%37

نهال آلو لری آن : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : ژاپن
  • شروع باردهی : سال های دوم
  • زمان گلدهی : اواخر برج یک
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 2500 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 8 الی 15 روز
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

اگر تصمیم به خرید نهال آلو دارید خرید نهال آلو لری آن بهترین گزینه می باشد. زیرا این نهال هرساله مقدار زیاد و انبوهی میوه تولید می کند. همچنین این میوه طعم و مزه بی نظیری داشته. رنگ میوه این نهال بنفش پر رنگ مایل به سیاه نیز می باشد و اندازه آن هم بسیار درشت بوده است. همچنین این نهال به خاطر تولید انبوه و همچنین داشتن طرفدار های زیاد تجاری بوده و یعنی مقدار زیادی از آن هم به کشور های دیگر صادر می گردد.

خاستگاه اصلی نهال آلو لری آن

کشور سازنده و اصلی این نهال کشور ژاپن می باشد. به طوری که این نهال ابتدا در ژاپن به خوبی رشد کرده و محصول می دهد و میان مردم آن جا نیز بازار بسیار خوب و پر رونقی  نیز دارد. همچنین بعد ها این نهال نیز در کشور ما یعنی ایران هم کاشته شده و رشد و پرورش یافته است و دارای بازار بسیار خوبی نیز می باشد.

پایه اصلی نهال آلو لری آن

این نهال توسط کشاورزان و باغداران به صورت پیوندی کاشته شده و پایه اصلی و مهم آن نیز آلو وحشی نیز می باشد. این پایه نیز برای رشد و تکثیر این نهال بسیار مهم و مفید بوده و باعث رشد بیشتر نهال نیز می شود و همچنین مقدار محصول دهی را نیز بالا برده و در کل فروش نهال آلو لری آن برای کشاورزان و باغداران بسیار مهم و حائز اهمیت نیز خواهد بود.

ویژگی نهال آلو لری آن

میوه های این نهال هم برای تازه خوری بسیار خوب و پر فروش بوده و هم برای مصرف به صورت خشکبار بسیار ارزشمند و پر سود خواهد بود. همچنین یکی از ویژگی های مهم این نهال نیز خاصیت انبار داری بالای آن می باشد یعنی به صورت میانگین این انبار داری بین 6 الی 8 ماه امکان پذیر می باشد و بعد از این مدت هم فروش نهال آلو لری آن بالا می باشد

 

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

بهترین و مناسب ترین آب و هوا برای کاشت این نهال آب و هوای نیمه خشک  و معتدل می باشدو این نهال در شهر هایی که دارای این آب و هوا هستند کاشته می شود. همچنین جالب است بدانید این نهال در آب و هوای نیمه خشک و معتدل هم محصول بیشتر و هم محصول با کیفیت تر و مرغوب تر تولید خواهد کرد که در نتیجه باعث افزایش قیمت نهال آلو لری آن خواهد شد که موضوع بسیار مهم و پر سودی می باشد.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

برای این نهال ارزشمند فاصله کاشت بسیار مهم می باشد و کشاورزان و باغداران باید با توجه به نوع زمین آن را رعایت کنند. بهترین و مناسب ترین فاصله برای کاشت این نهال فاصله ۴ در ۴ متر می باشد که با رعایت این مقدار فاصله باعث رشد و تقویت نهال های خود شده و علاوه بر نظم یکدست باغ باعث تولید انبوه محصول می گردید که امری بسیار مهم  و پر سود برای کشاورزان و باغداران می باشد.

خاک مناسب برای کاشت نهال

نوع خاک که برای این نهال استفاده می شود نیز بسیار مهم بوده و در رشد نهال شما بسیار موثر می باشد. برای همین از خاکی باید استفاده کرد که دارای تهویه و رطوبت مناسب باشد یعنی هوا به خوبی رد و بدل شود در خاک درست است که این نهال به خشکسالی مقاوم است ولی رطوبت خاک بسیار مهم می باشد  برای همین خاک های لومی شنی بسیار مناسب این نهال بوده و در رشد و تکثیر نهال هم مهم و مفید می باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال

مناسب ترین و بهترین زمان برای کاشت این نهال فصل بهار می باشد که زمین وهمچنین خاک زمین شما آماده کاشت بذر می باشد و اگر نهال به موقع و سر وقت کاشته شود هم رشد خوب و منطقی خواهد داشت و هم باعث افزایش تولید محصول شما خواهد گردید.

کود مناسب برای کاشت نهال

توجه به نوع کودی که  برای کاشت نهال استفاده می کنید بسیار مهم و برای رشد نهال شما ضروری می باشد. بهتر است علاوه بر استفاده از کود های حیوانی و دامی پوسید از کود های شیمیایی مخصوص و با کیفیت و همچنین کمپوست های مناسب برای نهال استفاده شود که به محض استفاده نتیجه خوب آن را خواهید دید.

ارتفاع درخت در طول عمر خود

این درخت می تواند در طول عمر خود تا 4 الی 5 متر رشد کند  که از این رو قد آن مناسب بوده و برداشت محصول آن نیز آسان می باشد. البته رشد نهال و رسیدن به این ارتفاع به رعایت اصول کاشت و پرورش نهال و همچنین به نگهداری اصولی از آن بستگی دارد. این درخت به علت داشتن قد نسبتا بلند می توانید با هرس به موقع این آن  ارتفاع آن را تا حدی کنترل کنید.

هرس درخت آلو لری آن

اکثر این درختان بعد از اولین باری که هرس می شوند تا حدود 10 الی 12 سال نیاز به هرس کردن ندارند که این کار زحمت کشاورزان و باغداران را کم کرده است. اما لازم است که بدانید نمی توانید کلا هرس درخت را حذف کنید چون باعث آسیب شدید به نهال می شود و فرم درخت هم بهم می خورد و گاهی نیز رشد نهال هم متوقف می کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال

این نهال نیز می تواند خشکی را تا حدی تحمل کند و همچنین می تواند سرمای بین 30 الی 40 درجه زیر صفر را تحمل کند بدون اینکه به ریشه آن آسیبی وارد شود و این امر خود نشان دهنده مقاومت بالای این نهال می باشد که خود باعث فروش نهال آلو لری آن به مقدار خیلی زیاد می باشد.

نهال آلو لری آن : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

عمر مفید نهال

عمر مفید و اقتصادی این نهال شامل 25 الی 30 سال می باشد که با وجود خاصیت انبار داری و تولید انبوه محصول این نهال هر ساله عمری بسیار مفید و مناسب رشد نهال می باشد. همچنین کشاورزان و باغداران از خرید نهال آلو لری آن اصلا پشیمان نخواهند شد بلکه خرید و رشد و تکثیر خود را نیز بالا می برند.

سن حیات نهال

مدت زمان زندگی این نهال از 25 یا نهایت 30 سال می باشد اما ممکن است بیشتر رشد کند اما محصول آن دیگر کیفیت و مرغوبیت گذشته را نخواهد داشت و کشاورزان نمیتوانند به فروش نهال آلو لری آن به مقدارانبوه بپردازنند و فقط می توانند از این نهال استفاده شخصی و خودمانی کنند پس سن حیات این نهال مساوی با عمر مفید این نهال می باشد.

میزان وزن هر میوه

اندازه این میوه خوش بو و خوش رنگ و طعم درشت می باشد و وزن هر عدد آلو لری آن  تقریبا 10 الی 15 گرم می باشد که با توجه به محصول انبوه این نهال وزن کل درخت وزن بسیار سنگینی می باشد که همین نشان دهنده مقاومت و محکم بودن این درخت می باشد که توانسته این میوه ها را روی خود نگه دارد.نشان داده شدهتنه این نهال همان ابتدا کاشت بسیار تنومند و قدرتمند بوده است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

این نهال میتواند در انواع ارتفاعات از سطح دریا رشد کند ولی مناسب تری ارتفاع از سطح دریا برای کاشت این نهال ارتفاع بین 100 تا 2500 می باشد که جالب است بدانید اکثر زمین ها و باغ های کشور ایران نیز در این ارتفاعات وجود دارند که مناسب کاشت نهال بوده و باعث رشد و تکامل نهال خواهد شد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

این نهال علاوه بر مقاومت در برابر سرما و گرما  دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر آفات و بیماری ها می باشد. از جمله این آفات شته آرد آلود آلو و کرم آلو بوده که اگر به درخت شما حمله کنند باعث آسیب به نهال شما خواهد شد و که باید برای از بین بردن آن ها نیز از سموم شیمیایی مخصوص و مرغوب استفاده کنید و همچنین با هرس به موقع درخت جلوی حمله این گونه آفات را گرفته و از درخت محافظت کنید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

همان طور که گفته شد عملکرد این میوه بسیار بالا بوده  و تولید انبوهی دارد به طوری که عملکرد این نهال ۵۰ تن در هکتار می باشد که این رقم باعث شده این نوع آلو به عنوان پربارترین نوع آلو شناخته شود. همچنین به خاطر خاصیت انبار داری 6 الی 8  ماهه محصول این نهال باعث شده برای کشاورزان و باغداران بسیار مهم بوده و باعث افزایش قیمت آلو لری آن نیز شده است.

شروع باردهی محصول

این نهال معمولا در سال های دوم پس از کاشت خود شروع به محصول دهی آن هم به مقدار بسیار بالا می کند. زمان محصول دهی این نهال ارزشمند در وسط های مهر ماه بوده است که میوه رسیده و قابل برداشت می باشد و هم می توانند مقدار از آن را که می خواهند انبار کنند و طی ماه های آینده به فروش برسانند. لازم است بدانید که این محصول را خیلی ها خشک کرده و به صورت خشکبار هم به فروش می رسانند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال آلو لری آن خود به تنهایی می تواند گرده افشانی کند و یک نهال خودسازگار می باشد. در صورت نیاز این نهال به گرده افشان باید به ازای هر 10  الی 15 اصله این نهال در باغ های آلو یک رقم گرده افشان استفاده می کنند. که این کار رشد نهال شما را بسیار بالا برده و سبب کیفیت بیشتر محصول شما نیز خواهد شد پس انجام دادن آن بهتر از انجام ندادن آن می باشد.

مدت آبیاری نهال

این نهال معمولا با توجه به خاک و اقلیم منطقه ای و شرایط جوی موجود به 8 الی 15 روز آبیاری نیاز دارد که باید مقدار آب لازم که معمولا بین ۲0 الی ۳۰ لیتر آب هست به این درختان در این مدت برسد در غیر این صورت باعث آسیب شدید به نهال شما شده و کم آبی آن را از بین خواهد برد و محصول دهی را هم دچار مشکل کرده و ضرر زیادی به کشاورز یا باغدار وارد می کند. پس رعایت اصول آبیاری واجب می باشد.

روش صحیح آبیاری

از بیشتر روش های آبیاری از جمله  روش غرقابی و کرتی و نشتی و … نیز برای ابیاری این نهال استفاده می شود اما مناسب ترین روش برای آبیاری این نهال پر سود و تجاری روش آبیاری غرقابی می باشد. زیرا هم به صرفه بوده و هم مقدار مورد نیاز آب نهال را تامین کرده و در اختیار نهال می گذارد و باعث رشد نهال خواهد شد.

زمان گلدهی درخت

بذر این نهال بیشتر در اوایل فصل بهار کاشته می شود و اغلب بعد از 2 سال شروع به گلدهی و جوانه زدن می کند و محصول زیادی را تولید می کند از این رو کاشت و پرورش این نهال برای باغدار ها و کشاورزان بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و از این راه سود زیادی به دست خواهند آورد.

زمان برداشت محصول

این نهال هم زود گل و زود رس بوده و برداشت محصول آن هم در دومین سال کاشت اتفاق می افتد. اغلب دیده شده این میوه در پاییز آن هم در اواسط مهر ماه به صورت کامل رسیده و قابل برداشت می باشد. زمان مناسب فروش نهال آلو لری آن همان مهر ماه می باشد. همچنین این میوه علاوه بر تازه خوری خاصیت انبار داری بالایی را هم دارد و هم می شود آن را خشک کرد و به عنوان خشکبار به فروش رساند.

خرید نهال آلو لری آن

هر ساله تعداد زیادی از باغدارها به خرید نهال آلو لری آن  پرداخته و سود زیادی به دست می آورند. شما می توانید با توجه به سابقه نهالستان ما و کیفیت و مرغوبیت محصولات ما در سال های اخیر از نهال های با کیفیت و درجه یک ما خریداری کنید و باغ ها و زمین های خود را آباد کرده و سود بالایی به دست آورید.

قیمت نهال آلو لری آن

بدون شک قیمت نهال آلو لری آن  یکی از عوامل مهم در انتخاب باغداران برای خرید این نهال خواهد بود همچنین مناسب بودن قیمت این نهال ارزشمند باعث می شود شما با خرید چند عدد از این نهال بتوانید باغ خود را احداث کنید و شروع به درآمد زایی کنید. حال مجموعه نهالستان های ما بهترین و مناسب ترین گزینه برای خرید این نهال خواهد بود زیرا با توجه به کیفیت محصول قیمت مناسبی نیز دارد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو لری آن : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال