%20

نهال بادام پسته ای : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

36,000 تومان

  • خواستگاه : آسیای غربی
  • شروع باردهی : سال چهارم به بعد
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 4 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 الی 2300 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : مامایی
  • میزان آبیاری : 20 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت :6 تا 8 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

توضیحات نهال بادام پسته ای

نهال بادام پسته ای یکی از مقاوم ترین نهال های میوه در برابر آب و هوا میباشد، که میتوان آن را در هر آب وهوا و هر زمینی کاشت. این رقم برای اولین بار در بخش هایی از آسیای غربی کاشته و توسعه یافته.

جهت اطلاع از قیمت نهال بادام پسته ای میتوانید همین حالا به سایت برتر نهال مراجعه کنید. همچنین میتوانید از مشاوره رایگان این مجموعه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نهال استفاده نمایید.

خواستگاه بومی:

خواستگاه بومی درخت بادام پسته ای کشورهای آسیای غربی است. به دلیل محبوبیت و کیفیت بالا این رقم به سرعت در سراسر جهان گسترش پیدا کرد. امروزه ایران نیز یکی از پرورش دهندگان اصلی نهال بادام پسته ای به شمار می رود.جهت اطلاع از قیمت نهال بادام پسته ای میتوانید همین حالا به سایت برتر نهال مراجعه کنید. همچنین میتوانید از مشاوره رایگان این مجموعه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نهال استفاده نمایید.

نهال بادام پسته ای : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

پایه اصلی نهال  :

نهال بادام پسته‌ای و خیلی از ارقام نهال‌ بادام مانند نهال بادام آذرخوشه‌ای، نهال بادام تونو، نهال بادام دیرگل اسپانیایی، نهال بادام شکوفه و ارقام دیگر پایه تلخ می‌باشد

ویژگی نهال  :

اگرچه درخت بادام پسته ای به خشکی مقاوم است و می تواند سال ها در خاک های خشک زنده بماند، اما در چنین شرایطی تولید به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. رطوبت کم خاک در پایان فصل رشد نسبت به ابتدا بحرانی تر است . برای کاشت نهال بادام پسته ای از خاک های سنگین یا فاقد زهکشی خوب باید اجتناب شود، زیرا مشخص شده است که باعث کاهش تولید و گسترش بیماری های قارچی مختلف می شوند. pH خاک به طور معمول یک عامل محدود کننده نیست، زیرا درخت می تواند در pH های 5.5 تا 8.5 به خوبی رشد کند. با این حال، اکثر بادام‌کاران حرفه‌ای pH خاک را در حدود 6.5 تا 8 ثابت می‌کنند

جهت اطلاع از قیمت نهال بادام پسته ای میتوانید همین حالا به سایت برتر نهال مراجعه کنید. همچنین میتوانید از مشاوره رایگان این مجموعه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نهال استفاده نمایید.

فاصله مناسب برای کاشت :

فواصل معمولی 6×6 متر، 7×7 متر و 4 در 4 متر است. فواصل 6 در 6 متر منجر به 109 درخت در هر هکتار یا 270 درخت در هکتار می شود. در حالی که فواصل 5.5 در 5.5 مترمنجر به 134 درخت در هر هکتار یا 330 درخت در هکتار می شود. به خاطر داشته باشید که پرورش دهندگان بادام پسته ای به ازای هر سه ردیف از واریته اصلی یک ردیف درخت از گونه گرده افشان می کارند تا از گرده افشانی متقاطع که برای تشکیل میوه لازم است اطمینان حاصل شود.بهترین فاصله کاشتی که براساس آن میتوان باغ بادام پسته ای را احداث کرد. به وجود اوردن مربع های 4 در 4 متر میباشد.

ارتفاع درخت در طول عمر

قبل از کاشت درختان بادام پسته ای، خاک باید در عمق 50-70 سانتی متر شخم زده شود. هدف خاک ورزی از بین بردن علف های هرز چند ساله و کرک شدن خاک است که برای توسعه سیستم ریشه ضروری است. بادام کاران اغلب قبل از شخم زدن از خاک نمونه برداری کرده و به آزمایشگاه می فرستند تا اقدامات اصلاحی لازم مشخص شود.درختان بادام پسته ای قادرند بین 6 تا 8 متر رشد کنند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

100 الی 700 ساعت سرما برای درختان بادام پسته ای نیاز است تا خوب رشد کنند و نیاز سرمایی آنها تامین شود.

نهال بادام پسته ای : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

عمر مفید نهال :

کاشت، آبیاری، کوددهی، گرده افشانی، هرس و مبارزه با آفات از نظر کمیت و کیفیت تولید بسیار مهم بوده و بخش عمده ای از هزینه ها را شامل می شود. در نهایت، برداشت محصول زمانی که با دست انجام می‌شود، یک روش کار فشرده است. همه این موارد منجر به عمر مفید نهال و افزایش آن خواهند شد. میانگین عمر اقتصادی درخت بادام پسته ای حدود 40 سال میباشد.

میزان وزن هر میوه :

میزان وزن و مشخصات هر میوه ممکن است به طور قابل توجهی با توجه به تنوع و ویژگی های متمایز هر منطقه متفاوت باشد. جهت اطلاع از قیمت نهال بادام پسته ای میتوانید همین حالا به سایت برتر نهال مراجعه کنید. همچنین میتوانید از مشاوره رایگان این مجموعه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نهال استفاده نمایید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

ارتفاع مناسب برای کاشت نهال بادام پسته ای  بین 100 الی 2300 متر میباشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

یکی از بیماری های رایج درخت بادام پژمردگی ورتیسیلیوم است.  اقدام احتیاطی در برابر ورتیسیلیوم، انتخاب پایه مقاوم به این بیماری است. آبیاری بیش از حد و وجود علف های هرز خاص باعث گسترش سریع بیماری می شود.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

درخت بادام پسته ای در صورت رسیدگی و دارا بودن شرایط مناسب می تواند 4 تن در هر هکتار بادام تولید کند.

شروع باردهی محصول  :

در بسیاری از کشورها، بادام هایی که به درستی خشک شده اند را برای چند روز در یخچال می گذارند تا کرم های احتمالی از بین بروند. در موارد دیگر، میوه ها را در دستگاه های مخصوصی قرار می دهند، جایی که پوسته و حتی پوسته آن جدا می شود.

متوسط ​​درخت بادام سالم و بالغ می تواند 200 الی 30 کیلو محصول بدهد.  از سال چهارم به بعد می توان بر روی این رقم حساب کرد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

نهال بادام یلدا بهترین نهال برای گرده افشانی درخت بادام مامایی است.

نهال بادام پسته ای : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

نحوه و مدت آبیاری درخت :

درخت بادام پسته ای در اوایل بهار، تابستان و گاهی در ماه های اول پاییز نیاز آب زیادی دارد. رطوبت کم خاک در ابتدای فصل رشد بسیار مهم است و ممکن است باعث کاهش قابل توجه تولید شود. آبیاری درختان بادام در حین برداشت یا درست قبل از برداشت، مشکلات متعددی را ایجاد می کند. بنابراین، اکثر کشاورزان آبیاری درختان را حدود 3-4 روز قبل از شروع برداشت متوقف می کنند. هر هکتار باغ بادام پسته ای باید بین 6 الی 8 هزار متر مکعب آبیاری شود.

جهت اطلاع از قیمت نهال بادام پسته ای میتوانید همین حالا به سایت برتر نهال مراجعه کنید. همچنین میتوانید از مشاوره رایگان این مجموعه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نهال استفاده نمایید.

زمان شکوفایی درخت :

این درخت جزو درخت های دیرگل است و شکوفه های آن دیر باز می شوند.

نتیجه گیری:

خرید نهال بادام پسته ای یکی از بهترین انتخاب ها برای هر باغی میباشد. به دلیل دیرگل بودن این رقم، یکی از ارقام سردسیری محسوب میشود.

همچنین به علت مقاومت بالای نهال؛ محصول دهی مناسب و محصولات باکیفیتی که دارد؛ نهال بادام پسته ای یکی از ارقام پرطرفدار در کشورما هم هست.

برای خرید این نهال یا نهال های دیگر از برتر نهال با ما در ارتباط باشید، برتر نهال امروزه یکی از مجموعه های پرطرفدار بین رقبا است که محصولات با کیفیتی را به شما ارائه خواهد داد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال بادام پسته ای : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال