نهال گردو تویسرکان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

80,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : سال اول
  • زمان گلدهی : زودگل
  • فاصله کاشت نهال : 10*12
  • میزان باردهی در هکتار : 2 الی 3 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 1500 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : ۱۰ روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : ۲۵ متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گردو تویسرکان

تویسرکان یکی از شهرهای استان همدان است که به شهر گردوهای مرغوب و باکیفیت شهرت دارد، گردو تویسرکان با داشتن طعمی خوشمزه و وزنی سنگین از گردوهای صادراتی کشور به شمار می‌رود و امروزه کاشت نهال آن به محبوبیت بسیاری رسیده است، برای کاشت نهال گردو تویسرکان شرایط محیطی و مراقبتی خاصی مورد نیاز است که ما در این یادداشت قصد داریم به آن‌ها بپردازیم، اگر شما نیز  به دنبال کاشت این مدل از گردوهای مرغوب هستید، پس این مطلب را از دست ندهید.

نهال گردو تویسرکان، از دیگر نهال‌ های اصیل ایرانی است که مرغوبیت بالایی دارد و میتوان با تاسیس باغ گردو، روی این نهال ایرانی سرمایه گذاری بلند مدت کرد، خصوصیات و مشخصات این نهال را برای شما بازگو خواهیم کرد، ضمن اینکه شما میتوانید خرید این نهال را از طریق ارتباط با نهالستان برترنهال گردو انجام دهید.

 

مشخصات نهال گردو تویسرکان

در داخل کشور با نمونه‌های اعلایی از نهال گردو روبه‌رو هستیم که محصولی مرغوب، پرچرب و سنگین را به دست می‌دهند، شهر تویسرکان یکی از مراکز کاشت نهال گردو و پرورش آن‌ها به شمار می‌رود و به همین واسطه، عنوان بهشت گردوهای ایران را به این شهر داده‌اند.

نهال گردو تویسرکان یک نهال باکیفیت با محصولی پربار است که در هر هکتار حداقل ۳ تن میوه می‌دهد، این در حالی است که مراقبت از این نوع نهال نسبت به نمونه‌های وارداتی، هزینه بسیار پایین‌تری دارد، به همین علت، امروزه عده زیادی از باغداران مایل به کاشت گردو تویسرکان هستند.

این نهال اغلب در مناطق کوهستانی و پربارش رشد می‌کند. از آنجایی که استان همدان یک ناحیه سرد با بارندگی نسبتاً خوبی است، نهال تویسرکان بیشترین باردهی را در این استان به ارمغان می‌رود. در کنار همدان، تمام مناطق کوهستانی که بارش سالیانه خوبی داشته باشند، می‌توانند مقصد مناسبی برای کاشت نهال گردو تویسرکان به شمار بیایند.

از خصوصیات بارزی که می‌توان درباره گردو تویسرکان گفت، ارتفاع درخت آن‌ها است، نهال این گردو‌ها پس از بلوغ به ارتفاع بلندی می‌رسند؛ به‌طوری ممکن است بلندی آن‌ها تا ۲۵ متر نیز پیشروی کند. این ارتفاع نسبت به طول سایر نهال‌های بومی بیشتر است و به همین علت، درخت گردو شهر تویسرکان را می‌توان در زمره درختان بلندقامت و مرتفع به شمار آورد، همچنین قیمت گردو تویسرکان از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است و در زمره گردوهای پرطرفدار شمرده می‌شود.

فاصله کاشت

در نهالستان گردو تویسرکان برای کاشت نهال باید فاصله بین نهال‌ها را بین ۱۰ تا ۱۲ متر در نظر گرفت، نکته بسیار مهم درباره این درخت، هرس نمودن آن در هنگام خواب زمستانی است که باید پس از برگ ریزی آن انجام بگیرد.

کشور سازنده

نهال گردو تویسرکان در کشور ایران به عمل می‌آید، این نهال ریشه در منطقه تویسرکان همدان دارد

نهال گردو تویسرکان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

درصد چربی گردو

از دیگر مشخصات گردوی تویسرکان، درصد بالای چربی آن است؛ چربی خالصی که از دل طبیعت برخاسته و هیچ تهدیدی برای سلامت انسان ندارد، البته در صورت ابتلا به بیماری‌هایی نظیر چربی خون، این محصول باید با مشورت پزشک مصرف شود.

شکل گردو

شکل گردو نهال تویسرکان بیضی شکل است به طوری که کاملا از دیگر ارقام قابلیت تشخیص را دارد، همچنین این رقم میوه های متوسطی دارد و از بازارپسندی زیادی برخوردار است،.

 

ضخامت پوست چوبی

پوست چوبی اینگونه از گردو، دارای ضخامت کمی است ولی پوست گردو تویسرکان سنگی هست و و به خاطر پوست سختش پرندگان نمی‌توانند مورد حمله قرار دهند.

تحمل خشکی

یکی از خصوصیات منحصر به فرد این نهال مقاومت این نهال در برابر خشکی است

نیاز سرمایی

این نهال ایرانی الاصل، جهت بیدار شدن از خواب زمستانه، مانند دیگر نهال‌های گردو، به ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ ساعت به سرمای بهاره نیاز دارد.

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی

با توجه به نازک بودن پوسته چوبی میوه‌ی این نهال، باید گفت که جدا سازی مغز گردو از پوسته چوبی برای گردوهای تویسرکانی، امری آسان است؛ این موضوع برای میوه‌ی حاصل از نهال گردو اصلاح شده تویسرکان نیز صدق می‌کند.

عمر اقتصادی

این نهال گردو، عمر اقتصادی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ ساله دارد.

رنگ مغز گردو

مغز گردوی تویسرکان، علاوه بر طعم و مرغوبیت، رنگ روشنی نیز دارد؛ مرغوبیت یکی از مواردی است که بدون شک در قیمت نهال گردو تویسرکان، نقش دارد.

وزن گردو

خوب است بدانید که به طور میانگین، هر عدد گردوی تویسرکان به همراه پوسته چوبی، وزنی در حدود ۱۶ گرم دارد.

ارتفاع از سطح دریا

کاشت نهال گردو تویسرکان، باید در منطقه‌ای انجام شود که ارتفاعی در حدود ۸۰۰ تا 1500 متر از سطح دریا داشته باشد.

نهال گردو تویسرکان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مقاومت در برابر آفت

این نهال در برابر آفات مقاومت مطلوبی از خود نشان داده است؛ اما نیاز به سم پاشی موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

شروع به محصول دهی نهال گردو تویسرکان

این نهال از ۵ تا ۷ سالگی شروع به میوه دادن میکند

 

قیمت نهال گردو تویسرکان

برای خرید نهال گردو باید نهال‌های خود را از نهالستان معتبری فراهم کنید؛ نهالستان برتر نهال گردو با مدیریت مهندس سعید قاسمی، در ضمن فروش این نهال گردو، انواع نهال‌های گردو از جمله خرید نهال گردو خوشه ای ایرانی، نهال گردو دیرگل، نهال گردو تویسرکان و… را ارائه میدهد تا مشتریان عزیز بتوانند با قیمت کمتر و کیفیت بالاتری، این محصولات را خریداری کنند. آموزش نگهداری و مراقبت از نهال در هنگام خرید، حسن نیت ما برای پیشرفت اقتصادی شما را میرساند.

همچنین برای خرید نهال‌ گردو ژنوتیپ پالیز، نهال گردو کانادایی، نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور، نهال گردو ضیاءآباد، نهال گردو جمال و بقیه ارقام با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

شرایط رشد نهال گردو تویسرکان

هر نهال گردو در صورتی به رشد مطلوبی دست پیدا می‌کند که در مناسب‌ترین فصل کاشته شده باشد. در مورد نهال گردو تویسرکان باید گفت که بهترین فصل برای کاشتن آن، فصل بهار یا اوایل فصل پاییز است. از سویی بهترین مکان‌ها برای کاشت نهال تویسرکان مناطق کوهستانی هستند؛ یعنی نواحی که در پاییز بارندگی بسیار خوبی دارند و در زمستان نیز از سرمای قابل توجهی برخوردار هستند.

دلیل این امر آن است که نهال گردوی تویسرکان برای گل‌دهی نیاز به یک دوره سرمای نسبتاً طولانی‌مدت دارد. هر نهال تویسرکان باید به مدت ۶۰۰ الی ۸۰۰ ساعت در دمای ۵ الی ۱۰ درجه سانتی‌گراد و چه بسا کمتر قرار بگیرد تا بعد از آن بتواند برای شکوفه‌زنی و گل‌دهی آماده باشد. به همین علت، این نهال در مناطق خشک نمی‌تواند چنین سرمایی را تجربه کند و در نتیجه به آب و هوایی سرد و معتدل کوهستانی نیاز دارد.

از این نظر، استان همدان بهترین مقصد برای پرورش باغ‌های گردو تویسرکان است. در کنار آن، استان‌های کردستان، تبریز، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، لرستان و مناطق کهگیلویه و بویراحمد مناسب‌ترین نواحی هستند که نهال گردو تویسرکان در آن‌ها پرورش می‌یابد. البته قبل از کاشت این نهال حتماً نوع اقلیم خود را شناسایی کنید و از سازگاری آن با شرایط آب و هوایی محیط‌تان اطمینان به دست آورید.

 

عمر درخت گردو تویسرکان

درخت گردو تویسرکان حداقل ۶۰ سال عمر می‌کند و در بیشترین حالت، طول عمر آن به ۸۰ سال می‌رسد. این میزان عمر در مقایسه با سایر نمونه‌های بومی کشور، امار وبی به حساب می‌آید اما در مقابل نهال‌های گردو خارجی پایین است. امروزه با پرورش نهال‌ها و مراقبت از آن‌ها می‌توانند طول عمر یک نمونه درخت را تا چندین سال افزایش دهند اما به دلیل کمبود تجهیزات کشاورزی و عدم کاشت و پرورش اصولی نهال‌ها، چنین امکانی در داخل کشور تحقق پیدا نکرده است.

این مسئله سبب شده تا نهالی چون نهال گردو تویسرکان یکی از طولانی‌ترین عمرها را در میان گردوهای داخلی و بومی داشته باشد؛ در حالی که طول عمر گردوهای خارجی تا بیش از ۱۰۰ سال نیز ادامه پیدا می‌کند. با این حال باید گفت هرچه میزان مراقبت و پرورش اصولی نهال تویسرکان بیشتر باشد، طول عمر مفید آن نیز بیشتر خواهد شد.

همچنین یکی از بارزترین مشخصات درخت گردو تویسرکان مقاومت آن در برابر بیماری‌ها و آفات است. از آنجایی که نهال این نوع گردو در مقابل آفات، گرما، سرما و شرایط محیطی بسیار مقاوم است، با رعایت اصول کشاورزی و باغدادی می‌توان بیشترین بهره را در طولانی‌ترین زمان ممکن از آن گرفت.

خصوصیات گردو تویسرکان

از نظر خصوصیات ظاهری باید گفت گردو تویسرکان بهترین نوع گردو بومی به شمار می‌رود. این گردو به شکل بیضی و دایره است که پوسته سبز و چوبی آن سختی نسبتاً زیادی دارد. البته پوسته چوبی از ضخامت باریکی برخوردار است که این امر باعث جدا شدن راحت مغز از پوسته می‌شود. از طرف دیگر، پوسته سبز نیز پس از مدتی به سمت خشک شدن می‌رود و از اطراف گردو جدا خواهد شد. به همین علت، مشکلی بابت خارج کردن مغز گردو از میان پوسته‌های آن ندارید.

رنگ مغز نهال گردو تویسرکان روشن، شیری و سفید است و پوسته روشن و کرم‌رنگ اطراف آن نیز به‌راحتی جدا می‌شود. مغز گردو تویسرکان چربی بسیار زیادی دارد؛ به‌طوری که امگا ۳ این محصول از محصولاتی چون ماهی بیشتر است. مصرف این چربی طبیعی آسیبی به بدن نمی‌زند و در واقع ضرری ندارد. زیاد بودن این چربی به گردو طعم بی‌نظیری بخشیده و آن را ترد و خوش‌طعم کرده است.

درباره وزن گردو تویسرکان باید به این نکته اشاره کرد که این گردو در دسته گردوهای سنگین و درشت جای می‌گیرد و وزنی معادل ۱۶ الی ۲۰ گرم دارد. این رقم در مقایسه با سایر گردوهای بومی بیشتر است. نزدیک به ۵۰ درصد این وزن را بخش مغز گردو به ود اختصاص می‌دهد؛ به‌گونه‌ای میانگین مغز گردو تویسرکان بین ۷ الی ۹ گرم است.

همچنین در شرایطی که آب و هوا و خاک محصول در مناسب‌ترین وضعیت باشد، گردوی به بارآمده وزن و اندازه‌ای درشت‌تر خواهد داشت. به‌ دلیل همین خصوصیات است که خرید اینترنتی گردو تویسرکان امروزه یکی از پرطرفرارترین خریدها به حساب می‌آید‌.

نهال گردو تویسرکان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب برای رشد نهال گردو تویسرکان

مناسب‌ترین خاک برای رشد درخت گردو تویسرکان، خاکی است که بافتی عمقی، نرم و حاصل‌خیز داشته باشد. درختان گردو به‌خصوص از نوع تویسرکان بعد از کاشت شروع به ریشه‌دوانی گسترده و عمیق می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که دست‌کم نیاز به ۳ متر فضای زیر خاک دارند. بر همین اساس، خاکی مناسب کاشت نهال گردو است که اجازه نین رشدی را به ریشه بدهد.

در نتیجه، خاک‌های سفت و غیرقابل نفوذ که بافتی رسی دارند، به هیچ عنوان برای کاشت نهال گردو تویسرکان مناسب نیستند. در مقابل، خاک‌هایی که بافتی به اصطلاح شنی و لومی دارند و درصد رس در ترکیبات آن‌ها کمتر است، بهترین نوع خاک برای کاشت نهال‌های گردو به حساب می‌آیند.

مناطق معتدل و سردسیر که مقاصد مناسبی برای کاشت درخت گردو تویسرکان هستند، بهترین خاک را نیز از نظر املاح و مواد معدنی دارند. خاک این نواحی بسیار حاصل‌خیز هستند و در زمره خاک‌های اسیدیته به شمار نمی‌روند. PH این‌گونه خاک‌ها در حدود ۵.۵ الی ۵.۷ است و از قابلیت زهکشی نیز برخوردار هستند.

 

فواصل آبیاری نهال گردو تویسرکان

نهال گردو تویسرکان همانند سایر نهال‌های گردو در هر هکتار به ۱۰۰۰ الی ۷۰۰۰ مترمکعب آب نیاز دارد. تامین این میزان در مناطق کوهستانی و سردسیر که فصل‌های نسبتاً پربارشی دارند، چندان سخت نیست. در رابطه با آبیاری روزانه نیز باید گفت که هر یک هفته یا ۱۰ روز یکبار زمان مناسبی برای آبیاری درختان گردو محسوب می‌شود.

آبیاری این نهال در قسمت سایه‌انداز درخت انجام می‌شود و باید توجه کرد که نهال در معرض غرقابی شدن قرار نگیرد. نکته دیگر آنکه این نهال در برابر کم‌آبی یک نهال مقاوم نیست و ممکن است پس از مدتی خشک شود. بنابراین شیوه آبیاری دیمی برای نهال تویسرکان پاسخ نمی‌دهد.

نکته دیگر آنکه بهترین فصل‌ها برای آبیاری درخت گردو تویسرکان، فصل‌هایی است که دمای هوا معتدل و مناسب باشد. آبیاری نهال در فصول سرد و برفی به سرمازده‌شدن درختان می‌انجامد. در نتیجه، نهال شکوفه‌دهی نخواهد کرد و در در سال پیش‌رو ثمر نخواهد داشت.

کوددهی به نهال گردو تویسرکان

قطعاً نیاز هر نوع نهال گردویی برای رشد و پرورش، رسیدگی مکرر و مداوم به آن است. نهال گردو تویسرکان نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای کوددهی به این نهال‌ها ابتدا باید بافت خاک را موردآزمایش قرار دهید. این کار باعث می‌شود بدانید خاک به چه موادی نیاز دارد و چگونه باید آن را تقویت کرد.

پس از این مرحله باید نسبت کود حیوانی و کود شیمیایی را برای نهال تعیین کنید. برای نهال‌های گردو تویسرکان از هر دو نوع این کودها می‌توانید بهره ببرید. توجه داشته باشید که کوددهی در سال‌های اولیه کاشت بسیار اهمیت دارد. در این سال‌ها نهال برای رشد به املاح و مواد معدنی نیازمند است و این امر با کوددهی منظم میسر می‌شود. از کود می‌توانید یک الی دوبار در سال استفاده کنید اما باید مراقب باشید که استفاده بی‌رویه از آن، ریشه نهال را می‌سوزاند و به نتیجه‌ای عکس منجر می‌شود.

آغاز باردهی نهال گردو تویسرکان

درخت گردو تویسرکان در زمره درخت‌های زودبازده قرار می‌گیرد؛ زیرا از سال اول می‌توانید محصول آن را مشاهده کنید. البته این درخت بعد از پنج سال به بلوغ می‌رسد و به همین علت، از سال پنجم الی هفتم بیشترین میزان ثمر و محصول را به بار می‌آورد. این درخت در دسته درخت‌های پربازده نیز شمرده می‌شود؛ زیرا هر سال بر میزان محصول آن افزوده خواهد شد؛ به‌طوری که در هر هکتار می‌تواند تا 2 الی 3 تن گردو به بار آورد.

از طرفی، نهال گردو تویسرکان می‌تواند در سال‌های ابتدایی تا ۳۰ کیلوگرم گردو ثمر داشته باشد. این رقم در سال‌های بلوغ و از سال ششم به بعد به بیش از 2 الی 3 تن می‌رسد. به همین علت است که کاشت این نهال را یک سرمایه‌گذاری بلندمدت با محصولی مرغوب به شمار می‌آورند. امروزه تمایل به خرید نهال گردو تویسرکان به‌گونه‌ای است که قطعاً در سال‌های آینده با رونق بیش از پیش این مدل گردو روبه‌رو هستیم.

نقش هرس در پرورش نهال گردو تویسرکان

هرس نهال گردو تویسرکان به درخت فرم می‌دهد، راه را برای رسیدن نور خورشید به برگ‌های آن باز می‌کند و در نتیجه، به افزایش فتوسنتز درخت منجر می‌شود. به همین علت لازم است برای محصول‌دهی بهتر این درختان آن‌ها را دو بار در سال هرس کرد. اولین موقع هرس در فصل بهار صورت می‌گیرد. در این زمان که یک الی دو ماه با زمان محصول‌دهی درخت فاصله دارد، هرس شاخه و برگ‌های اضافی انجام می‌شود. این هرس به تقویت بنیه درخت و افزایش محصول آن منجر خواهد شد و به همین علت آن را هرس محصول‌دهی می‌نامند.

دومین زمان هرس در اواخر فصل تابستان و اوایل پاییز انجام می‌شود. در این زمان شکل درخت را برای ورود به فصل زمستان و اماده کردن برای شکوفه‌دهی در اوایل بهار فرم می‌دهند و آن را برای شروعی تازه آماده می‌کنند‌. این مدل هرس، هرس فرم‌دهی نامیده می‌شود و برای اغلب درختان میوه نیز صورت می‌گیرد.

هرس درخت گردو به کیفیت محصول درخت می‌افزاید، به همین علت شاهد محصولاتی درشت‌تر، سنگین‌تر و خوشمزه‌تر خواهید بود. در این صورت، قیمت گردو تویسرکان نیز بسته به کیفیت متفاوت خواهد بود و این به میزان مراقبتی بستگی دارد که در طول رشد و پرورش صورت گرفته است.

نهال گردو تویسرکان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

 

نکات مهم درباره نهال گردو تویسرکان

امروزه خرید اینترنتی گردو تویسرکان با استقبال بی‌سابقه‌ای همراه بوده است؛ زیرا این گردو از مرغوب‌ترین گردوها در میان انواع بومی و خارجی به شمار می‌رود. البته برای رسیدن به چنین محصولی باکیفیتی، لازم است به برخی نکات توجه داشته باشید:

  • منطقه کاشت نهال گردو باید ۸۰۰ الی ۲۵۰۰ متر با سطح دریا فاصله داشته باشد.
  • از آنجا که نهال گردوی تویسرکان می‌تواند به ارتفاعی تا ۲۵ متر دست یابد، فاصله کاشت نهال‌ها باید ۷ در ۷ یا ۸ در ۸ باشد. این امر باعث می‌شود برداشت محصول نیز به‌راحتی صورت بگیرد.
  • برخی از باغداران در صورت لزوم به هرس زمستانه درخت گردو تویسرکان نیز می‌پردازند. اگر فرم و شکل گردو در طول فصول سرد نیازی به هرس داشت، می‌توانید در اواسط زمستان نسبت به انجام آن اقدام کنید.
  • قیمت نهال گردو تویسرکان بسته به کیفیت آن می‌تواند از ۶۰۰۰۰ تومان آغاز شود. نکته اینجاست که حتماً در خرید آن به‌خصوص نهال گردو اصلاح شده تویسرکان دقت کافی داشته باشید و از خرید نهال‌های بی‌کیفیت بپرهیزید.
  • بهترین زمان برای برداشت محصول نهال گردو تویسرکان از اواخر مرداد تا اوایل مهرماه در نظر گرفته می‌شود.

خرید نهال گردو تویسرکان

با توجه به عدم ثبات قیمت‌ها از جمله قیمت نهال گردو تویسرکان، پیشنهاد می‌کنیم از نهالستانی اقدام به خرید کنید که رفتاری منصفانه داشته باشد. از طرفی، امکان خرید اینترنتی گردو تویسرکان نیز وجود دارد و می‌توانید نهال مدنطر خود را از این طریق سفارش دهید. در همین راستا یکی از مطمئن‌ترین مراکز خرید نهال گردو تویسرکان، نهالستان برتر نهال است که باکیفیت‌ترین نهال‌ها را در نازل‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌دهد. همچنین برای اطلاع از آخرین قیمت گردو تویسرکان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ می‌توانید با این نهالستان تماس بگیرید.

سخن نهایی

آنچه گفتیم، شرحی بر مشخصات نهال گردو تویسرکان و شرایط رشد و محصول‌دهی آن بود. از آنجا که این نهال، محصولی مرغوب و باکیفیت را به بار می‌آورد، امروزه عده زیادی از باغداران مناطق کوهستانی نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند. اگر شما نیز در پی خرید این نهال باکیفیت و پربار هستید، می‌توانید با خرید اینترنتی گردو تویسرکان و نهال آن از نهالستان برتر نهال هم زمان خود را ذخیره کنید و هم بهترین کیفیت را به خود و باغتان هدیه دهید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو تویسرکان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال