%42

نهال آلو غول پاییزه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : ژاپنی
  • شروع باردهی : سال دوم پس از کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تا 60 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : تاثیر ندارد
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 25 لیتر آب آبیاری در هفته
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

یکی از ارقام آلو مناسب برای تهیه ی خشکبار آلو غول پاییزه می باشد، این آلو که از ارقام دیر رس آلو می باشد در فصل پاییز به بازار می رسد و بازارپسندی بالایی دارد، انبار داری طولانی مدت این رقم آلو سبب شده که باغداران حتی بتوانند این میوه را تا زمان بازار عید نوروز در انبار نگهداری کنند.

مشخصات و خصوصیات نهال آلو غول پاییزه

در رابطه با خصوصیات و مشخصات آلو غول پاییزه کافی است به نام آن دقت کنیم، غول اشاره به اندازه ی درشت و گوشتی این میوه دارد و پاییزه نیز اشاره به دیر رس بودن محصول و برداشت آن در پاییز دارد، بنابراین آلو غول پاییزه با اندازه ی درشت و رسیدن میوه در فصل پاییز شهرت پیدا کرده است، این رقم آلو وارداتی بوده و برای کاشت آن در مناطق مختلف ایران لازم است که اطلاعات مقدماتی در زمینه ی رشد بهینه ی درخت را داشته باشیم و با کاشت نهال در مناطقی که برای رشد آن مناسب نیست هزینه های گزاف را متحمل نشویم.

 

خاستگاه اصلی نهال آلو غول پاییزه

درخت آلو غول پاییزه منشاء ژاپنی داشته و نهال این درخت در ابتدا از این کشور وارد کشور ما شده است، بنابراین کاشت این درخت در عین حال که می تواند بسیار سود آور باشد می تواند زیان ده باشد در صورتی که به شرایط رشد بهینه توجه نشده و غیر اصولی پرورش داده شود.

نهال آلو غول پاییزه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

پایه اصلی نهال آلو غول پاییزه

محققان پرورش و تولید نهال در زمینه ی تولید نهال آلو غول پاییزه به این نتیجه رسیده اند که استفاده از روش پیوندی با استفاده از پایه های مقاوم می تواند سبب سازگاری بیشتر این رقم آلوی وارداتی با شرایط ایران شود و بنابراین در پرورش نهال از شیوه ی پیوند بر روی رقم میروبالان و یا آلوچه ی وحشی استفاده کرده اند، مراکز فروش نهال آلو غول پاییزه نیز به طور معمول از همین پایه ها و روش تکثیر استفاده می کنند و باغداران می توانند باغ خود را با خیالی آسوده از بابت سازگاری درختان احداث نمایند.

ویژگی نهال آلو غول پاییزه

یکی از ویژگیهای برجسته ی آلو غول پاییزه تحمل نسبی آن به خشکی می باشد بنابراین باغداران از بابت یک بار به هم ریختگی نظم آبیاری صدمه و خسارت زیادی نخواهند دید، میوه های آلو غول پاییزه درشت، با گوشت سفید هستند که رنگ پوست آنها قرمز تیره بوده اما رنگ گوشت آنها زرد متمایل به قرمز است، ماندگاری طولانی مدت در انبار، سردخانه یا بازار سبب تمایل بیشتر مغازه دران به فروش این محصول شده است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

درختان آلو غول پاییزه بیشتر در مناطق سرد و مرطوب و یا نیمه سردسیری و کمی خشک مانند مناطق کوهستانی کاشته می شوند، این درختان به خوبی با مناطق کوهستانی در ایران سازگار شده اند چرا که در صورت سپری کردن و تامین نیاز سرمایی قرت تحمل سرما تا منفی 40 درجه سانتی گراد را خواهند داشت و از سرما و یخبندان زمستان آسیب نمی بینند، میوه های آلو غول در صورت برخوردار بودن از نور کافی طعم شیرین و دلپذیری دارند بنابراین در انتخاب محل کاشت باید به شیب زمین و فاصله ی کاشت دقت کافی داشت.

فاصله مناسب برای کاشت

نورگرایی و میزان رشد طولی و عرضی درختان آلو غول در سن بلوغ به اندازه ای است که در نظر گرفتن فاصله ۴ متر در ۴ متر برای کاشت نهال در زمینهای مسطح کافی باشد، در زمینهای شیبدار می توان این فاصله را کمتر کرد اما در زمینهای شیبدار باد خیز بهتر است بلوک بندی به صورت مستطیلی در نظر گرفته شود تا وزش بادهای شدید به درختان آسیب نزند.

نهال آلو غول پاییزه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب

درختان آلو غول در خاکهای سبک رسی شنی به خوبی رشد کرده و باردهی مطلوبی دارند، چنانچه اقدام به خرید نهال آلو غول کرده اید بهتر است قبل از هر کاری بافت خاک باغ خود را آزمایش کرده و از مناسب بودن بافت خاک برای کاشت نهال اطمینان حاصل کنید، چنانچه قادر به آنالیز آزمایش خاک نیستید می توانید از مشاوره کارشناسان ما در مرکز فروش نهال آلو غول بهره برده و در مورد خرید نهال آلو غول تصمیم بگیرید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مناسبترین و سازگارترین زمان برای کاشت نهال آلو غول پاییزه در زمان خواب درخت یعنی در فاصله زمانی بین پاییز تا بهار می باشد، تاریخ کاشت نهال را در مناطقی که زمستان طولانی دارند می توان در اوایل بهار تعیین کرد اما به هر حال تعیین تاریخ کاشت بهتر است تحت نظر مهندسین کشاورزی و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ی شما انتخاب شود، برای دریافت مشاوره در رابطه با تعیین تاریخ دقیق کاشت با ما در تماس باشید.

کود مناسب برای نهال

تغییر کاربری زمین از زراعی به باغی ممکن است در بسیاری از موارد توسط کشاورزان صورت پذیرد، این موضوع که تا زمان کاشت درختان در زمین زراعی چه درصدی از عناصر ضروری در خاک باقی مانده و چه درصدی از آنها کم شده است باید قبل از کاشت نهال آلو غول پاییزه با انجام آزمایش خاک مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و کمبودهای غذایی خاک حتما قبل از کاشت به وسیله ی کودهای مناسب تامین شود، به عنوان مثال کاشت لوبیا و بقولات باعث تثبیت ازت در خاک می شود بنابراین زمینی که سابقا در آن بقولات کاشته شده است نیازی به تامین ازت ندارد، موارد اینچنینی در زمان شروع کاشت نهال آلو غول پاییزه باید در نظر گرفته شود که نیاز به مشاوره خواهد داشت، در صورت تصمیم به خرید نهال آلو غول پاییزه باید قبل از اقدام به کاشت برای دریافت برنامه کودی مناسب با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارتفاع درخت در طول عمر

رشد طولی درختان آلو غول پاییزه مناسب بوده اما این رشد قطعا تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و میزان تغذیه خواهد بود، اما به هر حال رشد قدی این درختان به اندازه ای خواهد بود که انجام عملیات باغبانی مانند سم پاشی، کود پاشی و یا برداشت با مشکل مواجه نخواهد شد.

نهال آلو غول پاییزه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت

درختان آلو غول پاییزه برای باردهی بهتر نیاز به تولید شاخه های یک ساله و دو ساله داشته و شاخه های پیر باردهی کمتری داشته و یا اصلا باردهی ندارند، رشد شاخه های پیر می تواند منجر به کاهش انرژی درختان در تولید میوه ی با کیفیت شود بنابراین انجام هرس باردهی برای این درختان بسیار ضروری به نظر می رسد، همچنین انجام هرس فرم در درختان آلو غول پاییزه می تواند به فرم دهی درختان و جلوگیری از انبوه شدن شاخساره ها موثر باشد، به جز این موارد حذف شاخه های آلوده به بیماری، آفت زده و یا شکسته در اثر باد یا انجام عملیات باغبانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر آفات و بیماریها بسیار ضروری می باشد و در هر زمان از فصل که مشاهده شود باید انجام شده و شاخه های آلوده بیرون از باغ سوزانده شوند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان آلو غول پاییزه نسبت به سرما و یخبندان مقاوم می باشند اما این مقاومت ایجاد نخواهد شد مگر اینکه نیاز سرمایی درختان تامین شود،درختان آلو غول پاییزه به دست کم 600 ساعت سرمای بین 0 تا 7 درجه سانتیگراد نیاز دارند تا مقاومت مد نظر ایجاد شود، از طرفی تامین این میزان نیاز سرمایی می تواند سبب شکوفایی بهتر و بیشتر در بهار شود.

عمر مفید نهال

درختان آلو غول پاییزه می توانند در شرایط ایده آل حدود 65 سال باردهی مفید داشته باشند، در طی این سالها درختان می توانند با تولید حداکثری میوه در واحد هکتار سود زیادی را عاید کشاورزان کنند، لازم به ذکر است که پرورش ایندرختان در شرایط ایده آل می تواند منجر به تولید میوه های بسیار با کیفیت در حد صادرات شوند.

سن حیات نهال

سن حیات نهال آلو غول پاییزه نیز مانند سن مفید آنها بستگی زیادی به میزان رسیدگی و کود دهی مناسب به درختان دارد و بنابراین می تواند چند سال بیشتراز سن مفید درختان باشد.

میزان وزن هر میوه

درختان آلو غول پاییزه میوه هایی با اندازه ی درشت و با وزن بالا تولید می کنند اما وزن میوه ی این درختان تا حد زیادی در درجه اول به تغذیه و در درجه دوم به آبدهی منظم درختان وابسته خواهد بود بنابراین در تنظیم برنامه ی کودی و آبی درختان باید نهایت دقت را در نظر داشت.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

تاثیر ارتفاع از سطح دریا در کاشت درختان آلو غول پاییزه بیشتر به دلیل اهمیت این فاکتور در تعیین شرایط آب و هوایی مناسب برای کاشت و همینطور تامین نیاز سرمایی درختان می باشد، بنابراین در هر ارتفاعی از سطح دریا که نیاز سرمایی، نیاز نوری و شرایط مساعد آب و هوایی برای پرورش درخت فراهم شود می توان اقدام به کاشت نهال آلو غول پاییزه کرد.

نهال آلو غول پاییزه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

درختان آلو غول پاییزه به طور ذاتی و با توجه به پایه ای که برای پیوند استفاده می شود نسبتا زیاد خواهد بود اما چنانچه 65 سال باردهی مفید درختان را در نظر بگیرید متوجه می شوید که بسیاری از فاکتورها در رشد عوامل بیمارگر و آفات تغییر خواهد کرد و هر سال ممکن است آفت یا بیماری که درخت به آن مقاوم بود حساس شود و خسارت زیادی را به بار آورد، بنابراین باغداران باید به طور مداوم در طول سال پایش منظم آفات و بیماریهای مهم را در نظر داشته و به محض مشاهده ی علائم و یا نشانه های حضور آفات سم پاشیهای پیشگیرانه را انجام دهند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

همانطور که دانستید فاصله ی درختان در هکتار زیاد نبوده و باردهی درختان نیز زیاد است، همینطور میوه ها درشت و سنگین هستند، بنابراین با توجه به این فاکتورهای تعیین کننده ی باردهی در هکتار به سادگی می توان فهمید که این درختان باردهی بالایی در واحد هکتار دارند البته به شرط اینکه درختان در شرایط مساعد آب و هوایی و خاک کاشته شده باشند و به میزان کافی تغذیه شده باشند.

شروع باردهی محصول

یکی از بارزترین ویژگیدهای درختان الو غول پاییزه این است که این درختان به سرعت به باردهی می رسند و باغداران را زیاد منتظر نمی گذارند، درختان آلو غول پاییزه می توانند در سال دوم پس از کاشت نهال به باردهی برسند به شرط اینکه نهال خریداری شده دو ساله بوده و پیوند به خوبی انجام شده باشد، در این مورد باید در نظر داشت که آیا مرکز فروش نهال آلو غول پاییزه که انتخاب کرده اید در زمینه تولید نهال به میزان کافی با تجربه است یا خیر؟ کارشناسان با تجربه ی ما در تولید نهال از متدهای روز و علمی استفاده کرده و نهال با کیفیت را در اختیار باغداران قرار می دهند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

به منظور تامین گرده کافی در فصل گرده افشانی در باغ آلو غول پاییزه نیاز به کاشت نهال گرده افشان به تعداد مناسب در بین درختان بارده می باشد اما تعیین نوع رقم گرده افشان بستگی زیادی به شرایط آب و هوایی هر منطقه داشته به طوری که باید زمان گلدهی این درختان با درختان آلو غول پاییزه مطابقت داشته باشد، بنابراین برای انتخاب رقم گرده افشان مناسب می توانید با کارشناسان مشاور مجموعه ما در ارتباط باشید، کارشناسان ما علاوه بر فروش نهال، رقم مناسب گرده افشان را نیز به شما معرفی خواهند کرد، به طور معمول رقم سانتروا برای گرده افشان مناسب است.

مدت آبیاری

داشتن نظم در آبیاری خیلی بیشتر از میزان آبیاری درختان آلو غول پاییزه اهمیت دارد، این درختان تحمل نسبی به خشکی دارند اما بهتر است نظم در آبیاری فراموش نشود، این درختان به طور نرمال به 25 لیتر آب آبیاری در هفته به ویژه در فصل باردهی نیاز دارند و نیاز درختان در فصل زمستان با توجه به میزان بارندگی تعیین خواهد شد.

روش صحیح آبیاری

برای داشتن نظم در آبیاری و فراموش نکردن یا سهل انگاری نکردن در این زمینه می توان از روش آبیاری قطره ای استفاده کرد چرا که امکان مکانیزه و هوشمند این سیستم آبیاری وجود داشته و درختان به فواصل زمانی معین آبیاری می شوند بدون اینکه نیازی به هزینه کردن بابت استخدام کارگر داشته باشید یا مشکلاتی در زمینه ی آبیاری به صورت کرتی برای شما پیش بیاید.

زمان گلدهی درخت

درختان آلو غول پاییزه با توجه به زمان رسیدگی میوه ها دیر گل بوده و بنابراین حساسیتی در رابطه با سرمازدگی بهاره وجود ندارد.

نهال آلو غول پاییزه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت

زمان برداشت میوه درختان آلو غول پاییزه مصادف با پاییز خواهد بود و ماندگاری میوه ی این درختان در انبار طولانی و تا هشت ماه می باشد.

خرید نهال آلو غول پاییزه

به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با آلو غول پاییزه و نحوه ی خرید آن با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره ی آنها بهره ببرید.

قیمت نهال آلو غول پاییزه

قیمت نهال آلو غول پاییزه از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه ی اولیه ی تاسیس باغ می باشد اما باید در نظر داشت که خرید نهال بی کیفیت هزینه های جاری بسیار سنگین تری را بر دوش شما خواهد گذاشت، بنابراین برای دریافت قیمت نهال آلو غول پاییزه با کیفیت با ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو غول پاییزه : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال