نهال گردو خوشه ای ترکیه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

80,000 تومان

  • خواستگاه : ترکیه
  • شروع باردهی : سال اول کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 7*7
  • میزان باردهی در هکتار : 5 الی 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۱۲۰۰ متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 الی 15 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : ۸ متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

انواع نهال گردو خوشه‌ای ترکیه کیفیت مطلوب و رضایت بخشی دارند؛ طعم گردوهای حاصل از این نهال‌ها خاطره انگیز و دلنشین است؛ باردهی بالای این نهال و عمر اقتصادی طولانی آن، مزایایی هستند که این نهال را برای تجارت و راه اندازی باغ گردو مناسب می‌کنند، نهال گردو ترکیه یکی از محصولاتی است که در مجموعه نهالستان برترنهال عرضه میشود. در ادامه به مشخصات این نهال خواهیم پرداخت.

 

نهال گردو خوشه‌ای ترکیه و دلیل پرطرفدار بودنش

گردو خوشه‌ای ترکیه از جمله نهال‌های پربار و پربازده است، این نهال در مناطق گوناگونی از جهان وجود دارد و پرورش داده می‌شود اما به این دلیل که اصل و منشأ این نهال گردو در ترکیه است، به نام ترکیه‌ای خوانده می‌شود، این محصول دارای خواص فراوان و از مواد معدنی و ویتامین‌ها سرشار است، می‌دانیم که گردو در ایران فروش قابل توجهی دارد و از آن هم به عنوان تنقلات و هم به عنوان ماده اولیه برای تهیه انواع غذاها استفاده می‌شود، علاوه بر این صادرات گردو از ایران به برخی کشورها صورت می‌گیرد که باغداران را به کاشت و پرورش این نهال ارزشمند تشویق می‌کند.

نهال گردو خوشه‌ای ترکیه به دلیل قیمت به‌صرفه‌تر نسبت به سایر انواع نهال گردو مزیت دارد، در واقع قیمت نهال گردو ترکیه دلیل گرایش بسیاری از باغداران به آن است، این رقم بار فراوان و مرغوبی نیز دارد و آن را محبوب و پرطرفدار کرده است، از دیگر مزایای این محصول زودبازده بودن آن است زیرا از سال اول کاشت شروع به بار دادن می‌کند و با گذشت سال‌هایی اندک (حدود ۵ یا ۶ سال) می‌توان از آن تا ۳۰ کیلو گردو برداشت کرد.

با همه این مزایا لازم است باغداران عزیز پیش از اقدام به خرید نهال گردو خوشه‌ای ترکیه‌ای اطلاعات کافی درباره محدودیت‌ها و مراقبت‌های خاص گردو خوشه‌ای ترکیه داشته باشند تا در کار پرورش آن موفقیت کسب کنند.

نهال گردو خوشه ای ترکیه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

نهال گردو پا کوتاه ترکیه

نام دیگری که گردو خوشه‌ای ترکیه با آن شناخته می‌شود، گردو پاکوتاه ترکیه است، در اینجا باید شما عزیزان را آگاه کنیم که انواع گوناگونی از گردو خوشه‌ای وجود دارد شامل:

نهال گردو خوشه‌ای اسرائیلینهال گردو کوپه‌ای چندلرنهال گردو خوشه‌ای کانادایینهال گردو خوشه‌ای زودبازده آمریکایینهال گردو خوشه‌ای تخم‌مرغی

درختانی که پا کوتاه نامیده می‌شوند، معمولا از نظر ارتفاع کوتاه‌تر از سایر درختان هم‌دسته خود هستند، ویژگی نهال‌های پاکوتاه این است که معمولا زود به باردهی می‌رسند.

مشخصات و ویژگی‌های نهال گردو خوشه‌ای ترکیه

از ویژگی‌های مهمی که باید به آن بپردازیم، دیرگل بودن این نهال است، محصولی که از این نهال به دست می‌آید، باکیفیت و مرغوب است و این در قیمت نهال گردو ترکیه تأثیر دارد.

یکی از نکاتی که در مورد درختان گردو معروف است، رشد آنان در نواحی سردسیر است. با این حال نهال گردو خوشه‌ای ترکیه کمی تا قسمتی به سرما حساس است و میوه‌های آن در صورت قرار گرفتن در معرض سرمای شدید دچار یخ‌زدگی می‌شود. بنابراین لازم است پیش از اقدام به خرید نهال گردو خوشه‌ای ترکیه ویژگی‌های اقلیمی منطقه خود را بررسی کنید و از کارشناسان در خصوص تناسب آن با پرورش این نهال بپرسید.

میوه گردو خوشه‌ای ترکیه مغز پری دارد و وزن آن می‌تواند به ۵ گرم برسد، به نسبت وزن کلی میوه که ۱۰ یا ۱۱ گرم است، وزن مغز قابل توجه است، در واقع این گردو در دسته گردوهای درشت قرار می‌گیرد، چربی این نوع گردو نیز بالاست و ارزش غذایی فراوانی دارد، پوست این میوه نیز نازک و اصطلاحا کاغذی است که از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود، معمولا در هر خوشه از این محصول به‌طور میانگین حدود ۱۰ تا ۱۵ دانه گردو جای می‌گیرد.

گردو خوشه‌ای ترکیه در برابر آفت‌ها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و این خود می‌تواند دلیل دیگری بر صرفه اقتصادی و کم‌زحمت بودن و رغبت باغداران به خرید نهال گردو خوشه‌ای ترکیه باشد.

 

دانستنی‌‌های کاشت نهال گردو پا کوتاه ترکیه

لازمه یک کار موفق دانش کافی و سنجش تمام جوانب است. برای پرورش گردو خوشه‌ای ترکیه برخی آگاهی‌ها و مراقبت‌های خاص لازم است. مهم‌ترین آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

آب و هوا

برای کاشت و پرورش یک گونه گیاهی مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم، آب و هوا و شرایط اقلیمی است، آب و هوای مناسب گردو خوشه‌ای ترکیه معتدل تا گرمسیر است، گردوی خوشه‌ای پاکوتاه ترکیه در فصل زمستان که نهال در دوره خواب زمستان به سر می‌برد، می‌تنهال گردو خوشه ای ترکیه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]  واند تا سرمای ۱۱ درجه زیر صفر تاب‌آوری داشته باشد، اما در زمانی که رشد آن آغاز می‌شود، حتی سرمای ۲ درجه زیر صفر نیز می‌تواند سبب یخ‌زدگی اجزای آن شامل شاخه‌ها، برگ‌ها و گل‌ها شود که طبعا در اثر آن میزان محصول کم می‌شود.

از سوی دیگر در گرمای بالای ۳۸ درجه سانتیگراد نیز آفتاب‌سوختگی میوه گردو را تهدید می‌کند. در اثر این گرما و تابش آفتاب مغز مغزها چروکیده می‌شوند یا ممکن است میوه‌ها پوک شوند.

در هر صورت بهترین شرایط آب و هوایی برای این درخت را اقلیم‌هایی دارند که زمستان‌هایشان طولانی است و گردو در آن‌ها در دوره خواب زمستانه طولانی قرار می‌گیرد.

اندازه زمین و خاک مناسب

زمینی که برای کاشت نهال گردو خوشه‌ای ترکیه در نظر می‌گیرید، بهتر است ارتفاعی معادل ۱۲۰۰ متر از سطح دریا داشته باشد. در صورتی که این ارتفاع کاهش یابد، رطوبت خاک زیاد خواهد بود و این برای رشد گردو مناسب نیست، از این نظر می‌توان گفت شهرهای تهران، شیراز و قزوین می‌توانند برای پرورش این گردو مناسب باشند.

درخت گردو ریشه‌هایی گسترده دارد، ریشه‌های آن ۱.۵ تا ۲ متر در خاک پیش می‌روند و عمیق می‌شوند. گردو خوشه‌ای ترکیه در زمین‌هایی که قابلیت زهکشی دارند، و نیز در زمین‌های دارای خاک آهکی خوب رشد می‌کند، در شرایطی که خاک سفت باشد، رطوبت در خاک محبوس و راکد باشد و نیز عمق گودالی که نهال در آن کاشته شده، کم باشد، احتمال این‌که ریشه‌ها بپوسند زیاد است. برای کاشت این نهال گودالی به عمق دست کم یک متر حفر کنید.

مناسب‌ترین ابعاد فضا برای کاشت هر درخت هفت متر مربع است. یعنی فاصله کاشت یک نهال با نهال‌های دیگر باید از هر چهار طرف ۸ متر باشد، گاهی می‌توان با کمی اغماض این فاصله را در دو سمت به 7 متر کاهش داد.

آبیاری و کوددهی

از آبیاری درختان گردو در فصل سرما بپرهیزید زیرا آن‌ها را در معرض خطر سرمازدگی قرار می‌دهید. برای آبیاری گردو خوشه‌ای ترکیه استفاده از روش بابلر (Bubbler) توصیه می‌شود.

تعیین کود مناسب برای هر گونه گیاهی باید با توجه به سن و وضعیت درخت و نیز آزمایش تجزیه خاک و برگ صورت گیرد.

 

زمان کاشت و مدت زمان باردهی

زمان کاشت بسته به شرایط آب و هوایی هر منطقه متفاوت است. برخی پایان فصل پاییز را به طور کلی برای کاشت انواع نهال‌های خوشه‌ای پاکوتاه مناسب می‌دانند. شما می‌‌توانید از نظر کارشناسان و نیز تجربه باغداران گردوکار منطقه خود در این باره اطلاعات دقیق‌تری به دست آورید.

گفتیم که نهال گردو خوشه‌ای ترکیه زودبازده است. با این حال رسیدن آن به کمال و نهایت باردهی می‌تواند از ۴ تا ۶ سال طول بکشد. باردهی آن به ازای هر هکتار می‌تواند به ۵ تا ۶ تن برسد.

خصوصیات نهال گردو خوشه‌ای ترکیه

انواع نهال گردو خوشه‌ای بطور کلی به یکدیگر شباهت‌های زیادی دارند و تنها در مواردی جزئی با یکدیگر متفاوت هستند؛ در اینجا به دو مورد از نهال‌های گردو خوشه‌ای ترکیه اشاره میکنیم:

نهال اول، نهال گردو یالووا ترکیه است که این نهال به دلیل داشتن پایه‌های بسیار قوی در برابر سرمای بهاره برخلاف نهال‌های دیگر، مقاومت بالایی دارد، همچنین این نهال دیر گل، در دمای ۴۲ تا ۵۰ درجه آسیب می‌بیند. نهال گردو خوشه‌ای یالووا برای پر شدن مغز میوه‌هایش قبل از برداشت به دمای ۲۷ تا ۳۳ درجه احتیاج دارد.

نهال دیگری از دسته نهال‌های گردو خوشه‌ای ترکیه که در اینجا به آن میپردازیم، نهال گردو خوشه‌ای پا کوتاه ترکیه‌ است. نهال پا کوتاه زود گل بوده و اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت گل میدهد، به همین دلیل اگر این نهال تحت تاثیر سرمای فصل بهار قرار بگیرد گل‌هایش می‌ریزد.

نهال پا کوتاه ترکیه‌ای مناسب کاشته شدن در مناطق کوهستانی و ساحلی است، این نهال توانایی تحمل سرمای منفی ۲۵ درجه در فصل زمستان و همچنین تحمل دمای بالاتر از ۳۵ درجه در فصل تابستان را دارد.

فاصله کاشت نهال گردو خوشه‌ای

فاصله مناسب کاشت برای نهال‌های گردو خوشه‌ای ترکیه  حدود ۸  در ۸ می‌باشد، البته این فاصله ممکن است با توجه به منطقه جغرافیایی و جنس خاک متغیر باشد؛ البته نگران نباشید، چون در هنگام خرید از نهالستان برترنهال، نکات لازم برای کاشت به شما گفته خواهد شد.

کشور سازنده نهال گردو خوشه‌ای ترکیه

کشور سازنده نهال گردو خوشه‌ای همان طور که اسمش پیدا است، کشور ترکیه می‌باشد، این نهال بعدها به کشور‌های دیگر مثل ایران صادر شده است و جالب است بدانید که در کشور ایران نیز سازگاری خوبی با آب و هوا پیدا کرده است.

درصد چربی

درصد چربی مغز میوه این نهال‌ها بسیار بالا است، علاوه بر درصد چربی بالا، این گردو مغز بسیار خوش طعمی دارد و به همین دلیل در سراسر جهان طرفداران فراوانی به ویژه در صنعت کیک پزی دارد، بدون شک یکی از دلایل معروفیت این گردو، طعم خوب آن است.

نهال گردو خوشه ای ترکیه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

شکل گردو

شکل میوه نهال گردو خوشه‌ای ترکیه گرد و متوسط است و می‌توان از آن برای آجیل استفاده نمود.

ضخامت پوست چوبی

ضخامت پوست چوبی میوه‌های نهال گردو خوشه‌ای ترکیه، مانند پوست گردوی نهال پوست کاغذی (backlink) ، بصورت کاغذی بوده و نازک می‌باشند، به طور تقریبی انداره قطر یک گردو حدود 32 میلی‌متر است.

حداکثر ارتفاع درخت گردو خوشه‌ای ترکیه

نهال‌های گردو خوشه‌ای ترکیه رشد بسیار خوبی دارند و می‌توانند تا حدود ۸ متر به طور متوسط رشد کنند، اما نکته قابل توجه در مورد این نهال این است که میزان باردهی آنها با ارتفاعشان رابطه عکس دارد یعنی هر چه این نهال‌ها ارتفاعشان بیشتر شود محصول کمتری به باغدار تحویل می‌دهند؛ بدین ترتیب باغدار باید برای اینکه محصول بیشتری از نهال دریافت کند به طور مداوم آن را هرس کند.

تحمل خشکی

نهال‌های گردو خوشه‌ای ترکیه نسبت به خشکی تحمل بسیار بالایی دارند، این موضوع یکی از مزیت‌های این نهال است و بطور کلی باید هنگام خرید نهال گردو به مسایل این‌چنینی اهمیت بدهید، البته شما می‌توانید از تجربه‌ی کارشناسان باتجربه‌ی نهالستان برترنهال نیز استفاده کنید و با ترسیم منطقه‌ی جغرافیایی خود برای آن‌ها، پیشنهادات خوبی برای کاشت دریافت کنید.

نیاز سرمایی

به طور کلی در مورد نهال‌های گردو خوشه‌ای ترکیه گفته می‌شود که این نهال‌ها نسبت به سرما مقاومت بسیار بالایی دارند، این در حالی است که دیگر نهال‌ها در صورت سرمای بهاره آسیب می‌بینند، همچنین این نهال‌ها  مناسب کشت در آب و هوای سرد، خشک و معتدل می‌باشند.

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی

مغز میوه‌ی حاصل از زحمات یکساله باغدار برای نهال‌های گردو خوشه‌ای ترکیه به سهولت از پوست چوبی خود جدا می‌شود، این سهولت در جداسازی مغر از پوست چوبی را در نهال گردو پا کوتاه نیز شاهد بودیم.

عمر اقتصادی

عمر اقتصادی نهال‌های گردو خوشه‌ای ترکیه به طور متوسط بالای ۱۰۰ سال میباشد. که این نشانگر قابلیت سرمایه گذاری بزرگ بر این نهال است، با تاسیس یک باغ گردوی اصولی میتوانید سالها محصول با کیفیت داشته باشید و سود خوبی بدست آورید.

 

وزن گردو

به طور متوسط وزن یک گردو حاصل از این نهال ترکیه‌ای حدودا بین ۱۱ تا ۱۳ گرم می‌باشد، همچنین مغز آنها نیز به طور متوسط ۵.۴ گرم می‌باشد.

ارتفاع از سطح دریا

ارتفاع مناسب برای کاشت نهال گردو خوشه‌ای ترکیه ۱۲۰۰ متر از سطح دریا است.

شروع به محصول دهی نهال گردو خوشه‌ای ترکیه

این نهال‌ها در صورت مناسب بودن شرایط محیطی و گرده افشانی و آبیاری به موقع، از سال اول قادر به باردهی هستند، بدون شک مراقبت و رسیدگی به این نهال، محصول سالهای بعد را افزایش خواهد داد.

و موارد دیگر مانند:

قدرت رشد درخت گردو خوشه‌ای ترکیه

رقم گرده افشان

میزان آبیاری نهال گردو خوشه‌ای ترکیه

مقاومت در برابر آفت

رنگ مغز گردو

قیمت نهال گردو خوشه‌ای ترکیه

برای خرید نهال گردو خوشه‌ای ترکیه، میتوانید آن را با کیفیت بالا و قیمت مناسب، به همراه آموزش رایگان نگهداری از این نهال، از مجموعه‌ی نهالستان برترنهال به مدیریت مهندس سعید قاسمی، خریداری کنید.

قیمت نهال گردو خوشه‌ای توسط این نهالستان رونق خوبی دارد و این نشانگر مرغوبیت و قیمت ارزان آن است. انواع نهال گردو خوشه‌ای ترکیه در نهالستان برتر موجود می‌باشد و شما میتوانید علاوه بر خرید این محصول، محصولات دیگری از جمله؛ نهال گردو بوانات، نهال گردو پا کوتاه، نهال گردو تویسرکان و… را نیز خریداری کنید و لذت یک کشاورزی حرفه‌ای و پر سود را تجربه کنید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز به مقرون به‌صرفه بودن این محصول اشاره کردیم، قیمت آن چندان بالا نیست و یکی از دلایل گرایش باغداران به خرید نهال گردو خوشه‌ای ترکیه نیز همین است.

نکته قابل ذکر این است که قیمت‌ها معمولا به دلیل نوسانات بازار ثابت نیستند، به همین دلیل توصیه می‌شود که قیمت نهال گردو ترکیه را پیش از برنامه‌ریزی و اقدام به خرید از فروشندگان و کارشناسان مربوط جویا شوید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو خوشه ای ترکیه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال