نهال به قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

110,000 تومان

خاستگاه : ایتالیا
شروع باردهی : سال دوم کاشت
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : –
میزان باردهی در هکتار : 70 الی 80 تن
ارتفاع از سطح دریا: بالاتر از ۴۰۰ متر از سطح دریا
پایه نهال : –
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : هفته ای یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

بهتر است کشاورزان و باغداران قبل از کاشت نهال به قرمز نسبت به مشخصات و خصوصیات آن اطلاعات مفیدی به دست بیاورند تا بر اساس آن نسبت به خرید نهال به قرمز تصمیمات لازم را بگیرد، از جمله مشخصات و خصوصیات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال به قرمز جزو درختان دیرگل قرار گرفته است.
  • میوه به قرمز شیرین است.
  • به خاطر آنتی اکسیدان‌های فراوان میوه به قرمز از بروز بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان و آلزایمر جلوگیری می‌کند.
  • میوه به قرمز سرشار از ویتامین c بوده از این رو برای درمان کم خونی موثر است.
  • اندازه میوه به قرمز نسبت به نژادهای دیگر کوچکتر است.

خاستگاه اصلی نهال به قرمز

این که اصالت نهال به قرمز مربوط به کدام کشور بوده برای کشاورزان بسیار مهم است، چون برخی میوه‌ها بر اساس اصالت آن‌ها خریداری می‌شود، میوه نهال به قرمز اصالتا مربوط به کشور ایتالیا بوده و بارزترین مزیت آن طعم شیرین و گوشتی بودن آن اشاره کرد، البته باید بگویم در بین کشاورزان خرید نهال به قرمز به صورت پیوندی مرسوم است چون کیفیت بالاتری از نهال بذری دارد.

پایه اصلی نهال به قرمز

مدیران و کارشناسان نهالستان‌های معتبر که به تولید و فروش نهال به قرمز می‌پردازند می‌دانند مهمترین اصل در تولید نهال به قرمز اصلاحی و پیوندی انتخاب پایه مناسب برای این رقم از میوه است، از این رو آنها برای پایه از درخت به و همچنین درخت به استفاده می‌کنند که میزان سازگاری بین پایه و پیوندک بسیار بالا بوده و شما یک  نهال با کیفیت، درجه یک اصلاحی به قرمز را از نهالستان تهیه می‌کنید.

ویژگی نهال به قرمز

  • عمر اقتصادی نهال به گل قرمز حدود ۴۰ الی ۵۰ سال است.
  • خاستگاه و جایگاه اصلی نهال به گل قرمز کشور ایتالیا است.
  • رنگ میوه به قرمز به رنگ سرخ است.
  • این نهال در آب و هوای سردسیری عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد.
  • حداکثر ارتفاع درخت به قرمز بالغ ۵ متر است.
  • نهال به  قرمز دیرگل است.
  • درخت به قرمز دیررس بوده و میوه‌های آن در برج هفتم قابل چیدن است.
  • نهال به قرمز زودبازده بوده و دومین سال کاشت میوه به تولید می‌شود.

شرایط فوق جزو ویژگی‌های مهم نهال به قرمز محسوب می‌شود که باعث متمایز شدن این نهال از دیگر نژاد به است.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال به قرمز

نهال به قرمز جزو نهال‌های گرمسیری است و شما می‌توانید آن را در مناطق گرم و خشک به راحتی کشت کنید البته در مناطق سردسیری نیز کاشت شده و باردهی مناسبی از خود نشان می‌دهد، میزان مقاومت این نهال در برابر خشکسالی و کم آبی به یک مزیت برای کشاورزان و سرمایه گذاران تبدیل شده است.

فاصله مناسب برای کاشت نهال به قرمز

حتماً به فاصله کاشت نهال به قرمز در باغ خود دقت داشته باشید، رعایت فاصله مناسب باعث می‌شود تا میزان نوردهی و جریان هوا در بین درختان به قرمز به خوبی انجام شود، اگر شما فاصله مناسب برای کاشت نهال به قرمز را رعایت نکنید در آینده‌ای نه چندان دور مجبور خواهید شد برخی از درختان را حذف کرده و همین امر باعث اتلاف سرمایه و زمان شما می‌شود.

اگر از همان مراحل آغازین در نقشه برداری محل مناسب کاشت نهال به قرمز را مشخص کنید، مطمئناً تعداد بیشتری نهال به قرمز در باغستان کشت خواهید کرد، البته از نظر کارشناسان بهترین الگوی کشت برای نهال به قرمز الگوی مستطیلی با ابعاد سه در چهار است.

خاک مناسب نهال به قرمز

بهتر است به هنگام کاشت نهال به قرمز به پارامترهایی از جمله خاک مناسب و ایجاد بستری ایده آل برای انتقال نهال به قرمز به محوطه باغ دقت داشته باشید، از نظر مهندسین بهترین خاک برای کاشت نهال به قرمز خاک شنی روسی و لومی است که کمی اسیدی باشد، البته حتماً به زهکشی خاک نیز توجه داشته باشید.

هر چه میزان نفوذ پذیری بافت خاک اطراف نهال به قرمز بیشتر باشد به همان اندازه ریشه‌ها به راحتی با محیط سازگار شده و رشد خوبی از خود نشان می‌دهد، برای این منظور از شخم زدن صحیح و اصولی و همچنین احداث باغ گودهای مناسب برای کاشت نهال به قرمز توصیه شده است.

نهال به قرمز- برتز نهال

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال به قرمز

به عنوان یک کشاورز و یک باغدار که به احداث باغستان به قرمز پرداخته است حتماً به زمان مناسب و سازگار جهت کاشت نهال در مزرعه اطلاعات لازم را به دست بیاورید، معمولاً تایم

  • اواخر پاییز
  • اواخر زمستان
  • اوایل بهار قبل از بیدار شدن درختان از خواب زمستانی

زمان مناسبی جهت کاشت نهال به قرمز در محوطه باغ در نظر می‌گیرند، از حد بهترین زمان در اواخر پاییز است چون باعث می‌شود درختان یک سال زودتر باردهی خود را شروع کنند.

کود مناسب برای نهال به قرمز

حتماً به کوددهی نهال تازه کاشته شده دقت داشته باشید، به طور معمول توصیه می‌شود برای استفاده از هر نوع کود طبیعی و کود شیمیایی از متخصصین و کارشناسان مربوطه کمک بگیرید، از عوامل اصلی که باردهی یک درخت همچنین طول عمر آن را افزایش می‌دهد استفاده از کودهای طبیعی و شیمیایی مناسب و تاثیر گذار است.

ارتفاع درخت به قرمز در طول عمر

ارتفاع درخت در طول عمر خود تا ۵ متر می‌شود رشد می‌کند، در صورتی که هر ساله هرس درخت را انجام بدهیم درخت ارتفاع کمتر از ۵ متر رشد خواهد کرد.

هرس درخت به قرمز

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود میزان باردهی درخت شما افزایش پیدا کند و طول عمر آن را نیز ارتقا بخشد، می‌توان به هرس درخت به اشاره کرد، برای هرس درخت به قرمز نه تنها شاخه‌های اضافی بلکه باید شاخه‌های خشکیده را هرس کنید، به این نکته توجه داشته باشید وجود شاخه خشکیده درخت شما عامل اصلی بروز بیماری و آفت زدگی خواهد بود، از مزیت‌های مهم هرس درخت به قرمز می‌توان گفت

  • باعث افزایش عملکرد درخت می‌شود.
  • میزان باردهی را افزایش می‌دهد.
  • مانع بروز بیماری و آفت زدگی می‌شود.
  • مانع از شکستن شاخه‌ها می‌شود.
  • نوردهی به خوبی انجام شده در نتیجه عمل فتوسنتز ارتقا پیدا می‌کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال به قرمز

از دیگر مسائل مهم که هر کشاورز به هنگام خرید نهال به باید به آن دقت کافی داشته باشد نیاز سرمایی لازم است، یک درخت باید نیاز سرمایی را بگذراند تا بتواند خواب زمستانی مناسب داشته و در برابر یخبندان فصل زمستان خود را محافظت کند، باید بگوییم نهال به قرمز حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ ساعت باید در دمای هوای پایین تر از ۷ درجه قرار بگیرد، این نیاز سرمایی باعث می‌شود خواب زمستانی را به طور کامل سپری کرده و در فروردین ماه عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان دهد.

عمر مفید نهال به قرمز

از دیگر موارد مهم هنگام خرید نهال به قرمز و دیگر نژادهای آن باید دقت داشته باشید عمر مفید نهال به است، معمولاً درخت به قرمز حدود ۴۰ سال طول عمر مفید دارد که در این مدت زمان سالانه شما می‌توانید اوج بازدهی آن را تجربه کنید.

سن حیات نهال به قرمز

سن حیات نهال به قرمز حدوداً ۶۰ از ۷۰ سال است، فقط به این موضوع دقت داشته باشید بعد از به اتمام رسیدن عمر مفید نهال به میزان باردهی آن کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.نهال به قرمز- برتز نهال

میزان وزن هر میوه  به قرمز

البته به هنگام تهیه نهال به قرمز باید به چند مورد دقت کافی داشت، از مهمترین آنها وزن هر میوه است، معمولاً میوه به قرمز نسبت به نژادهای دیگر سبک وزن بوده به طوری که وزن آن بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ گرم است، ولی کیفیت خیلی بالایی دارد و از این رو باعث شده تا بسیاری از بانوان باردار و کارخانه‌های تولیدی برای تولید مربا، ژله و دیگر خوراکی‌ها از به قرمز استفاده کنند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال به قرمز

از آنجایی که نهال به قرمز در زمره  نهال‌های گرمسیری قرار گرفته است و در مناطق گرم و خشک کشت می‌شود بنابراین برای کاشت آن شما احتیاج به سرزمین‌های مرتفع نداشته، بلکه تجربه نشان داده است در سطح بالاتر از ۴۰۰ متر از سطح دریا این نهال بخوبی کاشت شده و رشد قابل توجهی از خود نشان می‌دهد.

مصونیت و مقاومت نهال به قرمز در برابر آفات و بیماری ها

شما برای این که بدانید از چه نهاده و سمومی برای نگهداری باغستان به قرمز استفاده کنید، ابتدا باید بیماری آن را به طور کامل بشناسید برای این منظور می‌توانید سری مقالاتی که در سایت‌های معتبر مانند برتر نهال تهیه شده است را مطالعه کرده و با علائم و راه‌های پیشگیری از بیماری مربوط به باغستان به قرمز اطلاعات کاملی کسب کنید، انواع بیماری و آفت‌ها برای باغستان خطرناک است، جهت استفاده از نهاده و سموم برای پیشگیری از این بیماری توصیه می‌شود از کارشناسان مربوطه کمک بخواهید.

میزان باردهی و برداشت محصول نهال به قرمز در هر هکتار

با توجه به ویژگی باردهی بالا نهال به قرمز می‌توان گفت شما در هر هکتار به راحتی می‌توانید ۷۰ الی ۸۰ تن  میوه باکیفیت و صادراتی به را از باغستان به قرمز برداشت کنید، همین امر باعث تضمین سرمایه شما است که بتوانید در سال‌های آغازین سرمایه خود را کسب کنید.

شروع باردهی محصول نهال به قرمز

جالب پس از دیگر ویژگی‌های مهم نهال به قرمز بگوییم و آن هم زودبازده بودن این نهال است هر کشاورز در سال دوم کاشت نهال می‌تواند میوه آن را برداشت کند.

رقم مناسب برای گرده افشان نهال به قرمز در صورت نیاز

جالب است بدانیم نهال به قرمز یک نهال خود بارور و خود سازگار است با این وجود مهندسین کشاورزی جهت بالا بردن میزان باردهی و تناژ تولید میوه به در هکتار توصیه می‌کنند از رقم گرده افشان نهال کوزه‌ای استفاده کنند تا تاثیر زیادی بر روی لقاح مادگی درخت به قرمز داشته باشد.

مدت آبیاری نهال به قرمز

معمولاً نهال و درختان جوان نیاز آبی بیشتری از درختان تنومند و کهنسال دارند، برای آبیاری نهال جوان هفته‌ای یکبار و برای آبیاری درختان قوی و تنومند ماهی دو بار توصیه شده است.

روش صحیح آبیاری نهال به قرمز

برای آبیاری صحیح نهال به قرمز باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • حتما میزان بارش  هفتگی و ماهانه منطقه باغ خود را بسنجید، تا اطلاع کافی در مورد مقدار آبی باران که به باغستان شما رسیده است داشته و از روی آن آبیاری درخت خود را در آن هفته یا ماه آغاز کنید.
  • معمولاً در فصل بهار و پاییز که میزان بارندگی زیاد است، دفعات آبیاری شما کاهش پیدا می‌کند.
  • در فصل تابستان به خاطر گرمای هوا و همچنین زمان باردهی محصول شما مجبور هستید روتین آبی را کاملاً دقیق و به‌صورت استاندارد انجام دهید کوچکترین کم آبی در این فصل باعث می‌شود رشد میوه به قرمز با اختلال روبه رو شود.
  • برای جلوگیری از هدر رفته توصیه میشود از آبیاری قطره‌ای استفاده کنید.

زمان گلدهی درخت به قرمز

از آنجایی که درخت به قرمز جزو درختان دیرگل محسوب می‌شود پس دقت داشته باشید سرمای بهاره هیچ تاثیر منفی در زمان گلدهی بر روی درخت به ندارد از این رو کشاورزانی که باغ آن تا در مناطق سردسیری احداث شده است نباید هیچ نگرانی در این موضوع داشته باشند.

زمان برداشت نهال به قرمز

نهال به قرمز نیز مانند دیگر نژاد درختان به دیررس بوده و معمولاً بهترین زمان برای برداشت میوه در اوایل مهرماه تا اواخر آن است، چون در این بازه زمانی میوه‌ها کامل رسیده و همچنین سرمای فصل پاییز هیچ تاثیر سوئی بر روی آن ندارد.

خرید نهال به قرمز

بزرگترین نهالستان کشور که خرید نهال به قرمز را بدون واسطه و به صورت مستقیم انجام می‌دهد باعث شده بسیاری از مشکلات کشاورزان از جمله خرید بی واسطه  با قیمت اقتصادی را حل کند، نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال علاوه بر تولید نهال اصلاح شده و پیوندی به قرمز این محصول را به سراسر نقاط کشور ارسال می‌کنند.

نهال به قرمز- برتز نهال

دقت داشته باشید نهالستان‌های قدمت‌دار با سابقه درخشان به راحتی قابل دسترس بوده و کارشناسان آنها بدون هیچ کم و کاستی تمامی سوالات شما را درباره احداث باغستان به و همچنین نحوه تهیه و خرید درخت به قرمز جوابگو هستند، از همه مهم‌تر این نهالستان‌ها مجوز رسمی خود را از سازمان وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده‌اند.

کشاورزان و سرمایه‌گذاران به هنگام خرید درخت به قرمز به این نکته توجه داشته باشند تا نهال شناسه و لیبل‌دار را تهیه کنند که گواهی بهداشت و مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی کسب کرده‌اند، چون شناسنامه‌دار بودن نهال نشانگر این است، تمامی نهال‌های عرضه شده به وسیله بازرسین این سازمان مورد بررسی و تایید آنها برای گرفته است، باغداران برای رسیدن به یک نتیجه بهتر و مطلوب بهتر است نهال پیوندی اصلاح شده را تهیه کنند.

قیمت نهال به قرمز

از دیگر نکات مهم برای تهیه نهال به می‌توان به قیمت نهال به قرمز اشاره کرد، همچنین نحوه نگهداری و مراقبت آنها نیز بسیار مهم بوده علاوه بر آن هزینه‌ای که یک بار در طول سال برای مراقبت از نهال به قرمز می‌پردازد نیز تاثیر بسزایی در میزان سود سالانه آنها دارد.

باغداران عزیز برای دانستن باکیفیت و پیوندی می‌تواند به بزرگترین سایت فروش نهال فروشی آنلاین مراجعه کرده و با در هاست کاتالوگ از کارشناسان اطلاعات کامل و دقیق در این زمینه را به دست بیاورند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال به قرمز : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال