%37

نهال آلو تخم مرغی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آذربایجان
  • شروع باردهی : یک سال بعد از کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تا 70 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1250 متری
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 الی 15 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 تا 9 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال آلو تخم مرغی یک گزینه بسیار مناسب برای احداث باغات مرغوب آلو می‌باشد چرا که این نهال پربار و محبوب مقاومت بسیار عالی نسبت به آفات و بیماری‌های رایج در نهال‌های آلو دارد و از طرف دیگر هم محصول تولید شده از نهال آلو تخم مرغی بسیار بازار پسند و تجاری می‌باشد و از این رو خرید نهال آلو تخم مرغی می‌تواند بهترین گزینه برای یک سرمایه گذاری عالی و طولانی مدت با سودهی بسیار بالا باشد.

اگر به دنبال نهال آلو پرطرفدار و پر محصول هستید که با کاشت آن بتوانید سود قابل توجهی به دست آورید و همچنین از سازگاری و مقاومت بسیار بالای آن نیز بهره ببرید بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید چرا که قصد داریم به طور کامل ویژگی‌ها و خصوصیات نهال آلو تخم مرغی را مورد بررسی قرار دهیم و با این نهال پربار و محبوب بیشتر آشنا شویم.

خواستگاه اصلی نهال

کشور آذربایجان زادگاه اصلی آلو تخم مرغی می‌باشد که برای اولین بار در جهان به تولید و پرورش این نهال باکیفیت و پربار پرداخت و محصولات بسیار خوش طعم و رنگ آن را به بازار جهانی عرضه کرد و به تدریج با شناخت بیشتر فواید و خواص این آلو توسط مردم سرتاسر دنیا خرید و فروش نهال آلو تخم مرغی در هر نقطه‌ای از جهان امکان پذیر بود و کم کم این نهال پربار و زود بازده توانست راه خود برای ورود به ایران را هموار کند.

 

ویژگی نهال

از جمله دلایلی که سبب شده امروزه توجه باغداران بی شماری برای خرید نهال آلو تخم مرغی به سمت بازار خرید و فروش این نهال جلب شود و به این امر اقدام کنند برخورداری این نهال از ویژگی‌های مثبت و مزیت‌های بسیار زیاد می‌باشد که از جمله این ویژگی‌های بی شمار می‌توان به رنگ ارغوانی و طعم بسیار شیرین، بازار پسند و تجاری بدون، صرفه اقتصادی، سودهی قابل توجه به دلیل باردهی بالا، مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی گرم و خشک و یا حتی دمای سرد،استحکام بالا در برابر ابتلا به بیماری‌ها و آفت‌های گوناگون رایج در بین نهال‌های آلو، طول عمر بسیار بالا، مقاومت بسیار بالا در برابر کم آبی، میوه‌های درشت و بازار پسند، مقاومت بسیار بالا در برابر کم آبی، سازگاری با خاک اکثر مناطق کشورمان ایران، میوه‌های بسیار گوشتی و در عین حال آبدار و نگهداری به مدت بالا در سردخانه و انبارها اشاره نمود.

پایه اصلی نهال

تکثیر و پرورش نهال آلو تخم مرغی بیشتر از طریق استفاده از روش‌های رایج مانند پیوند زدن، قلمه‌زدن، خواباندن شاخه‌های مناسب در خاک و استفاده از بذر صورت می‌گیرد اما برای بهره مندی از باردهی بیشتر و زود هنگام تر از زمان مقرر بهتر است اقدام به خرید نهال آلو تخم مرغی از نهالستان‌های معتبر سراسر کشور نمایید.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

نهال آلو تخم مرغی در برابر شرایط آب و هوایی سرد بسیار سازگار خواهد بود و به راحتی می‌تواند به رشد و نمو خود ادامه دهد و البته به همین دلیل این نهال توانسته به یکی از بهترین و مناسب ترین نهال‌های آلو در مناطق سردسیری در کشورمان ایران تبدیل شود.

در ضمن ناگفته نماند که این نهال علاوه بر سازگاری در برابر شرایط اقلیم سرد توانسته به سازگاری بالایی در برابر آب و هوایی گرم و خشک نیز دست پیدا کند و همچنین جالب است بدانید که کاشت نهال آلو تخم مرغی در مناطق مرطوب باعث می‌شود وزن میوه این نهال بیشتر شود و طعم آن نیز شیرین تر و دلپذیر تر شود اما توجه داشته باشید که این نهال‌ها در برابر رطوبت بیش از حد نیز می‌تواند صدمات و خسارت‌های جبارن ناپذیری را متحمل شود.

نهال آلو تخم مرغی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

شایان ذکر می‌باشد که نور خورشید می‌تواند نقش بسیار موثری در میزان گلدهی و همچنین باردهی و افزایش میزان وزن میوه به خصوص در زمان رشد نهال داشته باشد و در ضمن ناگفته نماند که نهال آلو تخم مرغی برای رشد و باردهی بهتر نیاز به 5 تا 8 ساعت نور خورشید خواهد داشت.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

باغداران بعد از تعیین قیمت نهال آلو تخم مرغی و خرید و کاشت آن‌ها باید به فاصله مناسب برای کاشت این نهال‌های پربار و محبوب بسیار توجه و دقت نمایند و البته باید بدانید که میزان فاصله بین نهال‌ها بر حسب نوع و رقم و میزان رشد بسیار متفاوت خواهد بود و اگر می‌خواهید نهال خریداری شده به حداکثر رشد خود دست پیدا کند و محصولات بسیار با کیفیت ارائه دهد بهتر است فاصله‌ای در حدود 4 در 4 و یا 4 در 5 را در زمان کاشت در نظر بگیرید.

خاک مناسب نهال

برای کاشت نهال آلو تخم مرغی می‌‌توانید از ترکیب خاک‌های پرلیت و خاک برگ به همراه زهکشی عمیق و مناسب بهره ببرید چرا که در این صورت نهال آلو تخم مرغی می‌تواند روند رشدی بسیار مناسبی را پشت سر بگذارد و البته باید بدانید که این نهال محبوب و پرطرفدار برای رشد بهتر و حداکثری نیاز به خاک‌های لومی شنی و خاک‌های تقریبا مرطوب دارد و شایان ذکر می‌باشد که محل کاشت نهال آلو تخم مرغی باید فاقد هر گونه علف هرز و همچنین بقایای نهال‌های قبلی باشد تا بیماری‌هایی مانند پوسیدگی ریشه به سایر نهال‌ها سرایت نکند و مواد مغذی و آلی به راحتی به ریشه نهال‌ها برسد و البته بهتر است باغداران قبل از کاشت نهال آلو تخم مرغی میزان ظرفیت نگهداری آب، نمونه خاک و کمبود عنصرهای موجود در خاک را مورد آزمایش قرار دهند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

همان طور که می‌دانید نهال آلو تخم مرغی برای رشد نیاز به دماهای معتدل و مناسب دارد و دمای مناسب برای این نهال در حدود 12 تا 25 درجه سانتی گراد خواهد بود و البته باید بدانید که اگر این نهال پرطرفدار و مرغوب با دمایی بیشتر از دمای ذکر شده مواجه شود احتمال جوانه زدن آن بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و از این رو کاشت نهال نهال آلو تخم مرغی در مناسب‌ترین و بهترین زمان بسیار حائز اهمیت می‌باشد چرا که این انتخاب زمان می‌تواند به این نهال محبوب در تولید و پرورش محصولات درجه یک و عالی کمک قابل توجهی کند و البته نا گفته نماند که این زمان مناسب برای کاشت از فصل پاییز تا اواسط اسفند ماه می‌باشد.

کود مناسب برای نهال

عوامل فراوانی مانند نوع خاک، اندازه و سن نهال می‌تواند تاثیر بسیار مستقیمی بر روی نوع و میزان کودهی نهال آلو تخم مرغی داشته باشد و البته باید بدانید که تغذیه نهال‌های باکیفیت و محبوب آلو تخم مرغی در سه سال اول بعد از کاشت می‌تواند بر روی باردهی نهال‌ها و میزان وزن محصولات آن‌ها تاثیر بگذارد و شایان ذکر می‌باشد که به باغداران عزیز توصیه می‌شود که در طول این چند ماه برای رشد بهتر نهال آلو تخم مرغی از کودهای نیتروژنی استفاده کنند.

 

ارتفاع درخت در طول عمر

یکی از عواملی که سبب شده تا باغداران بی شماری به تعیین قیمت نهال آلو تخم مرغی رو بیاورند ارتفاع مناسب این نهال بعد از رشد ایده‌آل می‌باشد چرا که این امر می‌تواند یک برداشت آسان و کم هزینه برای باغدارن فراهم نماید.

اگر شرایط اقلیمی و میزان آبیاری نهال آلو تخم مرغی مناسب باشد و این نهال بتواند به رشد ایده‌آل و حداکثری خود دست پیدا کند در نهایت ارتفاعی در حدود 5 تا 9 متر خواهد داشت و در ضمن یادتان باشد که اگر به هرس کردن به شیوه اصولی به خصوص در فصل زمستان بپردازید می‌توانید ارتفاع نهال آلو تخم مرغی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

هرس درخت

همان طور که می‌دانید هدف از هدف از هرس کردن نهال آلو تخم مرغی بهبود سلامت و همچنین افزایش میزان باردهی این نهال پرطرفدار و درجه یک می‌باشد و در ضمن باید بدانید که اگر در هرس نهال آلو تخم مرغی کوتاهی کنید نهال به تدریج سنگین می‌شود و زیر بار میوه خود می‌شکند و در ضمن ناگفته نماند بهترین زمان برای هرس نهال آلو تخم مرغی اواخر بهار خواهد بود و بهتر است بعد از هرس کردن چوب‌‌های مرده و آسیب دیده را از بین ببرید و علاوه بر این با هرس کردن به موقع نهال‌های آلو تخم مرغی از بیماری و آفات مصون می‌شوند.

نیاز سرمای لازم برای خواب زمستانی

همه‌ی نهال‌های آلو باید برای بیدار شدن از خواب زمستانی یک دوره سرمایی مشخص را پشت سر بگذارند که به طور قطع نهال آلو تخم مرغی از این قاعده مستثنی نخواهد بود و همچنین باید بدانید که این دوره سرمایی برای نهال آلو تخم مرغی در اواخر فصل پاییز و در اوایل فصل زمستان در حدود 500 تا 1700 ساعت و دمای 7 درجه سانتی گراد زیر صفر می‌باشد.

نهال آلو تخم مرغی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

عمرمفید نهال

یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای برای احداث باغ‌های سرسبز و پر تراکم نهال آلو تخم مرغی است چرا که این نهال با برخورداری از عمر اقتصادی در حدود 50 تا 60 سال توانسته در ردیف نهال‌های سود آور و پرطرفدار قرار بگیرد.

سن حیات نهال

همان طور که می‌دانید سن حیات نهال آلو تخم مرغی به طور مستقیم به میزان آبیاری و شرایط نگهداری از نهال بستگی دارد ، پس می‌بایست کشاورزان قبل از تعیین قیمت نهال آلو تخم مرغی از شرایط لازم برای رشد و پرورش این نهال پربار و محبوب آگاهی کسب کنند و همچنین خوب است بدانید که این نهال محبوب و بسیار باکیفیت می‌تواند در حدود 100 سال به حیات خود ادامه دهد.

میزان وزن هر میوه

میزان وزن میوه و کیفیت محصولات نهال آلو تخم مرغی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باغداران قبل از خرید این نهال بسیار مرغوب به آن توجه می‌کنند و در واقع می‌توانیم بگوییم که میزان کیفیت و وزن محصولات یک نهال می‌تواند تعیین کننده میزان استقبال باغداران برای کاشت آن‌ها باشد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

نهال محبوب و پرطرفدار آلو تخم مرغی نیاز به مراقبت‌های بسیار ویژه‌‌ای برای رشد مطلوب و مناسب خود دارد و یکی از این مراقبت‌های ویژه کاشت این نهال‌ها در ارتفاع از سطح دریا مناسب برای آن‌ها خواهد بود و البته ناگفته نماند که این ارتفاع مناسب برای نهال‌های آلو تخم مرغی در حدود 1250 متری از سطح دریا می‌باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها

آفات و بیماری‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند به نهال آلو تخم مرغی صدمه و خسارت‌های جبران ناپذیری وارد کنند و از جمله این آفات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

شته آرد آلود آلو که در فصل بهار بسیار زیاد هستند در زیر برگ نهال‌های آلو تخم مرغی تجمع می‌کنند سبب از بین رفتن برگ و خمیدگی آن‌ها می‌شوند و همچنین این شته‌ها از رشد برگ‌ها و شاخه‌های نازک جلوگیری می‌کنند و باغداران می‌توانند با استفاده از سولفات روی 36 درصد این آفت را از بین ببرند.

کرم آلو یکی دیگر از آفت‌های بسیار راج در بین نهال‌های آلو تخم مرغی کرم آلو است که در اکثر مناطق کشور نیز دیده می‌شود و باعث خسارت زیادی به این نهال خواهد شد و همچنین باید بدانید این آفات می‌توانند جوانه‌ها را نیز از بین ببرند و به شکوفه‌های این نهال حمله کنند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

با خرید نهال‌های درجه یک و محبوب آلو تخم مرغی از نهالستان‌های معتبر و با سابقه می‌توانید از باروری بسیار خوبی که این نهال‌ها دارند برخوردار شوید و همچنین شاین ذکر می‌باشد که باغداران می‌توانند در هر ده هزار متر محصولی در حدود 50 تا 70 تن از زمین‌های زیر کشت این نهال پربار و مرغوب برداشت کنند.

شروع باردهی محصول

نهال‌های پربار و محبوب آلو تخم مرغی یک سال بعد از کاشت شروع به باردهی نوبرانه می‌کنند و با گذشت زمان به حداکثر محصول دهی خود خواهند رسید و البته این عامل و برخورداری از ویژگی‌های بی شمار سبب شده تا بازار فروش نهال آلو تخم مرغی توانسته با رونق و تحولی چشم گیر و قابل توجه روبرو شود و توجه افراد بی شماری را به سمت خود بکشاند.

رقم مناسب برای گرده افشانی در صورت نیاز

همان طور که می‌دانید برای اینکه بتوانید محصولات با کیفیت و نهال‌های پربار و پر محصول داشته باشید لازم است تا شرایط مناسب برای گرده افشانی نهال آلو تخم مرغی را فراهم آورید و نهال‌های آلو از هر نوع و رقمی که باشند برای تولید و پرورش و همچنین برای این که بتوانند شروع به جوانه زدن کنند نیاز به گرده افشانی دارند که نهال آلو تخم مرغی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و شایان ذکر می‌باشد که برای گرده افشانی مناسب و اصولی این نهال باغداران نیاز دارند که در هنگام کاشت نهال‌های پربار آلو تخم مرغی به ازای هر 30 اصله نهال آلو تخم مرغی یک نوع دیگر از نهال آلو را نیز در اطراف نهال‌های آلو تخم مرغی قرار دهند.

مدت آبیاری

جالب است بدانید که نیاز آبی نهال آلو تخم مرغی به مواردی چون میزان ارتفاع از سطح دریا، زمان و فاصله مناسب در هنگام کاشت، نوع خاک و روش‌های آبیاری بستگی خواهد داشت و البته یادتان باشد که میزان آب در آبیاری رایح و معمولی بین 9 تا 12 هزار متر مکعب برای هر ده هزار متر در سال می‌باشد این در صورتی است که میزان آبیاری با استفاده از روش آبیاری قطره‌ای می‌تواند به حدود 6 تا 8 هزار متر آب در سال کاهش پیدا کند.

روش صحیح آبیاری

روش‌های سنتی از روش‌های آبیاری نهال‌های آلو تخم مرغی می‌باشد که در هر دو این روش میزان مصرف آب به اندازه آبیاری قطره‌ای کاهش پیدا نمی‌کند و شایان ذکر است که بهتر می‌باشد در زمان آبیاری به این امر که رطوبت بیش از اندازه این نهال می‌تواند منجر به خرابی نهال و همچنین پوسیدگی ریشه شودف بیشتر دقت نمایید.

نهال آلو تخم مرغی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان صحیح گلدهی درخت

نهال مرغوب و بسیار با کیفیت آلو تخم مرغی در زمره نهال‌های دیرگل قرار می‌گیرد و البته همین امر می‌تواند سبب شود تا گل‌ها و شکوفه‌های زیبا و چشم نواز این نهال از سرمای بهاری در امان بمانند.

زمان برداشت

جالب است بدانید که نحوه برداشت نهال‌های آلو تخم مرغی در کشورهای پیشرفته و صنعتی به طور کاملاً مکانیزه بدون دخالت دست انجام می‌شود ولی به طور کلی برای برداشت آلو تخم مرغی می‌توانید از دست و یا ماشین آلات خاص بهره ببرید و در ضمن ناگفته نماند که این میوه شیرین و پرفروش را می‌توان در اوایل مرداد ماه برداشت نمود.

خرید نهال

فروش نهال آلو تخم مرغی به صورت کاملا تضمینی و مستقیم و از همه مهم تر بدون واسطه و از طریق نهالستان ما در سرتاسر کشورمان ایران صورت می‌پذیرد و از این رو باغداران گرامی می‌توانند به صورت حضوری، غیر حضوری و یا حتی تلفنی با کادر مجرب نهالستان ما در ارتباط باشند و بهترین و مرغوب ترین نهال‌های آلو تخم مرغی را برای تاسیس باغات آلو خریداری نمایید.

قیمت نهال

برای بهره مندی از بهترین و مقرون به صرفه ترین لیست‌های قیمت نهال آلو تخم مرغی در سراسر کشور بهتر است با نهالستان ما تماس بگیرید و با استفاده از مشاوره کارشناسان آگاه ما دست به انتخاب و خرید مناسب ترین نهال‌های آلو که متناسب با شهر و منطقه شما عزیزان باشد، بزنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو تخم مرغی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال