%3

نهال پسته کله قوچی پیوندی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

244,000 تومان

خاستگاه :ایران
شروع باردهی : سال اول کاشت
زمان گلدهی : زود گلده
فاصله کاشت نهال : 3 تا 4 متر
میزان باردهی در هکتار : –
ارتفاع از سطح دریا : تا ۱۷۰۰ متر از سطح دریا
پایه نهال : بذری
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :15 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 تا 7 متر

ناموجود

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

اگر به دنبال تولید معروفترین پسته جهان هستید ما به شما نهال پیوندی پسته کله قوچی را معرفی می‌کنیم، این پسته دارای مشخصات و خصوصیات بسیار زیادی بوده و باعث متمایز شدن آن از دیگر نژادها شده است:

  • ظاهر میوه پسته کله قوچی بسیار شکیل، درشت و خندان است.
  • میوه پسته کله قوچی از بابت شهرت هم رده با میوه پسته اکبری و میوه پسته احمد آقایی قرار گرفته است.
  • قدرت درخت پسته پیوندی کله قوچی در تولید انبوه باعث محبوب شدن این درخت در بین کشاورزان شده است.
  • نهال پسته پیوندی کله قوچی به صورت پیوندی و اصلاح شده تولید شده بنابراین زودبازده پربار و مقاوم است.
  • نهال پسته پیوندی کله قوچی زود گل است است.

خاستگاه اصلی نهال پسته پیوندی کله قوچی

از دیگر ارقام نهال پسته بومی کشور ایران پرفروش و پر برکت برای کشاورزان می‌توان به نهال پسته پیوندی کله قوچی اشاره کرد، خاستگاه اصلی این نهال مربوط به کشور ایران، استان کرمان و شهر رفسنجان بوده از این رو شهرهایی که شرایط اقلیمی و آب و هوایی مشابه با شهر رفسنجان و دیگر شهرهای کرمان دارند، گزینه مناسبی برای کاشت نهال پسته پیوندی کله قوچی محسوب می‌شود میزان سازگاری این نهال زودرس در مناطق گرمسیری و معتدل بسیار بالا است.

پایه اصلی نهال پسته پیوندی کله قوچی

برای احداث باغ تجاری پسته کله قوچی بهتر است آن را از نهالستان معتبر خریداری کنید، شاید قیمت نهال پسته پیوندی کله قوچی کمی گران باشد،  ولی باغدار به خاطر تضمینی بودن و ارائه کارت گارانتی مطمئن خواهد شد هیچ مشکلی برای او پیش نمی آید، به طور معمول در نهالستان مدرن نهال پسته پیوندی کله قوچی را به آخرین روش گیاه پزشکی و کشاورزی به صورت پیوندی بر پایه نهال پسته اکبری تولید می‌کنند، استفاده از پایه مقاوم اکبری باعث شده تا نهال پسته کله قوچی علاوه بر پرباری مقاوم در در برابر بیماری و آفت باشد.

ویژگی نهال پسته پیوندی کله قوچی

  • بیشتر کارشناسان و متخصصین گیاهپزشکی خرید نهال پسته پیوندی کله قوچی را برای مناطق گرمسیری و معتدل جهت احداث باغ تجاری توصیه می‌کنند.نهال پسته کله قوچی- برتر نهال
  • طول عمر اقتصادی نهال پسته کله قوچی حداقل ۱۰۰ سال است.
  • مقاومت نهال پسته کله قوچی نسبت به سرما کم و در ارتفاعات توان رشدی زیادی ندارد.
  • محصول تولید شده درخت پسته کله قوچی تجاری پرفروش در بازار داخلی و خارجی است.
  • نهال پسته کله قوچی ارتفاع کوتاهی دارد.
  • نهال پسته پیوندی کله قوچی به خاطر مقاومت در برابر گرما نیاز آبی خیلی کمی دارد.
  • درصد بالای میوه پسته پیوندی کله قوچی خندان است.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال پسته پیوندی کله قوچی

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال پسته پیوندی کله قوچی باید نیمه بیابانی بوده و تابستان‌های گرم و طولانی داشته و زمستان‌ها در این مناطق باید کوتاه مدت باشد، چون یکی از ویژگی‌های مهم نهال پسته پیوندی کله قوچی زود گل بودن آن است، به طوری که در اواخر اسفند ماه باردهی خود را آغاز می‌کند، مناطقی با زمستان دیررس باعث می شود در ماه اسفند و اوایل بهار صدمات جبران ناپذیری به شکوفه‌ها وارد شده و کشاورز متحمل خسارت زیادی شود.

فاصله مناسب برای کاشت نهال پسته پیوندی کله قوچی

چون نهال پسته پیوندی کله قوچی حثه زیادی ندارد و به هنگام رشد شاخه ها به یکدیگر تنیده نمی‌شوند، بنابراین برای کاشت آن احتیاج به فاصله خیلی زیادی ندارید به طور معمول در هر هکتار می‌توان ۵۰۰ درخت پیوندی کله قوچی را جای داد، استفاده از الگوهای مربعی در زمین مسطح به ابعاد ۴ متر و در زمین‌های شیبدار به ابعاد ۴در ۳ و ۳ در۳ باعث شده تا میزان باردهی در هکتار این نهال را افزایش دهد. البته به هنگام فروش نهال پسته کله قوچی کارشناسان راهنمایی‌های لازم در این مورد را خواهند داشت.

خاک مناسب برای کاشت پسته پیوندی کله قوچی

البته میزان مقاومت نهال پسته پیوندی کله قوچی برخلاف دیگر نژادها به خاک شور بسیار کم است، بنابراین قبل از احداث باغ آن حتماً آنالیز خاک را به خوبی انجام دهید، به طور معمول استفاده از خاک لومی و شنی با زهکشی بالا باعث می‌شود میزان باردهی سالانه باغ کشاورز تا چند برابر افزایش پیدا کند، قبل از انتقال نهال پسته پیوندی کله قوچی به محوطه باغ عملیات خاک ورزی را انجام داده و با استفاده از کود دامی پوسیده نسبت به مغذی کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال پسته پیوندی کله قوچی

در وهله اول توصیه می‌شود نهاد پسته پیوندی کله قوچی را در اواخر زمستان قبل از بیدار شدن درختان در محوطه باغ کشت کنید، به خاطر گرمای بهاره برای درخت جوان شما هیچ آسیب و تلفاتی ایجاد نمی‌شود، از آنجایی که مناطق کاشت نهال پسته پیوندی کله قوچی تابستان گرم و زمستان سردی دارد، اگر شما این نهال را در فصل پاییز کشت کنید، امکان دارد باغ پسته تلفاتی داشته باشد.

 کود مناسب برای نهال پسته پیوندی کله قوچی

نهال پسته پیوندی کله قوچی تولید انبوه دارد و باردهی آن در هکتار زیاد است، بنابراین یکی از وظایف مهم کشاورزان رسیدگی به تغذیه درخت پسته است، کوددهی مناسب باعث می‌شود در طول عمر اقتصادی دچار افت کیفیت و کمیت نشود، مرحله اول حتماً از کودهای دامی پوسیده استفاده کنید و سپس برای مغزی کردن میوه تولیدی از کود نیتروژن دار و ازته و برای بالا بردن سیستم دفاعی آن از کود سولفات تحت مشاوره گیاه پزشکان استفاده کنید.

ارتفاع درخت پسته پیوندی کله قوچی در طول عمر

درخت پسته پیوندی کله قوچی ارتفاع زیادی ندارد، یکی از مزیت‌های پر فروش نهال پسته کله قوچی برای نهالستان محسوب می‌شود، ارتفاع درخت پسته در طول عمر خود نهایتاً بین ۵ الی ۷ متر است و کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی ارتفاع آن را ثابت نگه می‌دارند.

نهال پسته کله قوچی- برتر نهال

هرس درخت پسته پیوندی کله قوچی

معمولا هرس درخت پسته پیوندی کله قوچی را در اواخر فصل زمستان انجام می‌دهند، همچنین به هنگام هرس آن دقت داشته باشید تا ابزار باغبانی را از درختی به درخت دیگر ضدعفونی کنید تا در صورت بروز بیماری منتقل نشود، در صورت انجام ندادن هرس سالانه باعث می‌شود شاخه‌های زائد و بیمار رشد بیشتری پیدا کرده و کیفیت  و تناژ تولید محصول شما را دچار چالش کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت پسته پیوندی کله قوچی

جالب است بدانیم به خاطر گرمسیری بودن نهال پسته پیوندی کله قوچی این درخت نیاز سرمایی خیلی کم احتیاج دارد، به طوری که در ۶۰۰ الی ۷۰۰ ساعت از خواب زمستانی بیدار شده و معمولا در اواخر اسفند ماه گلدهی خود را آغاز می‌کند، از این رو توسعه توصیه می‌شود از کاشت نهال پسته کله قوچی در مناطق سردسیری با زمستان طولانی به طور جدی اجتناب کنید.

عمر مفید نهال پسته پیوندی کله قوچی

اگر کشاورز بتواند تمامی اصول و قواعد نگهداری درخت پیوندی کله قوچی را طبق استانداردها و اصول گیاهپزشکی رعایت کند مطمئنا درخت پسته پیوندی کله قوچی می تواند حداقل ۱۰۰ سال عمر مفید و با صرفه داشته باشد.

سن حیات نهال پسته پیوندی کله قوچی

سن حیات نهال پسته پیوندی کله قوچی بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ سال است در سال‌های آخر باردهی درخت به صفر می‌رسد.

میزان وزن هر میوه پسته پیوندی کله قوچی

میوه پسته پیوندی کله قوچی به صورت خوشه‌ای رشد می کند، معمولا در هر خوشه آن بین ۱۵ تا ۱۸ عدد پسته وجود دارد، پسته کله قوچی از لحاظ ظاهر درشت تر بوده و اگر وزن یک عدد از پسته تازه به همراه غلاف سبز رنگ و پوسته چوبی آن را در نظر بگیریم حدود ۶ گرم و وزن پسته خشک و تفت داده شده نزدیک به یک و نیم گرم است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال پسته پیوندی کله قوچی

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم از آنجایی که زادگاه نهال پسته پیوندی کله قوچی مربوط به شهر رفسنجان استان کرمان است، بنابراین مناطقی همراه با این شهر سازگاری بیشتری با نهال پسته کله قوچی خواهند داشت، به طور معمول ارتفاع هست تا ۱۷۰۰ متر برای کاشت نهال کله قوچی بسیار مناسب است به شرطی که اقلیم مناطق خشک بوده و زمستان طولانی مدت نداشته باشند.

مصونیت و مقاومت درخت پسته پیوندی کله قوچی در برابر آفات و بیماری ها

برای بالا بردن عمر اقتصادی درخت پسته پیوندی کله قوچی کشاورز باید تمامی آفات و بیماری های مربوط به این درخت را شناسایی کند از آنجایی که محل کاشت پسته کله قوچی اقلیم خشک و نیمه بیابانی است، بنابراین بیشتر از بیماری باکتریایی و قارچی، آفات مختلف است که باغ پسته را مورد تهدید قرار می‌دهد، از این آفات می‌توان به انواع کنه، شته، پروانه فری همچنین کرم ریشه خوار و کرم چوب خوار اشاره کرد، البته گاهی اوقات بیماری قارچی کپک سفید و بیماری باکتریایی سنگ پسته نیز باغات پسته را مورد تهدید قرار می‌دهند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت پسته پیوندی کله قوچی در هر هکتار

از دیگر دلایل پر فروش نهال پسته پیوندی کله قوچی می‌توان به میزان باردهی و برداشت محصول آن اشاره کرد، به طور معمول با مدیریت صحیح کشاورز و رسیدگی او می‌توان در هر هکتار حداقل پنج تن میوه با کیفیت مرغوب و صادراتی را برداشت کرد و این یکی از مزیت‌های اصلی نهال پسته پیوندی محسوب می‌شود.

شروع باردهی محصول درخت پسته پیوندی کله قوچی

به هنگام خرید نهال پسته دقت داشته باشید نهالی را انتخاب کنید تا زود بازده باشد، در اینصورت سریعتر می‌توانید سرمایه اولیه خود را کسب کنید، برای این منظور توصیه می‌شود نهال پسته پیوندی کله قوچی را انتخاب کنید چون زود بازده بوده و در اولین سال کاشت می‌توانید میوه آن را برداشت کنید، از سال پنجم و ششم باردهی اقتصادی آن شروع می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت پسته پیوندی کله قوچی در صورت نیاز

برای درخت پسته پیوندی کله قوچی شما باید یک رقم مناسب گرده افشان را انتخاب کنید اگر اطلاعات دقیق در این زمینه ندارید به هنگام تهیه نهال پسته از کارشناسان فروش نهالستان تقاضای کمک کنید تا آنها اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

مدت آبیاری باغ درخت پسته پیوندی کله قوچی

اگر بخواهیم یکی از مزیت‌های واقعی نهال پسته پیوندی کله قوچی اشاره کنیم نیاز آبی آن است، این درخت برای کاشت بهتر احتیاج به آب زیادی ندارد به طوری که در بیشتر شهرها آن را به صورت دیمی کاشت می‌کنند، ولی از نظر کارشناسان بهترین روتین آبیاری درخت پسته کله قوچی ۱۵ روز یکبار است.

روش صحیح آبیاری باغ درخت پسته پیوندی کله قوچی

البته بارها اشاره شده درخت پسته پیوندی کله قوچی نسبت به رطوبت زیاد حساس بوده و باعث بروز بیماری مخصوصاً پوسیدگی ریشه و طوقه می‌شود بنابراین بهتر است، باغدار و سرمایه‌ گذار از آبیاری استفاده کند تا مانع از غرقابی شدن خاک اطراف این درخت شود، بهترین گزینه برای کشاورزان استفاده از تجهیزات آبیاری است، روش‌های جدید آبیاری از جمله آبیاری تحت فشار گزینه مناسبی برای کشاورزی محسوب می‌شود.

نهال پسته کله قوچی- برتر نهال

زمان گلدهی درخت پسته پیوندی کله قوچی

نهال پسته پیوندی کله قوچی زود گل است، معمولاً روزهای آخر اسفند گلدهی آن آغاز شده و تا هفته ولی بهمن ادامه دارد، ۷ تا ۱۰ روز نیز باروری و لقاح شکوفه درختان طول می‌کشد، به همین خاطر کاشت این نهال در مناطق سردسیری اصلا توصیه نشده، چون تغییرات یکباره هوا و باعث یخ زدگی شکوفه ها، سوختن از بین رفتن آنها می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت پسته پیوندی کله قوچی

با اینکه درخت پسته پیوندی کله قوچی زود گل است، ولی میوه آن میان رس است، معمولاً در  نیمه اول شهریور ماه برداشت پسته کله قوچی به پایان می‌رسد، اگر کشاورزان در طول باغداری به نکات کشاورزی توجه داشته باشند مطمئنا این بازه زمانی تجربی شیرینی برای آنها خواهد بود و بازدهی بیشتر از ۵ تن در هکتار را می‌تواند تجربه کند.

خرید نهال پسته پیوندی کله قوچی

کشاورزانی که برای تهیه و خرید نهال پسته پیوندی کله قوچی به دنبال استعلام قیمت نهال پسته هستند جهت راحتی کار می‌توانند به سایت تولید و توزیع نهال پسته کله گوچی مراجعه کرده و از کارشناسان نهالستان درخواست مشاوره و راهنمایی لازم در مورد تهیه نهال و همچنین خدمات پس از فروش داشته باشند، به طور معمول کارشناسان فروش نهالستان افراد تحصیل کرده و با تجربه در زمینه کشاورزی و احداث باغ تجاری هستند.

نهالستان معتبر و سابقه دار که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده است، بدون دریافت کوچکترین هزینه ساعت‌ها و روزها وقت خود را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد، تا اطلاعات لازم و مفید در مورد تهیه نهال پسته پیوندی کله قوچی و مراحل احداث باغ آنرا برای کشاورز و سرمایه‌گذار توضیح دهد.

قیمت نهال پسته پیوندی کله قوچی

یک کشاورز برای اینکه بتوانند با احداث باغ پسته به موفقیت برسد، ابتدا اطلاعات لازم و ضروری در مورد نهال پسته مورد را کسب کند تا بتواند بر اساس هدف و میزان سازگاری آن با محیط اطراف تصمیمات لازم برای خرید نهال پسته را بگیرد به طور معمول یکی از پرفروش ترین درخت پسته در کشور ایران مربوط به نهال پسته پیوندی کله قوچی است.

با توجه به موارد بالا مشخص قیمت نهال پسته کله قوچی نسبت به کیفیت آن یک رقم ناچیز بوده و کشاورزان بهتر است یکی از گزینه های انتخابی خود را در تهیه این نهال قرار دهند، برای خرید اصولی و تضمینی نهال پسته پیوندی کله قوچی بهتر است از مراکز معتبر و تولید کننده به طور مستقیم این محصول را به صورت تضمینی و به همراه کارت گارانتی خریداری کنید.

قابل ذکر است مراکز معتبر علاوه بر فروش حضوری سایت اینترنتی راه اندازی کردند تا کشاورزان در اقصی نقاط کشور به راحتی بتوانند با ورود به این سایت مانند سایت برتر نهال اطلاعات لازم و کافی در مورد قیمت، نحوه سفارش، خرید و مشاوره های رایگان پس از فروش، کسب کنند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از راه‌های ارتباطی درج شده در سایت استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال پسته کله قوچی پیوندی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال