%40

نهال گلابی اسپادانا: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

36,000 تومان

خاستگاه : ایتالیا
شروع باردهی : سال دوم
زمان گلدهی : دیر گل
فاصله کاشت نهال : 4*4
میزان باردهی در هکتار : 70 تا 80 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ متر از سطح دریا
پایه نهال :  پیوندی -گلابی جنگلی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 5

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال گلابی اسپادانا

در بین نژاد نهال گلابی پایه متوسط باید به نهال گلابی اسپادانا اشاره کرد، رشد آن به صورت عمودی بوده و ارتفاع مرتفع دارد، البته کیفیت بالای میوه گلابی اسپادانا باعث شده تا این رقم در زیر مجموعه ارقام تجاری و محبوب قرار بگیرد، دیگر ویژگی‌های مهم نهال گلابی اسپادانا عبارتند از:

  1. کشاورز زمان برداشت میوه این درخت باید توجه ویژه داشته باشد، چون میوه رسیده اسپادانا بلافاصله از شاخه جدا می‌شود.
  2. نهال گلابی اسپادانا علاوه بر آن که رشد عمودی دارد تاج آن گسترده بوده و شکل ظاهری تاج به صورت هرمی رشد می‌کند.
  3. نهال گلابی اسپادانا جزوه ارقام گرمسیری محسوب می‌شود.
  4. طول عمر اقتصادی نهال گلابی اسپادانا طولانی بوده و حداقل ۸۰ سال بردگی اقتصادی دارد.
  5. تناژ تولید میوه باکیفیت گلابی اسپادانا را نباید فراموش کنید، این درخت می‌تواند به تنهایی ۶۰ تا ۸۰ تن میوه تولید کند.
  6. میوه درخت گلابی اسپادانا دیررس است.

خاستگاه اصلی نهال گلابی اسپادانا

افرادی که مناطق آنها دارای اقلیم گرمسیری و نیمه گرمسیری بوده مخصوصاً در شمال کشور ایران و دنبال احداث باغ گلابی غیر بومی هستند، بهار است با نهال گلابی اسپادانا آشنایی بیشتر داشته باشند، خاستگاه اصلی درخت گلابی اسپادانا مربوط به کشور ایتالیا بوده این درخت ایتالیایی شرایط ویژه برای کاشت داشته و باعث معروفیت و محبوبیت آن در بین کشاورزان کل جهان شده، از این رو اکثر کشاورزان در نقاط مختلف جهان مخصوصا باغداران ایرانی مشتاق خرید نهال گلابی و احداث باغ آن هستند.

پایه اصلی نهال گلابی اسپادانا

مطمئناً چندین روش برای تکثیر و تولید نهال گلابی اسپادانا وجود دارد، ولی ما در اینجا در مورد روش پیوندی و اصلاح شده این درخت بر پایه گلابی جنگلی تاکید می‌کنیم، نه تنها باروری درخت گلابی اسپادانا چند برابر بوده بلکه سیستم دفاعی قوی تری نسبت به روش‌های سنتی و بذری دارد، معمولاً کارشناسان گیاه پزشکی برای احداث باغ تجاری پیشنهاد فروش نهال گلابی اسپادانا با پایه گلابی جنگلی را می‌دهند.

نهال گلابی اسپلاندا- برتر نهال

ویژگی نهال گلابی اسپادانا

البته نهال گلابی اسپادانا ویژگی های خیلی زیادی دارد و ما در اینجا به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم، کشاورزان می‌توانند قبل از احداث باغ گلابی با مهندسین نهالستان در تماس بوده و هرگونه اطلاعات علمی و دقیقی بخواهند از مهندسین نهالستان کسب کرده و راهنمایی بگیرند:

  1. اندازه میوه درخت گلابی اسپادانا متوسط است و حدود ۲۰۰ گرم وزن دارد.
  2. میوه گلابی اسپادانا نسبت به سرما حساس است.
  3. سیستم دفاعی درخت گلابی پیوندی و اصلاح شده اسپادانا بسیار قوی است.
  4. درخت گلابی اسپادانا برای باروری شکوفه هایش احتیاج به رقم گرده افشان دارد.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت گلابی اسپادانا

طبق بررسی‌های انجام شده به خاطر زمان گلدهی درخت گلابی اسپادانا و دیررس بودن میوه های آن مناطقی برای کاشت درخت گلابی مناسب هستند که زمستان کوتاه مدت داشته باشند این درخت گرمسیری بوده و زمین‌های شمالی هم چنین مناطقی با اقلیم نیمه گرمسیری و گرمسیری بهترین گزینه برای راه اندازی باغ تجاری درخت گلابی اسپادانا محسوب می‌شود.

فاصله مناسب برای کاشت درخت گلابی اسپادانا

برای کاشت درخت گلابی اسپادانا نمی‌توان یک فاصله دقیق ارائه کرد، چون عواملی زیادی در تعیین فاصله بین درختان تاثیر گذار هستند، با توجه به شیب دار بودن زمین همچنین بادگیر بودن منطقه در زمین زیر مسطح فاصله 3*4 مناسب است، ولی برای زمین‌های مسطح و شرایط عادی حتماً از فاصله ۴ در ۴ متر استفاده کرده و از کاشت درختان نزدیک به هم خودداری کنید، چون بعد از رسیدن به تکامل رشد و مرحله بلوغ درختان به یکدیگر سایه اندازی کرده و مانع از دریافت نور خورشید می‌شود.

خاک مناسب برای کاشت درخت گلابی اسپادانا

خاک مناسب برای کاشت درخت گلابی اسپادانا خاک لومی شنی با زهکشی بالا است، چون درخت گلابی نسبت به ایستایی آب و باتلاقی بودن خاک بسیار حساس بوده و باعث افت کیفیت این درخت می‌شود، البته توصیه شده کشاورزان قبل از منتقل کردن نهال گلابی اسپادانا به محوطه باغ آنالیز خاک را در آزمایشگاه گیاه شناسی انجام دهند تا در صورت وجود عناصر بیماری زا بستر باغ را ضدعفونی کنند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت گلابی اسپادانا

زمان مناسب و سازگار درخت گلابی اسپادانا فصل پاییز و اواخر فصل زمستان است، چون مناطقی زیر کشت این درخت مناطق گرمسیری بوده بنابراین بهتر است عواقب فصل زمستان قبل از شروع فصل بهار و جوانه زدن درختان عملیات کاشت درخت گلابی را به اتمام برسانید، البته بهترین کاشت برای درخت گلابی کاشت پاییزه محسوب می‌شود، چون با گذراندن نیاز سرمایی در فصل زمستان باردهی درخت خود را هرچه سریعتر آغاز می‌کند.

کود مناسب برای نهال گلابی اسپادانا

در محله خاک‌ورزی بهترین کود، کود دامی پوسیده و کود برگ است، چون استفاده از آنها باعث سبک شدن خاک شده و منافذ تنفسی را برای ریشه درخت گلابی آماده سازی می‌کنند، یک تا دو سال بعد از کاشت نهال تازه کاشته شده به کود چندان زیادی احتیاج ندارد، در سال‌های بعدی برای باروری بیشتر توصیه شده باغداران از کودهای نیتروژن و همچنین کود اسید هیومیک استفاده کنند.

ارتفاع گلابی اسپادانا درخت در طول عمر

درخت گلابی اسپادانا رشد عمودی دارد، بنابراین ارتفاع آن کمی مرتفع تر از نژاد‌های دیگر بوده، به طور معمول در شرایط مناسب و سازگاری نهال درخت با محیط زیست، ارتفاع این درخت بیشتر از ۶ متر است.

هرس درخت گلابی اسپادانانهال گلابی اسپلاندا- برتر نهال

برای هرس درخت گلابی اسپادانا دو نوع هرس را در نظر می‌گیرند، هرس فرم دهی برای تربیت اسکلت بندی درخت گلابی و هرس باردهی برای خلوت کردن تاج درخت از شاخه و برگ‌های اضافی است تا انرژی درخت را از بین نبرد، هرچه تاج هرمی شکل گلابی اسپادانا سبکتر باشد به همان اندازه میوه های تولیدی کیفیت بالاتری خواهد داشت.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت گلابی اسپادانا

درخت گلابی اسپادانا نسبت به نژادهای دیگر نیاز سرمایی چندان طولانی و سختی ندارد، درخت اسپادانا می تواند در زمستان خنک دوره سرمایی خود را به پایان برساند، تنها ۵۰۰ تا ۹۰۰ ساعت  دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد برای نیاز سرمایی برای خواب زمستانی این درخت کافی است، البته در صورت برطرف نشدن نیاز سرمایی درخت گلابی باغدار می‌تواند در فصل بهار از مکمل‌های شیمیایی استفاده کند تا عملکرد درخت گلابی را افزایش دهد.

عمر مفید نهال گلابی اسپادانا

به صورت ژنتیکی نهال گلابی اسپادانا ۸۰ سال طول عمر مفید و باردهی را تجربه می‌کند، البته از نظر مهندسین کشاورزی اگر کوددهی، سمپاشی، آبیاری و هرس درخت به موقع انجام شود، مخصوصا میزان سازگاری نهال گلابی اسپادانا با محیط اطراف بیشتر باشد این رقم افزایش پیدا می‌کند.

سن حیات نهال گلابی اسپادانا

سن حیات نهال گلابی اسپادانا ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر از سن مفید و دوره طلایی آن است، البته این گزینه تاثیری در فروش نهال گلابی اسپادانا ندارد، چون بعد از به اتمام رسیدن سن اقتصادی درخت کمیت و کیفیت میوه های تولیدی کاهش چشمگیری پیدا کرده و در سال‌های آخر به صفر می‌رسد.

میزان وزن هر میوه درخت گلابی اسپادانا

درخت گلابی اسپادانا میوه متوسطی تولید می کند از این رو میزان وزن هر میوه درخت با توجه به آبیاری آن بین ۲۰۰ و ۲۵۰ گرم بوده و از ویژگی مهم درخت گلابی اسپادانا آبدار بودن آن است، اگر باغدار نتواند آبیاری درخت را به صورت اصولی و صحیح انجام دهد میوه های تولید شده کیفیت کمتری داشته، جثه آن کوچک و کم وزن خواهد بود.

ارتفاع درخت گلابی اسپادانا  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

از آن جایی که درخت گلابی اسپادانا نسبت به سرما حساس بوده، بنابراین در ارتفاعات رشد مناسبی نخواهد داشت و میزان سازگاری آن بسیار پایین است، بهترین ارتفاع برای کاشت درخت گلابی اسپادانا ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ متر از سطح دریا است.

مصونیت و مقاومت درخت گلابی اسپادانا در برابر آفات و بیماری ها

البته باید خاطرنشان شویم مصونیت و مقاومت درخت گلابی پیوندی و اصلاح شده اسپادانا در برابر آفات و بیماری‌ها نسبت به نهال بذری بیشتر است، چون پایه این درختان گلابی جنگلی بوده  و این درخت به صورت ژنتیکی در برابر آفات مقاومت بیشتری دارد، با این وجود توصیه می‌شود کشاورزان اطلاعات کامل در مورد بیماری آتشک و بیماری پسیل گلابی به دست بیاورند، همچنین انواع شته و‌ کنه را بشناسد، از دیگر آفات می‌توان به پروانه فری و بیماری‌ باکتریایی شانکر پوستی اشاره کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت گلابی اسپادانا در هر هکتار

یکی از المان و فاکتورهای اصلی برای فروش نهال گلابی اسپادانا میزان باردهی و برداشت محصول آن در هر هکتار است، این درخت پربار بوده و با توجه به اینکه در هر هکتار ۳۰۰ اصله نهال گلابی جای می‌گیرد، به طور قطع می‌توان گفت در هر هکتار ۷۰ تا ۸۰ تن میوه صادراتی و مرغوب تولید می‌شود.

شروع باردهی محصول درخت گلابی اسپادانا

از دیگر دلایل تاثیر گذار بر روی قیمت نهال گلابی اسپادانا می‌توان به زود بازده بودن آن اشاره کرد، این درخت از دوم بازدهی خود را آغاز می‌کند.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت گلابی اسپادانا در صورت نیاز

درخت گلابی اسپادانا برای باروری شکوفه هایش به رقم گرده افشان احتیاج دارد، انتخاب رقم گرده افشان تاثیر بسیاری در ماندگاری شکوفه ها و لقاح آنها دارد، بهتر است باغدار از مهندسین کشاورزی نهالستان ارقام  تاثیرگذار و سازگار با درخت گلابی اسپادانا را پرسیده و آنها را تهیه کنند، این نکته را فراموش نکنید که هر که می گرده افشان باید همزمان با نهال گلابی اسپادانا گلدهی خود را آغاز کند.

مدت آبیاری باغات درخت گلابی اسپادانا

این درخت گرمسیری برای رشد بهتر در ماه به دوبار آبیاری احتیاج دارد، چون باغ درخت گلابی اسپادانا را در مناطق گرمسیری احداث می‌شود، در فصل تابستان بهتر است آبیاری آن را به سه بار در ماه افزایش دهید، سالانه ۱۰ الی ۱۲ هزار مترمکعب آب برای باغات گلابی اسپادانا کافی است.نهال گلابی اسپلاندا- برتر نهال

روش صحیح آبیاری باغات درخت گلابی اسپادانا

روش صحیح آبیاری باغات درخت گلابی اسپادانا روشی است که در آن ایستایی آب وجود نداشته باشد، چون آبیاری سنتی باعث می شود عناصر مغذی خاک از بین رفته و درصد شوری خاک را افزایش می‌دهد،  در صورت بیمار بودن یک درخت عانل بیماری از درختی به درخت دیگر منتقل شده و خسارات جبران ناپذیر به وجود بیاورد، استفاده از روش‌های نوین آبیاری از جمله روش قطره ای، روش آبیاری نشتی و آبیاری بارانی بهترین گزینه است.

زمان گلدهی درخت گلابی اسپادانا

چند روز مانده به آغاز فصل بهار زمان گلدهی گلابی اسپادانا نیز آغاز می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت گلابی اسپادانا

درخت میوه گلابی اسپادانا دیر رس است، به همین خاطر توصیه شده آن را در مناطقی که زمستان طولانی مدت دارد و سرمای پاییز خیلی زود اتفاق می‌افتد احداث نکنید، چون افت شدید دما و بارش باران کیفیت میوه تولیدی را کاهش می‌دهد.

خرید نهال گلابی اسپادانا

اگر قصد شما از احداث باغ گلابی اسپادانا حتمی است، قبل از هر کاری باید با مراحل احداث باغ آشنایی کامل داشته باشید، برای این منظور شما احتیاج به مشاوره و کمک گرفتن از مهندسین کشاورزی دارید، از نظر اکثر باغداران  این کار بسیار پر هزینه خواهد بود، ولی ما یک پیشنهاد اقتصادی برای کشاورزان داریم.

نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال برای رفاه حال مشتریان خود مشاوره و راهنمای باغداران را به صورت رایگان انجام می‌دهند، یعنی کشاورز جهت آشنایی با مراحل احداث باغ بدون پرداخت کوچکترین عزینه‌ای می‌تواند به صورت تلفنی یا اینترنتی با کارشناسان این نهالستان در ارتباط باشد.

همچنین در مراکز معتبر تولید کننده، نهال گلابی بر اساس آخرین تکنولوژی و دانش به روز گیاه پزشکی تکثیر می‌شود، مراکز معتبر محصولات خود را به همراه کارت گارانتی و کارت سلامت در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، و این یکی از مزیت‌های بارز خرید نهال گلابی اسپادانا از نهالستان ‌های مجوزدار است.

قیمت نهال گلابی اسپادانا

با توجه به باردهی درخت گلابی اسپادانا و نگهداری راحت و کم هزینه آن این درخت مورد توجه باغداران ایرانی قرار گرفته و محبوبیت خیلی زیادی دارد، قیمت نهال گلابی اسپادانا بر اساس کیفیت آن همچنین تعداد درخواست خریدار مشخص می‌شود، مشخص است خرید عمده درخت گلابی اسپادانا باعث کاهش قیمت آن خواهد شد.

البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که قیمت نهال گلابی اسپادانا آخرین فاکتور انتخابی برای باغداران است، اولین فاکتور و المان برای آنها، تهیه نهال باکیفیت و پیوندی به صورت اصلاح شده بر پایه درخت گلابی جنگلی است، چون با خرید غیر اصولی ممکن است تمامی سرمایه باردار تلف شود، البته برای تهیه نهال گلابی حتماً نهالستان‌های مجوز دار را شناسایی کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گلابی اسپادانا: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال