%37

نهال آلبالو فرانسوی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : فرانسه
شروع باردهی : –
زمان گلدهی : نیمه دوم فروردین
فاصله کاشت نهال : 5*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تن
ارتفاع از سطح دریا: –
پایه نهال : پایه پیوندی- رویشی آلبالو تلخ
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : هر 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال آلبالو فرا نسوی

درختان آلبالو فرانسوی در مناطق سردسیر و آفتاب خیز به خوبی رشد می کنند و برای شکوفا شدن به سرمای زمستان بین 5 تا 7 درجه سانتی گراد احتیاج دارند، دختان آلبالو فرانسوی را می توان در فواصل دور تر از هم نسبت به سایر ارقام آلبالو کاشت تا بتوانند بیشترین جذب نور راداشته باشند چرا که جذب نور مستقیم خورشید به ویزه در زمان رسیدگی میوه می تواند باعث ایجاد طعم بهتر در میوه ها شود.

یکی از ارقام دیر رس آلبالو که دارای میوه هایی با رنگ قرمز تیره بوده و از آنها بیشتر برای تهیه ی کمپوت و مربا استفاده می شود آلبالو فرانسوی می باشد، میزان اسید این میوه ها از میزان قندشان بالاتر بوده ئ بنابراین در حالت کاملا رسیده طعم ترش غالب دارند شاید به این علت باشد که مصرف تازه خوری کمتر داشته و بیشتر در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

خاستگاه اصلی نهال آلبالو فرانسوی

درختان آلبالو فرانسوی در اصل متعلق به اروپا و کشور فرانسه بوده و اولین بار در این کشور تولید شده اند، بسیاری از نیازهای اکولوژیک این درختان به زادگاه اصلی آنها بر می گردد اعم از نیازهای دمایی و رطوبتی، چنانچه قصد خرید نهال آلبالو فرانسوی را دارید بهتر است با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات خصوصیات و نیازهای پرورشی این رقم آلبالو آشنا سازیم.

نهال آلبالو فرانسوی-برترنهال

پایه اصلی نهال آلبالو فرانسوی

درختان آلبالو فرانسوی نیز مانند سایر ارقام وارداتی آلبالو بر روی پایه ای پیوندی تکثیر کرده اند، پایه های رویشی و بذری نیز روش های دیگر تکثیر هستند اما استفاده از پایه های پیوندی موفق تر عمل کرده و توانسته سازگاری بیشتری با شرایط محیطی و اقلیمی ایران پیدا کند، یکی از مرسوم ترین پایه های مورد استفاده برای آلبالو فرانسوی پایه ی آلبالو تلخ می باشد.

ویژگی نهال آلبالو فرانسوی

از بارزترین ویژگی های نهال آلبالو فرانسوی دیر رس بودن محصول آن بوده که به تبع آن دیر گل بودن را در پی خواهد داشت، دیر گل بودن نیز سبب می شود درختان را در مناطقی که زمستان طولانی یا خطر سرمای بهاره دارند بتوان کاشت بدون اینکه نگرانی از بابت سرمازدگی بهاره وجود داشته باشد، میزان باردهی این رقم آلبالو نسبتا بالا بوده و از مشتریان دائمی آنها کارخانجات صنایع غذایی برای تهیه ی انواع کمپوت، مربا و شربت می باشد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

درختان آلبالو فرانسوی از آنجایی که بومی یک منطقه ی سردسیر می باشد بنابراین برای داشتن بهترین رشد و باردهی به آب و هوای سرد سیر نیاز خواهد داشت، لازم به ذکر است که جذب حداکثری نور در زمان رسیدگی میوه برای این درختان بسیار اهمیت داشته و گذراندن ساعات نیاز سرمایی نیز برای شکوفایی و همینطور ایجاد مقاومت هم به گرما در تابستان و هم به سرما در زمستان بسیار اهمیت دارد.

 

فاصله مناسب برای کاشت

به منظور جذب حداکثری نور خورشید فاصله ی کاشت نهال را برای درختان آلبالو فرانسوی در زمین های پست می توان حدود 4 تا 5 متر در نظر گرفت اما در زمین های شیب دار می توانید این فاصله را کمتر لحاظ کنید چرا که در زمین های شیبدار میزان جذب نور بیشتر از زمین های مسطح می باشد.

نهال آلبالو فرانسوی-برترنهال

 

خاک مناسب

درختان آلبالو فرانسوی مقاومت خوبی نسبت به خاکهای شور و قلیا از خود نشان می دهند اما نباید فراموش کرد که این درختان بهترین رشد  باردهی را قطعا در خاکهای شنی لومی و با درجه شوری و اسیدیته ی پایین تر دارند و بنابراین چنانچه قصد خرید نهال آلبالو فرانسوی برای احداث باغ خود را دارید بهتر است با انجام آزمون خاک اطلاعات درستی در رابطه با بافت و میزان EC و همینطور میزان اسیدیته ی خاک باغ خود در دست داشته باشید تا در صورت نیاز به انجام اصلاحات کارشناسان بتوانند شما را به درستی راهنمایی کنند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

درختان آلبالو فرانسوی را می تواند در فاصله پاییز پس از ریزش برگها و به خواب رفتن نهال تا بهار پیش از باز شدن جوانه ها به زمین اصلی منتقل کرد و در تعیین تاریخ مناسب با توجه به ویژگیهای آب و هوایی منطقه ی خود باید تاریخی را با فاصله از نا آرامیهای جوی مانند ریزش برف و باران یا وزش باد شدید در نظر داشته باشید.

کود مناسب برای نهال

درختان آلبالو فرانسوی نیز ماننددیگر درختان آلبالو به کود دهی به ویژه کودهای ازته و پتاسه واکنش مثبتی نشان داده و رشد و باردهی بهتری خواهند داشت، کود دهی اصولی ومتناسب با نیاز درختان می تواند سبب افزایش مقاومت درختان به شرایط نامساعد از جمله گرما، سرما وحمله ی آفات و بیماریها می شود.

استفاده از کود آلی و پوسیده ی دامی علاوه بر اینکه باقی مانده ی مواد شیمایی را به آبهای زیر زمینی رها نمی کندو باعث آلودگی آب و خاک نمی شود می تواند به طور طبیعی مواد آلی خاک را بالا برده و در رشد و باردهی درختان تاثیر بسیار مثبتی دارد، باغداران می توانند از زمان قبل از کاشت نهال این کودها را به خاک اضافه کرده و هر ساله در زمستان در صورت نیاز کود دهی را به صورت چالکود تمدید نمایند.

 

 

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان آلبالو فرانسوی رشد رویشی متوسط روبه بالایی داشته و پهنای این درختان می تواند به سه متر برسد، ارتفاع این درختان بسته به میزان کود دهی به ویژه با کودهای ازت بالا متفاوت بوده و از 4 متر پیش از بلوغ تا 5 یا 6 متر پس از بلوغ متغیر می باشد.

نهال آلبالو فرانسوی-برترنهال

 

هرس درخت

درختان آلبالو فرانسوی مانند بسیاری دیگر از ارقام آلبالو نیاز به هرس فرم و باردهی ندارند، در صورت انجام هرس به طور صحیح تاثیر مثبت بر روی باردهی را می توان شاهد بود اما در صورت هرس نکردن هم با کاهش باردهی مواجه نمی شوید، هرس بیشتر بهتر است معطوف به شاخه های شکسته، آفت زده و یا بیمار باشد و در صورت ماهر بودن در انتخاب شاخه های مسن هرس باردهی در فصل پاییز نیز یتواند تاثیر مثبتی بر روی باردهی نشان دهد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نیاز سرمایی درختان معتدله به صورت تعداد ساعات معین سرما بین صفر تا هفت درجه سانتی گراد است اما سرمای لازم برای بیدار شدن از خواب زمستانی در مورد درختان آلبالو فرانسوی به صورت تعداد ساعت میعین سرمای بین 5 تا 7 درجه سانتی گراد است، این درختان به سرمای بین 5 تا هفت درجه سانتی گراد به میزان 600 تا 1200 ساعت نیاز دارند تا هم نسبت به سرما و گرما مقاومت پیدا کنند هم شکوفایی بهتری در فصل بهار داشته باشند.

عمر مفید نهال

دررختان آلبالو فرانسوی معمولا در شرایط بهینه حدود 25 سال می توانند باردهی مفید داشته باشند اما با توجه باردهی بالایی که دارند در همین 25 سال می توانند سود خوبی را عاید کشاورزان بکنند.

سن حیات نهال

با توجه به زود بازده بودن این درختان سن حیات نهال آلبالو تفاوت چندانی با سن مفید آنها نخواهد داشت و درختان با بالاتر رفتن سنشان و گذشتن از سن مفید به تدریج رو به افول ونابودی می گذارند.

میزان وزن هر میوه

میوه های آلبالو فرانسوی درشت و گرد بوده و میزان وزن هر میوه در شرایط بهینه رشد می تواند به 5 تا 6 گرم برسد و بنابراین باردهی درختان در سطح .وسیع می تواند سود آور باشد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

درختان آلبالو فرانسوی به ارتفاع از سطح دریا برای پرورش زیاد حساس نیستند اما در انتخاب ارتفاع مناسب از سطح دریا باید در نظر داشت که این درختان سرما دوست بوده و تامین نیاز سرمایی درختان برای شکوفایی بسیار اهمیت دارد بنابراین در ارتفاعات بالاتر از سطح دریا این درختان رشد بهتری خواهند داشت.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

درختان آلبالو فرانسوی مقاومت نسبی خوبی در برابر ابتلا به آفات و بیماریها به صورت ژنتیکی داشته و این یکی از مزیتهای برجسته ی کاشت درختان آلبالو فرانسوی می باشد، در واقع در بیشتر مواقع و سالهای سن مفید این درختان نیاز خاصی به سم پاشی احساس نمی شود، نیاز کم به سم پاشی سبب می شود میوه ها سالم تر و بدون باقیمانده سم به دست مشتریان رسیده که بسیار مطلوب تر است، اما به هر حال برای پیشگیری از طغیان آفات و بیماریها مانند درختان میوه ی دیگر باید برنامه ی پایش منظم و با دقت را در برنامه ی مدیریتی باغ قرار دهید.نهال آلبالو فرانسوی-برترنهال

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

باردهی درختان آلبالو فرانسوی به ازای هر هکتار می تواند به 30 تن برسد و این رقم باردهی با توجه به دیر رس بودن و در انتهای فصل به بازار رسیدن و قیمت روز آلبالو در زمانی که ارقام دیگر در بازار نیستند بسیار مناسب و سود آور خواهد بود.

شروع باردهی محصول

باردهی درختان آلبالو فرانسوی خیلی زود آغاز خواهد شد البته این شروع زود هنگام باردهی به معنای بلوغ سریع نبوده و چند سالی زمان می برد تا درختان به باردهی اقتصادی برسند، در ضمن شروع باردهی درختان به تناسب نیازهای اکولوژیک درخت با شرایط آب و هوایی و خاک منطقه ی کاشته شده و همینطور میزان رسیدگی به درختان در سالهای قبل از شروع باردهی نیز بستگی دارد، هر چه درختان از شرایط اپتیمم خود فاصله داشته باشند شروع باردهی در آنها با تاخیر بیشتری صورت می گیرد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درختان آلبالو فرانسوی خود گرده افشان بوده و نیازی به کاشت رقم گرده افشان ندارند اما در صورتی که تمایل داشته باشید گرده افشانی تضمین شده تری داشته باشید می توانید از رقمی که به عنوان پایه ی پیوندی استفاده شده است به عنوان رقم گرده افشان و به نسبت ده یا نه به یک به عنوان رقم گرده افشان استفاده کنید.

مدت آبیاری

یکی از اصول بسیار مهم باغبانی در نگهداری و پرورش درختان آلبالو فرانسوی آبیاری صحیح می باشد، آبیاری صحیح به معنای آبیاری به میزان و دور آبیاری مناسب و متناسب با میزان نیاز درخت در هر فصل سل می باشد، درختان آلبالو فرانسوی را در فصل بهار به فاصله ی هر ده روز یکبار ودر ماه های فصل تابستان که هوا گرمتر است به فاصله ی هر هفت روز یکبار آبیاری کنید، میزان و دور آبیاری درختان آلبالو فرانسوی در طول فصول خواب درخت باید با توجه به میزان و فواصل بارندگی تعیین نمود.

روش صحیح آبیاری

امروزه در کل دنیا روشهای آبیاری کرتی و ثقلی به عنوان روشهای آبیاری منسوخ شده شناخته می شوند چرا که علاوه بر هدر رفت آب و کاهش سطح آبهای زیر زمینی امکان نفوذ سمومو کودهای شیمیایی محلول در آب به عمق زمین و آلودگی خاک و آبهای زیر زمینی وجود داشته و خطرات زیست محیطی زیادی را در پی دارد، علاوه بر اینها امکان انتقال بیماریهایی مانند نماتد و عوامل پوسیدگی طوقه و ریشه در این سیستم آبیاری به شدت افزایش می یابد بنابراین استفاده از سیستم آبیاری قطره ای می تواند تمام این معضلات را برطرف نموده و بسیار به صرفه تر و بهتر است.

زمان گلدهی درخت

درختان آلبالو فرانسوی معمولا در نیمه ی دوم فروردین گلدهی خود را آغاز نموده و این گلها بسته به شرایط آب و هوایی ومیزان جذب نور مستقیم خورشید در زمین حدود سه ماه زمان برای بلوغ احتیاج خواهند داشت.

گلدهی در نیمه دوم فروردین سبب می شود این درختان در معرض خطر سرمازدگی شکوفه ها وکاهش محصول قرار نگیرند.

زمان برداشت

برداشت محصول در درختان آلبالو فرانسوی با توجه به زمان گلدهی درختان که به دلیل اختلاف در شرایط آب و هوایی متفاوت است ثابت نیست اما به طور کلی پس از گذشت 90 روز از گلدهی میوه ها آماده ی برداشت بوده و این تاریخ معمولا مصادف با اواخر بهار و اوایل تابستان است.

نهال آلبالو فرانسوی-برترنهال

خرید نهال آلبالو فرانسوی

مراکز فروش نهال آلبالو فرانسوی باید از وجود مهندسین مشاور مجرب بر خوردار بوده تا بتوانند باغداران را به درستی راهنمایی کنند، باغدارانی که قصد خرید نهال آلبالو فرانسوی را دارند در بسیاری موارد نمی توانند کیفیت نهال را تشخیص بدهند و ارائه ی گواهی های معتبر لازم مانند گواهی سلامت و شناسنامه اصالت نهال توسط مرکز فروش نهال آلبالو فرانسوی می تواند به باغداراندر تشخیص کیفیت نهال کمک کند.

قیمت نهال آلبالو فرانسوی

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در نظر باغداران برای احداث باغ خود قیمت نهال آلبالو فرانسوی می باشد، باغداران باید در نظر داشته باشند که قیمت نهال آلبالو فرانسوی با توجه به کیفیت و اصالت آن بسیار مناسب بوده و با اطلاعات کاربردی و مفیدی که در زمینه ی احداث باغ از مشاوران ما دریافت می کنید و با رسیدن به باردهی مطلوب هزینه ی تاسیس باغ پوشیده خواهد شد، برای اطلاع از قیمت نهال آلبالو فرانسوی و بر خورداری از مشاوره و راهنمایی مهندسین مشاور مجرب با ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلبالو فرانسوی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال