%37

نهال آلو میروبالان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : اروپایی
  • شروع باردهی : از سال سوم
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 40 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 3000 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : هر 7 روز
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از آلو میروبالان می‌توانید به عنوان پایه پیوند برای انواع گوجه سبز، زردآلو، بادام و انواع گونه‌های آلو استفاده کنید، میوه‌های آلو میروبالان گرد و ریز است و به رنگ زرد و یا قرمز نمایان می‌شوند، گاهی با طعم شیرین و گاه با طعم ترش هستند و همین ویژگی سبب گردیده که یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای تهیه‌ی لواشک به حساب بیاید.

مشخصات و خصوصیات نهال

رشد نهال آلو میروبالان بسیار سریع می‌باشد و از نظر سیستم ریشه بسیار قوی عمل می‌کند، مقاومت آلو میروبالان در برابر بیماری‌های قارچی و پوسیدگی طوقه ریشه فوق‌العاده است و به نماتد ریشه نیز مقاوم می‌باشد.

اگر در محیط‌هایی با آب و هوای سرد زندگی می‌کنید و به فکر احداث یک باغ آلو هستید، خرید نهال آلو میروبالان یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود، چرا که این نهال در برابر سرما از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است و به خوبی می‌تواند زمستان‌های بسیار سرد را تحمل کند، ضمن اینکه محصول درخت از نظر تجاری در سطح خوبی قرار دارد و تقاضا برای این محصول بالاست.

 

نهال آلو میروبالان در برابر بسیاری از تنش‌های زیستی و محیطی نسبت به سایر آلو‌ها از مقاومت بالاتری برخوردار است و همین امر آن را به یکی از انتخاب‌های تراز اول باغداران تبدیل کرده است، این نهال در برابر شوری و خشکی از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است و با خاک‌های خشک، فقیر، مرطوب و دارای نمک و آهک سازگاری بالایی دارد.

نهال آلو میروبالان در برابر بیماری‌های نظیر شانکر باکتریایی و گال طوقه نسبتا حساس بوده و بنابراین احتمال بروز این بیماری بالاست، همچنین آبیاری به روش غرقابی آسیب‌های جدی به نهال نمی‌رساند، اما مقاومت این نهال در برابر چنین روش‌هایی چندان بالا نیست، همچنین عدم تهویه‌ی مناسب و نبود جریان کافی هوا می‌تواند مشکلاتی برای رشد و عملکرد درخت ایجاد نماید.

خاستگاه اصلی نهال

خاستگاه نهال آلو میروبالان به اروپای شرقی باز می‌گردد که به صورت خودرو در بسیاری از نقاط آن می‌روید، همچنین در بخش‌هایی از آمریکا نیز وجود داشته است و هنوز هم کاشت می‌شود،  اما عده‌ای معتقدند که خاستگاه اصلی این آلو نواحی آسیای مرکزی و منطقه‌ی قفقاز می‌باشد. منطقه‌ای که در گذشته در بخشی از ایران بوده است و دارای اقلیم آب و هوایی بسیار سردی می‌باشد، به همین دلیل چندان جای تعجب ندارد که این نهال با آب هوای ایران به خصوص در مناطق شمال غربی سازگاری بالایی دارد و در این مناطق به خوبی رشد می‌کند، به طوری که فروش نهال آلو میروبالان در این نواحی بیشتر است و همین امر حکایت از سازگاری نهال با این مناطق دارد.

پایه اصلی نهال

نهال آلو میروبالان خود به عنوان پایه نهال برای بسیاری از ارقام و گونه‌ها به کار می‌رود.

ویژگی نهال

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نهال می‌توانیم به زودبازده بودن محصولات آن اشاره کنیم، ریشه‌های آلو میروبالان در برابر طیف وسیع و گسترده‌ای از شرایط آب و هوایی و تنش‌های محیطی مقاوم است و احتمال آسیب به ریشه‌ها کم است، همچنین مقاومت نهال آلو میروبالان در برابر خاک‌های سنگین و نیمه مرطوب نسبتا بالاست و سازگاری خوبی با انواع خاک‌ها دارد، که از این نظر در میان انواع آلو متمایز به حساب می‌آید.

نهال آلو میروبالان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

آب و هوای مناسب برای کاشت

با توجه به خاستگاه نهال آلو میروبالان و مقاومت بالای آن در برابر سرما، به نظر می‌رسد که اقلیم‌هایی با آب و هوای سرد مناسب‌ترین شرایط آب و هوایی برای کاشت و پرورش نهال آلو میروبالان به حساب بیایند.

فاصله مناسب برای کاشت

رعایت الگوی کاشت نهال عامل مهمی است که بسیاری از کارشناسان همواره بر آن تأکید دارند، مناسب‌ترین فاصله‌ی کاشت برای نهال آلو میروبالان 4 در 4 متر می‌باشد، این مقدار برای زمین‌های با شیب ملایم در نظر گرفته شده است، برای زمین‌های مسطح بهتر است این فاصله را افزایش داده و کمی بیشتر در نظر بگیرید، رعایت الگوی کاشت به این منظور صورت می‌پذیرد که فضای کافی برای رشد درخت و شاخه‌ها وجود داشته باشد و ریشه‌ها با یکدیگر تداخل پیدا نکنند، همچنین رعایت فاصله‌ی مناسب کاشت درخت باعث می‌شود نوررسانی به درخت بهتر صورت بپذیرد و در نتیجه فتوسنتز درخت افزایش می‌یابد.

 

ضمن اینکه با رعایت فواصل استاندارد، هوای کافی در میان درختان جریان پیدا می‌کند و تهویه‌ی هوا به شکلی کامل تر صورت می‌پذیرد، پیشتر  نیز اشاره کردیم که در رابطه با آلو میروبالان توجه به تهویه‌ی هوا بسیار ضروری است، در نهایت اینکه با رعایت فاصله‌ی کاشت، چیدن محصولات آسان‌تر است و باغ شما نمایی زیباتر خواهد داشت.

خاک مناسب خاک

خاک لومی شنی زهکشی شده مناسب‌ترین خاک برای کاشت و پرورش نهال آلو میروبالان به حساب می‌آید، با این حال نهال آلو میروبالان در برابر بسیاری از خاک‌ها مقاوم است و از سازگاری بسیار بالایی در این زمینه برخوردار می‌باشد، حتی در صورت عدم زهکشی خاک مقاومت و سازگاری نهال آلو میروبالان کاهش نمی‌یابد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

اواخر فصل پاییز مناسب‌ترین زمان برای کاشت نهال آلو میروبالان به حساب می‌آید به شرطی که یخبندان در منطقه حاکم نباشد در غیر این صورت بعد از اتمام یخبندان زمستان باید اقدام به کاشت نهال آلو میروبالان کرد.

کود مناسب برای نهال

مناسب‌ترین کود برای نهال آلو میروبالان، کود پوسیده‌ی حیوانی می‌باشد و مناسب‌ترین زمان آن اواخر فصل پاییز و فصل زمستان می‌باشد.

ارتفاع درخت در طول عمر

رشد نهال آلو میروبالان سریع و عمودی بوده و ارتفاع درخت به 5 الی 6 متر می‌رسد. البته در صورت هرس کردن درخت، ارتفاع آن کمی کاهش می‌یابد و قابل کنترل است.

هرس درخت

نهال آلو میروبالان برای رشد بهتر و عملکردی مطلوب‌تر به هرس کردن مرتب نیاز دارد، به این منظور می‌تواند هرس فرم دهی درخت را در فصل تابستان انجام داده و برای هرس باردهی مناسب‌ترین زمان فصل پاییز و زمستان می‌باشد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال آلو میروبالان همانند سایر انواع آلو‌ها به خواب زمستانی نیاز دارد، برای این منظور لازم است نهال آلو میروبالان برای مدت زمان الی در دمای درجه‌ی سانتی گراد قرار گرفته و اصطلاحا در خواب زمستانی خود فرو برود.

این مراحل قبل از کاشت نهال صورت می‌پذیرد و در صورت انجام آن مقاومت نهال به طرز فوق العاده‌ای افزایش می‌یابد، به طوری که نهال قادر است دما‌هایی تا حداکثر درجه‌ی سانتی گراد را به خوبی تحمل کند و آسیبی به رشد و عملکرد آن نخواهد رسید.

عمر مفید نهال

مفید‌ترین عمری که برای نهال آلو میروبالان می‌توان در نظر گرفت 25 سال می‌باشد، البته با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و نحوه‌ی رشد و رسیدگی به درخت این رقم متغیر است و می‌تواند کمتر شود.

سن حیات نهال

تخمین سن دقیق حیات نهال آلو میروبالان ممکن نیست، اما با توجه به عمر مفید نهال و عواملی نظیر نوع رقم، نحوه‌ی آبیاری، خاک غنی، آب و هوای منطقه و میزان رسیدگی به درخت می‌توان عددی بین 26 الی 30 سال را برای آن در نظر گرفت.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع از سطح دریا عامل بسیار مهمی در بهره‌وری از درخت و رشد آن می‌باشد، بنابراین قبل از کاشت نهال آلو میروبالان به ارتفاع از سطح دریای منطقه توجه داشته و از آن اطلاع حاصل کنید.

به نظر می‌رسد با توجه به مقاومت بالای نهال آلو میروبالان در برابر سرما، اقلیم‌هایی با آب و هوای سرد که دارای ارتفاع از سطح دریای بیشتری هستند، برای کاشت و پرورش این نهال مناسب تر است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

همانطور که قبلا اشاره کردیم نهال آلو میروبالان در برابر بیماری‌هایی نظیر شانکر باکتریایی و گال طوقه حساس بوده و از این رو نیازمند دقت و توجه بیشتری می‌باشد، راهکارهای گوناگون و متنوعی وجود دارد که به شکل قابل ملاحظه‌ای می‌تواند خطر شیوع این بیماری‌ها را کاهش داده و از آن جلوگیری نمایید.

غنی بودن خاک، آبیاری منظم، کوددهی مناسب و سمپاشی اصولی از مهم‌ترین عواملی است که برای جلوگیری از چنین بیماری‌هایی مفید بوده و مقاومت درخت را افزایش می‌دهد، اما عاملی که بیشتر از همه حائز اهمیت است و به جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها کمک می‌کند، کاشت ارقام سالم و مقاوم می‌باشد.

با کاشت ارقام سالم و مقاوم می‌توانید درختانی شاداب، سالم و تنومند داشته باشید و از آنجایی که مقاومت درخت در برابر تنش‌های محیطی و زیستی، آفات و عوامل بیماری‌زا افزایش یافته است، به ندرت با بیماری‌ها و صدمات ناشی از آن مواجه خواهید شد، همچنین با کاشت چنین ارقامی محصولاتی با کیفیت‌تر خواهید داشت که با فروش بیشتر آن به سود تجاری فوق العاده‌ای دست پیدا می‌کنید.

نهال آلو میروبالان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

از نظر باغداران میزان برداشت محصول در هر هکتار می‌تواند دورنمایی از سود تجاری آنها را نشان داده و اطلاع از آن قبل از کاشت نهال و احداث باغ بسیار حائز اهمیت است، میزان باردهی و برداشت محصول آلو میروبالان را در حدود 40 تن برای هر هکتار می‌توانید در نظر بگیرید، بدیهی است که نحوه‌ی رسیدگی به درخت و اقلیم آب و هوایی منطقه در این مقدار تأثیرگذار می‌باشد.

 

شروع باردهی محصول

شروع باردهی محصول نهال آلو میروبالان از سال سوم آغاز می‌گردد و شما شاهد اولین محصول درخت خود خواهید بود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال آلو میروبالان خودگرده افشا هست و نیازی به گرده افشانی ندارد، ولی برای باردهی بهتر توصیه می‌شود از یک رقم دیگر برای گرده افشانی بهتر استفاده شود.

مدت آبیاری

مناسب‌ترین زمان برای آبیاری نهال میروبالان هر هفت روز می‌باشد و برای هر درخت متوسط 20 لیتر آب در نظر داشته باشید، البته در فصل بهار به دلیل بارندگی‌های مکرر، نیازی به آبیاری بیشتر نیست، اما در فصل تابستان که خاک و محیط خشک تر است درخت به آبیاری بیشتر و منظم تری نیاز دارد و بهتر است کمی آن را بیشتر کنید.

روش صحیح آبیاری

مناسب‌ترین و بهترین روش صحیح برای آبیاری نهال میروبالان روش آبیاری تحت فشار می‌باشد، این روش آبیاری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و در کاهش هزینه‌های آبیاری شما بسیار مؤثر است، ضمن اینکه آبیاری تحت فشار آب را به شکل بهتری به درخت منتقل می‌کند.

زمان گلدهی درخت

با توجه به دیرگل بودن نهال آلو میروبالان زمان گلدهی درخت از ماه آغاز می‌شود و شما شاهد اولین شکوفه‌های زیبای این درخت خواهید بود.

زمان برداشت

نهال آلو میروبالان به عنوان پایه برای نهال‌های دیگر استفاده می‌شود، بنابراین بستگی به نهالی که بر روی آلو میروبالان پیوند زده می‌شود زمان برداشت متفاوت خواهد بود.

خرید نهال

قبل از هرگونه تصمیمی برای خرید نهال آلو میروبالان بهتر است به شرایط آب و هوایی منطقه و شرایط مورد نیاز برای رشد و پرورش نهال مورد نظر خود توجه داشته باشید.

مجموعه‌ی برتر نهال یکی از بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین مراکز خرید و فروش و پرورش نهال در کشور است که تحت نظر سازمان جهاد کشاورزی فعالیت خود را آغاز نموده است. تخصص اصلی مجموعه  ما در زمینه‌ی فروش نهال‌های شناسنامه دار و با کیفیت از بهترین ارقام و گونه هاست.

نهال آلو میروبالان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

در هنگام خرید نهال میروبالان بهتر است ارقام سالم و مقاوم را انتخاب نمایید. چرا که درختانی سالم تر و محصولاتی باکیفیت تر خواهید داشت و این یعنی کسب سود تجاری بیشتر برای باغ شما.

برتر نهال یکی از معتبرترین مراکز فروش نهال آلو میروبالان در ایران است که می‌توانید سالم‌ترین و مقاوترین ارقام این نهال را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از مجموعه‌ی ما خریداری نمایید.

قیمت نهال

قیمت نهال آلو میروبالان یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها برای باغداران و افرادی است که تصمیم به کاشت و پرورش این محصول گرفته اند. به خوبی می‌دانید که برای قیمت گذاری یک محصول عوامل متعددی دخیل هستند و همیشه یک قیمت واحد را نمی‌توان در نظر گرفت، با توجه به گستردگی فروش نهال آلو میروبالان در سطح کشور مجموعه‌های مختلفی در سال‌های اخیر اقدام به پرورش و فروش این محصول نموده اند. اما از باب کیفیت و قیمت قطعا تفاوت‌هایی در میان آنها به چشم می‌خورد.

در رابطه با قیمت نهال آلو میروبالان متذکر می‌شویم که قیمت این محصول با توجه به نوع رقم و کیفیت آن متفاوت بوده و طبیعتا ارقامی با کیفیت بالاتر از قیمت بیشتری برخوردار هستند. اما به این افزایش قیمت در شرایطی بنگرید که ارقام سالم و مقاوم انتخاب کرده اید. انتخاب چنین ارقامی به این معناست که درخت شما سالم تر است، بهتر و بیشتر رشد می‌کند، در برابر عوامل بیماری زا و بسیاری از تنش‌های محیطی و زیستی مقاوم است و از همه مهم تر محصولاتی با کیفیت خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان مجموعه‌ی ما در برتر نهال تماس حاصل نمایید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو میروبالان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال