%3

نهال انجیر سیاه : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

88,000 تومان

خواستگاه : انجیر سیاه
شروع باردهی : یک سال  الی 2 سال
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال :  5 متری
میزان باردهی در هکتار : 20 هزار کیلو
ارتفاع از سطح دریا : –
پایه نهال : –
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : 15 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 3 تا 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال انجیر سیاه

نهال انجیر سیاه را از تیره درخت توت می‌ دانند. نهال انجیر سیاه، با آب‌ و هوای گرم، سازگاری داشته ام ا با این‌وجود، در مناطق سردسیر و شهرهای شمالی هم، رشد خوب و باروری عالی می‌ دهد. نهال انجیر سیاه دارای برگ‌ های پهن و بزرگ، با شیارهای نازک و به ‌هم ‌پیوسته است. رنگ این برگ‌ ها سبز پررنگ و در برخی از قسمت ‌ها نیز درصد رنگ سبز بسیار تاریک می‌شود. ریشه های نهال انجیرسیاه عمق زیادی نداشته و برای کاشت نهال انجیر سیاه، ضرورت فاصله بسیار مطرح نیست. مشخصات میوه نهال انجیر سیاه گوشتی و درعین‌حال دارای درصد بالایی آب است؛ که در سبد افراد مختلف میوه نهال انجیر سیاه جایگاه ویژه ‌ای داشته؛ زیرا سرشار از ویتامین است.

خواستگاه اصلی نهال انجیر سیاه

نهال انجیر سیاه، میوه مدیترانه‌ ای است که برای رشد به آب ‌وهوای مدیترانه‌ ای نیاز دارد؛ پس کشورهایی که دارای آب ‌وهوای مدیترانه‌ ای هستند، امکان رویش نهال انجیر سیاه در آن‌ها وجود دارد . می‌توان خاستگاه نهال انجیری سیاه را کشوری دانست که دارای، آب‌وهوای معتدل و گرم مدیترانه ‌ای باشد.

پایه اصلی نهال انجیر سیاه

با توجه به این ‌که برای کاشت یک نهال انجیر سیاه، باید خوب بودن و مرسوم بودن پایه و بذر نهال با دقت کامل بررسی شود؛ بذر نهال در کاشت و بزرگ شدن و مرغوب بودن نهال انجیر سیاه خیلی مهم می‌ باشد؛ و باید به ‌طور کامل و دقیق در زمان خرید نهال انجیر سیاه به پایه ‌ای که قرار است نهال انجیر سیاه بر اساس آن کاشت، دقت شود. در انتخاب پایه برای نهال انجیر سیاه باید به‌گونه‌ ای عمل شود که با موقعیت زمین و باغ شما سازگاری داشته

باشد.

نهال انجیر سیاه- برتر نهال

ویژگی نهال انجیر سیاه

زمانی‌ که افراد تصمیم به کاشت نهال انجیر سیاه دارند، باید با ویژگی ‌های این نهال آشنا شده و بتوانند نهال های مختلف را از هم تشخیص بدهند؛ تمامی این موارد نکات لازمی است که، باغدار برای یک کاشت نهال، باید بداند. از ویژگی‌های نهال انجیر سیاه، می ‌توان به ویژگی‌های آب‌ وهوایی این محصول اشاره کرد. نهال انجیر سیاه، در برابر آب‌وهوا تا حدودی مقاوم بوده و نسبت‌ به گرما تحمل بیشتری دارد، اما در برابر سرما نهال انجیر سیاه نمی ‌تواند استقامت زیادی داشته و دچار آسیب می ‌شود.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال انجیر سیاه، علاقه مند به آب وهوای گرمسیری می باشد. هوای معتدل و سرد نیز برای رشد و بارور شدن نهال انجیر سیاه ضروری بوده، اما اگر درجه دمای هوا از یک مقدار مشخص کاهش پیدا کند، آب و هوای سرد ریشه ها و ساقه های درخت نهال انجیر سیاه را خشک خواهد کرد. نهال انجیر سیاه، به یک درجه دما متعادل مانند 25 الی 30 درجه سانتی گراد نیاز دارد تا بتواند درآن ها فرایند رشد خود را طی کرده و میوه های مرغوب و درجه یک بدهد. اگر دمای هوا با شریط نهال انجیر سیاه سازگاری نداشته باشد، این نهال ثمر نخواهد داد.

فاصله مناسب برای کاشت

نهال انجیر سیاه در عین، زیبایی بسیار بلند و پهن می ‌باشد. این درخت در باغ ‌ها و جنگل ‌ها باید با فاصله از یکد یگر کاشته شود؛ زیرا بلندی آن باعث می ‌شود که، فضای زیادی را اشغال کند. درصورت درکنار هم کاشتن، امکان رشد را از همدیگر بگیرند، و مواد مغذی درون خاک نتواند به‌ درستی به هر نهال انجیرسیاه برسد. نهال انجیرسیاه با توجه به این ‌که ریشه زیاد و گسترده ‌ای ندارد، اما شاخه ‌ها و برگ‌ های آن، بسیار بزرگ می ‌شود، به‌ همین دلیل،رعایت فاصله حداقل 5 متر بین هر نهال الزامی است.نهال انجیر سیاه- برتر نهال

خاک مناسب

خاکی که برای نهال انجیر سیاه باید در نظر گرفته شود، دارای مرغوبیت بالایی باشد که بتواند تغذیه کامل به نهال انجیر سیاه ارائه داده و برای رشد آن مشکلی پیش نیاید. برای کاشت نهال انجیر سیاه باید از خاک رس استفاده کرد، ولی این خاک به ‌تنهایی برای تغذیه نهال کافی نمی ‌باشد، شما باید مقدار مناسبی از کود سم قارچ کش و غیره، استفاده کنید؛ تا نهال انجیر سیاه که درحال ‌رشد است، دچار آسیب ‌های ناشی از آفت و کمبود مواد مغذی نشود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

با توجه به ویژگی نهال انجیر سیاه و داشتن میوه‌های شیرین وعلاقه بیشتر مردم به میوه ‌ی این نهال، باغداران به ‌دنبال کاشت نهال انجیر سیاه، درون باغ خود هستند؛ و زمان مناسب برای کاشت نهال انجیر سیاه برای هر یک از باغداران حائز اهمیت می‌ باشد؛ زیرا در رشد نهال تاثیر می ‌گذارد؛ و باید به ‌گونه ‌ای باشد که، هوا، تابش نور خورشید و درجه حرارت در زمان کاشت، مناسب بوده، تا زمان نامناسبی برای کاشت درخت رقم نخورد. بنابراین می‌ توان گفت، برای کاشت نهال انجیر سیاه از اواخر زمستان که اسفند ماه بوده تا اواخر فروردین که اول ماه بهار می ‌باشد، فصل‌های مناسبی برای کاشت نهال انجیر سیاه هستند. بر خلاف برخی از نهال‌ ها که، اوایل فصل زمستان برای کاشت آن ‌ها مناسب است، نهال انجیر سیاه را باید در دو ماه بیان ‌شده یعنی اسفند و فروردین کاشت.

کود مناسب برای نهال

در زمان کاشت نهال انجیری سیاه باید تمام نکات لازم رعایت شود. علاوه ‌بر این‌ که نهال نهال انجیر سیاه، نهالی مقاوم می‌ باشد، اما در زمان کاشت جزئیاتی دارد که باید به‌طور کامل، آن‌ها را انجام داد. به‌ طور مثال، کود دهی نهال انجیر سیاه یکی از الزامات مهم است که نباید همواره به آن بی توجهی شود؛ زیرا در رشد و گل ‌دهی،  میوه زیاد همچنین سالم و بدون عیب بودن محصول نهال انجیر سیاه، تاثیر گذار است. برای بهتر شدن رشد نهال، باید کود مناسب به آن داده شود و در زمان مناسب کار کوددهی صورت گیرد، به ‌طوری ‌که هر فصل و زمانی برای کود دادن مناسب نیست. با وجودی‌ که نهال انجیر سیاه آب ‌وهوای گرم را پذیرا است، ولی در فصل گرم سال، نباید به این نهال کود داد؛ زیرا نتیجه عکس گرفته می‌ شود و باعث سوزش ریشه‌های نهال انجیر سیاه می گردد. بهتر است که در فصل پاییز یا زمستان این کار صورت گرفته و از میان کودهای موجود بهترین کود را برای نهال انجیر سیاه انتخاب کرد.

ارتفاع درخت در طول عمر

با توجه به این ‌که  نهال انجیر سیاه، به ‌طور ذاتی برگ‌ های پهن دارد؛ و باید به این نکته مجدد اشاره کرد که نهال انجیر سیاه رشد خوبی دارد؛ و بعد از کاشت با کود دهی مناسب و آبیاری منظم به رشد بالایی می‌ رسد، ارتفاعی که برای نهال انجیر سیاه می ‌توان در نظر گرفت، 7 تا 10 متر و بیشتر است. ممکن است که شاهد نهال‌ انجیر سیاه با ارتفاع 3 تا 5 سانتی‌متر نیز باشید.

هرس درخت

با توجه به بزرگ شدن نهال درخت انجیر سیاه و ضخامت برگ های آن، در برخی از ایام سال دچار برگ‌ ریزان می ‌شوند و اگر هرس صورت نگیرد، کیفیت نهال انجیر سیاه، پایین خواهد آمد و در رشد و میوه دهی این نهال وقفه ‌ای رخ خواهد داد. به‌ همین دلیل، هرس برای نهال انجیر سیاه یک الزام محسوب می ‌شود؛ که به ‌عنوان یک فعالیت در جهت تقویت بنیه نهال انجیر سیاه باید اجرا شود؛ همچنین هرس به ایجاد تعادل در میان ساختار نهال کمک کرده و در بارور شدن آن می ‌تواند تأثیر داشته باشد. برای هرس می توان از قیچی ‌های بزرگ باغبانی استفاده کرد؛ اما لازم است که این قیچی ها از قبل ایزوله شوند. فصل زمستان برای برخی هرس ها بسیار فصل مناسبی است.نهال انجیر سیاه- برتر نهال

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال انجیر سیاه برای بزرگ شدن به خواب و استراحت در فصل زمستان نیاز دارد. نهال انجیر سیاه با خواب زمستانه به رشد خوبی خواهد رسید. البته این سرما برای فصل های دیگر اسباب رشد نهال انجیر سیاه را فراهم می کند و نهال انجیر سیاه در زمان خواب و استراحت، هیچ رشدی نداشته؛ ولی بلافاصله بعد از دوره سرما و بیدار شدن، رشد قابل توجهی را در پیش دارد.زمان خواب و استراحت باعث شادابی و رشد مناسب آن، همچنین میوه دهی و باردهی درخت شده است. نهال انجیر سیاه تقریبا ۳۰۰ ساعت نیاز سرمایی دارد. این نهال در فصل زمستان به طور کامل نیاز سرمایی خود را دریافت می کند.

عمر مفید نهال

باغداران، هنگام تصمیم به خرید نهال انجیر سیاه،  به عمر مفید آن اهمیت می دهند. نهال انجیر سیاه، عمر مفیدی خوبی دارد، برای این نهال عمر مفید ۲۵ الی ۳۰ سال در نظر گرفته شده که در این مدت نهال انجیر سیاه محصول خوبی خواهد داد.

سن حیات نهال

نهال انجیر سیاه مانند دیگر نهال های هم ردیف دارای سن حیاتی بیشتر از نیم قرن است. اما این نهال در سال های پایانی عمر خود قادر به ارائه محصول نیست، و میوه آن حدود چند صد عدد در هر نهال است، که این عدد نمی تواند تامین کننده نیازهای تجاری باغدار باشد.

میزان وزن هر میوه

میوه های نهال انجیر سیاه با اندازه های کوچک، بزرگ و متوسط بوده که هر کدام دارای وزنی متغییر هستند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع مناسب از سطح دریا برای نهال انجیر سیاه باید تقریبا ۱۸۰۰ متر باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

باید در وقت مناسب اقدام به دادن سم های مختلف به نهال انجیر سیاه کنید، تا آفات موجود، نهال انجیر سیاه را خراب نکند. کرم های مختلف و حشره هایی هستند که به میوه نهال انجیر سیاه آسیب می رسانند.‌ سم های گوناگونی وجود دارد که می توان از طریق روش صحیح، نهال انجیر سیاه را در برابر آفات و بیماری ها مصون کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

بر روی یک شاخه نهال انجیر سیاه می توان بیش از چند صد عدد انجیر یافت، همه میوه نهاد انجیر سیاه کنار هم در هر هکتار بالاغ بر ۲۰ هزار کیلو خواهد بود.

شروع باردهی محصول

بعد از کاشت نهال انجیر سیاه و مراقبت های لازم از آن،این نهال، بعد از مدت یک الی دوسال، شروع به باردهی می کند،؛ درست است که اوایل باردهی کم است، ولی به تدریج و طی چهار سال، باردهی به شرایط ایده آلی خواهد رسید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

برخی از نهال های انجیر خودبارور بوده و به گرده افشانی نیاز ندارد، ولی در صورت نیاز ، گرده افشانی باید صورت گیرد. گرده افشانی در نهال انجیر سیاه لازم و در باردهی محصول تاثیر مثبت خواهد گذاشت، انتخاب رقم برای گرده افشانی بر اساس نوع نهال متفاوت است.نهال انجیر سیاه- برتر نهال

مدت  آبیاری

آبیاری صحیح نهال انجیر سیاه، در آبدار شدن میوه نهال انجیر سیاه تاثیر گذار است. آبیاری نهال انجیر سیاه بسته به قرار گیری آن در آب و هوای مختلف، متفاوت است. به طور مثال آبیاری نهال انجیر سیاه در تابستان، با آبیاری نهال انجیر سیاه در زمستان دارای تفاوت چشمگیری است. به طوری که از ۱۵ روز یک بار آبیاری در تابستان به آبیاری صفر در زمستان می رسد.

روش صحیح آبیاری

در هنگام آبیاری به روش قطره ای در مناطق گرم، یک الی دو لیتر آب برای هر نهال مناسب است.

زمان گلدهی درخت

زیبایی نهال انجیر سیاه در زمان گل دهی چندین برابر می شود، فصل گل دهی نهال انجیر سیاه اسفند می باشد، به طوری که از ابتدای اسفند شروع و تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت.

زمان برداشت

میوه نهال انجیر سیاه، مربوط به فصل گرما می باشد، و نهال انجیر از اواخر بهار تا آخر تابستان محصول می دهد. میوه شیرین این نهال در سبد میوه های بهاره و تابستانه موجود است. زمان برداشت از نهال انجیر سیاه، برای باغدار، وقت بسیار خوبی است زیرا نتیجه زحمت چند ساله خود را می بیند.

خرید نهال انجیر سیاه

باغدار در زمان خرید نهال باید دقت کافی به خرج دهد؛ زیرا نهال با هدف تجارت و کسب سود خریداری می شود و باید از سلامت نهال و ریشه های قوی آن مطمعن شد؛ زیرا داشتن ریشه قوی برای رشد زیاد نهال مهم است و نهالستان ها در زمان فروش نهال انجیر سیاه باید از وجود ریشه قوی، خریداران را مطمئن کنند.

قیمت نهال انجیر سیاه

قیمت نهال انجیر سیاه در هر منطقه و هر نهالستان متفاوت است. و برای خرید نهال انجیر سیاه باید از نهالستان هایی که در کار فروش نهال انجیر سیاه فعالیت می کنند، قیمت نهال انجیر سیاه را به طور دقیق پرسید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انجیر سیاه : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال