%37

نهال سیب سیاه (جرومین) : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : سومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 25  تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1200 تا 2200
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : سیب گالا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال سیب سیاه جرومین 

واریته ی سیب سیاه یکی از شیرین ترین انواع سیب بشمار می‌آید، که به دلیل میزان بالای قند طبیعی در آن بسیار کمیاب است. پوست این سیب نازک، و درون آن مومی شکل است؛ به‌طوری‌ که در هنگام خوردن صدای خرچ خرچ را می توان متوجه شد. میوه‌ی این نهال، رنگ زیبا و خاصی داشته‌، که می‌تواند توجه زیادی را به خود جلب کند. مدت ‌زمان ورود این نهال به کشور ما زیاد نیست.

نهال سیب سیاه (جرومین) : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال سیب سیاه جرومین 

خاستگاه اصلی نهال سیب سیاه، کشور آمریکا می‌باشد؛ از این منطقه نهال سیب به سایر نقاط جهان، که آب و هوا و خاک مساعد کشت نهال سیب را داشته، ارسال شد.

پایه اصلی نهال سیب سیاه جرومین 

دو پایه مطرح برای تمامی نهال ها وجود داشته که یک پایه براساس بذر و پایه دیگر بر اساس رویش است. اما آنچه به ‌صورت متداول، به ‌عنوان پایه اصلی نهال سیب در نظر گرفته می‌شود، پایه بذری می ‌باشد. در زمان تاسیس باغ، و انتخاب نهال برای خرید، باغداران عموماً به نهال هایی بر پایه بذری، علاقه بیشتری نشان می ‌دهند.

ویژگی نهال سیب سیاه

از ویژگی های برجسته نهال سیب جرومین، می‌توان به نادر بودن و کم بودن آن اشاره کرد. با توجه به این ‌که، نهال سیب کمیاب بوده، و فقط دو ماه در طول سال می‌توان میوه آن را در بازار دید، در میان دیگر نوع سیب ها، قیمتی بالاتر داشته و برای پیدا کردن آن در بازار، نیاز به جستجوی زیاد نیست.

آب و هوای مناسب برای کاشت

آب و هوا، در کاشت و رویش نهال بسیار مهم است، به این صورت که در زمان کاشت نهال سیب باید به بررسی تناسب آب و هوای محل، با نهال سیب سیاه، پرداخت. نهال سیب جرومین، یک دمای مشخص سرما، و تا یک دمای مشخص گرما، را تحمل می‌ کند؛ به‌طور مثال، می ‌توان گفت که در فصل سرد زمستان اگر دما به منفی ۴۵ درجه سانتی ‌گراد برسد، نباید نگران از بین رفتن نهال سیب بود، و اگر در فصل تابستان دما به ۴۵ درجه سانتی‌گراد برسد، مشکلی برای درخت به وجود نخواهد آمد.

فاصله مناسب برای کاشت

در زمان کاشت نهال سیب سیاه در باغ، باید فاصله هر نهال، با دیگری در نظر گرفته شود. به‌طور مثال، فاصله ‌ای که بین هر کدام از نهال سیب باید ایجاد شود، حدود ۴ تا ۶ متر است. فاصله کاشت، نباید نادیده گرفته شود، زیرا در رشد، باردهی، گل دهی و دیگر عوامل مهم تاثیرگذار است. در فصل برداشت سیب سیاه، اگر درختان نزدیک به هم کاشته شوند، کارگران هنگام چیدن میوه، با مشکل روبرو خواهند شد.

خاک مناسب

خاک از عوامل تاثیرگذار، بر روی فرآیند رشد و بالغ شدن نهال سیب سیاه است. هرچه خاک منطقه، حاوی مواد آلی و مغذی مناسب، برای نهال سیب سیاه باشد، قطعا نتیجه، که همان باروری درخت است، خوب خواهد بود. خاک مناسب برای کاشت نهال سیب جرومین، باید دارای تقریباً ۴۰ درصد شن، چهل درصد سیلت و بیست درصد رس باشد؛ البته لازم به یادآوری است که، خاک رس باید دارای مواد هوموسی کافی باشد.

خاکی که در آن نهال سیب سیاه کاشته می شود، باید بتواند نگه دارنده خوبی برای مواد مغذی بوده و هوا و آب به اندازی کافی درون خاک حرکت کند. ویژگی دیگری که این خاک باید داشته باشد این است که، ترکیبات غذایی را به نهال سیب سیاه به خوبی برساند. بنابراین ضرورت دارد، باغداران قبل از خرید نهال سیب سیاه جرومین، از خاک منطقه مطمئن شوند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

اگر یک نهال در زمان مناسب کاشته نشود، ممکن است نتیجه دلخواه کسب نگردد. برای کاشت نهال سیب جرومین، وقت خواب آن در نظر گرفته شود، به این صورت، هنگامی که نهال در حال استراحت بوده، بهترین زمان کاشت است. همین مورد نیز در شرایط آب و هوایی مختلف متفاوت است. برای مثال، در برخی از نواحی گرم، معتدل تا نیمه سرد، پاییز فصل مناسبی برای کاشت است، اما در مناطق سرد باید نهال دوره یخبندان را طی کند، سپس به زمین برای کاشت منتقل گردد.

کود مناسب برای نهال

هر درختی برای بهتر میوه دادن، به تغذیه مناسی و کودهی نیاز دارد. علاوه بر تامین مواد مغذی از درون خاک، نهال سیب جرومین نیاز به کود مناسب داشته، تا علاوه بر جذب مواد مغذی کودها، در برابر بیماری ها و آسیب ها نیز مقاوم شود. کودهای حاوی پتاسیم، کلسیم، نیتروژن و بور، برای رشد و باردهی درخت سیب، مناسب هستند.

 ارتفاع درخت در طول عمر

نهال سیب جرومین در زمره گیاهان با ارتفاع متوسط و بلند قرار دارد. اگر مراقبت کمی از این نهال شود، تا ۲ متر رشد خواهد کرد، ولی در صورت مهیا بودن بستر لازم، پتانسیل رشد تا ۸ متر را دارد.

هرس درخت

هرس کردن برای رشد و تنومند شدن نهال سیب، بسیار ضروری است. اماباید هنگام هرس کردن، به سن نهال توجه کرد. به این صورت که، اگر نهال سیب مشکی، اولین سال کاشت را تجربه می‌ کند، باید با یک ابزار اندازه‌گیری از طرف پیوند، آن را اندازه گرفت و تقریباً ۴۰ سانتی‌متر بالای نقطه پیوند را، شروع به هرس کرد. اما این نکته، فقط برای سال اول نیاز است و در سال های بعد، از هر قسمتی که بخواهید، می‌توانید کار هرس را انجام دهید. ولی بهتر آن است که، در سال‌های دوم، سوم، چهارم وغیره حتما اقدام به هرس کردن شاخه‌ها از تنه اصلی یا همان تنه مادر کرد.

نیاز سرمایی برای خواب زمستانی

به‌طورکلی، نهال سیب به سرمایه مناسب نیاز دارد. برای گل دادن و ثمر دادن درخت، اگر سرمایه لازم که بالغ بر ۹۶ هزار دقیقه در طول سال بوده، تامین نشود، نمی‌توان شاهد یک نهال سیب اقتصادی بود. وجود سرمای کافی باعث می‌شود، نهال از خواب و یا به نحوی از دوره استراحت خارج شود.

عمر مفید نهال

تا زمانی که یک نهال قادر به میوه دادن باشد، می‌ توان آن را، نهالی با عمر مفید دانست. عمر مفید نهال سیب، تقریباً چهل‌ سال است، و تا چهل سال باغدار می ‌تواند از میوه درخت چیده، و آن را در بازار به فروش برسانند.

سن حیات نهال

نهال سیب از جمله درختانی است که می‌توان با قطعیت گفت، اگر مراقبت های لازم صورت گیرد، بیشتر از یک قرن عمر خواهد کرد. میوه این درخت در سال‌های پایانی عمر، جنبه اقتصادی نداشته تا جایی ‌که بعد از گذشت پنجاه سال، این درخت دیگر ثمر نخواهد داد.

میزان وزن هر میوه

برای این ‌که بتوان به‌ صورت قطعی وزن هر میوه را بیان کرد، موانعی وجود دارد. به‌طور مثال، ما می‌توانیم بر روی یک نهال سیب جرومین، میوه‌هایی با وزن‌های مختلف را شاهد باشیم، اما وزنی که برای اکثر سیب ها به ‌صورت تقریبی در نظر گرفته می‌شود، عددی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم است. البته وزن هایی کمتر از ۱۰۰ و بیشتر از ۲۰۰ گرم نیز در میان میوه سیب سیاه وجود دارد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

میزان ارتفاع از سطح دریا بر روی نهال سیب تاثیر چشمگیری می ‌گذارد. از آنجا که هر چه ارتفاع از سطح دریا زیاد شود، میزان فشار هوا کمتر خواهد شد و با کاهش فشار، دی ‌اکسید کربن که عنصری حیاتی برای رشد نهال سیب است کمتر می‌شود. به‌همین دلیل، قبل‌از خرید نهال سیب سیاه جرومین باید از ارتفاع منطقه موردنظر با دریا اطلاعات پیدا کرد.

میزان کم شدن نور در اثر ارتفاع زیاد با دریا است. ازآنجایی‌ که نور نیز مانند فشار هوا بر رشد، باردهی و گل‌ دهی درخت سیب، تاثیر زیادی می ‌گذارد و با فاصله گرفتن و ارتفاع زیاد از دریا، نهال سیب مراحل رشد،‌ نمو و باردهی با مشکلاتی روبرو خواهد شد.ارتفاع از سطح دریا بر روی عنصر حیاتی دیگر رشد نهال سیب، مانند دما تاثیر گذار است. ازآنجایی ‌که نهال سیب سیاه، هوای فوق‌العاده سرد نیاز دارد، باید ارتفاع لازم از سطح دریا مورد بررسی قرار گیرد. در بررسی‌های صورت ‌گرفته برای کاشت نهال سیب سیاه، به ارتفاع حدود ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ از سطح دریا نیاز است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

شاید این سوال مطرح شود که میزان مقاومت نهال سیب جرومین، در برابر آفات و بیماری‌ها چقدر است؟ می‌توان در زمان فروش نهال سیب جرومین، با قطعیت به باغداران اعلام کرد که این نهال یکی از مقاوم‌ترین نوع نهال‌ها می ‌باشد، وآفت‌ها و بیماری‌ها نمی ‌توانند به ‌راحتی میوه آن را درگیر کنند. ولی لازم به ذکر است که، در پرورش نهال سیب نباید سهل‌ انگاری به وجود آید و آبیاری، کود دهی و دیگر مراحل به بهترین نحو، باید انجام شود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

عوامل زیادی در میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار مؤثر بوده و عددی متغیر است. به‌طور مثال، ممکن است یک نهال سیب باوجود عناصر مورد نیاز، نظیر آب‌ وهوا، خاک و غیره در هر هکتار بیشتر از ۱۰۰ هزار کیلو محصول دهد. اما در دیگر منطقه ای بیشترین مقدار، ۴۰ هزار کیلو در هر هکتار باشد.

شروع باردهی محصول

با توجه به این که، گل دهی محصول به مقدار سرما وابسته است، می توان به مختلف بودن زمان شروع باردهی اشاره کرد. نهال سیب در مناطق سردسیر نسبت به مناطق گرمسیر، زمان مختلفی برای شروع محصول دارد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

برای این که نهال سیب جرومین بتواند فرآیند گرده افشانی را درست انجام دهد، به یک درخت از انواع مختلف سیب نیاز دارد. به طور مثال زمانی که باغداران، از نهالستان هایی که در حال فروش نهال سیب سیاه جرومین هستند، محصول مورد نظر را با یک قیمت مشخص تهیه می کنند، باید این نکته را در نظر بگیرند که از هر ۱۰ نهال سیب سیاه یک نهال از دیگر رقم های سیب، برای گرده افشانی نیاز است.

مدت آبیاری

در انتخاب نهال باید به مدت آبیاری آن توجه کرد. برخی افراد به دلیل دسترسی کم به منابع آبی، قادر به کاشت نهال هایی با درصد بالای نیاز به آب نیستند. اما باید به باغداران این اطلاع داده شود که میزان آبیاری نهال سیب سیاه، زیاد نبوده و به‌طور تقریبی به 5 تا 6 هزار مترمکعب در سال آب نیاز دارد.

نهال سیب سیاه (جرومین) : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

روش صحیح آبیاری

برخی از روش های آبیاری در زمان های مختلف برای درخت مناسب نیستند. به طور مثال اگر به نهال سیب، موقع تلقیح و گل دهی، زیاد آب داده شود، عمل گرده افشانی صورت نگرفته و گل های موجود، ریخته خواهند شد. از این رو، خاکی که نهال درون آن کاشته شده باید دارای میزان مناسبی رطوبت باشد، بنابراین در میان روش های مختلف آبیاری، روش قطره ای می تواند، بهترین روش باشد. آبیاری بارانی و یا غرقابی، سبب از بین بردن گرده های درخت سیب می شود.

زمان گلدهی درخت

زمان مناسب گل دهی درخت سیب سیاه، وابسته به مقدار سرمای مورد نیاز است. مورد دیگر تاثیرگذار در گلدهی درخت سیب، بحث ژنتیک بوده، که تاریخ گل دهی نهال سیب سیاه را متغییر می کند. در زمان خرید نهال سیب سیاه جرومین، می توان از متخصصین مربوطه، اطلاعات لازم در زمینه ژنتیک نهال سیب سیاه را پرسید.

زمان برداشت

زمان برداشت از درخت سیب متفاوت بوده و علاوه بر آب و هوا به زودرس و یا دیر رس بودن درخت نیز، بستگی دارد. به طور تقریبی برخی از انواع سیب، مرداد تا شهریور، برخی دیگر از شهریور تا مهر و نمونه ای دیگر از نهال های سیب، که سیب جرومین نیز در زمره آن قرار گرفته، از شهریور تا آبان فصل برداشت آن ها است.

خرید نهال سیب سیاه

برای خرید نهال سیب سیاه جرومین، باید مطالعات و تحقیق های لازم برای پیدا کردن یک نهالستان معتبر، صورت گیرد. هنگامی که فروشنده نهال سیب مشکی، تخصص لازم در زمینه نهال داشته باشد، می تواند به خریدار در جهت خرید بهتر نهال، کمک کرده و اطلاعات جامعی در زمان خرید به او بدهد. با توجه به گسترش اینترنت و استفاده از آن در امور مختلف، نهالستان های معتبری نیز اقدام به فروش نهال سیب سیاه جرومین، از طریق اینترنت کرده اند.

باغداران در هر قسمت از کشور که باشند، می تواتند از سایت معتبر فعال در زمینه فروش نهال، به خرید نهال سیب سیاه جرومین بپردازند.

نهال سیب سیاه (جرومین) : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

قیمت نهال سیب سیاه

برخی از عوامل بر روی قیمت نهال سیب سیاه جرومین تاثیر زیادی می گذارد. بر اساس کمیاب بودن نهال سیب، قیمت نهال سیب سیاه جرومین، در برابر ارقام دیگر تا حدودی بیشتر است. باغداران می توانند مبلغی بیشتر از دیگر ارقام نهال سیب، برای سیب جرومین بپردازند و در زمان برداشت و فروش محصول، براساس قیمت بالای سیب مشکی، سودی بیشتر به دست آورند.

برای اطلاع از قیمت دقیق نهال سیب، می توانید با نهالستان مربوطه تماس گرفته و از جزئیات قیمت مطلع شوید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سیب سیاه (جرومین) : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال