%37

نهال آلبالو محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : –
زمان گلدهی : اواخر زمستان
فاصله کاشت نهال : 4*4 یا 4*5 متر
میزان باردهی در هکتار : 25 تن
ارتفاع از سطح دریا: ۰ تا ۲۹۰۰ متر
پایه نهال : –
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت : 2 تا 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال آلبالو محلی

این نهال، گیاهی خزان پذیر بوده و دارای برگ های لوزی شکل که به صورت متناوب کنار همدیگر روی شاخه درخت  قرار گرفته اند. حجم و اندازه این نهال در مقایسه  با نهال گیلاس کوچک تر و فضای کمتری را هم اشغال می کند. گل نهال آلبالو محلی دارای ۵ گلبرگ و ۵ کاسبرگ و پرچم و ماد گی می باشد و خود این نهال می تواند به خوبی خودش را تلقیح  و گرده افشانی کند و حتی گرده افشانی این گیاه می تواند درخت گیلاس را هم تلقیح کند که کار ارزشمندی بوده و باعث تولید انبوه محصول خواهد شد.

میوه این نهال محلی به رنگ قرمز درخشان و روشن است که شکل گرد و ریز دارد، آلبالو محلی ترش مزه بوده و حدود ۹۰ درصد محصول این نهال برای تهیه کمپوت و آبمیوه و مربا به بازار عرضه می شود و مصرف تازه خوری نیز دارد و به خاطر طعم و مزه خوشمزه ای که دارد طرفدار زیاد دارد و همچنین در برخی از غذا مثل آلبالو پلو و یا به عنوان ترشی در کنار غذاها از این میوه محلی استفاده می شود.

خاستگاه اصلی نهال آلبالو محلی

جالب است بدانید که کشور ایران جزء هفتمين تولید کننده آلبالو محلي در جهان مي باشد. بیشتر کشت اين نهال در ایران مخصوصا در استان خراسان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران واصفهان نيز مي باشد و همچنين اين ميوه به خاطر طعم و مزه خوبي كه دارد در كشور هاي اروپايي و آسيايي نيز داراي طرفدارهاي زيادي مي باشد.

نهال آلبالو محلی- برتر نهال

پايه اصلي نهال آلبالو محلي

مهم ترين و اصلي ترين پايه اين نهال خوش رنگ و خوشمزه نهال آلبالو تلخ مي باشد و كشاورزان با استفاده از نهال آلبالو تلخ باعث رشد و تكثير آلبالو محلي شده و در نتيجه باعث افزايش محصول خواهند شد كه با اين كار سود بالايي به دست مي آورند.

ويژگي نهال آلبالو محلي

نهال آلبالو محلی كه يكي از ارقام آلبالو ايراني مي باشد، به علت محصول دهی و ميوه بسيار بالايي كه دارد همواره جزء انتخاب اول بیشتر باغداران و كشاورزان قرار گرفته است كه از میوه‌های این نهال بيشتر در تولید کمپوت،  آبمیوه و همچنين به صورت تازه خوري استفاده مي شود.

آب و هواي مناسب براي كاشت نهال

بهترين و مناسب ترين آب وهوا برای کاشت این نهال، آب و هوای معتدل و نیمه سردسیر مي باشد كه البته نهال آلبالو محلی قادر است در آب وهوای سردسیر و کوهستانی هم رشد كند به طور كلي اين نهال هم در گرما و هم در سرما مي تواند به خوبي رشد كند و محصول بدهد اما مناسب ترین آب و هوا برای این نهال آب و هوای معتدل می باشد.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

این نهال محلی را در فاصله های منظم بین ۴ در ۵ و ۵ در ۵ متر مربع از یکدیگر بکارید. زیرا این فاصله به درختان کمک می کند تا از نور خورشید کافی برای انجام عملیات فتوسنتز بهره مند شوند و محصول دهی بیشتری داشته باشند. در زمین هایی که دارای شیب ملایم و کم می باشد، می توانید فواصل کاشت این نهال را به ۶ در ۶ متر مربع برسانید که در این فواصل هم گیاه به خوبی رشد می کند و محصول خوب و با کیفیت خواهید داشت.

خاک مناسب برای کاشت نهال

نهال آلبالو محلی در خاک های شور و قلیایی رشد می کند اما بهترین و سازگارترین خاک برای رشد این نهال خاک های لومی رسی است. خاک این گیاه بیشتر به ترکیبات پتاس احتیاج داشته که برای میوه دهی و محصول دهی و همچنین رشد مناسب و زیاد نهال موثر می باشد ولی از ترکیبات ازت برای جلوگیری از سرما زدگی این نهال استفاده می شود. که باعث می شود ریشه اش تا حدود ۵ متر هم رشد کند.

زمان مناسب و سازگار برای رشد نهال

زمان مناسب و سازگار برای کاشت این نهال با توجه به شرایط جوی و اقلیمی هر منطقه متفاوت می باشد و معمولا کاشت این نهال از شروع فصل پاییز بوده و تا قبل از فصل بهار ادامه خواهد داشت که کشاورز باید با توجه به شرایط اقلیمی محل کاشت خود اقدام به کاشت نهال های خود کند.

نهال آلبالو محلی- برتر نهال

کود مناسب برای رشد نهال

علاوه بر استفاده از کودهای حیوانی که برای رشد این نهال مناسب است لازم است برای رشد بیشتر این نهال از کودهای شیمیایی هم استفاده کرد یعنی ابتدا برای این نهال از کود هیومیک اسید استفاده کرده و بعد به آن ترکیبات پتاس اضافه می کنیم زیرا مواد موجود در کودهای پتاس باعث رشد بیشتر و کیفیت بیشتر محصول شما می گردد.

ارتفاع درخت در طول عمر

حداکثر ارتفاع این نهال در طول عمر خود آن هم بعد از رسیدن به سن بلوغ ۲ تا نهایت ۵ متر می باشد از این رو نهال آلبالو محلی هم جزء یکی از درختان با ارتفاع کم بوده ولی هرساله با تولید مقدار زیادی محصول باعث شده بسیاری از باغداران و کشاورزان این نهال را خریداری کرده و در زمین های خود کاشته و پرورش دهند. در کل این نهال انعطاف پذیری بالایی دارد.

 هرس درختان آلبالو محلی

هرس کردن این درختان زمان خاص و دقیقی ندارد و هر زمان که درخت نیاز به هرس کردن داشت می توانید این کار را انجام دهید و همچنین بدانید که هرس کردن این درخت یعنی حذف شاخ و برگ های اضافه آن باعث کنترل درخت نیز می شود و این کار محصول دهی را هم بالا می برد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال

نهال آلبالو محلی می تواند هر ساله در فصل پاییز و زمستان در یک دوره سرمایی ویژه بین ۵۰۰ تا ۱۶۰۰ ساعت قرار گرفته و سرما را تحمل کنند تا درختان از خواب زمستانه بیدار شده و برای محصول‌ دهی در سال نو آماده باشند. در این مدت دمای هوا باید کمتر از ۷- درجه سانتیگراد باشد نه بیشتر و نه کمتر تا تحمل سرمایی و گرمایی درختان نیز افزایش یافته و مقاوم تر شوند و محصول با کیفیت تری را هم به عمل بیاورند.

عمر مفید نهال

جالب است بدانید عمر مفید نهال  به طول مدت زمانی گفته می شود که نهال پس از رسیدن به سن بلوغ به باردهی و محصول دهی  حداکثری خود ادامه می دهد و هر ساله مقدار خیلی انبوهی میوه می دهد. حال عمر مفید و اقتصادی درخت آلبالو محلی معمولا بین  ۲۲ تا ۳۵ سال است که عمر نسبتأ خوب و مفیدی می باشد و برای بسیاری از کشاورزان ویژگی این درخت قابل توجه می باشد.

سن حیات نهال

همان طور که راجب عمر مفید نهال گفته شد در نتیجه حداکثر سن حیات این نهال همان ۳۵ سال می باشد و بعد از آن درخت از بین رفته و کشاورزان باید آن را برداشته و به جای آن نهال جدید بکارد و پرورش دهد و با این کار به پرورش نهال تا جایی که بخواهد می تواند ادامه دهد.

میزان وزن هر میوه

اندازه این نهال ترش و خوشمزه چندان درشت نیست. به طوری است که هر یک عدد آلبالو محلی بین ۴ تا ۶ گرم وزن داشته است و در کل وزن محصول یک درخت آلبالو محلی به ۳۰ کیلوگرم یا حتی بیشتر خواهد رسید که برای کشاورز و باغدار مقدار قابل توجهی می باشد و همچنین جالب است بدانید که از این میوه خوش رنگ برای مصارفی از قبیل تولید کمپوت و مربا و آبمیوه  و همچنین در برخی غذاها و یا به صورت ترشیجات بسیار مناسب می باشد.

ارتفاع مناسب از سطح دریا برای کاشت نهال

این نهال در ارتفاعات بین ۰ تا ۲۹۰۰ متر به خوبی رشد می کند. که تقریبا ۸۵ درصد باغهای کشورمان در این ارتفاع قرار دارند و این ارتفاع مناسب کاشت این نهال می باشد. همچنین خرید نهال آلبالو محلی در سراسر کشور مورد توجه باغدارها و کشاورزان زحمت کش بوده و باید توجه داشت مقدار قابل توجهی هم از این میوه به کشور های دیگر آسیایی و اروپایی و … صادر می گردد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری های نهال

از جمله آفات و بیماری های نهال آلبالو محلی مگس گیلاس می باشد و بیماری های دیگر این نهال شامل شانکر باکتریایی درختان هسته دار و پوسیدگی آرمیلاریایی ریشه بوده که باید با استفاده از سموم شیمیایی خاص و مخصوص از حمله این آفات جلوگیری کرد و مانع آسیب به درخت و در نتیجه محصول شد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هکتار

یکی از بالاترین و بیشترین باردهی‌ و محصول دهی سالیانه مربوط به نهال آلبالو محلی است. که این نهال به طور متوسط و میانگین  قادر است تا 25 تن در هکتار سالانه محصول به همراه داشته باشد. البته برای رسیدن به این میزان محصول دهی نیازمند نگهداری مناسب و رسیدگی مناسب و رعایت تمام اصول و کاشت در منطقه با شرایط جوی سازگار می باشد که باید به آن توجه زیادی داشت.

نهال آلبالو محلی- برتر نهال

شروع باردهی محصول

این میوه خوش رنگ و آبدار و ترش مزه در فصل بهار آن هم در خرداد ماه به صورت کامل رسیده است و این محصول باید به طور کامل رسیده باشد تا برداشت شود وگرنه قابل برداشت نمی باشد در کل نهال آلبالو را در آبان ماه تا اسفند ماه می کارند و این نهال دیر گل بوده ولی به خاطر داشتن محصول زیاد برای کشاورزان نهالی پر سود خواهد بود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز نهال

نهال آلبالو محلی خود نهالی گرده افشان بوده و نیاز به رقم گرده افشان برای رشد و تکثیر نخواهد داشت یعنی گرده های نر و ماده این نهال خود با یکدیگر گرده افشانی کرده و باعث رشد و تکثیر نهال می شود و در نتیجه محصول بسیار زیاد و با کیفیتی به ثمر خواهد رسید.

مدت آبیاری نهال

آبیاری نهال آلبالو محلی باید وقتی انجام شود که خاک نهال شما خشک شده است. زیرا وجود رطوبت دائمی در ریشه گیاه می تواند باعث ایجاد بیماری و حمله آفات به نهال شما شود. آبیاری این نهال در قبل از رسیدن به سن بلوغ هفته ای یک مرتبه انجام می شود و بعد از سن بلوغ نهال که ریشه درخت به خوبی رشد نموده است و قادر به جذب آب از قسمت‌ های مختلف خاک می باشد. به طور کلی هر هفته به یک مرتبه آبیاری نیاز خواهد داشت.

روش صحیح آبیاری نهال

بهترین و مناسب ترین روش برای آبیاری این گونه نهال آبیاری قطره ای می باشد که هم باعث صرفه جویی در مصرف آب شده و هم مقدار آب کافی و مورد نیاز به نهال خواهد رسید که این روش آبیاری تاثیر به خصوصی روی رشد گیاه دارد و همچنین بدترین روش آبیاری برای این نهال آبیاری غرقابی می باشد که رشد نهال را کاهش داده و مقدار زیادی آب هم هدر رفته است. برای همین این روش اصلا به کشاورزان و باغ داران توصیه نخواهد شد.

زمان گلدهی درخت

همان طور که گفته شد این نهال، نهالی دیر گل بوده و دیر به بار می نشیند و زمان گلدهی این درخت اواخر زمستان یا همان اسفند ماه می باشد که باید کشاورزان در مناطق سردسیر همراه با زمستان های طولانی مراقب سوختن جوانه های این نهال باشند تا محصول نهالشان از بین نرود و در کل  در فروش نهال آلبالو محلی ضرر نکنند.

زمان برداشت محصول

مناسب ترین و بهترین زمان برای برداشت محصول وقتی است که این میوه به صورت کامل رسیده و قابل خوردن باشد یعنی رنگ و مزه آن مثل یک آلبالو باشد. زیرا این میوه اگر رسیده نباشد قابل برداشت نیست و به طور معمول و کامل این میوه خوشمزه در اواخر خرداد ماه به صورت کامل رسیده و قابل برداشت می باشد و کشاورزان و باغ داران هر ساله در خرداد ماه این میوه را به آسانی برداشت کرده و به بازارهای مختلف عرضه می کنند و از این راه سود زیادی به دست خواهند آورد.

خرید نهال آلبالو محلی

 در صورتی که شما باغدار عزیز قصد خرید نهال آلبالو محلی  را دارید بهتر است آن را از مراکز و نهالستان های معتبر خریداری نمایید در غیر این صورت انتظار بازدهی مطلوب از این نهال را نداشته باشید. نهالستان برتر نهال اقدام به فروش ارقام مختلف نهال آلبالو با بهترین کیفیت و قیمت کرده است. شما می توانید نهال مد نظرتان را به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری نمایید.

قیمت نهال آلبالو محلی

قيمت نهال آلبالو محل هم متغيير است و در ابتدای ورود به بازار بسیار بالا مي باشد به طور مثال قيمت آلبالو محلی که در خرداد ماه به بازار می آید بیشتر از قیمت آن در تیر ماه می باشد و همچنین داراي كيفيت بالاتري هم خواهد بود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلبالو محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال