%42

نهال آلبالو فرنگی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : زوده گلده
فاصله کاشت نهال : 4 متر
میزان باردهی در هکتار : –
ارتفاع از سطح دریا: –
پایه نهال : پایه پیوندی و رویشی- آلبالو تلخ
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : سه بار در هفته
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 7 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال آلبالو فرنگی

نهال آلبالو فرنگی در حالت بلوغ و رشد کامل قد خیلی بلندی نداشته و با داشتن شاخه ها و برگهای متناوب در نهایت شکل لوزی به خود می گیرد، شکل لوزی درخت باعث می شود درخت بتواند بدون اینکه شاخه هایش بر روی هم سایه اندازی داشته باشد بیشترین بهره را از نور خورشید ببرد. یکی دیگر از ارقام آلبالو که در مناطق کوهپایه ای ایران بیشتر به علت باردهی زیاد آن کاشته شده و مورد توجه باغداران قرار گرفته است نهال آلبالو فرنگی می باشد، طعم ملس و تقریبا ترش میوه های این رقم آلبالو باعث شده تا بازار پسندی آن بیشتر با هدف تازه خوری یا با هدف تولید شربت از آن باشد، برای افرادی که علاقه دارند لبالو در زمان رسیدگی کامل طعم متمایل به شیرین تری داشته باشد این رقم از کیفیت بالایی بر خوردار نیست اما به طور کلی طرفداران زیادی داشته چرا که کمتر کسی پیدا می شود که از آلبالو انتظار طعم شیرین داشته باشد.

نهال آلبالو فرنگی- برتر نهال

خاستگاه اصلی نهال آلبالو فرنگی

با توجه به نام این آلبالو ممکن است گمان کنید که زادگاه این نهال آلبالو خارج از ایران یا در اصطلاح قدیمی فرنگ باشد اما این رقم آلبالو سالیان سال است که در مناطق مساعد به شرایط آب و هوایی در ایران پرورش داده شده و راندمان بسیار بالایی دارد، این رقم آلبالو سازگاری بسیار خوبی با آب و هوای مناطق آلبالو خیز کشور داشته و سود خوبی را عاید کشاورزان می کند.

پایه اصلی نهال آلبالو فرنگی

درخت آلبالو فرنگی با دو پایه ی رویشی و پیوندی در بازار موجود بوده که به صلاحدید متخصصان و مهندسین مشاور می توانید از هر نوع از این پایه ها که مناسب برای کاشت در منطقه ی شما باشد استفاده کنید، البته تکثیر به شیوه ی پاجوش نیز رواج دارد اما پایه های پیوندی با پایه ی آلبالو تلخ رواج بیشتری دارد.

ویژگی نهال آلبالو فرنگی

مهمترین ویژگی نهال آلبالو فرنگی دیر گل بودن آن است، این ویژگی به این دلیل اهمیت زیادی دارد که در مناطقی که آلبالو خیز باشد در بیشتر مواقع مشکل سرمای دیر رس بهاره وجود خواهد داشنهال آلبالو فرنگی- برتر نهالت و بنابراین ارقام دیرگل مورد پسند باغداران است چرا که از خطر سرمای دیر رس بهاره در امان خواهد ماند، ویژگی دیگر این رقم آلبالو پربار بودن آن است که باغداران می توانند بر روی درآمد و سود حاصل از برداشت حساب کنند و در نهایت ویژگی مهم دیگر این رقم آلبالو شکل ظاهری میوه های آن است، میوه های آلبالو فرنگی در ظاهر شبیه به گیلاس اما کمی کوچکتر از گیلاس هستند و شاید وجه تسمیه ی این آلبالو به ظاهر متفاوت میوه های آن بر می گردد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

درختان آلبالو فرنگی به سرمای زیر هفت درجه زمستان برای تامین نیاز سرمایی نیاز داشته و در تابستان نیز به هوای خنک وملایم نیاز دارد و بنابراین این درختان به آب و هوای نیمه سردسیری برای رشد و باردهی حداکثری خود نیاز دارند.

 

فاصله مناسب برای کاشت

درختان آلبالو فرنگی نیاز زیادی به جذب حداکثری و مستقیم نور خورشید ندارند، رعایت فاصله ی استاندارد به منظور جلوگیری از در هم تنیده شدن ریشه ها و همینطور عبور و مرور راحت تر ماشین آلات کشاورزی در بین درختان در حالت بلوغ است، به این منظور در نظر گرفتن فاصله ی دست کم 4 متر بین درختان مناسب خواهد بود.

خاک مناسب

درختان آلبالو فرنگی مقاومت بهتری نسبت به ماندگاری آب پای درخت دارند و بنابراین خاک کمی سنگین نیز نمی تواند برای درخت مضر باشد اما بهترین حالت برای این درختان خاک شنی یا لومی سبک با قابلیت جذب و نفوذپذیری نسبت به آب می باشد، لازم به ذکر است وجود عناصر تغذیه ای به میزان کافی برای این درختان از اهمیت زیادی برخوردار بوده که در بخش کود دهی به آن خواهیم پرداخت.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

درختان آلبالو فرنگی مقاومت خوبی نسبت به سرمای زمستان دارند و بنابراین کاشت نهال این درختان در فصل پاییز مشکلی ندارد البته در صورت برخورد با یخبندان زمستانه بهتر است کاشت نهال به ویژه نهال پیوندی را به بهار موکول کنید تا مشکل خشک شدن پیوند را نداشته باشید.

 

کود مناسب برای نهال

کود دهی به درختان آلبالو فرنگی باید متناسب با نیاز آنها صورت پذیرد، برای تقویت درختان و افزایش مقاومت آنها نسبت به سرما و آفات و بیماری ها می توانید از کودهای پتاس بالا استفاده کنید و به منظور برخورداری از رشد رویشی بیشتر می توانید از کودهای ازت بالا استفاده کنید، اما با توجه به افزایش علاقه ی مردم به استفاده از محصولات ارگانیک توصیه می شود قبل از کاشت نهال خاک را با کود های دامی کاملا پوسیده تقویت کرده و در سالهای بعدی نیز کود دامی کاملا پوسیده با کودهای سریع الاثر بیولوژیک به صورت چالکود مورد استفاده قرار دهید.نهال آلبالو فرنگی- برتر نهال

ارتفاع درخت در طول عمر

رشد درختان آلبالو فرنگی نسبتا خوب بوده و این درختان در صورت برخورداری از اصول باغداری صحیح سالانه ده تا بیست سانتی متر رشد می کنند و در نهایت در سن بلوغ ارتفاع این درختان به دو تا چهار متر می رسد، این قد تقریبا کوتاه درختان آلبالو و انعطاف پذیر بودن شاخه های آن باعث شده برداشت میوه از این درختان به راحتی و بدون استفاده از تجهیزات خاصی امکان پذیر باشد.

هرس درخت

درختان آلبالو فرنگی نیاز زیادی به هرس برای فرم دهی و یا باردهی بیشتر ندارند، درختان به خودی خود فرم لوزی داشته و باردهی آنها ارتباطی با میزان هرس ندارد، هرس این درختان در صورت آلوده شدن شاخه ها به آفاتی نظیر سوسک شاخک بلند رزاسه و یا درگیر شدن سرشاخه ها با عوامل مختلفی بیماریزای قارچی یا باکتریایی نظیر شانکر صورت می گیرد، شکسته شدن شاخه ها نیز دلیلی برای انجام هرس در هر زمان از سال بوده و محدویت فصلی ندارد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان مناطق معتدله مانند آلبالو فرنگی برای بیدار شدن از خواب زمستانه نیاز به گذراندن سرمای زیر هفت درجه در زمستان هستند، میزان نیاز درختان به این درجه سرما متفاوت بوده و در مورد درختان آلبالو فرنگی این مقدار حدود 600 الی 1600 ساعت سرمای زیر هفت درجه سانتی گراد می باشد.

 

عمر مفید نهال

درختان آلبالو فرنگی در شرایط بهینه و بهترین رسیدگی حدود 35 سال است اما با توجه به میزان باردهی این درختان که نسبت به ارقام دیگر بالاتر است همین تعداد سال باردهی نیز می تواند برای باغداران بسیار مثمر ثمر باشد.

سن حیات نهال

سن حیات درختان آلبالو فرنگی نیز برابر با سن مفید آن است و در صورت کاهش عملکرد به دلیل بالا رفتن سن و دور شدن از سن مفید بهتر است از صرف هزینه ی بیشتر صرف نظر کرده و درختان را با نهال جوان جایگزین کنید.

میزان وزن هر میوه

با توجه به اینکه میوه ی آلبالو فرنگی نسبت به ارقام دیگر آلبالو درشت تر است بنابراین وزن بیشتری داشته و وزن هر میوه به حدود 5 گم می رسد در صورتی که در مورد ارقام دیگر این مقدار به حدود 3 گرم می رسد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

درختان آلبالو فرنگی مانند دیگر درختان میوه مخصوص مناطق سردسیر و نیمه سردسیر به ارتفاع از سطح دریا حساس بوده و به ارتفاعات بالاتر از سطح دریا تمایل بیشتری دارند، این درختان در ارتفاعات بالاتر از سطح دریا تا 3000 متر واکنش بهتری نشان داده و بیشترین عملکرد خود را نشان می دهند.

نهال آلبالو فرنگی- برتر نهال

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

میزان مقاومت درختان به آفات و بیماریها به طور کلی به میزان توجه باغداران به جمعیت و حضور این عوامل بستگی دارد، لذا برای افزایش مقاومت نسبت به آفات و بیماریها داشتن برنامه دقیق ومنظم کنترلی و مدیریتی لازم است، در سالهای اخیر ورود آفت قرنطینه ای مگس میوه ی مدیترانه به دلیل بومی نبودن خسارات بسیاری را به بار آورده که در مورد درختان آلبالو فرنگی توجه به حضور و جمعیت این آفت بسیار اهمیت دارد، بیماری های مهم سرشاخه ی درختان رزاسه و شانکرها نیز نیاز به پایش مداوم شاخه های درختان دارد و بنابراین برای رسیدن به عملکرد خداکثری داشتن برنامه مدیریتی آفات و بیماریها را دست کم نگیرید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

با توجه به فاصله ی کنم درختان و باردهی بالا و وزن بالای هر میوه می توان پیش بینی کرد که عملکرد درختان در واحد هکتار در شرایط نگهداری اصولی از باغ بسیار بالا و قابل توجه باشد.

شروع باردهی محصول

در رابطه با زمان شروع باردهی محصول در درختان آلبالو فرنگی باید بیان داشت که این درختان می توانند باردهی خود را از سال دوم پس از کاشت نهال آغاز کنند و ممکن است یکی دو سال باردهی مطلوب نداشته باشند، لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به درختانی است که باغداران به صورت علمی و برنامه ریزی شده باغ خود را مدیریت کرده و از برنامه کود دهی منظم و صحیح غافل نمی شوند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درختان آلبالو فرنگی تک پایه هستند به این معنی که گلها هم حاوی پرچم و هم حاوی مادگی بوده و بنابراین برای گرده افشانی نیازی به کاشت پایه های گرده افشان ندارند.

مدت آبیاری

در رابطه با مدت و میزان نیاز این درختان به آبیاری باید این موضوع مهم عنوان شود که میزان نیاز این درختان به آب آبیاری به ویژه در تابستان زیاد و تقریبا هم اندازه با درختان گیلاس است، معیار زمان آبدهی خشک شدن خاک باغ بوده و به محض خشک شدن باید آبیاری انجام شود، در فصل تابستان هر دو الی سه روز یکبار خاک خشک شده و بنابراین درختان به دو بار آبیاری در هفته نیاز خواهند داشت.

توجه داشته باشید که این درختان بر خلاف درختان گیلاس واکنش بدی نسبت به ماندگاری آب پای درختان نشان نمی دهند اما به هر حال باید در میزان آبیاری به ویژه با در نظر گرفتن بحران آبی کشور دقت لازم را به عمل آورد.

روش صحیح آبیاری

همانطور که در بخش پیشین عنوان شد درست است که این درختان نسبت به رطوبت زیاد خاک یا ماندگاری آب پای درخت حساس نیستند و می توانید آبیاری غرقابی را انتخاب کنید اما با توجه به بحران آبی کشور و داشتن برنامه آبی منظم و اصولی استفاده از سیستم آبیاری قطره ای منطقی تر خواهد بود.

نهال آلبالو فرنگی- برتر نهال

زمان گلدهی درخت

زمان گلدهی درختان آلبالو فرنگی با توجه به آب و هوا و میزان سرمای هر منطقه متفاوت می باشد، چیزی که در این مورد واضح است این است که این درختان پس از گذراندن ساعات سرمای زیر هفت درجه آماده ی جوانه زدن و شکوفا شدن بوده و به محض گرم شدن هوا در بهار شکوفا می شوند.

زمان برداشت

برداشت میوه آلبالو فرنگی در تابستان صورت گرفته و در تعیین این تاریخ میزان گرمای تابستانه نیز موثر است، به دلیل داشتن طعم ترش میوه ی این رقم آلبالو بیشتر با هدف تهیه ی شربت خوش طعم آلبالو خریداری می شود و باغداران نیز خرید نهال آلبالو را به دلیل بازارپسندی بالای آن ترجیح می دهند، همچنین مصرف تازه خوری میوه ها نیز دلیل دیگری بر بازار پسندی این میوه ها به شمار می رود.

خرید نهال آلبالو فرنگی

در زمان خرید نهال آلبالو فرنگی توجه به چند نکته ی مهم ضروری است، نکته ی اول سلامت نهال بوده که فروش نهال آلبالو فرنگی بدون گواهی سلامت غیر مجاز خواهد بود، نکته ی دوم اصالت نهال است که در هنگام فروش نهال آلبالو فرنگی باید به مشتری ارائه شود و در نهایت راهنماییهای لازم برای احداث باغ که فروشنده باید به مشتری در هنگام خرید نهال آلبالو فرنگی ارائه دهد.

باغداران عزیز می توانند با خیال آسوده نهال مورد نظرشان را از ما تهیه کرده و تمامی گواهی های مورد نیاز اعم از گواهی سلامت و اصالت نهال را مشاهده بفرمایند و در نهایت از راهنماییهای متخصصان ما در زمینه ی احداث باغ خود بهره ببرند.

قیمت نهال آلبالو فرنگی

قیمت نهال آلبالو فرنگی با توجه به برخی شرایط ممکن است متغیر باشد، بنابراین برای دریافت لیست قیمت نهال آلبالو فرنگی می توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت اقدام کرده و قیمت نهال آلبلو فرنگی و اطلاعات دیگر را به طور مستقیم جویا شوید.

توجه داشته باشید که در هنگام احداث باغ قیمت نهال آلبالو فرنگی تنها یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب این نهال بوده و فاکتورهای مهم دیگری که در این مقاله مورد بررسی قرار داده شد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلبالو فرنگی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال