%29

نهال بادام مامایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

36,000 تومان

  • خواستگاه : ایتالیا
  • شروع باردهی : بعد از دو سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 5 تا 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 400 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : آذر و فرانیس
  • میزان آبیاری : 15 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

توضیحات نهال بادام مامایی

نهال بادام مامایی یکی از گونه های نهال تولیدی در کردستان است. این نهال مناسب آب و هوای سردسیر می باشد. بنابراین اگر شما باغدار یا کشاورزی در مناطق سردسیر هستید با خیالی آسوده می توانید اقدام به نهال بادام مامایی کنید.

خواستگاه بومی

درخت بادام مامایی یک درخت گل‌ریز است که  آن را به دلیل شکوفه‌های زیبای بهاری و آجیل خوراکی‌اش رشد می دهند. این درختان بومی ایتتالیا هستند. درختان بادام مامایی شاخه‌های عمودی و گسترده ای را تشکیل می‌دهند که با انبوهی از گل‌های کوچک صورتی کم‌رنگ یا سفید در اواخر زمستان و اوایل بهار، قبل از باز شدن برگ‌ها روی شاخه‌های برهنه قرار می‌گیرند، حلقه می‌شوند.برای خرید نهال بادام مامایی می توانید با مجموعه برتر نهال تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

از ارقام دیگر نهال‌های دیرگل تولید شده در نهالستان برتر نهال می‌توان به نهال بادام تونو، نهال بادام فرانیس، نهال بادام شکوفه، نهال بادام اسکند، نهال بادام شاهرودی ۷ و شاهرودی ۲۱ اشاره کرد

پایه اصلی نهال  :

پایه مناسب برای نهال بادام مامایی بادام تلخ است.بادام تلخ از ارقام جنگی می‌باشد و پایه بسیار مقاومی هست، همچنین پیوند نهال روی پایه بادام تلخ باعث می‌شود که نهال بادام دیرگل شود، و از سرمایه بهاره در امان باشد

نهال بادام مامایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

 ویژگی نهال  :

پاییز زمان ایده آل برای کاشت درخت بادام مامایی است، بنابراین درخت می تواند قبل از شروع فصل رشد در بهار شروع به استقرار کند. اواخر زمستان تا اوایل بهار بهترین زمان بعدی است. با این حال، درختان بادام مامایی را می توان در هر زمانی از سال کاشت. برای کاشت گودالی به اندازه کافی پهن کنید تا ریشه ها باز شوند. اطمینان حاصل کنید که قسمت بالای ریشه در سطح خاک است، سپس آبیاری کنید، و برای بهبود حفظ رطوبت و جلوگیری از رشد علف های هرز، خاک را با کمپوست یا کود مالش دهید.

فاصله مناسب برای کاشت :

برای کاشت درخت بادام مامایی بهترین فاصله بین هر نهال 4 در 4 متر است. درخت بادام مامایی را در خاک خوب و مکانی سرپوشیده بکارید، از یخبندان اجتناب کنید و فضایی برای رشد و نمو داشته باشید. کاشت ایده آل در زمان خواب، ترجیحا در پاییز است. در طول دوره های خشک سال اول آبیاری را حفظ کنید و سالانه مالچ کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از درختان بادام به یک شریک گرده افشانی نیاز دارند، بنابراین ممکن است لازم باشد فضایی برای دو رقم  پیدا کنید.

میزان وزن هر میوه :

بادام مامایی میوه ایست که هر ساله توسط کشاورزان ایرانی تولید می شود.  این درخت گونه ای از درختان میوه بومی ایران است. درختان بادام مامایی از همان تیره درختان هلو هستند. در حالی که به طور کلی آجیل در نظر گرفته می شوند، بادام از نظر فنی نوعی میوه هسته دار به نام دروپه است.

دروپ ها میوه هایی هستند که از یک پوسته بیرونی و یک پوسته سخت که حاوی یک دانه است تشکیل شدند. سایر خوراکی های این چنینی عبارتند از هلو، گیلاس و زیتون. در دیگر دروپه ها معمولاً دانه را دور می اندازید، اما بادام از این نظر منحصر به فرد است چون دانه تنها قسمت خوراکی میوه بادام است.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع درخت بادام مامایی در بلوغ به 5 الی 6 متر می رسد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

در نهالستان برتر نهال معمولا یک دوره سرمایی برای نهال ها در نظر می گیرند. این دوره به نان نیاز سرمایی عنوان می شود و درخت را از هر حیث برای خواب زمستانی آماده می کند.مجموعه برتر نهال با داشتن کارشناسان مجرب و متخصص در زمینه مناسب ترین نهال های سردسیری می توانند به شما بهترین پیشنهادات را ارائه دهند.

عمر مفید نهال :

عمر مفید نهال بادام مامایی 45 سال است.

وزن میوه

یک عدد بادام بدون پوست بیرونی 3 الی 4 گرم وزن دارد. برای خرید نهال بادام مامایی می توانید به سایت نهالستان برتر نهال مراجعه کنید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

بهرین ارتفاع برای کاشت نهال بادام مامایی 400 متر از سطح دریاست. درختان بادام مامایی بومی خاورمیانه هستند و در آب و هوای مدیترانه ای رشد می کنند. منطقه رشد ایده آل آنها منطقه ای است که تابستان های خشک و گرم با آفتاب فراوان دارد.

نهال بادام مامایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

آنها از فصل زمستانی بارانی سود می برند، اما به شدت به سرما حساس هستند. اگر نمی دانید که درخت بادام مامایی در منطقه شما خوب عمل می کند یا خیر، ابتدا ارتفاع از سطح دریا را در آن محاسبه کنید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

مراقب آفات باشید . درختان بادام مامایی مستعد ابتلا به تعدادی آفات هستند که شایع ترین آنها کرم پرتقال ناف است. این کرم در آجیل های برداشت نشده ای که در طول زمستان روی درخت باقی می مانند، ساکن می شود. بهترین راه برای دور نگه داشتن آنها این است که تمام آجیل ها را از درخت برداشت کنید.

درختان بادام همچنین در برابر حفره‌های درخت هلو آسیب‌پذیر هستند، آفاتی که با نقب زدن در پایه تنه به خود درخت حمله می‌کنند. اگر متوجه شدید رشد درختتان کند شده است یا حشرات را در نزدیکی پایه درخت مشاهده کردید، از اسپری و سموم مخصوص  برای از بین بردن آنها استفاده کنید. درختان بادام مامایی زمانی که پوست آنها توسط تجهیزات قدیمی و کثیف باغ آسیب می بیند یا بریده می شود به بیماری مبتلا می شوند. بیشتر مراقب باشید که در هنگام برداشت به درختان آسیب نرسانید و همیشه از ابزار تمیز برای هرس آنها استفاده کنید.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

این نهال در هر هکتار 5 تا 6 تن محصول تولید می کند.

شروع باردهی محصول  :

اشروع بازدهی این محصول دو سال بعد از کاشت است. برای باردهی بیشتر درخت بادام خود را در بهار کود دهید . برای شروع کوددهی تا بهار صبر کنید. نهال ها می توانند از مقادیر کمی کود نیتروژن که به طور منظم در طول فصل رشد استفاده می شود، بهره مند شوند، در حالی که درختان بالغ به کود بسیار کمتری نیاز دارند. هنگامی که درخت شما استقرار یافت و شروع به باردهی کرد، کمی اوره به آن بدهید تا برای باردهی بهتر آماده شود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

در حالی که امکان رشد درخت بادام از بذر وجود دارد، بهترین راه برای رشد یک درخت بادام موفق این است که با یک نهال شروع کنید. درختان بادام مانند بیشتر درختان آجیل خود گرده افشان نیستند و تولید درخت بادام مامایی نیاز به گرده افشانی متقاطع دارد.  حتما متراژ مناسب برای کاشت دو یا چند درخت داشته باشید.

نهال بادام مامایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان شکوفایی درخت :

نهال بادام مامایی از ارقام دیرگل بادام هست، به طوری که دیرگل بودن رقم بادام یک مزیت اصلی هست، در بهار زمانی که سرمای بهاره بر منطقه حاکم می‌شود و باعث سرمازدگی شکوفه‌های نهال‌های بادام قدیمی می‌شود، اینجاست که نهال‌های بادام دیرگل چون هنوز گلدهیشون شروع نشده از سرمای بهاره در امان خواهد بود، از ارقام دیگر نهال‌های دیرگل تولید شده در نهالستان برتر نهال می‌توان به نهال بادام تونو، نهال بادام آذر خوشه‌ای ، نهال بادام فرانیس، نهال بادام اسکند، نهال بادام شاهرودی ۷ و شاهرودی ۱۲ اشاره کرد

نحوه و مدت آبیاری درخت :

درخت خود را به طور منظم آبیاری کنید . درختان بادام مامایی به خشکی مقاوم هستند و در تابستان های گرم و خشک رشد می کنند، اما به آبیاری منظم نیاز دارند. وقتی درختان شما جوان هستند، 15 یکبار به آنها آبیاری کنید، فقط در صورت بارندگی شدید از آبیاری خودداری کنید. خاک را کاملاً هیدراته نگه دارید اما نه بیش از حد مرطوب – خیس کردن درختان می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود. اگر قصد خرید با قیمت نهال بادام مامایی را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت خوشه نهال مراجعه کنید.

نتیجه گیری

نهالستان برتر نهال با مدیریت مهندس سعید قاسمی می تواند بهترین نهال ها و میوه ها را با کیفیت بالا به شما ارائه دهد. جهت خرید نهال بادام مامایی می توانید با تیم نهالستان برتر نهال تماس گرفته و اقدام به خرید آن کنید.

1 دیدگاه برای نهال بادام مامایی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. عسکر حامد

    سلام
    بنظر شما عزیزان. چه باغی در دشت مغان شهرستان بیله سوار ایجاد کنیم تا صرفه اقتصادی خوبی داشته باشد . باتشکر عسکر حامد ۰۹۱۴۱۵۲۶۳۱۶

    • mohammadi

      سلام وقت بخیر بر اساس شرایط خاکتون ممکنه نهال گردو یا نهال بادام یا انواع نهال میوه کاشت کنید و صرفه اقتصادی داشته باشه
      برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید
      09141832393
      09144501003
      09144501007
      09144501008
      09144501009

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال