%14

نهال انگور یاقوتی : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

(دیدگاه 1 کاربر)

39,000 تومان

خاستگاه : ایران و افغانستان
شروع باردهی : –
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال : 3*3 متر
میزان باردهی در هکتار : 40 تن
ارتفاع از سطح دریا: 1260 متری از سطح دریا
پایه نهال : –
گرده افشان :نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت : 4  متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال انگور یاقوتی

انگور را می توان بر اساس دانه و بی دانه بودن حبه و رنگ های گوناگون به دسته های مختلف تقسیم نمود. یکی از برترین و پرطرفدارترین انگورها که به دلیل بی دانه بودن حبه و رنگ بسیار زیبا و چشم نواز، طعم فوق العاده و دلنشین و همچنین زودرس بودن نهال و پرباری خوشه های آن توانسته بخش بزرگی از دنیای تجاری را به خود اختصاص دهد انگور یاقوتی نام دارد و البته ناگفته نماند که این انگور به دلیل ویژگی هایی که ذکر شد و خوصصیات مثبت بی شمار دیگر توانسته به یکی از انواع صادراتی تبدیل شود و سود خوبی را برای باغداران به همراه بیاورد و شاید به همین دلیل است که خرید نهال انگور یاقوتی از سمت باغداران بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

اولین مشخصه انگور یاقوتی که با نگاه اجمالی می توان متوجه آن شد رنگ قرمز تیره همانند یاقوت است که همین امر توانسته این انگور را به یک میوه بسیار پرطرفدار در بین افراد تبدیل کند و همچنین خوب است بدانید که این انگور توانست با تراکم بالای حبه های خود و شیرینی طعم بی نظیرش برای مصارف تهیه کشمش، آبمیوه و تازه خوری مورد استفاده فراوان قرار بگیرد و البته ناگفته نماند که نهال انگور یاقوتی یکی از نهال های زودرس و پربار است که می تواند برای احداث تاکستان در تراکم بالا بسیار مورد استفاده باغداران قرار بگیرد.

خواستگاه اصلی نهال انگور یاقوتی

نهال انگور یاقوتی که امروزه در بیشتر نقاط دنیا تولید و تکثیر می شود و به یکی از پرطرفدارترین نهال انگور تبدیل شده است به گونه ای که بخش بزرگی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است  و در ابتدا از کشورمان ایران و کشور افغانستان به سایر نقاط دیگر رواج پیدا کرد و البته باید بدانید که امروزه تاکستان های موجود در شهرهای کرمانشاه و سیستان و بلوچستان نیز توانسته اند سهم عمده ای در تولید و عرضه انگور یاقوتی دربازار ایران و جهان به دست آورند.

نهال انگور یاقوتی- برتر نهال

ویژگی نهال انگور یاقوتی

باغداران می توانند با توجه به ویژگی های مختلف و بی شمار نهال ها دست به انتخاب و خرید آن ها بزنند در واقع ویژگی های مثبت بسیار زیاد نهال انگور یاقوتی سبب شده تا افراد زیادی اقدام به خرید این نهال از فروشگاه های معتبر کنند که البته از میان این ویژگی های بی شمار می توان به مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی و اقلیمی خشک، نیاز به آبیاری کمتری نسبت به سایر نهال ها، استحکام بالا در برابر آفات و بیماری، پرتراکم بودن حبه ها و خوشه های انگور و همچنین آبدار و خوشمزه بودن آن ها اشاره نمود و البته لازم به ذکر است که رنگ بسیار زیبا و چشم نواز این انگور که همانند یاقوت است توانسته این نهال را به یک نهال تزئینی پرطرفدار تبدیل کند که این خود یکی از مهم ترین این ویژگی ها محسوب می شود.

پایه اصلی نهال انگور یاقوتی

باغداران برای خرید نهال انگور یاقوتی می توانند با توجه به ویژگی های مثبت و منفی که هر نهال از آن برخوردار است اقدام کنند و البته ناگفته نماند که نهال انگور یاقوتی از نوع نهال های پایه کوتاه بشمار می رود که این امر نیز خود یکی دیگر از ویژگی ها و نکات مثبت این نهال محسوب می شود.

نهال انگور یاقوتی جزو آن دسته از درختانی است که برای تکثیر و ازدیاد نهال آن ها می توانیم از روش قلمه زدن که یکی از بهترین و مناسب ترین روش برای این امر است بهره ببریم و البته لازم به ذکر است که برای این روش بهتر است شاخه هایی که عمری در حدود یک سال دارند و از طولی در حدود  45تا50  سانتی متری برخوردار هستند انتخاب شوند و همچنین بهتر است بدانید که در این روش می توان قلمه ها را در اواخر فصل پاییز و یا اواخر دی ماه از درخت جدا کرد و در سردخانه با دمای 4 درجه و هوای مرطوب قرار داد و در فصل بهار از آن ها برای قلمه زنی استفاده نمود.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

تقریبا بیشتر افراد انگور یاقوتی را در ردیف میوه های گرمسیری قرار می دهند اما جالب است بدانید که این انگور در برابر گرمای شدید بسیار حساس است و اگر در معرض نور و گرمای شدید قرار بگیرد از بین می رود و در واقع لازم است بدانید که این انگور به دمایی در حدود  15تا 18 درجه سانتی گراد برای رشد و نمو نیاز دارد و البته ناگفته نماند که نهال انگور یاقوتی مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما دارد و می تواند سرمایی تا حدود منفی 25 درجه را تحمل کند.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

در نظر گرفتن فاصله مناسب به هنگام کاشت نهال، سبب می شود تا درختان انگور یاقوتی بتوانند خود را از آفات و بیماری ها و همچنین درهم تندیگی شاخه ها و ریشه ها در امان نگه دارند و البته خوب است بدانید که حفظ این فاصله می تواند به رشد و تولید بهتر محصول کمک کنند و در ضمن باید گفت که فاصله مناسب نهال انگور یاقوتی به هنگام کاشت در حدود  3 در 3 خواهد بود.

 

خاک مناسب نهال انگور یاقوتی

خاک هایی که آب و هوا را به راحتی به ریشه می رسانند و به اصطلاح نفوذپذیری بالایی دارند و باعث رشد بهتر درخت می شوند خاک های مناسب برای کاشت نهال انگور یاقوتی است و همچنین لازم به ذکر است که خاک هایی از نوع خاک هایی شنی و رسی می توانند برای نهال بهترین نوع و خاک های اسیدی بدترین نوع خاک باشند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

از عوامل بسیار موثر در رشد و افزایش راندمان و بازدهی کیفی بالا درختان توجه به زمان کاشت نهال می باشد و در واقع می توان گفت یکی از بهترین زمان ها برای کاشت نهال انگور یاقوتی در فصل پاییز تا اواخر اسفند ماه خواهد بود چراکه کاشت نهال در زمان نزدیک به پایین خواب زمستانی می تواند گلدهی را با مشکل روبرو کند.

نهال انگور یاقوتی- برتر نهال

کود مناسب برای نهال انگور یاقوتی

اگر می خواهید از محصولاتی درجه یک و بسیار با کیفیت بهره ببرید بهتر است که علاوه بر فراهم نمودن بسترخاکی مناسب کود مورد نیاز نهال را نیز فراهم آورید و البته لازم به ذکر است که کودهایی که مواد آلی و مغذی درشت و ریز مورد نیاز رشد و نمو نهال را داشته باشند می توان به عنوان کود مناسب رشد نهال انگور یافوتی در نظر گرفت.

ارتفاع درخت در طول عمر

باغداران اگر بتوانند در هنگام کاشت و بعد از آن رسیدگی و مراقب های مناسبی از نهال انگور یاقوتی داشته باشند می توانند شاهد رشد این نهال تا ارتفاع  4متر نیز باشند که البته این امر کمک شایان توجهی در زمان برداشت به آن ها خواهد نمود چرا که چیدن میوه با دست به راحتی می تواند انجام شود.

نهال انگور یاقوتی- برتر نهال

هرس درخت  

هرس کردن از این جهت که می تواند نهال را در برابر آفات در امان نگه دارد و باعث جوان شدن و جلوگیری از پیری زود رس درخت شود بسیار مهم است و همچنین باید بدانید که نهال انگور یاقوتی برای بالا بردن عملکرد و باردهی خود نیاز به هرس در دو فصل تابستان و زمستان خواهد داشت.

نیاز سرمایی برای خواب زمستانی

یکی از ویژگی های بسیار موثر در خرید نهال انگور یاقوتی توسط باغداران مقاومت بالای این نهال در برابر سرما و دمای پایین است و همچنین لازم به ذکر است که این نهال برای پایان دادن به خواب زمستانی خود نیاز به دمایی در حدود 6 تا10  درجه سانتی گراد خواهد داشت.

برخلاف افکار بیشتر افراد که درخت انگور را یک درخت گرمسیری می دانند این نهال برای رشد و نمو خود نیاز به آب و هوای مناسب و معتدل دارد در واقع نهال انگور یاقوتی برای ادامه رشد خود نیازمند گذراندن 100ساعت در برابر نور آفتاب است و البته ناگفته نماند که این زمان باید به صورت سالانه برای درخت در نظر گرفته شود.

عمرمفید نهال

منظور از عمر مفید یا عمر اقتصادی همانطور که از نامش پیداس این است که درخت توانایی چند سال  باردهی را خواهد داشت، لزوم آن این است که باغدارن با توجه به عمر مفید درخت اقدام به انتخاب و خرید نهال می کنند در واقع هرچه عمر مفید بالاتر باشد باغداران راغب تر به خرید آن هستند و البته لازم به ذکر است که انگور یاقوتی با عمر مفیدی در حدود 90 تا95  سال توانسته بازار فروش نهال انگور یاقوتی را با رونقی قابل توجه روبرو کند.

سن حیات نهال

اگر به دنبال درختی با طول عمر بالا برای احداث باغ انگور خود هستید بهتر است نهال انگور یاقوتی را نیز در فهرست خود قرار دهید چرا که این نهال با عمر تقریبا 100 ساله خود می تواند باغی با طول عمر بالا و محصولاتی باکیفت به باغدارن ارائه دهد.

میزان وزن هر میوه

حبه های پرتراکم و آبدار و نسبتا درشت با وزنی در حدود 1 گرم و خوشه هایی بزرگ و یکدست با وزنی در حدود 256 تا467  گرم سبب شده تا افراد زیادی به خرید نهال انگور یاقوتی برای احداث تاکستان هایی باکیفت و پربار در تعداد بالا روی بیاورند.

 

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتباط مستقیم و وابستگی شدید درجه رطوبت خاک و همچنین تولید محصولات درجه یک و مرغوب با ارتفاع کاشت نهال انگور از سطح دریا سبب شده تا امروزه باغداران زیادی به این امر توجه نشان دهند که البته لازم به ذکر است که ارتفاع مناسب کاشت نهال انگور یاقوتی از در حدود فاصله 1260 متری از سطح دریا می باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

آفت و بیماری های بی شماری نهال انگور یاقوتی را تهدید می کنند اما این درخت نیز مانند سایر درختان دیگر برای اینکه بتواند در برابر صدمات ناشی از این آفات و بیماری ها دوام بیاورد نیاز به مراقبت و رسیدگی ویژه از جمله درست کردن داربست برای نهال انگور، هرس کردن، آبیاری به روش صحیح، یخدهی زمستانی، کودهی، از بین بردن های علف های هرز و سمپاشی مناسب خواهند داشت و البته لازم به ذکر است که تراکم دانه های انگور نیز سبب می شود تا این میوه بیشتر در معرض آفت کرم خوشه خوار قرار بگیرد که این امر منجر به پایین آمدن میزان کیفیت میوه خواهد شد.

 

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی بالا و برداشت قابل توجه محصول در هر هکتار سبب شده تا افراد زیادی برای خرید نهال انگور یاقوتی اقدام کنند و برای احداث باغ در تراکم بالا از این نهال بهره ببرند و البته لازم به ذکر است که درخت انگور یاقوتی در هر ده هزار متر می تواند در حدود 40 تن محصول مرغوب و درجه یک تولید کند.

نهال انگور یاقوتی- برتر نهال

شروع باردهی محصول

انگور یاقوتی نیز مانند سایر درختان چون نهال انگور ریش بابا قرمز برای محصول دهی نیاز به گذراندن سه مرحله از جمله پوره و غوره و انگوردهی خواهد داشت در واخر بهار پوره تبدیل به غوره می شود و مرحله آخر یعنی انگور دهی نیز در اواخر مرداد ماه به طور کامل انجام می شود و همچنین لازم است بدانید که نهال انگور یاقوتی در سال اول بعد از کاشت شروع به میوه دهی می کنند و البته همین امر توانسته بازار فروش نهال انگور یاقوتی را به یکی از پر رونق ترین بازارها تبدیل کند.

رقم مناسب گرده افشانی در صورت نیاز

درختان انگور هم مانند نهال های دیگر برای تولید میوه و تکثیر نیاز به گرده افشانی خواهند داشت که البته نهال انگور یاقوتی نیز از این امر مستثنی نخواهد بود و البته لازم است بدانید که برای اینکه نهال انگور بتواند عمل گرده افشانی را انجام دهد نیاز به دو رقم یا دو نوع مختلف از انگور دارد پس لازم است که در هنگام کاشت هر 10 اصله نهال انگور یاقوتی یک نهال انگور دیگر نیز کاشته شود.

مدت آبیاری

در آبیاری نهال انگور یاقوتی لازم است به فصل های سال توجه داشته باشیم چراکه میزان نیاز آب درختان در فصول مختلف بسیار متفاوت خواهد بود به طور مثال در فصل زمستان به دلیل اینکه درخت انگور هم مانند دیگر درختان خواب زمستانی را تجربه می کنند نیازی به آبیاری خاصی ندارند و می توانید فواصل آبیاری درختان را افزایش دهید ولی باید بعد از بیدار شدن درخت از این خواب دوباره به روال آبیاری سابق برگردید چرا که درختان بعد از بیداری آماده دریافت مواد مغذی از خاک شده و آماده رشد کی شوند و در نتیجه نیاز ویژه ای به آب خواهند داشت، پس لازم است بدانید که آبیاری به صورت هفته ای یکبار برای شروع جوانه زنی درختان مناسب خواهد بود ولی با رسیدن به فصل تابستان و افزایش گرما میزان آبیاری نیز باید افزایش یابد.

روش صحیح آبیاری

توجه به نیازهای آبی درختان می توانند به آن ها کمک کنند تا محصولاتی باکیفیت و مرغوب را به باغداران ارائه دهند و لذا اگر می خواهید شما هم از انگورهای یاقوتی پرتراکم و درجه یک بهره ببرید بهتر است از روش صحیح آبیاری این درختان اطلاع حاصل کنید به طور مثال اطلاع از اینکه کشت نهال انگور اغلب به صورت دیم انجام می گیرد می تواند به ما کمک کند تا آبیاری مناسب تری داشته باشیم چرا که این روش منجر به کاهش نیاز درخت به آب خواهد شد و البته ناگفته نماند که این مسئله برای کشاورزانی که قصد احداث باغ در مناطق کم آب را دارند نیز می تواند بسیار مهم جلوه کند.

زمان صحیح گلدهی درخت

اگر در اسفند ماه در تاکستان ها قدم بزنید می توانید گلدهی انگور یاقوتی را مشاهده کنید در واقع به بیان بهتر نهال انگور یاقوتی در اواسط ماه اسفند شروع به گلدهی می کند و تا اواخر فروردین ماه میوه ی سبز رنگ که به آن غوره می گوییم بر روی شاخه های درخت نمایان خواهند شد.

زمان برداشت نهال انگور یاقوتی  

همه ی ما می دانیم که دست یابی به یک محصول مرغوب و درجه یک نیازمند رسیدگی و توجه ویژه است که البته این توجه تنها معطوف به مرحله خرید نهال انگور یاقوتی و یا کاشت آن نخواهد بود و باید تا زمان برداشت محصول ادامه پیدا کند پس بنابراین لازم است که کشاورزان به بلوغ محصول خود بیشتر توجه داشته باشند زیرا ممکن است این عدم توجه به بلوغ محصول باعث تقبل ضرر و زیان های بی شماری توسط آن ها شود و همچنین خوب است باغداران عزیز به برداشت محصول ازاوایل خرداد ماه اقدام نمایند.

خرید نهال انگور یاقوتی  

اگر شما هم تمایل به کاشت این درخت مقرون به صرفه با میوه های خوش طعم و دلنشین در باغ و یا حتی باغچه خانه هایتان دارید بهتر است قبل از خرید نهال انگور یاقوتی نسبت به تعیین قیمت این نهال اقدام فرمایید که البته به طور قطع مقرون به صرفه و مناسب ترین قیمت نهال انگور یاقوتی را می توانید در فروشگاهای معتبر جستجو کنید.

قیمت نهال انگور یاقوتی  

باغدارانی که قصد خرید نهال انگور یاقوتی را دارند لازم است در انتخاب نهالستان برای خرید نهال بسیار دقت کنند چرا که این یک انتخاب مهم و به نوعی سرنوشت ساز برای تعیین آینده باغ شما خواهد بود، پس برای احداث یک باغ سرسبز با نهال های با کیفیت بهتر است یک نهالستان معتبر و با سابقه را برای خرید نهال انتخاب کنید.

1 دیدگاه برای نهال انگور یاقوتی : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

  1. علی اکبر

    سلام هسته داردیافاقدهسته؟

    • برتر نهال

      سلام
      بدون هسته است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال