%27

نهال انجیر بورسا: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

88,000 تومان

خاستگاه : ترکیه
شروع باردهی :2 تا 3 سال
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : 4 متر
میزان باردهی در هکتار :  10 تن
ارتفاع از سطح دریا : –
پایه نهال : پیوندی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 8 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال انجیر بورسا- برتر نهالیکی از خوش طعم ترین انواع انجیر وارداتی به ایران انجیر بورسا می باشد، این رقم انجیر که به دلیل اندازه و بافت نرم و طعم بی نظیر خود توانسته به سرعت در بین مردم طرفداران زیادی را به خود جلب کند بخش بزرگی از بازار انجیر ایران را به خود اختصاص داده است، جالب است بدانید با وجود اینکه اصالت این رقم انجیر متعلق به ایران نیست اما توانسته بخش بزرگی از صادرات انجیر تازه و خشک ایران را به خود اختصاص داده و درآمد دلاری زیادی را عاید کشاورزان ما در زمینه ی پرورش این رقم انجیر کند، چنانچه شما نیز به عنوان یک باغدار تمایل به خرید نهال انجیر بورسا و احداث باغ انجیر داشته و هدف شما از تاسیس باغ صادرات میوه می باشد باید باغداری را با اصول درست آن انجام داده و در نهایت از درآمد کلان آن بهره ببرید.

مشخصات و خصوصیات نهال انجیر بورسا

از خصوصیات نهال انجیر بورسا می توان به شکل گرد و اندازه ی درشت میوه های آن اشاره کرد، در مورد انجیر بورسا گرده افشانی درست از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار بوده و به جرات می توان گفت گرده افشانی مهمترین مرحله در تولید میوه ی با کیفیت می باشد، در این زمینه به تفصیل در بخش رقم مناسب برای گرده افشان توضیح خواهیم داد، نهال انجیر بورسا توانایی تولید انبوه میوه را در شرایط بهینه خواهد داشت و در نهایت سود زیادی را عید باغدار خواهد کرد.

خاستگاه اصلی نهال انجیر بورسا

انجیر بورسا بومی استان بورسا در منطقه ی شمال غرب کشور ترکیه می باشد، این رقم انجیر هزاران سال است که در مناطق مختلف ترکیه به ویژه استان بورسا کاشته می شود و به دلیل ظاهر و طعم بی نظیر میوه ی این انجیر نهال انجیر بورسا به وسیله ی تجار به مناطق مختلف آسیا و اروپا برده شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد، به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و خاک منطقه ی بورسا انجیر هایی که در این استان تولید می شوند به لحاظ طعم نسبت به سایر نواحی دنیا خاص تر بوده و بنابراین برای خود نشان جغرافیایی GI را دریافت کرده اند.

پایه اصلی نهال انجیر بورسا

 

پایه ی اصلی انجیر بورسا قلمه ی انجیر بورسا می باشد اما می توان برای ایجاد مقاومت بیشتر از پایه ی پیوندی مناسب نیز استفاده کرد.

ویژگی نهال انجیر بورسانهال انجیر بورسا- برتر نهال

انجیر بورسا که از نظر گیاه شناسی به عنوان Ficus carica طبقه بندی می شود، گونه ای ترکی متعلق به خانواده Moraceae است. انجیر بورسا انجیرهای بزرگی هستند که به دلیل اندازه و طعم خود مشهور هستند و در منطقه کوچکی به نام بورسا در ترکیه رشد می کنند، جایی که آب و هوا، خاک و شرایط رشد به طعم متمایز انجیر کمک می کند. انجیر بورسا با نام‌های انجیر سیاه بورسا و بورسا سیاحی نیز شناخته می‌شود.

انجیر بورسا از نظر فنی یک سیکونیوم یا یک ظرف گوشتی و تو خالی است که حاوی توده‌ای از گل‌های ریز است. در زیر پوست ضخیم، گل‌ها با گوشتی با رنگ سبز کم‌رنگ و اسفنجی پوشانده شده‌اند و دارای رنگ‌های قرمز یاقوتی متمایل به صورتی هستند که با دانه‌های بژ طلایی خال‌دار شده است. انجیر بورسا گوشتی، چسبنده و لطیف با بافتی آبی، ترد است. انجیر بورسا رایحه‌ای میوه‌ای و گلی معطر آزاد می‌کند و حاوی قند بالا مخلوط با اسیدیته است که به طعم شیرین و متعادل میوه کمک می‌کند. انجیر بورسا طعم مربا، شیرین، تند و عسلی مشخصی دارد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

شرایط آب و هوایی استان بورسا گرم و معتدل بوده و بنابراین انجیر بورسا در تمامی نواحی دنیا که بتوانند شرایط محیطی گرم ومعتدل را برای آن فراهم کنند قابل کاشت خواهد بود، این انجیر در استان بورسای کشور ترکیه به صورت تازه خوری مصرف شده و یا انجیرهای خشک آن به کشورهای آفریقایی صادر می شود.

فاصله مناسب برای کاشت

مناسب ترین فاصله برای کاشت درختان انجیر بورسا همان فاصله ی معمول بین درختان انجیر یعنی دست کم چهار متر می باشد، در شرایطی که احتمال دریافت نور مستقیم خورشید پایین تر است بهتر است فاصله ی درختان را بیشتر در نظر بگیرید.

خاک مناسب

خبر خوب در رابطه با خاک مناسب برای درختان انجیر بورسا این است که این درختان حساسیت زیادی به خاک و به ویژه اسیدیته ی خاک ندارند اما به هر حال خروج از تعادل مورد علاقه ی هیچ نوع درختی نخواهد بود، بافت شنی سبک می تواند تهویه و زهکشی مناسب را فراهم کند و اسیدیته ی خنثی و یا کمی قلیایی عناصر داخل خاک را در دسترس گیاه و به فرم قابل جذب در می آورد و در غیر این صورت ممکن است عناصر درخاک حضور داشته باشند اما از دسترس خارج شده و حتی با کود دهی به خاک مشکل کبود تغذیه ای برطرف نشود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مناسبترین زمان برای کاشت درختان انجیر بورسا اواخر زمستان پس از گذراندن یخبندان زمستانه و قبل از باز شدن جوانه ها خواهد بود.

کود مناسب برای نهال

درختان انجیر بورسا به طور بومی به شکل خود رو در زادگاه خود می روئیده اند و بدون کود دهی یا رسیدگی خاصی به باردهی می رسیدند بنابراین این درختان حساسیت تغذیه ای خاصی ندارند اما در صورتی که هدف شما از خرید نهال انجیر بورسا رساندن محصول این درخت به بازار جهانی باشد بهتر است بدانید کود دهی در حد نیاز درخت می تواند به بالابردن کیفیت محصول در حد صادرات کمک می کند.

نهال انجیر بورسا- برتر نهال

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان انجیر بورسا در صورت نداشتن هرس فرم دهی و در شرایط بهینه ارتفاع زیادی تا حد 8 متر هم می گیرند و به همین دلیل به دلیل بزرگی پیکرشان در زادگاهشان شناخته شده هستند، اما در باغداری تجاری هرس درختان انجیر به ویژه هرس فرم دهی از مهمترین اصول باغبانی این درختان است و نه تنها از زیادی بزرگ شدن درختان جلوگیری می کند بلکه به زادآوری و باردهی بیشتر آنها کمک خواهد کرد.

هرس درخت

هرس درختان انجیر بورسا نیز مانند سایر ارقام انجیر بهتر است در دو فصل زمستان و تابستان با دو هدف فرم دهی و کم بار کردن درخت به منظور رشد بهتر میوه ها انجامشود، البته لازم به ذکر است که این درختان در صورت هرس نشدن همباردهی مطلوبی دارند چرا که در زادگاه خود زیاد هرس نمی شوند اما به هر حال هیچ درختی نسبت به رعایت اصول باغداری صحیح واکنش منفی نشان نمی دهد و حتی به باردهی بهتر و بیشتر می رسد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان انجیر بورسا نیز مانند دیگر خویشاوندان ودیگر درختان معتوله نیاز به گذراندن تعداد مشخصی ساعت سرمای زیر هفت درجه دارند تا بهتر شکوفا شوند، گذراندن دست کم 100 ساعت سرمای زیر هفت درجه برای شکوفایی بهتر این درختان ضروری بوده و چنانچه قصد احداث باغ با نهال انجیر بورسا دارید باید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ی خود ببینید آیا نیاز سرمایی درختان مرتفع می شود یا خیر؟

عمر مفید نهال

عمر مفید درختان انجیر بورسا در شرایط کاشت دیم و آبی و میزان رسیدگی وکود دهی متفاوت خواهد بود اما این درختان نیز مانند سایر ارقام انجیر دست کم30 سال باردهی مفید خواهند داشت.

سن حیات نهال

سن حیات نهال به طور ذاتی می تواند زیاد باشد شاید خیلی بیشتر از سن مفید اما به هر حال در باغداری تجاری به محض کاهش راندمان به دلیل کهولت سن نگهداری درختان به صرفه نبوده و باید با نهال جوان جایگزین شوند.

میزان وزن هر میوه

انجیر بورسا گونه ای بزرگ است که به طور متوسط 4 تا 7 سانتی متر قطر دارد و ظاهری پیازی شکل، گرد تا اشکی دارد. پایه پهن و خمیده به سمت ساقه باریک می شود و انجیرها معمولاً سفت می شوند و وقتی به آرامی فشار داده می شوند کمی تسلیم می شوند. سطح میوه کشیده، صاف و کمی آجدار است، رنگ آن از قرمز-بنفش، بنفش-آبی، تا بنفش تیره متغیر است، تقریباً سیاه به نظر می رسد و یک دهانه کوچک در پایه میوه را نشان می دهد که توسط فلس های قهوه ای پوشیده شده است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

درختان انجیر بورسادر ارتفاعات مختلف از سطح دریا قابل کاشت هستند اما در زمان خرید نهال انجیر باید به این موضوع دقت داشت که آیا ارتفاع مورد نظر ما از سطح دریا می تواند شرایط اپتیمم حرارتی و نیاز سرمایی درختان را برآورده کند یا خیر؟ چنانچه دانش شما از این شرایط به میزان کافی نیست می توانید با مشورت گرفتن از مشاوران ومتخصصین ما به این جمع بندی برسید که آیا انتخاب انجیر بورسا برای منطقه ی مورد نظر شما انتخاب درست و سود آوری است یا نه؟

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از مهمترین ویژگیهای انجیر بورسا مقاومت نسبی خوبی است که نسبت به آفات و بیماریها از خود نشان می دهد، با وجود اینکه این درختان بومی ایران نیستند اما به خوبی توانسته اند که از پس خسارت جمعیت آفت و بیماریهای بومی ایران بر بیایند. در زمینه ی میزان مقاومت به آفات و بیماریها البته باید دقت داشت که هر آفت یا بیماری کم اهمیتی می تواند در شرایط رعایت نکردن اصول مراقبتی طغیان کرده و خسارتزا شود، بنابراین با مشورت گرفتن از متخصصان گیاهپزشک این احتمال را پایین بیاورید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی محصول در واحد هر هکتار در مورد درختان انجیر بورسا قطعا به میزان کود دهی و هرس درختان بستگی دارد، این رقم ثابت نبوده و شما با کسب تجربه پس از چند سال می توانید به خوبی محاسبه کنی که تحت چه شرایطی می توانید حداکثر اندمان و عملکرد به ازای هر هکتار را به دست آورید، انجیر بورسا در حدوده ده تن در هکتار می تواند باردهی داشته باشد.

شروع باردهی محصول

درختان انجیر بورسا نیز مانند سایر ارقام انجیر حداکثر دو تا سه سال پس از کاشت نهال به بار نشسته و حداکثر در سن هفت یا هشت سالگی می توانند به بلوغ باردهی برسند، کاشت نهال دوساله می تواند در رسیدن به این زمان اقتصادی به ما کمک کند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

انجیر بورسا به لحاظ نوع گرده افشانی نوعی انجیر اسمیرنا است، به این معنی که درختان برای تولید میوه نیاز به گرده افشانی فعال دارند. در ترکیه، انجیرهای نر را از طناب یا در کیسه های نفوذپذیر روی درختان انجیر ماده آویزان می کنند. در بورسا درختان نر بسیار کمی وجود دارد و میوه های نر حداقل سه بار در اوایل تابستان از درختان ماده آویزان می شوند تا با موفقیت میوه های ماده گرده افشانی شوند.

این فرآیند با دقت برنامه ریزی و اجرا می شود و رایج ترین انجیر نر مورد استفاده از کاپریفیگ می آید. این نوع انجیر محل زندگی زنبور انجیر است که یکی از ضروری ترین گرده افشان های درختان انجیر است. زنبور انجیر در داخل میوه‌های کاپریفیگ زندگی می‌کند و زاد و ولد می‌کند و وقتی زنبورهای انجیر از انجیر بیرون می‌آیند، انجیر دیگری را برای پرورش پیدا می‌کنند و به این ترتیب انجیر بورسا را گرده‌افشانی می‌کنند. این چرخه حیات برای تولید انجیر بورسا حیاتی است و با کشت دقیق پس از گرده افشانی، درختان میوه های بزرگ و معطر را در اوایل پاییز تولید می کنند. انجیر بورسا به دلیل اندازه بزرگ، طعم عسلی و بافت نرم و ترد بسیار ارزشمند است. پوست سخت و ضخیم این میوه امکان صادرات بین‌المللی آن را فراهم می‌کند و انجیر بورسا یکی از بهترین گونه‌های خاص محسوب می‌شود که عمدتاً مصرف تازه خوری و خشک شده دارد.

مدت آبیاری

در مورد آبیاری درختان انجیر بورسا جالب است بدانید که این درختان به دلیل کافی بودن میزان بارندگی در زادگاه خود به صورت دیم کاشته می شوند و نیاز به آبیاری ندارند، در صورتی که میزان بارندگی سالانه در منطقه ی شما نیز 600 میلیمتر و یا بیشتر از آن باشد شما نیز می توانید روی کاشت دیم این درختان حساب کنید، اما چنانچه شرایط بارندگی متغیر دارید بهتر است این درختان را به صورت آبی کشت کرده و برای دریافت برنامه آبیاری مناسب با مشاوران ما در تماس باشید.

روش صحیح آبیارینهال انجیر بورسا- برتر نهال

همانطور که پیشتر ذکر شد یکی از روشهای کشت این درخت در صورت بارندگی کافی شیوه ی دیم است اما در غیر این صورت برای داشتن برنامه ی منظم آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب شیوه ی آبیاری نوین تحت فشار را توصیه می کنیم.

زمان گلدهی درخت

با توجه به اینکه رسیدگی میوه این درختان نسبت به ارقام دیگر انجیر دیرتر است بناباین این رقم انجیر دیر گل به شمار می رود و نگرانی از بابت سرما زدگی بهاره این درختان وجود ندارد.

زمان برداشت

میوه ی انجیر بورسا به طور معمول در اواخر تابستان تا اواسط پاییز قابل برداشت خواهد بود و به دلیل اینکه از دسته ارقام انجیر دیر رس می باشد زمانی به بازار می رسد که فصل رسیدگی دیگر ارقام انجیر به پایان رسیده و بی رغیب می باشد، لازم به ذکر است که انجیر بورسا کامل و شسته نشده 1 تا 2 روز در دمای اتاق و 3 تا 5 روز در کشوی کریسپر یخچال نگهداری می شود

خرید نهال انجیر بورسا

نهالستان برتر همه ساله به تولید و فروش نهال انجیر بورسا می پردازد و به تمام نقاط کشور ارسال می کند، به منظور خرید نهال ودریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه ی احداث باغ می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس بر قرار کرده و احداث باغ خود را با مشورت گرفتن از متخصصان ما انجام دهید.

قیمت نهال انجیر بورسا

قیمت نهال انجیر بورسا موردی است که همه باغداران به آن توجه می کنند اما نکته ی حائز اهمیت در رابطه با قیمت نهال انجیر بورسا تطابق داشتن آن با کیفیت و اصالت نهال است، با خرید از نهالستان ما نه تنها نهال با کیفیت، سالم و با اصالت تهیه می کنید بلکه می توانید از مشاوره متخصصان ما در زمینه ی احداث باغ خود نیز بهره برده و با خیالی آسوده باغ خود را احداث کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انجیر بورسا: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال