%37

نهال آلو تنسگل : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : اروپایی
  • شروع باردهی : 3 سال بعد از کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 30 الی 45 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 2500 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : هفته ای یک بار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 6 الی 7 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

این نهال یکی از هم خانواده های آلوها می باشد اما ظاهر آن شبیه به آلو بوده و طعم و خصوصا رنگ درونی این میوه با آلو کلا فرق می کند. برای همین این میوه توسط کاشت هسته آن به وجود نمی آید بلکه این میوه به روش پیوندی رشد و تکثیر پیدا می کند. همچنین لازم است بدانید این میوه خوش طعم به خاطر داشتن خاصیت فسادپذیری بالا قابلیت حمل ونقل و انبارداری به سایر شهرها را کمتر دارد. طعم و مزه میوه این نهال زمانی که به صورت کامل می رسد باز هم دارای مقداری ترشی و شیرینی است و به قول مردمان شریف خراسان میخوش است. همچنین این میوه به خاطر خوش طعم و خوش خور بودن هم در کشور ما و هم در دیگر کشور ها دارای محبوبیت بالا است.

خاستگاه اصلی نهال آلو تنسگل

این نهال بسیار خوب و مفید برای بار اول در کشور های اروپایی کشت و برداشت شد. امروزه این نهال در بسیاری از شهرهای کشورمان به ویژه شهر خراسان کاشته و برداشته می شود و مورد استقبال بسیاری از کشاورزان و باغداران عزیز کشورمان به ویژه شهر خراسان شده است و همچنین به خاطر محصول دهی بالا این نهال کشاورزان خرید آلو تنسگل را کاری پر سود و پر درآمد می دانند.

نهال آلو تنسگل : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

پایه اصلی نهال آلو تنسگل

برای کاشت و پرورش این نهال از پایه های زیادی استفاده می کنند اما اصلی ترین و مهم ترین پایه برای رشد این نهال پایه بذر آلو وحشی می باشد که بسیار مهم و مفید بوده نسبت به بقیه پایه های این نهال و همچنین باعث رشد و تکثیر نهال شما خواهد شد و محصول بیشتر و با کیفیت بالاتر به شما تحویل خواهد داد.

 

ویژگی نهال آلو تنسگل

مهم ترین و اصلی ترین ویژگی این نهال مقاومت بسیار زیاد آن در برابر آفات و بیماری ها می باشد و همچنین دومین و چشم گیر ترین ویژگی این نهال تولید محصول بسیار بالا و انبوه این نهال می باشد که باعث شده پربار ترین نوع آلو باشد و همچنین کشاورزان و باغداران با فروش آلو تنسگل هرساله مقدار زیادی سود به دست آورند.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

بهترین و مناسب ترین آب و هوا برای کاشت این نهال آب و هوای مناطق نیمه خشک می باشد مثل شهر خراسان که دارای این اقلیم آب و هوایی است. همچنین جالب است بدانید این نهال در آب و هوای نیمه خشک هم محصول بیشتر و هم محصول با کیفیت تر و مرغوب تر تولید خواهد کرد که در نتیجه باعث افزایش قیمت نهال آلو تنسگل خواهد شد که موضوع مهم و پر سودی می باشد.

فاصله مناسب برای کاشت نهال آلو تنسگل

مناسب ترین و بهترین فاصله برای این نهال در زمین های صاف و با شیب ملایم ایجاد سوراخ های مربعی شکل به فاصله 4 الی 4 متر مربع از هر طرف می باشد. که با وجود این فاصله درختان می توانند از هر شاخه خود نور خورشید را دریافت کرده و به خوبی عملیات فتوسنتز را انجام دهند که باعث رشد و افزایش محصول نیز می گردد. لازم به ذکر است که این فاصله در زمین های شیبدار کمی کاهش می یابد و توجه داشته باشید برای کاشت این نهال استفاده از ظرفیت کل زمین کاری تجاری و پر سود می باشد.

نهال آلو تنسگل : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب برای کاشت این نهال

انتخاب درست خاک برای کاشت نهال آلو تنسگل امری مهم و ضروری است که باید به آن توجه شود در غیر این صورت صدمات زیادی به محصول شما وارد خواهد شد. خاک های لومی شنی از همه نظر برای کاشت این نهال خوب و مناسب است و خاک های آهکی برای این نهال مناسب نیست و باعث آسیب به نهال خواهد شد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال

بهترین و سازگار ترین زمان برای کاشت این نهال وقتی است که بتوانید رطوبت مورد نیاز برای رشد این نهال را فراهم کنید یعنی در هر موقع از سال می توانید این نهال را کاشته و پرورش دهید آن هم به شرط وجود رطوبت که معمولا با این شرایط محیطی بهترین و مناسب ترین زمان برای کاشت این نهال فصل پاییز می باشد.

کود مناسب برای رشد نهال

تقویت این نهال در فصل پاییز و زمستان بسیار مهم بوده چرا که باعث افزایش بازدهی و عملکرد گیاه در فصل بعدی می شود. با اضافه کردن کمپوست به خاک می توانید جلوی آسیب به ریشه را بگیرید زیرا این کود این مزیت را دارد که رطوبت خاک را بالا برده و همچنین دارای زهکشی مناسب می باشد که در کل برای رشد نهال مناسب است.

ارتفاع درخت در طول عمر نهال

این درخت می تواند در طول عمر خود به 6 الی 7 متر هم برسد که از این رو در دسته درختان بلند قامت قرار گرفته است. البته رشد نهال و رسیدن به این ارتفاع به رعایت اصول کاشت و پرورش نهال و همچنین به نگهداری اصولی از آن بستگی دارد. این درخت به علت داشتن قامتی بلند می تواند برداشت را کمی دشوار سازد که از طرفی شما می توانید با هرس به موقع این درخت ارتفاع آن را تا حدی کنترل کنید.

هرس درخت آلو تنسگل

هرس کردن درخت به نوع درخت بستگی داشته و برای کنترل ارتفاع درخت و جلوگیری از آفات و بیماری های آن انجام می شود که بهترین زمان برای انجام آن اوایل فصل بهار یعنی قبل از شکوفه زدن نهال می باشد. همچنین هرس کردن این نهال بیشتر همان 3 سال اول می باشد تا در همان ابتدا به خوبی رشد کند و درخت هم فرم مخصوص به خودش را بگیرد.

نهال آلو تنسگل : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال

جالب است بدانید که برای رشد بیشتر نهال و همچنین بالا بردن مقاومت آن در برابر سرما و گرما باید درخت را در سرمایی بین 0 تا 850 ساعت در دمای منفی 7 درجه سانتی گراد قرار دهید که گذراندن این دوره سرمایی برای همه درختان لازم و ضروری می باشد و بعد از گذراندن این دوره محدوده دمایی برای این درخت از منفی 40 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد.

عمر مفید نهال

این نهال می تواند بعد از کاشت تا حداقل 25 سال عمر مفید و اقتصادی داشته باشد و بعد از این زمان درخت فرسوده شده و به درخت کهنسال تبدیل می شود و محصول ان کیفیت گذشته را نخواهد داشت و نمی توان به بازار عرضه کرد فقط می توان از محصول آن به عنوان مصرف خانگی و شخصی استفاده کرد و سود گذشته را نخواهد داشت.

سن حیات نهال

مدت زمان زندگی این نهال از 25 سال بیشتر بوده اما همانطور که گفته شد محصول آن دیگر کیفیت و مرغوبیت گذشته را نخواهد داشت و کشاورزان نمی توانند به فروش نهال آلو تنسگل بپردازنند و فقط می توانند از این نهال استفاده شخصی کنند پس سن حیات این نهال مساوی با عمر مفید این نهال می باشد.

میزان وزن هر میوه

این میوه اندازه میوه زردآلو بوده و همچنین پوست آن براق و صاف نمی باشد و مثل میوه های هلو و زردالو دارای پرز و کرک های  بسیار ریزی می باشد. اندازه این میوه خوش طعم و خوش رنگ مثل میوه زردآلو می باشد و وزن هر عدد آلو تقریبا 10 الی 15 گرم می باشد که با توجه به محصول انبوه این نهال وزن کل درخت وزن بسیار سنگینی می باشد که همین نشان گر مقاومت و محکم بودن این درخت می باشد که توانسته این میوه ها را روی خود نگه دارد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

میزان ارتفاع از سطح دریا برای نهال خیلی مهم بوده و مقدار معین و مشخصی رطوبت و شرایط اقلیمی و جوی را به همراه دارد و می تواند محیط مساعدی را برای رشد نهال ایجاد کند. همچنین بهترین محدوده ارتفاع از سطح دریا برای  کاشت نهال بین 200 تا 2500 می باشد که در این ارتفاع همه چیز برای رشد نهال فراهم بوده و تامین شده و درنتیجه محصول با کیفیت تری راهم به عمل خواهد رسید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

همان طور که گفته شد این نهال دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر آفات و بیماری ها می باشد. از جمله این آفات شته آرد آلود آلو و کرم آلو بوده که اگر به درخت شما حمله کنند باعث آسیب به نهال شما خواهد شد و باید از سموم شیمیایی مخصوص استفاده کنید و همچنین با هرس به موقع درخت جلوی حمله این گونه آفات را گرفته و از درخت محافظت کنید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هکتار

عملکرد این میوه بسیار بالا بوده به طوری که عملکرد این نهال از 30 تا 45 تن در هکتار می باشد که این رقم باعث شده این نوع آلو به عنوان پربارترین نوع آلو شناخته شود. که این نکته برای کشاورزان و باغداران بسیار مهم بوده و باعث افزایش قیمت آلو تنسگل شده است.

نهال آلو تنسگل : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

شروع باردهی محصول

این نهال درست است که مقدار زیادی محصول می دهد اما جالب است بدانید که دیر به بار می نشیند و معمولا 3 سال بعد از کاشت شروع به باردهی می کند و بیشترین و بهترین عملکرد این نهال نیز در دوران بلوغ خود نیز می باشد و در این زمان است که نهال بیشترین باردهی را خواهد داشت.

رقم مناسب برای گرده افشانی در صورت نیاز نهال

نهال آلو تنسگل خود به تنهایی می تواند گرده افشانی کند و یک نهال خودسازگار می باشد. در صورت نیاز این نهال به گرده افشان باید به ازای هر 10 اصله نهال آلو تنسگل در باغات آلو یک رقم گرده افشان استفاده کنید. که این کار رشد نهال شما را بسیار بالا برده و سبب کیفیت بیشتر محصول شما نیز خواهد شد.

مدت آبیاری نهال

باید توجه داشته باشید که آبیاری منظم و دقیق این نهال باعث رشد و افزایش کیفیت محصول و همچنین افرایش ارتفاع درخت خواهد شد پس رعایت آن امری لازم و ضروری می باشد. این نهال به طور کلی به هفته ای یک بار آبیاری نیاز دارد و باید مقدار 20 لیتر آب به هر درخت در هفته داده شود. البته این نهال به خشکی هم بسیار مقاوم بوده و می توان در مناطق خشک به صورت دیم کاشته شود.

روش صحیح آبیاری نهال

تمام روش های آبیاری را می توان برای این نهال انجام داد. روش آبیاری غرقابی که در آن کل فضا اطراف درخت پر آب می شود و خاک را زیر و رو می کند مناسب است برای نهال اما با وجود بحران آب باعث هدر رفتن مقدار زیادی آب می شود و برای همین کمتر از آن استفاده خواهند کرد. بهترین روش آبیاری قطره ای و بارنگی می باشد.

زمان گلدهی نهال

این نهال یک نهال دیرگل و دیررس می باشد. بنابراین می توان این نهال را در مناطقی بسیار سرد و دارای سرمای طولانی مثلا سرمای آن تا اواخر فصل بهار ادامه دارد کاشته شود. بیشتر دیده شده این نهال پس از 3 سال آن هم در فصل بهار شروع به جوانه زدن و گل دادن می کند.

نهال آلو تنسگل : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت محصول

این نهال هم دیر گل داده و هم دیر می رسد و برداشت محصول آن هم دیر اتفاق می افتد. اغلب دیده شده این میوه در تابستان ماه آن هم اواخر شهریور ماه به صورت کامل رسیده و قابل برداشت می باشد. زمان مناسب فروش آلو تنسگل همان شهریور ماه می باشد.

خرید نهال آلو تنسگل

هرساله تعداد زیادی از کشاورزان و باغداران به خرید نهال آلو تنسگل پرداخته و درآمد زایی می کنند. شما می توانید این نهال را به آسانی و با خیال راحت از مجموعه ها و فروشگاه های ما خریداری کنید زیرا تمامی  نهال های برتر نهال دارای کیفیت بالایی هستند.

قیمت نهال آلو تنسگل

این نهال هم دارای قیمت های متفاوت و مختلفی نیز می باشد اما مجموعه ما قیمت نهال الو تنسگل را مناسب تر از جاهای دیگر به شما خواهد داد و قیمت مناسب تری را هم به شما پیشنهاد می دهد با توجه به کیفیت نهال پس هرچه سریع تر برای خرید نهال آلو تنسگل به سایت های ما مراجعه کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو تنسگل : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال