%48

نهال زردالو سلطنتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

36,000 تومان

  • خواستگاه : فرانسه
  • شروع باردهی : سال سوم تا چهارم
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 3*4
  • میزان باردهی در هکتار : 80 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : –
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 الی 15 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 6 الی 7 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

همه چیز درباره  خرید نهال زرد آلو سلطنتی

نهال زردآلو سلطنتی برتر نهال

این نهال، محصول کشور فرانسه میباشد که با ورود به ایران به نام زردآلوی جهانگیری و یا سلطنتی شهرت پیدا کرده است. زردآلوی سلطنتی یکی از بهترین و محبوب ترین ارقام زردآلو به شمار میرود. معمولا به روش تازه خوری مصرف میشود.

اما میتوان به عنوان قیسی در خشکبار نیز ان را مورد استفاده قرار داد. این زردآلو یکی از بهترین گونه های زردآلو است که در کشور طرفداران زیادی دارد.

این رقم برای صادرات نیز بسیار مناسب واقع شده. بهترین مناطق برای کاشت آن، مناطق معتدل و کمی گرم است اما در مناطق سرد نیز میتواند به خوبی رشد میتواند کند.

خواستگاه بومی :

این نهال در واقع از اروپا وارد می‌شود و کشور سازنده آن، فرانسه می‌باشد. شما برای خرید نهال زرد آلو سلطنتی میتوانید به نهالستان پالیز مراجعه کنید.

ویژگی نهال  :

زمانی که این نهال زردآلو به ایران وارد شد، نام آن در کشور ما تغییر پیدا کرد و به نهال زردآلو سلطنتی و نهال زردآلو جهانگیری تغییر نام داد؛ درخت زردآلو سلطنتی یکی از پرطرفدارترین نهال‌های زردآلو در کشور ما می‌باشد و خواهان بسیاری دارد. به این ترتیب با خرید نهال زرد آلو سلطنتی و پرورش آن میتوانید درآمد خوبی دست پیدا کنید.

اغلب میوه‌های این نهال به کشورهای دور و نزدیک صادر می‌شود؛ اما به علت حجم تولید بالا و البته متناسب بودن آب و هوا و نوع خاک مناطق ایران، مقدار نسبتا زیادی از زردآلو سلطنتی را می‌توان در بازار میوه و تره بار شهرهای کوچک و بزرگ پیدا کرد.

افرادی که اقدام به خرید نهال زرد آلو سلطنتی  کرده اند باید بدانند که این درخت در اوایل بهار یا اواخر زمستان نیاز به هرس دارد.

سعی کنید در هنگام هرس، ابتدا شاخه‌های مشکل دار را هرس کنید و سپس بعد از ان به فکرهرس شاخه‌هایی که رشد بیش از حدی دارند باشید. به طور کلی این کار کمک بسیار زیادی به رشد عمومی هر نوع درختی میکند.نهال زردآلو سلطنتی

پایه اصلی نهال  :

اگر علاقه‌مند هستید که بدانید کدام پایه‌ها برای این درخت مناسب هستند، باید بدانید که اغلب از پایه‌های بادام و هلو استفاده می‌شود؛ اما پیشنهاد ما به شما، استفاده از پایه زردآلو است.

فاصله مناسب برای کاشت :

فاصله کاشت نهال زردآلو سلطنتی با توجه به سطح هموار زمین به بطور متوسط حدود 4 متر در 3 متر مناسب میباشد.

ما به افرادی که اقدام به خرید نهال زرد آلو سلطنتی  کرده اند پیشنهاد می‌کنیم هنگام کاشت درخت زردآلو، حتما از خاک معمولی به همراه کود بسیار پوسیده دقت کنید که حتما درخت زردآلو را در مکانی بکارید که حتما به آن نور خورشید برسد؛

نور خورشید تاثیر بسیار بالایی بر روی رشد این نوع نهال‌ها خواهد گذاشت دامی بهره بگیرید تا بتوانید رشد بیشتر نهال خود را مشاده کنید.

ارتفاع درخت در طول عمر

همانطور که در توضیحات بالا مشاده کردید، حداکثر ارتفاعی که درخت زردآلو سلطنتی می‌تواند به خود ببیند، حدود 6 متر خواهد بود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

انواع ارقام زردآلو نیاز سرمایی بین 300 تا 900 ساعت در دمای کمتر از 7 درجه دارند و با این مقدار، نیاز سرمایی آن‌ها رفع میشود.

عمر مفید نهال :

در حالت نرمال عمر اقتصادی تمامی ارقام زردآلو از جمله این نهال زردآلو دیرگل، 35 سال است. امکان دارد که پس از این دوره نهال همچنان سرحال باشد؛ اما شما دیگر نمی‌توانید محصول مناسبی را بعد از 35 سال از این نهال برداشت کنید.

نهال زردآلو سلطنتی برتر نهال

میزان وزن هر میوه :

میوه زردآلو سلطنتی اکثرا تخم مرغی شکل هستند و رنگ پوست ‌آن‌ها در صورت رسیدگی کامل، نارنجی میشود. میوه زردآلو سلطنتی حدودا بین 35 تا 45 گرم وزن دارند؛ گفته شده که همین میوه در بسیاری از کشورهای اروپایی با وزن بالای 55 الی 60 گرم به ثمر میرسد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

مقدار ارتفاع کاشت نهال از سطح دریا در بعضی از مناطق و برای برخی از نهال‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ مانند نهال گردو که ارتفاع کاشت آن از سطح دریا بر روی کیفیت محصول آن، میتواند تاثیرگذار باشد. با این حال جالب است بدانید که برخی دیگر از نهال‌ها اصلا حساسیتی به این مسئله ندارند.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

در کلی امکان دارد که یک درخت زردآلو به انواع آفات مانند شپشک، شته، مگس میوه، سوسک چوب‌خوار و… مبتلا شود و ممکن است در مدت رشد، این آفات به درخت حمله ور شوند و باعث ضرر رساندن به درخت و در نتیجه زخمی کردن آن شوند.

در حالتی که درخت زخمی شود، کیفیت محصول خوبی نخواهد داشت و مطمئنا رشد آن نیز با مشکل مواجه میشود.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

اگر شما به قصد خرید نهال زردآلوی سلطنتی را دارید لازم است بدانید که کود دهی یکی از مهم‌ترین عواملی است که تاثیر بسیار زیادی بر روی محصولی دهی یک نهال میتواند بگذارد؛ زردآلو سلطنتی نیز در بعضی از موارد نیاز به کود دهی خواهد داشت.

در زمانی که مشاهده کردید درخت نیازمند مواد غذایی است، می‌توانید به آن کود دهید؛ اما اگر نیاز غذایی را در درخت مشاهده نکردید و درخت همچنان از گلدهی مناسبی برخوردار بود، توصیه میکنیم که بهتر است که به آن کود ندهید.

در حالت عادی و شرایط طبیعی، گفته شده که این نهال بیشتر از 80 تن در هکتار محصول میدهد که از رقم بالایی در بین بعضی از درختان زردآلو برخوردار است.

شروع باردهی محصول  :

به طور کلی فرایند تبدیل نهال به درخت بارده حدودا 3 تا 4 سال طول خواهد کشید؛ به همین علت شما می‌توانید در سال چهارم کاشت، آغاز به برداشت محصولات خود کنید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

یکی از نکات جالب توجه در رابطه با  نهال زردآلو سلطنتی، مربوط به رقم گرده افشانش است؛ این نهال نیاز به هیچ گرده افشانی نداشته و به شکل طبیعی رشد می‌کند و محصول می‌دهد.

زمان شکوفایی درخت :

نهال زردآلو سلطنتی هم همانند دیگر نهال‌های زردآلو از سال سوم یا چهارم کاشت شروع به گلدهی و محصول دهی میکند.

نهال زردآلو سلطنتی برتر نهال

نحوه و مدت آبیاری درخت :

اگر شما تمایل به خرید نهال زردآلو سلطنتی را دارید میبایست قبل از خرید به نکاتی همچون مدت ابیاری آن برای رشد و پرورش آن دقت نمایید.

به علت اینکه ریشه‌های درخت زردآلو سطحی هستند و نمی‌توانند در اعماق زمین به آب برسند، باید آبیاری به موقع و منظم انجام شود؛ پیشنهاد می‌کنیم که اگر در مناطق کم‌بارش زندگی می‌کنید، به صورت هر 10 روزی یک بار درخت را آبیاری کنید.

نتیجه گیری:

اگر قصد دارید محصولات پربار و خوبی را به بازار ارائه دهید حتما باید نهال های مرغوبی هم خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما مجموعه پالیز نهال، دارای مجوز جهاد کشاورزی و شناسنامه برای هر یک از محصولات میباشد.

میتوانید نهال های خود را به خصوص محصولاتی چون زردالو از پالیز نهال خریداری کرده و بهره خوبی از نهال های مرغوب خود ببرید، مجموعه پلیز نهال با سابقه درخشانی که دراین زمینه دارد همراه شما خواهد بود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زردالو سلطنتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال