%37

نهال سیب سبز: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

38,000 تومان

  • خواستگاه : فرانسه
  • شروع باردهی : سومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1300 تا 2200
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : سیب گالا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

تنوع بسیار زیاد ارقام سیب در بازار، باغداران را بر این داشته که همواره به دنبال بهترین و بازارپسند ترین رقم سیب برای کاشت در باغ خود باشند، قیمت نهال سیب گرانی اسمیت نیز همیشه تابع این موضوع بوده است، یکی از پرطرفدار ترین سیبهای موجود در بازار سیب سبز یا سیب گرانی اسمیت می باشد، اما آیا بازار پسندی و محبوبیت این سیب می تواند به اندازه ی کافی ترغیب کننده ی باغداران برای کاشت این رقم سیب باشد؟ قطعا پاسخ شما نیز به این سوال منفی می باشد چرا که علاوه بر بازار پسندی یک رقم سیب عوامل بسیار دیگری نیز هستند که باغدار در هنگام خرید نهال وکاشت آن در باغ خود باید در نظر بگیرد.

نکات مهمی که باغدار قبل از انتخاب نهال سیب باید در نظر بگیرد تطابق ویژگیهای اکولوژیکی نهال با ویژگیهای زیست شناختی منطقه مورد نظر باغدار است، دومین نکته با اهمیت سادگی رسیدگی و اصول باغداری درخت بوده و در نهایت میزان حساسیت نهال سیب به آفات ، بیماریها و سرمازدگی عواملی هستند که باغداران در هنگام خرید نهال سیب باید به آن دقت کنند، چنانچه قصد خرید نهال سیب گرانی اسمیت برای احداث باغ خود دارید شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم تا بتوانید اطلاعات کاملی را در رابطه با این رقم سیب اخذ کرده و انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

مشخصات و خصوصیات نهال سیب سبز (گرانی اسمیت)

نهال سیب گرانی اسمیت یا سیب سبز معمولا برای کاشت در مناطقی که ساعات سرمای بین 0 تا 7 درجه سانتی گراد کمتری را در زمستان تجربه می کنند یا به اصطلاح گرمتر می باشند پیشنهاد می شود چرا که نیاز سرمایی پایین تری دارد.

نهال سیب سبز: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال سیب سبز (گرانی اسمیت)

درخت سیب سبز یا گرانی اسمیت منشا اروپایی داشته و اولین بار در کشور فرانسه کاشته شده است، محصول غالب درختی دیگر در این کشور انگور بوده که در این کشور مشکل سفیدک پودری بر روی درختان انگور توسعه یافته و بسیار دردسر ساز شده بود و همین امر منجر به کشف تاثیر مخلوط بردو در نابود سازی سفیدک پودری انگور شد، درختان سیب نیز به واسطه ی شیوع بیماری سفیدک پودری در تمامی مناطق از این بیماری در امان نبوده و باعث شد درختان سیب نیز به بیماری سفیدک پودری حساسیت نشان دهند، پس از گذشت سالیان دراز و عبور نهال سیب گرانی اسمیت از مرز سایر کشورها و همینطور ایران این حساسیت به سفیدک پودری همچنان باقی مانده است.

پایه اصلی نهال سیب سبز (گرانی اسمیت)

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید نهال سیب گرانی اسمیت باید به آن دقت داشت نوع پایه ی نهال است، پایه ی بذری و پایه ی رویشی هر یک برای یکسری شرایط خاص مطلوب و مورد استفاده می باشند، چنانچه تمایل داشته باشید بدانید کدام نوع پایه برای شرایط خاص منطقه ی مورد نظر شما مناسب تر است می توانید از مشاوره ی راهنمایان زبده ی سایت ما از طریق لینک ارتباط با ما و شماره تماسهای درج شده استفاده نمایید

ویژگی نهال سیب سبز (گرانی اسمیت)

یکی از مهمترین ویژگیهای نهال سیب گرانی اسمیت این است که شاخه های کوتاه و یا نیمه کوتاه داشته و بنابراین ظاهر درخت تا حدودی پر شاخ و برگ به نظر می رسد، همچنین تنه ی درخت عمود و یا نیمه عمود رشد می کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

برای اینکه بدانید آیا آب و هوای منطقه ی شما برای رشد یک نهال خاص مناسب است یا خیر باید در درجه ی اول بدانید آیا تناسب کافی بین تامین نیاز سرمایی درخت و شرایط آب و هوایی غالب منطقه ی شما وجود دارد یا خیر، از این لحاظ درخت سیب سبز یک درخت معتدله بوده و برای شکوفایی نیاز سرمایی دارد اما در بحث نیاز سرمایی درخت سیب سبز به میزان این نیاز اشاره خواهیم کرد.

دومین نکته میزان ماکزیمم حرارتی در تابستان و مینیمم دما در زمستان مطرح می شود، درخت سیب سبز نمی تواند سرمای کمتر از منفی 25 درجه سانتی گراد در زمستان و بالای 40 درجه سانتی گراد در تابستان را تحمل کند و آسیب می بیند.

فاصله مناسب برای کاشت

چنانچه در زمان احداث باغ نظم و فاصله ی مشخص ومناسب بین درختان رعایت شود علاوه بر زیبایی ظاهری درخت به اجرای سیستم آبیاری قطره ای نیز کمک شایانی خواهد کرد، رعایت فاصله ی منظم بین درختان همچنین به انجام عملیات باغبانی با کمک ماشین آلات کشاورزی کمک می کند، در نهایت رعایت فاصله ی مناسب بین درختان از تراکم بیش از حد و سایه اندازی درختان بر روی هم جلوگیری کرده و نیاز نوری گیاه به میزان کافی تامین خواهد شد، در مورد سیب سبز این فاصله 4 در 4 متر مربع در نظر گرفته می شود.

خاک مناسب

درخت سیب سبز نیز مانند دیگر درختان مناطق معتدله خاک سبک با درجه شوری پایین واسیدیته ی خنثی را بیشتر می پسندد، این درخت به وجود مواد عالی بسیار در خاک وابسته بوده و هوموس موجود در خاک به رشد کافی درخت کمک خواهد کرد.

نهال سیب سبز: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

در بسیاری از مناطق مناسبترین زمان برای کاشت انواع نهال اسفند ماه می باشد، با توجه به تحمل پایین تر این رقم سیب به سرمای هوا بهتر است زمان کاشت این نهال به گونه ای تنظیم شود که نهال تازه کاشته شده تحت استرس و تنش دمای بسیار پایین قرار نگیرد، بنابراین چنانچه قصد خرید نهال سیب گرانی اسمیت را دارید به شما توصیه می شود جهت دریافت زمان دقیق ومناسب کشت نهال متناسب با شرایط جوی منطقه مورد نظرتان از راهنمایی مشاورین زبده ی ما بهره بگیرید.

کود مناسب برای نهال

با توجه به نیاز بالای این درخت به هوموس خاک توصیه می شود نیاز کودی خاک قبل از کاشت برطرف شده و پس از کاشت نیز با پایش مستمر ومداوم و در صورت نیاز انجام تجزیه ی خاک و برگ به صورت دوره ای و منظم کودهای مورد نیاز را طبق برنامه ی زمان بندی مورد استفاده قرار دهید، استفاده از چالکود زمستانه با انواع کود حیوانی کاملا پوسیده نیز می تواند به افزایش سطح هوموس خاک و تامین نیاز کودی درخت کمک ویژه ای بکند.

لازم به ذکر است که تمامی درختان میوه بعد از به بار نشستن و در زمان رشد و توسعه ی میوه نیاز به تامین عناصر تغذیه ای به صورت محلول پاشی نیز دارند که باید به صورت منظم در برنامه باغبانی قرار گیرد.

ارتفاع درخت در طول عمر

درخت سیب گرانی اسمیت از دسته درختان بلند قد نبوده و رشد کم تا متوسط دارد همین امر رسیدگی به درخت را آسان تر می کند.

هرس درخت

یکی از اعمال باغبانی که تاثیر شگرفی در میزان باردهی و رشد مفید درختان دارد انجام هرس می باشد، انجام هرس باید کاملا اصولی و مطابق با نیاز گیاه انجام شود به عنوان مثال درختان نور پسند نیاز دارند تا تاج پوش خلوت تری داشته باشند اما درختان سایه پسند باید به گونه ای هرس شوند که شاخه ها بر روی یکدیگر سایه اندازی داشته باشند، درخت سیب سبز درختی نور پسند-سایه پسند بوده بنابراین تاج پوش این درخت باید به گونه ای پیرایش شود که نه خیلی خلوت و نه خیلی پر تراکم باشد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

برای درختان مناطق معتدله مانند انواع درختان میوه دانه دار تعداد ساعات سرما بین 0 تا 7 درجه سانتی گراد از اهمیت زیادی برخوردار است، درخت سیب سبز به عنوان یک درخت دانه دار با نیاز سرمایی نسبتا پایین شناخته می شود چرا که سپری کردن تنها 600 ساعت سرمای بین 0 تا 7 درجه سانتی گراد برای از بین رفتن خواب زمستانه ی جوانه ها کافی می باشد.

عمر مفید نهال

عمر مفید نهال شامل سالهای با باردهی متوسط و بالا می باشد، تعداد این سالها برای درختان مختلف متفاوت است برای درخت سیب سبز عمر مفید حدود 25 تا 30 سال بوده و پس از سپری شدن این دوره بهتر است برای بهره برداری بهتر از باغ درختان پیر با نهالهای جوان جایگزین شوند، البته لازم به ذکر است 25 تا 30 سال به عبارتی عمر مفید نامی درخت محسوب شده و برای به حقیقت پیوستن این عمر مفید رعایت اصول نگهداری و کود دهی صحیح و اصول مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی و همینطور رعایت اصول بهداشت زراعی شرط لازم به شمار می رود.

سن حیات نهال با توجه به اینکه شروع عمر مفید درخت سه تا پنج سال پس از کاشت نهال خواهد بود بنابراین سن حیات درخت از تجمیع این سالها با عمر مفید درخت حاصل می شود، پس از این مدت ممکن است درخت زنده باشد اما هزینه سالیانه برای درخت پیر بیشتر از باردهی آن بوده و نگهداری از آن صرفه ی اقتصادی برای باغدار نخواهد داشت.

میزان وزن هر میوه

میوه درخت گرانی اسمیت یا سیب سبز اندازه متوسط رو به درشت داشته و وزن تقریبی هر میوه به حدود 200 گرم خواهد رسید.

میوه درخت گرانی اسمیت با داشتن رنگ سبز و پوست شفاف شناخته می شود و به همین دلیل در بین ایرانیان به سیب سبز معروف است، یکی از دلایل بازارپسندی این سیب ماندگاری بالای این سیب در انبار و سردخانه می باشد در واقع همین ویژگی باعث محبوبیت سیب سبز در بین فروشندگان میوه نیز شده است چرا که در پروسه ی انبار داری و فروش نهال سیب گرانی اسمیت در طولانی مدت با مشکل کاهش کیفیت میوه یا پوسیدگی مواجه نخواهند شد، دلیل مقاومت بالای این میوه به شرایط انبار داری داشتن گوشت سفت و پوست ضخیم است که قدرت تحمل شرایط سردخانه تا 200 روز را دارد.

نهال سیب سبز: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

درخت سیب گرانی اسمیت به ارتفاعات بالا از سطح دریا علاقه داشته و مناسبترین منطقه ی جغرافیایی برای کشت این نهال ارتفاع حدود 1300 تا 2200 متر از سطح دریا می باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

همانطور که پیشتر نیز عنوان شد این درخت به بیماری سفیدک پودری بسیار حساس است، این بیماری به طور معمول در مناطق با متوسط بارندگی پایین شیوع پیدا می کند بنابراین چنانچه متوسط بارندگی منطقه شما پایین است اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری را انجام دهید، البته لازم به ذکر است که برای کترل بیماری سفیدک پودری رعایت بهداشت زراعی در درجه اول اهمیت قرار دارد.

نکته ی مهم دیگری که در مصونیت در برابر آفات و بیماریها در ارتباط با درخت سیب سبز باید در نظر گرفت سالم بودن نهال خریداری شده می باشد، در هنگام خرید نهال دقت کنید که نهال کاملا سالم و دارای گواهی سلامت را از مراکز و نهالستانهای معتبر خریداری کنید.

در نهایت برای رسیدن به حداکثر عملکرد درخت سیب سبز توجه به نوع آفات و بیماریهای غالب منطقه و انجام سم پاشیها و رعایت اصول بهداشت زراعی در باغ برای جلوگیری از ورود یا افزایش اینوکولوم اولیه آفت یا بیماری مورد نظر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

یکی دیگر از فاکتورهایی که باغداران در انتخاب نهال سیب به آن توجه می کنند میزان باردهی به ازای هر هکتار می باشد، قابل درک است که باغداران عزیز بخواهند بیشترین عملکرد را به ازای هزینه های انجام شده در واحد سطح باغ خود داشته باشند، در رابطه با درخت سیب گرانی اسمیت حداکثر عملکرد 50 تن به ازای هر هکتار بوده و رسیدن به این عملکرد حداکثری مستلزم رعایت تمامی اصول باغداری صحیح و متناسب با نیاز درخت می باشد، البته کشت درخت در منطقه مناسب به لحاظ شرایط آب و هوایی نیز شرط اول و اساسی برای رسیدن به این میزان عملکرد حداکثری می باشد.

شروع باردهی محصول

همانطور که پیشتر نیز عنوان شد شروع باردهی محصول بین 3 تا 5 سال پس از کشت خواهد بود این اختلاف به میزان رسیدگی به ویژه کود دهی مناسب بستگی خواهد داشت، چنانچه نیازهای تغذیه ای درخت به خوبی تامین شود و ذخیره ی غذایی درخت به سرعت بالا رفت درخت زودتر به بار می نشیند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

برای انجام گرده افشانی به صورت یکنواخت در سطح باغ رعایت نسبت درست و اصولی تعداد اصله نر نسبت به اصله ماده بسیار مهم است، در رابطه با درخت سیب گرانی اسمیت این نسبت 1 به 10 می باشد.

مدت آبیاری

مدت آبیاری درختان سیب گرانی اسمیت باید به گونه ای تنظیم شود که آب به میزان کافی به ریشه ی درختان برسد، غرباب شدن طولانی مدت مانع از رسیدن اکسیژن به مدت طولانی به ریشه ی درخت شده و آبیاری در مدت زمان بسیار کوتاه نیز ممکن است نتواند نیاز آبی درخت را تامین نماید.

 روش صحیح آبیاری

آبیاری صحیح و اصولی درخت سیب سبز بستگی به نیاز و فصل دارد به عنوان مثال در فصل پر شدن و وزنگیری میوه بیشترین نیاز به آب وجود داشته اما در فصل خواب درخت میزان آبیاری کمتری مورد نیاز است اما به طور کلی در آبیاری غرقابی میزان 10000 متر مکعب و در سیستم قطره ای میزان تقریبی 6000 متر مکعب آب به ازای هر هکتار درخت مورد نیاز است، لازم به ذکر است که درخت سیب سبز به شوری آب و خاک حساس بوده و به هیچ عنوان از آب با درجه شوری بالا برای آبیاری درختان سیب نباید استفاده کرد.

زمان گلدهی درخت

درخت سیب گرانی اسمیت به لحاظ زمان گلدهی نه دیر گل و نه زود گل محسوب می شود را که به طور معمول در دهه ی سوم فروردین به گل می نشیند.

زمان برداشت

سیب گرانی اسمیت به عنوان میوه پاییزه شناختهمی شود اما با توجه به سفت بودن بافت گوشت میوه و همینطور ضخیم بودن پوست میوه تاخیر در زمان برداشت مشکل خاصی به وجود نیاورده چرا که ماندگاری این میوه علاوه بر سردخانه و فروشگاه بر روی درخت نیز بالا می باشد و همین امر باعث محبوبیت این رقم سیب در بین باغداران شده است.

نهال سیب سبز: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال سیب سبز (گرانی اسمیت)

چنانچه شما نیز قصد خرید نهال سیب گرانی اسمیت را دارید می توانید این نهال را با کیفیت بالا و گواهی شده از وبسایت ما خریداری نمایید، نهالهای خریداری شده به وسیله ی شما در بهترین بسته بندی برای جلوگیری از خسارت احتمالی حین باربری عرضه خواهد شد، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ی خریداری یا قیمت نهال سیب گرانی اسمیت دقیق می توانید از طریق شماره تماسهای اعلام شده اقدام نموده و راهنماییهای کافی را دریافت نمایید.

قیمت نهال سیب سبز (گرانی اسمیت)

یکی از مواردی که معمولا باغداران در زمان خرید نهال به آن توجه می کنند قیمت نهال سیب است، با یک سرچ ساده در اینترنت متوجه می شوید فروش نهال سیب گرانی اسمیت در مراکز بسیاری با قیمتهای متفاوت انجام می شود اما همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد خرید نهال سیب گرانی اسمیت به طور حتم باید از مراکز معتبر فروش انجام گیرد، فروش نهال سیب گرانی اسمیت بدون گواهی سلامت فاقد اعتبار بوده حتی اگر قیمت پایین تری را برای فروش ارائه کنند، پایین بدون قیمت نهال سیب گرانی اسمیت دریافت گواهی سلامت ممکن است در لحظه به شما احساس سود بیشتر را القا کند اما در بلند مدت به واسطه ی هزینه های گزافی که برای کنترل آفت یا بیماری وارد شده به باغ خود متحمل می شوید کاملا بی ارزش خواهد بود.

1 دیدگاه برای نهال سیب سبز: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. سبناباقری

    سلام خسته نباشید ببخشید من یک نهال گرانی اسمیت و یک نهاا سیب ترش مصری ویک نهال سیب سبز برزیلی میخواستم لطفا برام بفرستید شاهرود هستم

    • برتر نهال

      سلام دوست عزیز
      تعداد خرده فروش نمی‌کنیم
      تعدادتون بالا باشه براتون ارسال می‌کنیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال