%37

نهال آلو زرد خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آسیای مرکزی
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تا 60 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 2500 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : با توجه به فصل‌ها
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال آلو زرد خورشتی از نظر تجاری فوق العاده است و در میان ارقام زودبازده قرار دارد، آلو زرد خورشتی کاربرد‌ها و مصارف گسترده و وسیعی دارد، آلو زرد تازه، مزه‌ای بی‌نظیر دارد و از خشک شده‌ی این آلو می‌توان برای تهیه‌ی انواع لواشک، خورشت و خشکبار استفاده نمود.

با توجه به این مصارف گسترده، نهال آلو زرد خورشتی یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین انواع نهال آلو شناخته می‌شود که از نظر سود اقتصادی فوق العاده است، به همین دلیل فروش نهال آلو زرد خورشتی در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

پوست آلو خورشتی به رنگ زرد متمایل به طلایی است و حالتی کروی یا تخم مرغی دارد، گوشت آن شیرین، آبدار و زرد رنگ است و میوه‌ها اندازه‌ای متوسط دارند.

مشخصات و خصوصیات نهال

نهال آلو زرد طیف وسیعی از مشخصات و خصوصیات منحصر به فرد را دارا می‌باشد که خرید آن را به شکل بهتری توجیه می‌کند، باردهی بسیار خوب درخت در کنار محصولاتی با کیفیت از مهم‌ترین عواملی است که می‌توان به آن اشاره نمود.

با توجه به اینکه نهال آلو زرد خورشتی در برابر تنش‌های خشکی اعم از سرما و گرما مقاوم است آب و هوای سرد و گرم تأثیر منفی در رشد آن نخواهد داشت و امکان کاشت و پرورش آن در مناطق گرمسیر وجود دارد، اما از نظر کیفیت محصول، رشد و عملکرد نهال ممکن است تفاوت‌هایی با نهال‌های مناطق سردسیر به چشم بخورد.

به طور کلی نهال آلو زرد خورشتی نهالی نسبتا مقاوم به حساب می‌آید و چنین امری از منظر تجاری برای باغداران محترم بسیار حائز اهمیت است.

 

خاستگاه اصلی نهال

خاستگاه نهال آلو زرد خورشتی منطقه‌ی آسیای مرکزی می‌باشد، البته بخش بزرگی از زمین‌های منطقه‌ی خرو واقع در استان خراسان رضوی تحت کشت نهال آلو زرد خورشتی قرار دارد که به پایتخت آلوی ایران معروف است.

پایه اصلی نهال

پایه اصلی نهال آلو زرد خورشتی بر پایه‌ی آلوچه وحشی می‌باشد.

نهال آلو زرد خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ویژگی نهال

رشد نهال بسیار عالی است و در مدت زمان کوتاهی درخت شما تنومند و مرتفع می‌گردد،  محصولات این درخت میان رس بوده و از ماندگاری خوبی بر روی درخت برخوردار هستند، متذکر می‌شویم که نهال آلو زرد خورشتی در رده‌ی نهال‌های زود بازده قرار دارد، ضمن اینکه این درخت در برابر سرما بسیار مقاوم است و برای اقلیم‌های کوهستانی و دارای آب و هوای سرد یکی از بهترین گزینه ها است، مطالعات و پژوهش‌ها نشان داده است، رشد نهال آلو زرد خورشتی در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر به شکل بهتری صورت می‌پذیرد و عملکرد آن مطلوب‌‌تر می‌گردد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

با توجه به مقاومت بالای نهال آلو زرد خورشتی در برابر سرما، به نظر می‌رسد که مناطق سردسیر و نیمه سردسیر مناسب‌ترین آب و هوا را برای کاشت این گونه دارا می‌باشند، با این حال بیشتر نهال‌های آلو زرد خورشتی در برابر گرما نیز مقاومت بالایی دارند و گاها رسیدن میوه‌ها منوط به تابش نور مستقیم آفتاب و گرمای هوا می‌باشد، از این رو کاشت و پرورش آن در مناطقی با آب و هوای معتدل، گرمسیر و نیمه گرمسیر نیز امکانپذیر می‌باشد.

فاصله مناسب برای کاشت

فاصله مناسب برای کاشت نهال آلو زرد خورشتی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در رابطه با کاشت و پرورش آن بایستی به خاطر داشته باشید، مناسب‌ترین فاصله برای الگوی کاشت نهال آلو زرد خورشتی 4 در 4 متر می‌باشد، این فاصله برای نوررسانی درخت بسیار حائز اهمیت است و فضایی مستقل برای رشد و گسترش ریشه‌های درخت ایجاد می‌نماید، ضمن اینکه با رعایت این فاصله چیدن محصولات باغ شما آسان‌تر می‌شود و هوای کافی در میان درخت‌ها جریان دارد.

شایان ذکر است در زمین‌های مسطح بهتر است فواصل کاشت را کمی افزایش دهید، شیب‌های جنوبی برای کاشت آلو زرد خورشتی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد و عملکرد مطلوب درخت را کندتر می‌کند، بنابراین بهتر است قبل از خرید نهال آلو زرد خورشتی به این نکته توجه داشته باشید.

خاک مناسب

برای کاشت نهال آلو زرد خورشتی، خاک رس یکی از مناسب‌ترین خاک‌ها به حساب می‌آید. زهکشی خاک بسیار مهم و ضروریست و خاک‌های سنگین و مرطوب چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

زمان مناسب برای کاشت نهال آلو زرد خورشتی فصل بهار می‌باشد که هوا به سمت گرم‌تر شدن می‌رود.

کود مناسب برای نهال

مناسب‌ترین کود برای نهال آلو زرد خورشتی کود پوسیده‌ی دامی می‌باشد، بهترین زمان کوددهی اواسط فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان است.

 

ارتفاع درخت در طول عمر

رشد نهال آلو زرد خورشتی فوق العاده است و حدود 3 الی 4 متر می‌باشد که در برخی مواقع ارتفاع درخت تا  5 متر نیز می‌رسد، در نظر داشته باشید که این عدد مطلق نیست و با توجه به آب و هوای محیط و نحوه‌ی نگهداری و مراقبت از درخت می‌تواند کمتر شود.

هرس درخت

هرس کردن مرتب نهال آلو زرد خورشتی تأثیر به سزایی در رشد درخت و باردهی محصولات آن دارد. هرس فرم دهی در اواخر فصل تابستان صورت می‌پذیرد و هرس باردهی در فصل پاییز و زمستان ضروری است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال آلو زرد خورشتی همانند سایر گونه‌های آلو نیاز به خواب زمستانی دارد. به این منظور لازم است نهال این گونه قبل از کاشت برای مدت زمان 1500 الی 1800 ساعت در دمای منفی 7 درجه‌ی سانتی گراد قرار بگیرد، این امر موجب می‌گردد که مقاومت نهال در برابر آب و هوای سرد به شدت افزایش یابد و بتواند تا دمای حداکثر منفی 35 درجه‌ی سانتی گراد را تحمل کند.

ضمن اینکه خواب زمستای نهال به رشد بهتر درخت کمک می‌کند و در کیفیت محصولات آن بسیار تأثیر گذار می‌باشد.

عمر مفید نهال

نهال آلو زرد خورشتی از گونه‌های اقتصادی و زودبازده به شمار می‌رود، به طوری که در اولین سال پس از کاشت آن شاهد اولین محصول درخت خواهید بود، در بهترین حالت عمر مفید نهال آلو زرد خورشتی در حدود 60 سال می‌باشد، طبیعی است که شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه، نحوه‌ی آبیاری، رشد و نوع رسیدگی به درخت در عمر مفید آن بسیار مؤثر می‌باشد.

سن حیات نهال

با توجه به عمر مفید و اقتصادی نهال آلو زرد خورشتی می‌توان سن حیات درخت را بین 26 الی 100 سال در نظر گرفت،. بدیهی است با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و نحوه‌ی رسیدگی و مراقبت از درخت سن حیات درخت افزایش می‌یابد.

میزان وزن هر میوه

اندازه‌ی میوه‌های آلو زرد خورشتی بین 3 الی 6 سانتی متر متغیر است و به همین دلیل میزان وزن میوه‌ی آلو زرد خورشتی ثابت نیست، اما اندازه‌ی میوه‌ها را متوسط در نظر بگیرید.

نهال آلو زرد خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع از سطح دریا عامل مهمی است که در رابطه با کاشت نهال آلو زرد خورشتی بایستی به آن توجه داشته باشید، ارتفاع از سطح دریا با تغییر شرایط آب و هوایی منطقه همراه است و طبیعتا گیاه را با تنش‌های محیطی متعددی مواجه می‌سازد.

از آنجایی که عملکرد و رشد نهال آلو زرد خورشتی در مناطقی با آب و هوای سرد بهتر می‌باشد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت در شرایطی که ارتفاع از سطح دریای محیط بیشتر است و اصطلاحا محیط کوهستانی و مرتفع است، شرایطی بهتر و ایده‌آل‌تر برای رشد و پروش نهال آلو زرد خورشتی ایجاد می‌گردد، پس بهتر است قبل از خرید نهال آلو زرد خورشتی نسبت به این مسأله توجه کافی داشته باشید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

مصونیت و مقاومت نهال آلو زرد خورشتی در برابر آفات و بیماری‌ها به طور متوسط و نیمه حساس تخمین زده می‌شود، از این رو سمپاشی اصولی درخت و توجه به عوامل بیماری و تنش‌های زیستی و محیط برای رشد درخت بسیار ضروری است، عسلک و کرم سرشاخه خوار از مهم‌ترین بیماری‌های نهال آلو زرد خورشتی به حساب می‌آیند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

برای باغداران اهمیت فراوانی دارد که میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار چه میزان باشد. این یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در انتخاب نهال و احداث باغ به شمار می‌رود، چرا که ارتباطی مستقیم با سود تجاری حاصل از فروش محصول دارد.

به طور میانگین میزان برداشت آلو زرد خورشتی در هر هکتار رقم 50 الی 60 تن می‌باشد که طبیعتا با توجه به نحوه‌ی رسیدگی و رشد درخت متغیر است.

شروع باردهی محصول

در اولین سال پس از کاشت نهال آلو زرد خورشتی می‌توانید شاهد اولین محصول درخت خود باشید، همین ویژگی زودبازده بودن آن را به گزینه‌ای تجاری و سودمند تبدیل کرده است، اما برای داشتن محصولاتی با کیفیت بهتر است تا سال پنج صبر کنید و از سال پنج به بعد شاهد محصولاتی با کیفیت خواهید بود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

در صورت نیاز می‌توانید برای نهال آلو زرد خورشتی از ارقام گرده افشان مناسب استفاده کنید. این ارقام برای تمامی مناطق یکسان نیست و با توجه به اقلیم آب و هوایی هر منطقه یکی از ارقام آلو انتخاب می‌شود.

نهال آلو زرد خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مدت آبیاری

آبیاری منظم یکی از عوامل اصلی و ضروری برای رشد و بازدهی بیشتر درخت به حساب می‌آید، برای آبیاری نهال آلو زرد خورشتی به طور متوسط در هر هفته 20 لیتر آب را در نظر بگیرید ولی در سال‌های بعد مقدار آبیاری هر سال افزایش پیدا خواهد کرد به طوری که در سن بلوغ تقریباً 50 الی 60 لیتر خواهد رسید، توجه داشته باشید که در شرایط آب و هوایی متفاوت و در فصول مختلف سال این مقدار آبیاری تغییر می‌کند و کم و زیاد می‌شود.

برای مثال در فصل بهار که میزان بارندگی افزایش یافته است طبیعتا آبیاری بیش از حد درخت چندان عقلانی نیست، اما در فصل تابستان که هوا گرم‌تر است و خشکی محیط افزایش می‌یابد بهتر است میزان آبیاری نهال را افزایش داد.

روش صحیح آبیاری

مناسب‌ترین روشی که برای آبیاری نهال آلو زرد خورشتی توصیه می‌کنیم روش آبیاری تحت فشار می‌باشد، این روش آبیاری درخت را به نحو عمیق تری انجام می‌دهد و در کاهش و صرفه جویی هزینه‌های آبیاری شما بسیار مؤثر خواهد بود.

زمان گلدهی درخت

زمان گلدهی نهال آلو زرد خورشتی در مناطق مختلف متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد، اما در حالت کلی در رده‌ی دیر گل‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین نسبت به سرما‌های زودرس بهاره بسیار مقاوم است.

زمان برداشت

بهترین و مناسب‌ترین زمان برداشت محصول آلو زرد خورشتی پایان هفته‌ی دوم شهریور الی آخرین هفته‌ی شهریور است.

خرید نهال آلو زرد خورشتی

برای خرید نهال آلو زرد خورشتی دلایل فراوانی ذکر کردیم، همانطور که متوجه شدید مقاومت این گونه در برابر سرما و تنش‌های محیطی فوق العاده است، اما بایستی به نکات مهمی توجه داشته باشید، برای خرید نهال آلو زرد خورشتی در وهله‌ی اول به اقلیم آب و هوایی منطقه‌ی خود دقت داشته باشید و امکانات خود را از نظر خاک و نحوه‌ی آبیاری در نظر بگیرید.

اما نکته‌ای که از همه بیشتر حائز اهمیت است کاشت ارقام سالم و مقاوم می‌باشد.

با کاشت ارقام سالم و مقاوم در واقع صاحب درختانی سالم و تنومند می‌گردید که در برابر بیماری‌ها و تنش‌های محیطی و زیستی بسیار مقاوم هستند، از سوی دیگر با کاشت ارقام سالم و مقاوم رشد درخت شما بهتر خواهد بود و متعاقب آن محصولاتی با کیفیت‌تر خواهید داشت.

مجموعه‌ی برتر نهال یکی از بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین مراکز پرورش و خرید و فروش نهال در کشور است که تحت نظر سازمان جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند، تخصص اصلی مجموعه‌ی برتر پرورش و فروش نهال آلو زرد خورشتی از ارقام شناسنامه دار، سالم و مقاوم است، کارشناسان مجموعه‌ی ما قبل از فروش نهال آلو زرد خورشتی تمامی راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به شما ارائه می‌دهند تا با اطمینان خاطر بیشتری سفارشات خود را ثبت کنید، چنانچه به دنبال خرید نهال آلو زرد خورشتی هستید، می‌توایند با کارشناسان برتر نهال در ارتباط باشید.

نهال آلو زرد خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

قیمت نهال آلو زرد خورشتی

با توجه به افزایش تقاضای خرید نهال در سال‌های اخیر، مراکز متفرقه و متعدد مختلفی در زمینه‌ی پرورش و فروش نهال شکل گرفته اند، نکته‌ای که در این میان مهم است، کیفیت نهال‌های پرورشی در این مراکز می‌باشد که طبیعتا متفاوت است.

در رابطه با قیمت نهال آلو زرد خورشتی باید بگوییم که نوع نهال در قیمت‌گذاری آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد، برای مثال نوع گونه و رقم نهال در قیمت آن مؤثر می‌باشد، بدیهی است که قیمت نهال آلو زرد خورشتی در تمامی موارد یکسان نیست و با توجه به سالم بودن و مقاومت نهال می‌تواند متغیر باشد.

طبیعتا در صورت خرید ارقام سالم و مقاوم بایستی قیمت بیشتری پرداخت نمایید، اما به این توجه داشته باشید که این قیمت بالاتر در برابر کیفیت محصولی که در آینده به دست می‌آورید، ناچیز است. چرا که سودی چندین برابر نصیب شما می‌گردد، برای مشاوره‌های بیشتر و اطلاع از قیمت نهال آلو زرد خورشتی می‌توانید با کارشناسان مجموعه‌ی برتر نهال در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو زرد خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال