%46

نهال آلو استنلی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

38,000 تومان

خاستگاه : کشورهای اروپایی
شروع باردهی : بعد از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : اواخر خرداد ماه یا اوایل تیر ماه
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 35 الی 40 تن
ارتفاع از سطح دریا: –
پایه نهال : پایه میروبالان و MRS
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری :  20 لیتر آب به هر درخت در هفته
حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال آلو استنلی، نهالی مثمر با باردهی فوق العاده می باشد. از لحاظ شکل ظاهری میوه این نهال، بیضی کشیده و گوشت ثمر نهال آلو استنلی زرد است. به طور کلی میوه نهال الو استنلی درصد آب زیادی نداشته، به همین دلیل قابلیت خشک کردن سریع نسبت به دیگر میوه ها را دارد. از ویژگی های دیگر این نهال استقامت خوب در برابر خطرهای مختلف است؛ و در یک خاک لومی به خوبی رشد می کند. رنگ میوه نهال آلو استنلی سیاه با سایه های آبی تیره است و میوه ای صد درصد گوشتی می باشد.

خاستگاه نهال

نهال آلو استنلی برگرفته از کشور های اروپایی می باشد و می توان منشا اصلی این نهال را قاره سبز دانست. البته کاشت این نهال به قاره اروپا محدوو نشده و بسیاری از مناطق سرد، در حال بهره برداری از نهال آلو استنلی می باشند.

نهال آلو استنلی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

پایه نهال

میروبالان و MRS از پایه های مطرح نهال الو استنلی می باشند که کاشت نهال بر اساس این سه نوع پایه متفاوت است؛ به این شکل که پایه اول، زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که خاک منطقه سنگین باشد و پایه دوم در خاک های آهکی رشد بیشتری پیدا خواهد کرد. به طور کلی هر کدام از این دو پایه قابلیت پا کوتاه کنندگی دارند، اما میزان آن در هر کدام از این نهال ها متفاوت است.

ویژگی نهال

از ویژگی های نهال آلو استنلی می توان به دیر رس بودن میوه آن اشاره کرد. هنگامی که بیشتر میوه های تابستانه در حال اتمام شدن هستند، نوبت به برداشت از نهال آلو استنلی خواهد رسید. از ویژگی دیگر می توان به سرما دوست بودن نهال اشاره کرد، به طوری که تا دمای منفی ۳۰ درجه سانتی گراد هیچ صدمه به نهال آلو استنلی وارد نخواهد شد. نهال آلو استنلی در برابر گرما آسیب پذیر است و ریشه های آن در دوره گرما آسیب خواهند دید، همچنین برگ های نهال الو استنلی زرد شده و شروع به برگ ریختن می کند، ولی می توان گفت این رقم تا ۴۲ درجه گرما رو می تواند به راحتی تحمل کند. از دیگر ویژگی های نهال الو استنلی، استفاده های مختلف از میوه آن هست، همینطور می توان میوه نهال آلو استنلی را روز ها در یخچال نگهداری نمود به طوری که هیچ آسیبی به آن نرسد؛ البته اگر هوای سرد بر منطقه حاکم باشد، روزها در محیط بیرون نیز می توان میوه نهال آلو استنلی را نگهداری کرد.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

نهال آلو استنلی عناصر مورد نیاز خود را از آب و هوا می گیرد و اگر آب و هوای یک منطقه با نهال آلو استنلی سازگاری نداشته باشد، امکان رشد این نهال مقدور نخواهد بود، با توجه به این که منشا نهال آلو استنلی قاره اروپا بوده، و اروپا یک قاره سرد می باشد، برای کاشت این نهال در کشور ایران باید آب و هوایی سرد و تا حدودی معتدل بر منطقه حاکم باشد؛ زیرا این نهال پتانسیل تحمل سرمای زیاد تا منفی ۳۰ درجه را دارد اما گرمای ۴۲ درجه آن را از بین خواهد برد.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

این نهال با اکثر آب و هوا ها سازگار بوده و می تواند در هر شرایط آب و هوایی به خوبی رشد کند و محصول دهد و این امر به خاطر ریشه محکم و مقاوم این نهال می باشد. اما مناسب ترین و سازگار ترین آب و هوا برای این نهال اول آب و هوای معتدل و بعد آب و هوای خشک و سرد سیر می باشد.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

مناسب ترین و بهترین فاصله برای این نهال در زمین های صاف و با شیب ملایم ایجاد سوراخ های مربعی شکل به فاصله 4 الی 4 متر مربع از هر طرف می باشد که با وجود این فاصله درختان می توانند از هر شاخه خود نور خورشید را دریافت کرده و به خوبی عملیات فتوسنتز را انجام دهند که باعث رشد و افزایش محصول نیز می شود. لازم به ذکر است که این فاصله در زمین های شیب دار کمی کمتر می باشد و توجه داشته باشید برای کاشت این نهال استفاده از ظرفیت کل زمین کاری تجاری و پر سود می باشد.

خاک مناسب برای کاشت نهال

در مجموع این نهال به دلیل داشتن ریشه ای عمیق نسبت به اکثر خاک ها سازگار بوده و رشد کرده و محصول می دهد و بدون شک در برابر سرما ی زمستان بسیار مقاوم بوده و می تواند نقاط بسیار سرد را تحمل کند و به رشد خود ادامه دهد و مقدار زیادی محصول تولید کند که هم دارای کیفیت بالا و هم درجه یک می باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال

بهترین و سازگار ترین زمان برای کاشت این نهال زمانی است که بتوانید رطوبت مورد نیاز برای رشد این نهال را فراهم کرد یعنی در هر موقع از سال می توانید این نهال را کاشته و پرورش دهید آن هم به شرط وجود رطوبت که معمولا با این شرایط محیطی بهترین و مناسب ترین زمان برای کاشت این نهال فصل پاییز می باشد. زیرا نهال در این وقت به راحتی می تواند به خواب زمستانی خود ادامه دهد و به موقع آماده جوانه زنی و شکوفه دهی شود.

نهال آلو استنلی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

کود مناسب برای نهال

تقویت و رسیدگی به این نهال به خصوص در فصل پاییز و زمستان بسیار مهم بوده چرا که باعث افزایش باز دهی و عملکرد گیاه در فصل بعدی می شود. با اضافه کردن کمپوست و ترکیبات آلی درجه یک به خاک این نهال می توانید جلوی آسیب به ریشه را بگیرید زیرا این کود این مزیت را دارد که رطوبت خاک را بالا برده و همچنین دارای زهکشی مناسب می باشد که در کل برای رشد نهال مناسب است و تولید محصول را هم بالا خواهد برد.

ارتفاع درخت در طول عمر نهال

به طور کلی لازم است بدانید ارتفاع این نهال بسیار وابسته به شرایط اقلیمی و جوی و آبیاری و خاک مناسب نهال می باشد. که اگر کشاورز و باغداران نکات و اصول مهم نگه داری نهال را رعایت کنند درخت آنها دارای ارتفاع مناسبی می باشد. حداکثر ارتفاعی که برای این نهال در طول عمرش تخمین زده شده 4 متر می باشد که ارتفاع خوب و مناسبی بوده و برداشت نهال هم آسان می باشد.

هرس درخت

جالب است بدانید این نهال را اگر سال اول کاشت هرس کنید تا حدود 12 الی 13 سال نیاز به هرس کردن نخواهد داشت و از این رو کار بسیاری از کشاورزان و باغداران را راحت کرده و به نفع آن ها خواهد بود. زیرا این نهال در طول عمر خود زیاد دارای شاخ و برگ های اضافه نمی باشد. برای همین به هرس کردن هر ساله نیاز نخواهد داشت.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال

نیاز سرمایی این نهال بسیار شبیه نهال هایی از جمله نهال سیب و نهال آلبالو می باشد. یعنی به طور کلی این نهال ها به سرمایی بین 600 تا 188 ساعت در دمای منفی 7 درجه سانتی گراد نیاز دارند و می توانند به راحتی این سرما را تحمل کرده و بسیار مقاوم بوده و محصولی با کیفیت بالا به عمل خواهد آورد.

عمر مفید نهال

این نهال علاوه بر تولید بالا و انبوه می تواند حدود 25 الی 30 سال عمر کند و هر ساله مقدار زیادی محصول تولید کند. که این امر و مدت زمان عمر این نهال سود زیادی برای باغداران و کشاورزان داشته و آنها می توانند از فروش نهال آلو اختری خود به حد کافی و حتی بیشتر از سرمایه اولیه خود سود به دست آورند.

سن حیات نهال

همان طور که گفته شد مطابق عمر مفید این نهال سن حیات آن هم حداکثر 30 سال می باشد. البته بعد از این مدت هم باز هم نهال به رشد خود ادامه می دهد اما مقدار و کیفیت محصولش پایین تر می باشد و بیشتر برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

میزان وزن هر میوه

این میوه خوش رنگ و خوشمزه دارای گوشتی سفت و خوش رنگ بوده و در کل این میوه درشت می باشد به طوری که وزن هر یک عدد آلو اختری بین 18 تا 20 گرم می باشد که به دلیل تعداد و بار بسیار زیاد این محصول وزن کل درخت بسیار سنگین می باشد. لازم به ذکر است که بدانید بیشتر وزن این میوه را قسمت گوشتی آن شامل می شود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

میزان ارتفاع از سطح دریا برای نهال خیلی مهم بوده ولی خیلی در روند رشد نهال تاثیر ندارد بلکه مقدار معین و مشخصی رطوبت و شرایط اقلیمی و جوی برای رشد این نهال بسیار مفید می باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که این نهال در هر ارتفاعی از سطح دریا می تواند به راحتی رشد کند و محصول فراوان تولید کند.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از راه های مفید و ضروری برای نهال هرس کردن به موقع آن نیز می باشد که موجب جلوگیری از حمله آفات و بیماری ها به نهال می شود. حال اگر هرس کردن و سم پاشی نهال به موقع انجام نشود نهال دچار آفت زدگی شده و در نتیجه رشد آن هم متوقف می شود و همچنین محصول با کیفیتی را هم تولید نخواهد کرد و باعث ضرر کشاورز نیز می شود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هکتار

جالب است بدانید میزان باردهی و برداشت محصول در هکتار در کشور های خارجی با کشور ایران متفاوت می باشد و در کشور های خارجی به علت آب و هوای مناسب و خاک مرغوب این میزان به 35 الی 40 تن در هکتار می رسد که این مقدار در کشور ایران بسیار کمتر و حدود 30 الی 40 هکتار می باشد. که در مقایسه با کشور های خارجی رقم مناسبی نیست.

شروع باردهی محصول

شروع محصول دهی این نهال معمولا 2 سال بعد از کاشت نهال نیز می باشد که اگر بتوانید آبیاری و کودددهی این نهال را به صورت منظم و دقیق انجام دهید بسیار موفق و برایتان مفید است زیرا باعث تولید محصول بیشتر و با کیفیت بالا تر نیز می شود و این نهال در اواسط تابستان یعنی در مرداد ماه به صورت کامل رسیده و قابل برداشت نیز می باشد.

نهال آلو استنلی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

این نهال یک نهال خود سازگار است و می تواند به تنهایی و در صورت نیاز نهال گرده افشانی کند. بنابراین نیاز به رقم گرده افشان نداشته و به خوبی به رشد و تکثیر خود ادامه داده و محصول انبوه و با کیفیت بالا تولید خواهد کرد.

مدت آبیاری نهال

باید توجه داشته باشید که آبیاری منظم و دقیق این نهال باعث رشد و افزایش کیفیت محصول و همچنین افرایش ارتفاع درخت خواهد شد پس رعایت آن امری لازم و ضروری می باشد. این نهال به طور کلی به هفته ای یک بار آبیاری نیاز دارد و باید مقدار 20 لیتر آب به هر درخت در هفته داده شود. این نهال با اینکه به خشکی بسیار مقاوم بوده و می تواند در مناطق خشک به صورت دیم کاشته شود ولی باز هم به مقدار و مدت آبیاری آن باید توجه بسیار کرد.

روش صحیح آبیاری نهال

تمام روش های آبیاری را می توان برای این نهال انجام داد. روش آبیاری غرقابی که در آن کل فضا اطراف درخت پر آب می شود و خاک را زیر و رو می کند مناسب است برای نهال اما با وجود بحران آب این روش باعث هدر رفتن مقدار زیادی آب می شود و برای همین کمتر از آن استفاده خواهند کرد بنابراین بهترین روش که مقدار آب این نهال را تامین می کند روش آبیاری قطره ای نیز می باشد و اجرا آن بسیار توصیه می شود.

زمان گلدهی درخت

این نهال یک نهال پر گل و بسیار زود بازده می باشد. بنابراین می توان این نهال را در مناطقی بسیار سرد و دارای سرمای طولانی مثلا سرمای آن تا اواخر فصل بهار ادامه داشته اگر بکارید به دلیل مقاومت بسیار بالای نهال مشکلی پیش نخواهد آمد و معمولا اواخر خرداد ماه یا اوایل تیر ماه شروع به گلدهی می کند.

زمان برداشت محصول

این نهال هم مثل دیگر ارقام آلو می گذارند کاملا برسد و به طور معمول 2 سال بعد از کاشت شروع به محصول دهی می کند آن هم در مقدار و اندازه بسیار بهترین زمان برداشت این میوه مرداد ماه می باشد که میوه های آن کاملا رسیده و قابل برداشت است و کشاورزان می توانند به فروش نهال آلو اختری مرغوب بپردازند.

نهال آلو استنلی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

خرید نهال آلو اختری

شما می توانید با توجه به مقایسه قیمت نهال آلو اختری نهالستان ما  نسبت به نهالستان های دیگر با خیال راحت به مجموعه ما اعتماد کرده و به خرید نهال آلو اختری مرغوب و با کیفیت بپردازید که کاری پر سود برای شما خواهد بود و از امتحان آن پشیمان نخواهید شد.

قیمت نهال آلو اختری

بدون تردید فروش نهال آلو اختری یکی از مهم ترین و پر سود ترین کارهایی می تواند باشد که باغداران و کشاورزان می توانند انجام دهند. باید گفت قیمت نهال آلو اختری در نهالستان ما بسیار مناسب بوده و همچنین محصولات ما هم نیز دارای کیفیت و درجه بسیار بالایی می باشد که این مسئله پس از فروش نهال الو اختری برای شما ثابت خواهد شد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو استنلی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال