه می تواند از آب های زیرزمینی تغذیه کند.

بادام فرانیس بسیار مقوی و دارای خواص بسیاری است. از این بادام برای تهیه أنواع خوراکی ها و محصولات آرایشی، بهداشتی بهره میگیرند. بادام فرانیس بسیار شیرین و خوش طعم است و محبوبیت زیادی دارد.

فاصله مناسب برای کاشت :

همانطور که گفته شد به دلیل داشتن عمق زیاد در ریشه ها باید فاصله مناسب را برای کاشت نهال بادام فرانیس رعایت کرد. بهتر است فاصله 5 در 5 متر را برای هر نهال در نظر بگیرید.

یکی از نکات مهم در حین کاشت نهال این است که برای حفر گودا بهتر است آن را به اندازه دو برابر طول و عرض ریشه در نظر بگیرید. زیرا ریشه ها پس از مدتی رشد قابل توجهی خواهند داشت و فضا برای رشد باید مساعد باشد. تا در صورت نبود فضای کافی به بالا حرکت نکنند.شما میتوانید برای اطلاع قیمت نهال بادام فرانیس به سایت برتر نهال مراجعه کنید.

ارتفاع درخت در طول عمر

برای اینکه درخت در اندازه خوبی رشد کند و ارتفاع حداکثری داشته باشد باید همه شرایط مهیا باشد. مانند شرایط مختلف اقلیمی و آب و هوایی ، نوع خاک، کوددهی، هرس کردن و نگهداری‌های مورد نظر. همه این موارد روی قدرت رشد درخت تاثیر گذار هستند . در یک شرایط عالی و رسیدگی مطلوب، نهال تا ۸ متر میتواند رشد داشته باشد.شما میتوانید برای اطلاع از شرایط خرید نهال بادام فرانیس به سایت برتر نهال مراجعه کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

نهال بادام فرانیس نیز مانند دیگر نهال ها باید از یک دوره سرمای زیر 7 درجه عبور کند. اینکار جوانه زنی گیاه را تضمین می کند. برای نهال بادام فرانیس کارشناسان معمولا ۱۰۰ الی ۷۰۰ ساعت را توصیه می کنند.

درخت بادام فرانیس درختی است برگریز (به صورت فصلی برگ های خود را از دست می دهد) با ارتفاع متوسط ​​6 الی 8 متر. این درخت از خانواده Rosaceae است.

عمر مفید نهال :

درخت بادام فرانیس متوسط ​​از 8 سالگی وارد دوره بلوغ می شود و از این رو می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. عمر مفید آن 43 تا 45  سال تخمین زده شده است.

میزان وزن هر میوه :

درخت بادام فرانیس را بیشتر برای میوه آن یعنی بادام کشت می کنند. بادام شیرین (مغز) را می‌توان به‌صورت ساده مصرف کرد یا به عنوان ماده‌ای در دسرها و قنادی‌ها (بادام قندی، شیرینی، شیر بادام) استفاده کرد. همچنین از بادام تلخ برای تولید روغن بادام استفاده می شود که در داروسازی (آرایشی و بهداشتی و غیره) کاربرد فراوانی دارد. بقایای حاصل از تولید روغن بادام سمی است و نباید به عنوان منبع تغذیه دام استفاده شود.شما میتوانید برای اطلاع قیمت نهال بادام فرانیس به سایت برتر نهال مراجعه کنید.

نهال بادام فرانیس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

بهترین ارتفاع برای کاشت نهال بادام فرانیس 400 متر از سطح دریاست.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

متأسفانه درخت بادام فرانیس ممکن است دچار انواع بیماری های قارچی و باکتریایی و آفات مختلف شود. پژمردگی ورتیسیلیوم یک بیماری قارچی ناشی از خاک است که از طریق سیستم ریشه وارد درخت بادام شده و در نهایت می تواند درخت را از بین ببرد. بعد از گذشت چند سال در واقع آب و مواد مغذی را که قرار است از ریشه به قسمت های بالای درختان منتقل شود مسدود می کند و در نتیجه کل شاخه ها فرو می ریزند. این بیماری از پاتوژن Verticillium dahliae  ایجاد می شود. پژمردگی ورتیسیلیوم خسارات اقتصادی زیادی در باغات آجیل ایجاد کرده است.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

در اکثر کشورها کشاورزان بادام را با دست برداشت می کنند. از وسایل مخصوصی استفاده می کنند و شاخه ها را تکان می دهند تا بادام در تورهای جمع آوری مخصوصی که در زمین گذاشته شده است بیفتد.به طور قطعی نمی‌توان حداکثر عملکرد این میوه در یک هکتار باغ را تخمین زد، زیرا میزان باردهی درخت به عوامل و مسایل بسیاری بستگی دارد.

اما به طور تخمینی می‌توان گفت که میزان باردهی درخت بادام فرانیس در هر هکتار به حدود ۴ تا ۵ تن می‌رسد و همچنین به طور میانگین، ۸۰۰ کیلو در هر هکتار در باغات دیمی در حال برداشت است.

شروع باردهی محصول  :

زمانی که پوست بادام شروع به شکافتن می کند شروع به رسیدن می کند. در ایران، برداشت معمولاً از اواخر تابستان شروع می شود و بسته به نوع آن تا پاییز ادامه می یابد. تولیدکنندگان بادام فرانیس زمانی شروع به برداشت می کنند که حدود 75 درصد از پوسته ها شکافته شده است.

نهال بادام فرانیس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

بیشتر انواع بادام خود بارور نیستند. از این رو بادام فرانیس نیز به گرده افشانی متقاطع برای تشکیل میوه نیاز دارد. برای تولید درخت بادام از نظر تئوری فقط به یک دانه گرده از یک رقم سازگار دیگر در زمان مناسب نیاز است. زنبور عسل تنها حشره ای است که می تواند گرده افشانی متقابل درخت بادام را تسهیل کند. در سرتاسر جهان، پرورش دهندگان بادام تا حد زیادی به کلنی های زنبور عسل قوی و سالم وابسته هستند که بهترین گرده افشانی متقابل ممکن را تضمین می کنند. ارقام مناسب و خوب برای گرده افشانی این نهال، سهند و شکوفه میباشد.

نحوه و مدت آبیاری درخت :

آبیاری یکی از عملیات های مهم و حیاتی برای موفقیت یک باغ بادام است. هدف این است که به خاک کمک کنیم رطوبت کافی را حفظ کند و آن را در هر زمان در طول فصل رشد برای درختان در دسترس قرار دهد. با این حال، باید از آبیاری بیش از حد خودداری شود زیرا اغلب منجر به پوسیدگی ریشه می شود.

نهال بادام فرانیس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

بهتر است هر دو هفته یکبار نهال را آبیاری نمایید. و البته توجه داشته باشید که میزان بارندگی منطقه کاشت، بر روی میزان آبیاری نیز تاثیر مستقیمی می‌گذارد.

زمان شکوفایی درخت :

بادام یک میوه هسته دار (دروپه) است و از سه لایه اگزوکارپ بیرونی، مزوکارپ گوشتی میانی و اندوکارپ داخلی تشکیل شده است. قسمت خوراکی میوه دانه است که می تواند شیرین، کمی تلخ یا تلخ باشد. بادام یک میوه  مغذی با ارزش غذایی عالی است. مصرف بادام باعث کاهش اثرات کلسترول، کاهش خطر حمله قلبی، افزایش انرژی و تاثیر مثبت بر مشکلات باروری می شود.

نهال بادام فرانیس جزونهال‌های بادام دیرگل است؛ چون بیست روز دیرتر از دیگر نهال‌ها شروع به گلدهی می‌کند.

نتیجه گیری:

 برای خرید نهال بادام فرانیس حتما سری یه مجموعه برتر نهال بزنید و از با کیفیت ترین نهال ها استفاده کنید، این مجموعه دارای شناسنامه برای تمامی نهال ها بوده و سلامت نهال شما را تضمین خواهد نمود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال بادام فرانیس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال