%45

نهال گیلاس تک دانه: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

36,000 تومان

خواستگاه : ایران
شروع باردهی : 2 سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 35 تا 40 تن
ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 3000 متر از سطح دریا
پایه نهال : آلبالو تلخ
گرده افشان : نیاز به رقم برای گرده افشانی
میزان آبیاری : هر 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت :4 تا 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گیلاس تک دانه

نهال گیلاس تک دانه نهالی مقاوم و تنومند است که در فصل بلوغ قطر تنه درخت به 1.5 متر خواهد رسید. این نهال جزو نهال های خودبارور است و به گرده افشان نیازی ندارد. در همه مناطق آب و هوایی اعم از سرما و گرما رشد خوبی دارد . برای جلوگیری از ابتلای درخت به آفات مختلف شما باید مراقبت های صحیحی از درخت داشته باشید.

خواستگاه بومی :

کشور ایران خواستگاه بومی درخت گیلاس تک دانه است. این درخت امروزه در بسیاری از شهرهای کشور ایران تولید می شود.

پایه اصلی نهال :

برای پیوند درخت گیلاس تک دانه بهترین انتخاب پایه آلبالوی تلخ و گزیلاست است.

تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان برتر نهال با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد

ویژگی نهال :

درخت گیلاس تک دانه درختی بسیار مقاوم و قدرتمند است. علاوه بر این قطر تنه پس از بلوغ به 40 سانتی‌متر می‌رسد که آن را جزو دسته درخت های تنومند قرار داده است. این نهال در آب و هوای سرد و گرم مقاومت خوبی از خود نشان داده است و در همه مدل آب و هوایی رشد خود را دارد.

عمر این درخت معمولا به 100 سال می رسد اما برای بهره وری اقتصادی بین 70 الی 80 سال می توانید بر روی آن حساب باز کنید. قطر تنه پس از بلوغ به 40 سانتی‌متر می‌رسد. گیلاس تکدانه برای گرده افشانی نیاز به گیلاس خوشه‌ای دارد. یکی از مزایای این نهال دیرگل بودن آن است که باعث می شود میوه ها در زمان مناسب و به دور از هرگونه سرما رشد کنند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

گیلاس تک دانه برای رشد به فضای کافی، گردش هوا و آبیاری مناسب نیاز دارد. با این حال، نیازهای اقلیمی می‌تواند در این گیلاس متفاوت باشد.نهال گیلاس تکدانه- برتر نهال

  1. محیط مناسب برای کشت را انتخاب کنید. درختان گیلاس تک دانه به آفتاب کامل، گردش هوای خوب و فضا نیاز دارند.. به طور معمول اندازه آنها به حدود 15 الی 20 متر می رسد، همچنین می توانند در گلدان های بزرگ با فضای کمتر رشد کنند.
  2. فضا را آماده کنید. انواع خاک های سبک و شنی با عمق خوب بهترین هستند. خاک های سنگین تر که تمایل به غرقاب شدن دارند، درختان گیلاس تک دانه را در معرض خطر پوسیدگی ریشه و طوقه قرار می دهند.
  3. برای کاشت یک درخت گیلاس تک دانه، گودالی به اندازه ریشه حفر کنید. اگر نهال یک درخت ریشه برهنه است، ریشه ها را به طور مساوی در گودال پخش کنید. گودال را با خاک پر کنید و محکم بکوبید.

فاصله مناسب برای کاشت :

بهترین فاصله برای درخت گیلاس تک دانه 4 در 4 متر است. درختان گیلاس تک دانه، با شکوفه های زیبای خود، همچنین می توانند یک انتخاب برای محوطه سازی باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، محل کاشت را انتخاب کنید. درخت گیلاس تک دانه را به عنوان یک درخت کامل تصور کنید و به همه چیز فکر کنید:

  • آیا سیم های برق یا موانع دیگری در بالای سر وجود دارد؟
  • آیا کابل‌های زیرزمینی، لوله‌ها، سیستم‌های آبیاری، تاسیسات یا خطوط دیگر وجود دارد؟
  • آیا پیاده‌رو، مسیر یا فونداسیون در محدوده رشد درخت گیلاس تک دانه وجود دارد؟
  • ممکن است درخت گیلاس تک دانه وقتی به طور کامل رشد کرد، جلوی دید بعضی چیزها را بگیرد؟
  • آیا درختان همسایه مانع رشد درخت شما خواهند شد؟
  • درختان گیلاس تک دانه پس از رشد از نور خورشید جلوگیری می کنند؟

حتی یک یا دو سال پس از کاشت، پیوند موفقیت آمیز درخت گیلاس تک دانه می تواند بسیار سخت باشد، بنابراین برای اولین بار آن را در مکان مناسب بکارید.

بستر مناسب خاکنهال گیلاس تکدانه- برتر نهال

درختان گیلاس تک دانه در مکانی رشد می کنند که آفتاب کامل دارد و خاک حاصلخیز و با زهکشی مناسبی دارد. “آفتاب کامل” به حداقل 6 تا 8 ساعت آفتاب در روز تعریف می شود. این را در هنگام انتخاب مکانی برای درختان گیلاس تک دانه در نظر داشته باشید.

زهکشی خوب خاک برای سالم نگه داشتن ریشه های درخت گیلاس تک دانه ضروری است . ریشه های سالم پایه و اساس یک درخت سالم هستند. اگر خاک بومی شما از خاک رس سنگین تشکیل شده است که پس از هوای بارانی آب را حفظ می کند، باید مکان متفاوتی را برای درخت گیلاس تک دانه انتخاب کنید. برعکس، اگر باغ شما دارای خاک شنی با زهکشی سریع باشد، درخت گیلاس تک دانه ممکن است دچار خشکی شود و نیاز به آبیاری مکرر داشته باشد. کاشت این درختان گیلاس را در خاک های سنگی ، سنگین و رسی خالص توصیه نمی کنیم. اگر نمی توانید در جای دیگری بکارید، سعی کنید قبل از کاشت، خاک را اصلاح کنید.

حتی اگر خاک شما خوب نیست، کوددهی را فراموش نکنید. درختان گیلاس تک دانه می توانند بسیار سازگار باشند و به مواد افزودنی مانند کمپوست یا کود به خوبی پاسخ دهند. اینکه چگونه خاک خود را اصلاح می کنید به شدت به موقعیت مکانی شما بستگی دارد.

نهالستان برتر نهال با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس تک دانه به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس تک دانه می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان برتر نهال سفارشات خود را ثبت فرمایید.

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

بهترین تکنیک برای موفقیت در کاشت درخت گیلاس تک دانه این است که قبل از کاشت برنامه ریزی کنید!
آیا می دانید کجا می خواهید نهال های گیلاس تک دانه خود را بکارید تمام جنبه های محل کاشت را در نظر بگیرید، مانند:

  • گرده افشانی متقابل
  • آفتاب و خاک خوب
  • آب و هوای مناسب
  • فاصله گذاری
  • کوددهی

کود مناسب با نهال

در اواخر زمستان، درختان گیلاس تک دانه را با کود عمومی با پتاسیم بالا تغذیه کنید. دو مشت در هر متر مربع از باغ در اطراف درختان بریزید. مالچ لایه ای از مواد به ضخامت حداقل 5 سانتی متر است که در اواخر پاییز تا اواخر زمستان روی سطح خاک اعمال می شود. مالچ برای محافظت گیاه در برابر سرما و بهبود رشد آن با افزودن مواد مغذی استفاده می شود. افزایش مواد آلی، کاهش از دست دادن آب از خاک و سرکوب علف های هرز از مزایای آن است. می توان به کمپوست باغی و کود دامی که به خوبی پوسیده شده است، پوست خرد شده، شن و خرده های تخته سنگ اضافه کرد.

کمپوست باغی یک بهبود دهنده خاک است که از ضایعات گیاهی تجزیه شده، تهیه می شود. برای بهبود حاصلخیزی، ساختار و ظرفیت نگهداری آب به خاک اضافه می شود. طیف وسیعی از کمپوست های تجاری تولید شده در دسترس هستند که از ترکیبی از مواد مختلف مانند لوم، ذغال سنگ نارس، ذغال سنگ معمولی، ماسه و کود تهیه می شوند. اگرچه می توانید خودتان این مواد را با هم مخلوط کنید.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع درخت در طول دوره بلوغ به 4 الی 5 متر خواهد رسید.

اصول هرس کردن علمی

درختان گیلاس تک دانه را باید حداقل سالی یک بار هرس کنید تا سالم و قوی بمانند. این هرس را بهتر است در زمستان انجام دهید و پس از إتمام کار حتما قیچی هرس را بشویید. این کار به جلوگیری از افزایش بیماری کمک می کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

درختان گیلاس تک دانه برای افزایش مقاومت در برابر سرما به 500 الی 1500 ساعت سرما تا دمای -20نیاز دارند.

عمر مفید نهال :

عمر مفید نهال گیلاس تک دانه بین 70 تا 80 سال می باشد.

تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه‌دار، در تخصص ماست. نهالستان برتر نهال اصالت نهال‌های خود را ضمانت می‌کند برای خرید نهال با کیفیت با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشد.

نهال گیلاس تکدانه- برتر نهال

سن حیات نهال

درختان گیلاس عمر کوتاهی دارند، اما درخت گیلاس تک دانه می تواند تا 100 سال عمر کند. برخی از درختان گیلاس مثل گیلاس تکدانه می توانند تا 100 سال عمر کنند. قدیمی ترین درخت گیلاس شناخته شده، جیندای زاکورا در ژاپن است که حدود 2000 سال از زمان کاشت آن هنوز هر بهار گل می دهد.

میزان وزن هر میوه :

میوه های گیلاس تک دانه بسیار خوش طعم هستند و با بافت سفت و منسجم خود بسیاری از مشتریان را مجذوب خود کرده اند. رنگ قرمز تیره این میوه یکی از ویژگی های آن است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

برای اینکه بهترین مکان را برای کاشت درخت گیلاس تک دانه در نظر بگیرید باید ارتفاع از سطح دریا را بدانید. این گیاه به ارتفاعی معادل 100 الی 3000 متر نیاز دارد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

درخت گیلاس تک دانه مقاومت پایینی در برابر بیماری ها دارد. بنابراین مراقبت های زیر در طول حیات گیاه توصیه می شود:

  1. به طور مداوم آبیاری کنید، مراقب هر نقطه خشکی باشید. خاک را مرطوب نگه دارید، اما زیاد آبیاری نکنید.
  2. شاخه های بیمار را جدا کنید. هر شاخه ای که توسط شانکرهای باکتریایی (به عنوان “گره سیاه” نیز شناخته می شود) یا پوسیدگی قهوه ای (روی پوست گیلاس تک دانه ظاهر می شود) مبتلا می شود باید فوراً هرس شود تا از حرکت بیشتر هاگ ها جلوگیری شود
  3. . قیچی هرس را پس از استفاده کاملاً بشویید.
  4. کنترل علف هایهرز و استفاده از مالچ در اطراف پایه درختان به کنترل علف های هرز و مرطوب نگه داشتن خاک کمک می کند
  5. هرس و کود دهیکنید. درختان را در اواخر زمستان هرس کنید و در بهار کود دهید. هنگامی که درختان شروع به میوه دادن کردند، پس از برداشت سبک کوددهی را تغییر دهید.
  6. جلوگیری از حمله پرندگانبرای محافظت از میوه درختان را با توری سبک پرنده بپوشانید.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

درخت گیلاس تک دانه در فصل برداشت محصولی معادل 35 تا 40 تن در هر هکتار ارائه خواهد داد.

شروع باردهی محصول :

در أواخر تیرماه میوه درخت گیلاس تک دانه رشد می کند. این درختان حدود سه سال طول می کشد تا رشد کنند و می توانند در سال چهارم شروع به میوه دهی کنند. اکثر محصولات میوه در همان سالی که آن را کاشتید تولید نمی‌کنند، اما زمانی که میوه‌دهی شروع می‌شود، می‌تواند برای سال‌ها این کار ادامه پیدا کند. یک درخت گیلاس تک دانه می‌تواند حدود 30 تا 50 لیتر میوه در یک فصل تولید کند.

نهال گیلاس تکدانه- برتر نهال

گیلاس تک دانه زمانی آماده است که رنگارنگ باشد . می تواند به رنگ های قرمز تیره، زرد طلایی یا تقریبا سیاه باشد.  برای برداشت، به جای کشیدن و آسیب احتمالی میوه، از قیچی هرس برای بریدن میوه توسط ساقه ها استفاده کنید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

درخت گیلاس تک دانه برای گرده افشانی نیاز به رقم گیلاس خوشه ای دارد. برخی از درختان گیلاس خود گرده افشان هستند، به این معنی که درخت شما بدون نیاز به گرده انواع دیگر ، میوه می دهد.  اما درخت گیلاس تک دانه برای اینکار به رقم گرده افشان نیاز دارد. کاشت گونه های گرده افشان در نزدیکی درخت با انواع مختلف می تواند میوه دهی و عملکرد را بهبود ببخشد.

به یاد داشته باشید، دو نوع یکسان برای گرده افشانی متقاطع عمل نمی کنند (به استثنای گیلاس های بذری) و درختان گیلاس شیرین و درختان آلبالو برای گرده افشانی توصیه نمی شوند.

مدت آبیاری درخت :

بهترین زمان برای آبیاری درخت گیلاس تک دانه هر 10 روز یک بار است.

برای خرید نهال گیلاس تکدانه و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشید.

روش صحیح آبیاری

آبیاری، کلید رشد درخت است. پس از کاشت درخت گیلاس تک دانه، باید در هفته اول، دو تا سه بار و در هفته دوم آن را یک روز در میان آبیاری کنید. سپس به آبیاری درخت به صورت هفتگی در طول باقی مانده اولین فصل رشد آن ادامه دهید.

زمان شکوفایی درخت :

این نهال جزو نهال های دیرگل است. این موضوع یک مزیت برای درخت محسوب می شود. چرا که از سرمازدگی و سوختن جوانه ها در أواخر زمستان جلوگیری بعمل می آید.

نتیجه گیری: کیفیت اتفاقی نیست

نهالستان برتر نهال با بیش از چند دهه تجربه در تولید و کاشت نهال،‌ دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید نهال‌های معتبر و با کیفیت و دارای گوایی تأیید سلامت و شناسنامه‌دار به صورت تخصصی آماده ارائه نهال گیلاس تکدانه به شما باغداران عزیز می‌باشد. شما می‌توانید با یک تماس و با اطمینان خاطر به سهولت نهال مد نظرتان را سفارش دهید و در اسرع وقت در هر کجای ایران عزیز که باشید نهال دلخواهتان را تحویل بگیرید. هدف ما در مجموعه برتر نهال فراهم کردن خریدی ایمن با قیمت مناسب و تقدیم نهال معتبر که در خور شما همراهان عزیز و درای تأیید اصالت نهال به صورت کتبی می‌باشد.

همراهی سبز شما همواره افتخار ماست.

3
ارتباط با برترنهال