%37

نهال آلو سبز : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : چین
  • شروع باردهی : 5 الی 6 سال ابتدایی
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : در واحد هکتار متفاوت خواهد بود
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 1800 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری :  8 تا 15 روز
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

آلو سبز به گروهی از ارقام آلو گفته می شود که میوه هایی کوچکتر نسبت به ارقام دیگر آلو تولید کرده و به همین دلیل به انها آلوچه به معنای آلوی کوچک نیز گفته می شود، آلوچه ها در زمان رسیدگی کامل دارای پوستی ترش مزه اما گوشتی آبدار و شیرین می باشند، میوه ی نارس آلو سبز تحت عنوان گوجه سبز در بین مردم معروف بوده و شاید به جرات بتوان گفت که طرفداران تازه خوری این میوه به شکل نارس خیلی بیشتر از حالت رسیده آن می باشد، از میوه ی خشک شده ی این رقم آلو نیز به عنوان طعم دهنده در غذاهای ایرانی استفاده شده و طرفداران بسیاری دارد، در یک جمع بندی کلی می توان گفت آلو سبز چه در حالت نارس و چه در حالت رسیده بسیار بازار پسند و پر طرفدار بوده و همین امر باعث تشویق باغداران به خرید نهال آلو سبز شده است.

مشخصات و خصوصیات نهال آلو سبز

درختان آلو سبز دارای رشد قدی محدود بوده و پیکر تنومندی در دوران بلوغ ندارند، رشد طولی و عرضی این درختان به حدی است که برداشت میوه از آنها به راحتی و با دست امکان پذیر است، آلو سبز در حالت نرسیده هم دم میوه هایی خیلی قوی نداشته و جدا کردن آنها از شاخه با دشواری روبه رو نخواهد بود.

خاستگاه اصلی نهال آلو سبز

آلو سبز دارای واریته های مختلفی است که با هم اختلاف اندکی دارند اما به طور کلی گفته می شود زادگاه و خاستگاه درخت آلو سبز از چین و فرانسه بوده و سپس از این کشورها به دیگر کشورها گسترش پیدا کرده است، گسترش پیدا کردن این درختان به سایر کشورها به دلیل مقاومت نسبی آنها در برابر شرایط متغییر آب و هوایی بوده و بنابراین یکی از ارقام درختان میوه کم ریسک در احداث باغ به شمار می روند.

نهال آلو سبز : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

پایه اصلی نهال آلو سبز

بسیاری از مراکز فروش نهال آلو سبز برای تکثیر این درخت از بذر استفاده می کنند اما در حال حاضر بهترین روش تکثیر این درخت شیوه ی پیوند زدن بر روی پایه ی آلوچه بذری می باشد، در این روش اطمینان بیشتری از با کیفیت بودن نهال تولید شده وجود خواهد داشت.

ویژگی نهال آلو سبز

درختان آلو سبز دارای شکوفه های ریز سفید رنگ می باشد که در برخی واریته ها شکوفه ها به صورت دسته ای بر روی درخت ظاهر شده و پس از بالغ شدن میوه ها حالت خوشه ای و متراکم به خود می گیرند، از مهمترین ویژگیهای نهال آلو سبز زمان باردهی و گلدهی این درختان است که معمولا میوه های نارسش در اردیبهشت قابل برداشت بوده و به صورت نوبرانه و با قیمت مناسب وارد بازار می شوند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

درختان آلو سبز مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما و یخبندان زمستانه داشته و در زمستانهای بسیار سرد در صورتی که قبل از زمان یخ بندان نیاز سرمایی درختان تامین شده باشد قادرند سرمای هوا تا منفی سی درجه سانتی گراد را به راحتی تحمل کنند بنابراین این درختان برای کاشن در مناطق معتدله و سردسیر مناسب می باشد، این درختان برای انجام فتوسنتز ورسیدن بهتر میوه ها به نور خورشید نیز نیاز داشته و از این جهت در نظر گرفتن فاصله ی مناسب با قامت و حجم درختان در بلوغ اهمیت بالایی خواهد داشت.

فاصله مناسب برای کاشت

با توجه به قامت نسبتا کوتاه و حجم کم درختان فاصله ی کاشت نهال در درختان آلو سبز در زمینهای مسطح می تواند بین ۴ تا ۵ متر متغیر بوده و در زمینهای شیبدار به سمت جنوب حتی می توان فاصله را از این نیز کمتر در نظر گرفته و به باردهی بالاتر در سطح هکتار به واسطه ی کاشت درختان بیشتر دست پیدا کرد.

خاک مناسب

در رابطه با خاک مناسب برای کاشت نهال درخان آلو سبز باید گفت این درختان خاکهای شنی و سبک را بسیار بیشتر از خاکهای رسی می پسندند، حاصلخیز بودن خاک و میزان کافی عناصر غذایی ماکرو و میکرو در باردهی درختان بسیار موثر می باشد.

درختان آلو سبز در بستر کمی اسیدی که میزان جذب عناصر غذایی بالاتر بوده و درختان جذب بیشتری خواهند داشت بهتر رشد می کنند، بنابراین توجه به اسیدیته و بافت خاک در مورد کاشت نهال آلو سبز بسیار اهمیت دارد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال آلو سبز را باید با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه تعیین کرد، بهترین تاریخ کاشت در فاصله زمانی خواب درختان و قبل از بیدار شدن جوانه ها انجام شده و باید دقت داشت که درختان را تحت استرس و تنش شدید دمایی مانند یخبندان زمستانه به محل جدید منتقل نکنید.

کود مناسب برای نهال

از زمانهای بسیار دور باغدارانی که اقدام به خرید نهال آلو سبز و کاشت آن در باغ خود می کرردند خاک باغ را قبل از انتقال نهال به ان با استفاده از کودهای دامی تقویت می کردند، امروزه می دانیم استفاده از کود دامی بلامانع است به شرط اینکه کاملا پوسیده باشد و در صورت نیاز در ترکیب با کودهای شیمیایی سریع الاثر با خاک مخلوط می شوند.

پس از کاشت نهال و به خصوص در زمان باردهی درختان نیاز به تامین عناصر ریز مغذی برای باردهی بیشتر و تکامل میوه ها خواهند داشت که می توان این کودها را به صورت سرک و محلول پاشی مورد استفاده قرار داد.

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان آلو سبز به داشتن جثه های کوچک نسبت به سایر ارقام آلو معروف بوده و این درختان در زمان بلوغ و حداکثر رشد دارای قدی به ارتفاع حداکثر 4 متر می باشند، ریز جثه بودن این درختان یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن در بین باغداران بوده چرا که برای انجام عملیات باغبانی مانند سم پاشی، کود پاشی و برداشت میوه به دشواری نمی خورند و با صرف هزینه ی کمتر این امور را انجام می دهند.

 

هرس درخت

درختان آلو سبز رشد قدی و عرضی زیادی نداشته و بدون انجام هرس فرم هم فرم خوبی به خود می گیرند، رشد شاخه ها به حدی نیست که برای درختان کناری و یا برای عبور و مرور باغداران مشکلی ایجاد کند، هرس باردهی در انتهای فصل پاییز و یا زمستان می تواند باردهی بیشتر را در درختان تحریک کند اما اصلی ترین هرس این درختان هرس شاخه های آلوده به آفت یا بیماری می باشد که باید حتما هرس شده و خارج از باغ سوزانده شوند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان معتدله مانند آلو سبز زمانی که در معرض دمای صفر تا هفت درجه قرار می گیرند علاوه بر اینکه در بهار شکوفایی بهتری از خود نشان می دهند و محصول با کیفیت تری تولید می کنند در زمستان تحمل یخبندان و سرمای بیشتری پیدا کرده و از خطر یخ زدگی در امان می مانند، درختان آلو سبز برای دست یافتن به این قابلیت ها به 500 تا 1800 ساعت سرمای زیر هفت درجه سانتی گراد نیاز داشته و در این صورت به اصطلاح نیاز سرمایی درختان تامین خواهد شد.

عمر مفید نهال

یکی از انواع درختان آلو با عمر مفید طولانی در بین ارقام آلو رقم آلو سبز می باشد، این درختان در صورت داشتن مدیریت صحیح باغداری بیشتر از 40 سال می توانند به باردهی مفید خود ادامه داده و برای باغدار سود آور باشند.

سن حیات نهال

سن حیات درختان آلو سبز 5 الی 6 سال با سن مفید آنها تفاوت دارد و این تفاوت مربوط به تعداد سالهایی است که درختان برای رسیدن به باردهی مفید و سن بلوغ به آن احتیاج دارند.

میزان وزن هر میوه

میوه ی درختان آلو سبز با اندازه ای نسبتا متوسط بوده که گوشتی سفت با رنگ سبز در زمان پیش از بلوغ داشته و با رسیدن به سن بلوغ رنگ گوشت میوه سبز متمایل به زرد شده و طعم شیرینی پیدا می کند، در زمان رسیدگی میوه ها آبدار تر می شوند، به هر حال وزن هر میوه به میزان زیادی بستگی به آبیاری منظم و کود دهی مناسب بستگی خواهد داشت.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

یکی از عوامل موثر در پرورش درختان آلو سبز ارتفاع مناسب از سطح دریا برای کاشت نهال این درختان می باشد، تاثیر که این فاکتور بر روی رشد و عملکرد درختان آلو سبز می گذارد در واقع همان تاثیری است که بر روی تغییرات آب و هوایی در ارتفاعات مختلف می گذارد و بنابراین انتخاب ارتفاع مناسب از سطح دریا به معنی انتخاب شرایط آب و هوایی مناسب برای پرورش این درختان می باشد، چنانچه قصد خرید نهال آلو سبز را دارید و از مناسب بودن یا نبودن این فاکتور برای کاشت نهال در منطقه ی خود اطلاعی ندارید می توانید از مشاوره ی مشاوران ما استفاده کنید، با ما در تماس باشید.

نهال آلو سبز : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از آفاتی که به ویژه در سالهای اخیر در درختان آلو سبز خسارتزا بوده است سوسک شاخک بلند رزاسه می باشد این آفت در مناطقی که مستقر شده باشد می تواند با وجود داشتن یک نسل در سال خسارت زیادی را با خشک کردن سرشاخه ها به درختان وارد کند، برای کنترل این آفت تنها راه مبارزه حذف سرشاخه های خشکیده تا کمی پایین تر از محل خشکیدگی و سوزاندن آنها می باشد، توجه داسته باشید که رها کردن سرشاخه های هرس شده در باغ به مصداق مبارزه نکردن خواهد بود، این درختان در برابر باقی آفات و بیماریها مقاومت نسبی دارند اما به هر حال مقاومت آنها باید با مدیریت صحیح پا برجا بماند در غیر این صورت مقاومت شکسته شدنی خواهد بود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی واریته های مختلف درخت آلو سبز در واحد هکتار متفاوت خواهد بود، این عملکرد در واحد هکتار همچنین تابع میزان رسیدگی از جمله کود دهی و آبیاری باغ مطابق با نیاز درختان می باشد.

شروع باردهی محصول

درختان آلو سبز در شرایط اپتیمم می توانند زود بازده باشند اما تقریبا تا 5 الی 6 سال ابتدایی پس از کاشت نهال باردهی اقتصادی نخواهند داشت، جالب است بدانید درختان آلو سبز به محض رسیدن به بلوغ باردهی می توانند جبران سالهای قبل را کرده و با تولید حداکثری محصول بیشترین عملکرد را تنها در ده سال ابتدایی زندگی خود نشان دهند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

به منظور تامین گرده به میزان مناسب باید از نهال آلو مناسب برای گرده افشانی استفاده کرد، انتخاب رقم مناسب گرده افشان نیز کار تخصصی بوده و باید در مرکز فروش نهال آلو سبز توسط متخصصین با تجربه و با در نظر گرفتن مجموعه شرایط انجام شود، برای انتخاب رقم گرده افشان مناسب با ما در تماس باشید.

مدت آبیاری

یکی از مهم ترین فاکتورهای باغبانی درختان آلو سبز برای رسیدن به راندمان حداکثری آبیاری می باشد، درختان آلو سبز باید به میزان مناسب و طی دوره های منظم صورت پذیرد، گفته می شود این درختان به طور معمول در اوایل کاشت نهال به یک یا دو آبیاری سنگین برای جانشینی دقیق ریشه ها در خاکنیاز داشته و پس از آن بسته به سن درختان و فصل دور آبیاری را بین 8 تا 15 روز تنظیم می کنند، البته این دور آبیاری با توجه به بارندگی و یا شدت گرمای هوا قابل تغییر می باشد.

روش صحیح آبیاری

قطعا روشهای سنتی آبیاری به دلیل اشکالات ثابت شده قابل اجرا نمی باشند، آبیاری کرتی تنها یک یا دو بار پس از کاشت نهال مناسب بوده و پس از آن توصیه می شود درختان را به آبیاری با سیستم آبیاری قطره ای عادت دهید.

زمان گلدهی درخت

زمان گلدهی درختان در صورت تامین نیاز سرمایی با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف متفاوت است اما در بیشتر موارد این درختان از سرمای بهاره فرار می کنند، برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این رابطه که آیا این درختان برای کاشت در منطقه ی شما مناسبند یا خیر با ما در تماس باشید.

زمان برداشت

میوه ی نارس و یا به اصطلاح گوجه سبز درختان آلو سبز در اردیبهشت ماه قابل برداشت خواهد بود و میوه ی کاملا رسیده نیز حدود یک ماه پس از برداشت میوه های نارس آماده ی برداشت خواهند بود.

خرید نهال آلو سبز

برای خرید نهال آلو سبز علاوه بر قیمت نهال آلو سبزکه در تعیین میزان هزینه ی اولیه ی باغ بسیار اثر گذار است باید به بسیاری فاکتورهای دیگر از جمله سلامت نهال توجه کنید و با استفاده از مشاوره ی کارشناسان متخصص بهترین احداث باغ را داشته باشید.

قیمت نهال آلو سبز

برای دریافت اطلاعات در زمینه ی قیمت نهال آلو سبز می توانید از طریق پلهای ارتباطی موجود در وبسایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو سبز : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال