%42

نهال آلبالو دیررس: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : مجارستان
شروع باردهی :
زمان گلدهی : دیر گل
فاصله کاشت نهال : 3*3 متر
میزان باردهی در هکتار : 80 تا 130 تن
ارتفاع از سطح دریا: –
پایه نهال : پایه پیوندی آلبالو تلخ
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : سه لیتر آبیاری به ازای هر درخت
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 7 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال آلبالو دیر رس

اولین مشخصه ی این درختان، دیر گل بودن، و مقاومت نسبت به سرمای دیر رس بهاره مشخصاتی است که بسیاری از باغداران را مجذوب خود کرده است، هنر این درختان تنها در مقاومت نسبت به سرمای بهاره نبوده و این درختان به طور کلی در برابر شرایط نامساعد حتی خاک نا مطلوب نیز تحمل و مقاومت نشان می دهند و بنابراین برای کاشت در اغلب مناطق آلبالو خیز کشور مناسب هستند.

دیر گل بودن و مقاومت داشتن نسبت به سرمای بهاره دو واژه ای هستند که از هم جدایی ناپذیر بوده و هر دو در آلبالو دیر رس تداعی پیدا کرده اند، چنانچه قصد احداث باغ آلبالو در منطقه ای دارید که دارای زمستان طولانی بوده و یا همیشه از بابت سرمای دیر رس بهاره و سوختن شکوفه ها نگرانی دارید به شما پیشنهاد می کنیم خرید نهال آلبالو دیر رس را در برنامه خود قرار دهید، اما پیش از هر چیزی بهتر است اطلاعات اولیه در رابطه با نیازهای خاص این درخت و اطلاعات باردهی آن داشته باشید تا بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید، برای دریافت این اطلاعات شما را به خواندن این مقاله مختصر و مفید دعوت می کنیم.

خاستگاه اصلی نهال آلبالو دیر رس

خاستگاه اصلی نهال آلبالو دیر رس به منطقه ی بین دریای سیاه و دریای خزر بر می گردد و برخی این رقم آلبالو را متعلق به کشور مجارستان می دانند، ویژگیهای باغبانی مثبت بسیاری که این درختان دارند سبب شده تا باغداران بسیاری از جمله در ایران مجذوب آن شده و نهالستانها نیز برای اینکه این درختان پرورش موفق تری در ایران داشته باشند با استفاده از تجربیات خود اصلاحات لازم را بر روی آنها انجام داده و نهال را وارد بازار کنند.

نهال آلبالو دیررس - برتر نهال

پایه اصلی نهال آلبالو دیر رس

در ایران برای تکثیر آلبالو دیر رس از روش پیوند استفاده کرده و بسته به بازخورد و نوع نیازی که بازار دارد از پایه ی مخصوص خود استفاده می کنند به عنوان مثال کسانی که بخواهند درختانی پاکوتاه داشته باشند از پایه ی تاک گزیلا 6 استفاده می کنند تا ارتفاع درختان حداکثر به سه یا چهار متر برسد و یا کسانی که دوست نداشته باشند درختانشان پاجوش بزند از پایه ی محلب استفاده می کنند اما رایج ترین پایه ی مورد استفاده پایه ی آلبالو تلخ است که می تواند باعث افزایش مقاومت درختان در برابر تنشها شود.

ویژگی نهال آلبالو دیر رس

از ویژگیهای بارز دیگر درختان آلبالو دیر رس باردهی زیاد، میوه های درشت و دم میوه های کوتاه می باشد، درختان دارای شاخه های انعطاف پذیر و قد متوسط رو به بلند بوده که سبب می شود عملیات برداشت ساده تر صورت پذیرد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

در بحث شرایط آب و هوایی مطلوب برای کاشت نهال آلبالو دیر رس می توان گفت که این درختان به طور کلی در عرضهای 35 تا 55 درجه در هر دو نیمکره قابل پرورش بوده و قابلیت سرمای هوا تا منفی 25 درجه سانتی گراد را دارند، تامین نیاز سرمایی درختان نیز بسیار اهمیت داشته و درختان باید به طور قطع در محلی کاشته شوند که بتواند نیاز سرمایی آنها را برای شکوفایی تامین نماید.

فاصله مناسب برای کاشت

فاصله ی کاشت درختان آلبالو دیر رس را می توان با شکل مربعی و به اندازه ی سه متر در زمینهای مسطح در نظر گرفت ین فاصله را در زمینهای شیب دار می توان کمتر کرده و در مناطق باد خیز بهتر است فرمت کاشت به صورت مستطیلی و با اندازه های 3 در 3 در 4 متر در نظر گرفته می شود، عمق گودالهایی که برای کاشت نهال کنده می شود بهتر است 80 سانتی متر و با قطر 80 سانتی متر باشد تا ریشه درخت در سالهای اول رشد فضای نفوذ پذیر کافی برای عمیق شدن و گسترده شدن داشته باشد.نهال آلبالو دیررس - برتر نهال

خاک مناسب

مناسبترین خاک برای کاشت آلبالو دیر رس خاک های حاوی هوموس غنی و دارای بافت شنی لومی با اسیدیته ی خنثی وکمی قلیایی می باشد، درختان آلبالو دیر رس با توجه به نوع پایه ای که انتخاب می شود می توانند درجات مختلفی از مقاومت نسبت به شرایط نامساعد خاک از جمله شوری یا قلیایی بودن نشان دهند اما بهتر است بدانید مقاومت یک بحث است داشتن عملکرد حداکثری بحثی دیگر، برای رسیدن به عملکرد حداکثری بهتر است شرایط اپتیمم را برای درختانبا توجه به نیاز پایه و پیوند فراهم نمایید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

با توجه به مقاومت بالای رختان نسبت به سرما تا منفی 25 درجه سانتی گراد درختان آلبالو دیر رس را می توانید درپاییز نیز بکارید اما به هر حال مجموع شرایط از قبیل میزان تحمل پایه به سرما و شرایط مساعد یا نامساع جوی برای انتخاب تاریخ مناسب کاشت باید در نظر گرفته شود، برای خرید نهال آلبالو دیر رس و دریافت مشاوره جهت انتخاب زمان مناسب کاشت با ما در تماس باشید.

کود مناسب برای نهال

برای افزایش هوموس و مواد آلی خاک قبل از کاشت نهال آلبالو ی دیر رس می توانید از کود کاملا پوسیده ی دامی به مقدار 5 تن به ازای هر هکتار استفاده کرده و کود را با خاک مخلوط کنید این کار را بهتر است دست کم 6 ماه قبل از کاشت نهال انجام دهید تا در این مدت زمان عناصر تغذیه ای کود درون خاک رها شده و آماده ی جذب به وسیله ی ریشه  نهال شود، پس از کاشت یز استفاده از کودهای سریع الاثر حاومی عناصر ماکرو و میکرو بسته به نیاز درخت می تواند در افزایش عملکرد و باردهی زودتر درختان و همینطور سریعتر به سن بلوغ رسیدن موثر باشد.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع درختان آلبالودیر رس به شدت به پایه ی آنها بستگی دارد اما به طور کلی از ارقام پا کوتاه تا معمولی ارتفاع بین 3 تا 6 متر متغیر خواهد بود که در هیچ کداما ز این حالات برای عملیات برداشت مشکل دسترسی به شاخه های بالایی پیش نخواهد آمد.

هرس درخت

در بسیاری از موارد درختان به هرس خاصی نیاز نداشته مگر در مورد شاخه های بیمار، آفت زده و یا شکسته اما چنانچه برای باغداران مقدور باشد انجام هرس فرم دهی در اواخر تابستان و هرس باردهی در اواخر پاییز یا زمستان می تواند علاوه بر کنترل رشد رویشی درختان سبب افزایش در میزان باردهی شوند به شرط اینکه از کارگران ماهر استفاده شده که بتوانند اختلاف شاخه بارده و مسن را از هم تشخیص دهند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان آلبالو دیر رس از دسته درختان معتدله بوده و بنابراین مرتفع شدن نیاز سرمایی برای شکسته شدن خواب زمستانی و شکوفایی آنها ضروری است این درختان به 600 تا 1300 ساعت سرمای زیر هفت درجه سانتی گراد نیاز دارند تا بتوانند ماکزیمم راندمان تولید خود را بروز دهند.

عمر مفید نهال

درختان آلبالو دیر رس در بین دیگر ارقام آلبالو طولانی ترین سن مفید را داشته و این درختان در صورت رسیدگی و کود دهی اصولی می توانند تا 50 سال هم باردهی مفید و اقتصادی داشته و سود زیادی را نصیب کشاورزان کنند.

نهال آلبالو دیررس - برتر نهال

سن حیات نهال

با توجه به زود بازده بودن درختان آلبالو دیر رس می توان گفت سن حیات و سن باردهی مفید در این درختان با اختلاف کم برابری می کند.

میزان وزن هر میوه

وزن میوه های آلبالودیر رس بالا بوده بهطوری که بر آورد شده است به طور میانگین در یک کیلو گرم از میوه ی این درختان 80 تا 130 آلبالو قرار دارد یا به عبارتی میوه ها بین 7 تا 12 گرم وزن خواهند داشت.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

در انتخاب محل مناسب برای کاشت بهتر است بیشتر به تامین نیاز سرمایی درختان توجه شود چنانچه در هر ارتفاعی از سطح دریا نیاز سرمایی مرتفع شده و سرمای زمستان به کمتر از منفی 25 درجه سانتی گراد نرسد آن سطح ارتفاع از سطح دریا برای خرید نهال آلبالو دیر رس و کاشت این نهال مناسب خواهد بود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

از شایع ترین آفات و بیماریهایی که باغداران باید پس از احداث باغ با نهال آلبالو دیر رس به آن توجه داشته باشند بیماریهای شانکر باکتریایی، پوسیدگی آرمیلاریایی، لب شتری هلو و آفات مکنده ای همچون عسلک و آفاتی که به میوه خسارت می زنند مانند مگس میوه گیلاس و مگس میوه مدیترانه اشاره کرد، با وجود مقاومت نسبی درختان به درگیری با آفات و بیماریها باید همیشه تغییر ژنتیکی جمعیت آفات و بیماریها و جهش به نفع شکستن سد دفاعی را در نظر گرفته و جمعیت این آفات و بیماریها را به طور مرتب پایش و کنترل کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

با توجه به وزن بالای میوه ها و باردهی نسبتا بالای این درختان باردهی درختان آلبالو دیر رس به ازای هر هکتار به 30 تن خواهد رسید که رقم جالب توجهی در طی 50 سال سن مفید درختان خواهد بود.

شروع باردهی محصول

شروع باردهی در درختان آلبالو دیر رس به پایه ی نهال و همینطور سن نهال کاشته شده بستگی خواهد داشت، علاوه بر این موارد میزان رسیدگی به درختان قبل از کاشت نهال و پس از آن نیز می تواند در زمان شروع باردهی و همینطور زمان رسیدن به سن بلوغ تاثیر دارد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیازنهال آلبالو دیررس - برتر نهال

با وجود خود گرده افشان بودن درختان آلبالو دیر رس برای گرده افشانی بهتر درختان می توان به ازای هر ده درخت بارده یک درخت گرده افشان دیر رس انتخاب کرد به طوری که زمان گلدهی درختان گرده افشان با درختان بارده تقریبا یکی بوده و گرده آنها برای باروری گلها به کار بیاید.

مدت آبیاری

میزان و دور آبیاری درختان آلبالو دیر رس را باید با توجه به سن درختان و فصل تعیین کرد، درختان مسن تر که ریشه های عمیق تر دارند در طول فصل گرما کمتر در معرض تنش خشکی قرار می گیرند و درختان جوان تر خیلی زود تر تشنه می شوند بنابراین در فصل تابستان با توجه به سن درخت و میزان خشک شدن پای درخت دور آبیاری را تنظیم کنید، درختان آلبالو دیر رس به طور معمول به میزان سه لیتر آبیاری به ازای هر درخت و در فصل بهار به میزان دو لیتر آبیاری به ازای هر درخت احتیاج دارند.

روش صحیح آبیاری

درختان آلبالو دیر رس نسبت به خفگی ریشه در آبیاری غرقابی حساس هستند و بهتر است قبل از کاشت نهال سیستم آبیاری قطره ای بر روی زمین مورد نظر اجرا شود، با اجرای این سیستم آبیاری باغداران می توانند به درستی میزان آب آبیاری و دور آن را تنظیم کرده و از هزینه های ناشی از اصراف آب و هزینه ی کارگر برای آبیاری جلوگیری می کنند، علاوه بر آن استفاده از کود و سم در سیستم آبیاری قطره ای بسیار بادقت تر از سیستم آبیاری کرتی انجام خواهد شد و در نهایت امکان تبخیر آب در فصول گرم سال و هدر رفت آب کم خواهد شد.

زمان گلدهی درخت

با توجه به دیر رس بودن محصول زمان گلدهی درختان آلبالو دیر رس نیز نسبت به ارقام دیگر دیر بوده و بنابراین از خطر سرما زدگی شکوفه ها در بهار در امان هستند، گلدهی این درختان معمولا در اواخر فروردین ماه روی می دهد.نهال آلبالو دیررس - برتر نهال

زمان برداشت

زمان برداشت میوه در درختان آلبالو دیر رس تبدیل به وجه تسمیه ی این درختان شده است و همانطور که از نام آنها پیداست نسبت به سایر ارقام میوه های آلبالو دیر رس دیر تر به بازار عرضه می شود، گلهای درختان حدود سه ماه پس از باز شدن بالغ شده و میوه ها آماده ی برداشت می شوند که این زمان تقریبا مصادف با اوایل تابستان خواهد بود.

خرید نهال آلبالو دیر رس

فروش نهال آلبالو دیر رس بدون داشتن گواهی های سلامتی و اصالتی نمی تواند به باغداران این اطمینان را بدهد که تاسیس باغ آنها در آینده مشکلی را ایجاد نخواهد کرد، فروش نهال آلبالو دیر رس کاملا سالم و دارای گواهی سلامت از سازمان حفظ نباتات و ارصالت تایید شده با داشتن شناسنامه در نهالستان ما همراه با ارائه ی مشاوره و راهنمایی در زمینه ی احداث باغ توسط مهندسین مشاور مجرب و کار آزموده انجام خواد شد، برای دریافت اطلاعات و جزئیات خرید با ما در تماس باشید.

قیمت نهال آلبالو دیر رس

قیمت نهال آلبالو دیر رس ممکن است تحت تاثیر یکسری عوامل در طول سال متغیر باشد اما فروش نهال آلبالو دیر رس در نهالستان ما با کمترین میزان تغییر در قیمت نهال آلبالو دیر رس انجام خواهد شد و باغداران می توانند با خیالی آسوده در هر فصلی که برای کاشت در منطقه ی آنها شرایط فراهم باشد وشاقدام به خرید کنند، برای دریافت اطلاعات در رابطه با قیمت نهال آلبالو دیر رس با ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلبالو دیررس: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال