%37

نهال آلو کبرایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی :2 الی 3 سال بعد از کاشت
  • زمان گلدهی : اواخر برج یک
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 100 تا 150 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 2500 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : حداقل ۳0 لیتر آب در هفته
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

میوه این نهال به رنگ زرد مایل به سبز می باشد و قسمت گوشتی آن نیز سفت بوده و اندازه این میوه نیز درشت می باشد. این میوه بیشتر به عنوان تازه خوری و همینطور به صورت خشکبار قابل استفاده نیز می باشد و هم در ایران و هم در خارج از ایران محبوب بوده و دارای طرفدار های زیادی نیز می باشد.

خاستگاه اصلی نهال آلو کبرایی

تولید این رقم آلو هم بسیار زیاد بوده و هم به دلیل طعم خوب این میوه تعداد زیادی از مردم طرفدار آن بوده و مقدار زیادی هم به عنوان تازه خوری و هم به عنوان خشکبار استفاده می کنند. خاستگاه اصلی این نهال ارزشمند کشور ایران به ویژه شهر نیشابور خراسان می باشد. بسیاری از کشاورزان و باغداران نیشابور هر ساله مقدار زیادی از این نهال را کاشته و با فروش نهال آلو کبرایی مقدار زیادی سود به دست می آورند.

 

پایه اصلی نهال آلو کبرایی

جالب است بدانید این نهال پیوندی بوده و بیشتر توسط نهال های آلوچه و زرد آلو پیوند زده می شود و بسیار رشد کرده و هر ساله می تواند مقدار زیادی محصول تولید کند. به خاطر همین موضوع است بیشتر کشاورزان وباغداران به ویژه در شهر خراسان و نیشابور به خرید نهال آلو کبرایی نیز می پردازند.

ویژگی نهال آلو کبرایی

این میوه هر ساله به مقدار بسیار بالا و انبوهی تولید شده و به مصرف می رشد و همچنین کشاورزان این میوه را به کشور های دیگر صادر کرده و درآمد زایی می کنند. همچنین لازم است بدانید خرید نهال آلو کبرایی برای خشکبار فروش ها هم بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

این رقم آلو هم نیز نسبت به اکثر آب و هوا ها مقاوم بوده و دارای ریشه محکمی نیز می باشد مثلا ا این نهال نسبت به خشکی و حتی نقاط سردسیر نیز از خود مقاومت نشان داده و رشد خواهد کرد اما مناسب ترین و بهترین آب و هوا برای رشد این نهال آب و هوای معتدل و نیمه خشک می باشد.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

مناسب ترین و بهترین فاصله برای این نهال در زمین های صاف و با شیب ملایم فاصله 3 الی 4 متر مربع از هر طرف می باشد به طوری که فاصله در زمین های صاف 4 در 4 متر مربع می باشد که با وجود این فاصله درختان می توانند از هر شاخه خود نور خورشید را دریافت کرده و به خوبی عملیات فتوسنتز را انجام دهند که باعث رشد و افزایش محصول نیز می شود. لازم به ذکر است که این فاصله در زمین های شیب دار کمی کمتر می باشد مثلا 3 در 3 متر مربع می باشد و توجه داشته باشید برای کاشت این نهال استفاده از ظرفیت کل زمین کاری تجاری و پر سود می باشد.

نهال آلو کبرایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب برای کاشت نهال

بهترین خاک برای این نهال خاک های مرطوب و دارای ترکیبات آلی نیز می باشد. یعنی خاکی که تهویه مناسب و لازم گیاه را داشته باشد و هوا به صورت کامل در آن رد و بدل شود. همچنین زهکشی خاک هم واجب بوده و در رشد نهال شما امری بسیار ضروری و مهم نیز می باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال

این نهال باید زمانی که هوا گرم شد کاشته شود و مناسب ترین زمان برای کاشت این نهال فصل بهار می باشد که خاک آماده کاشت نهال بوده و همچنین فروردین ماه زمان مناسبی برای کوددهی و رسیدگی به این نهال نیز می باشد و رعایت تمام این اصول کاشت و نگه داری نهال در رشد نهال شما مفید بوده و باعث افزایش کیفیت و همچنین افزایش قیمت نهال آلو کبرایی نیز می شود.

کود مناسب برای کاشت نهال

تقویت این نهال در فصل بهار آن هم در فروردین ماه بسیار مهم بوده چرا که باعث افزایش بازدهی و عملکرد گیاه در فصل بعدی می شود. با اضافه کردن کمپوست و ترکیبات آلی درجه یک به خاک می توانید جلوی آسیب به ریشه را بگیرید زیرا این کود ها این مزیت را دارند که رطوبت و تهویه خاک رابالا برده و همچنین دارای زهکشی مناسب می باشد که در کل برای رشد نهال مناسب است و باعث تولید محصول بیشتر خواهد شد.

ارتفاع درخت در طول عمر خود

این درخت می تواند در طول عمر خود به 5 الی 6 متر هم برسد که از این رو در دسته درختان بلند قامت قرار گرفته است. البته رشد نهال و رسیدن به این ارتفاع به رعایت اصول کاشت و پرورش نهال و همچنین به نگهداری اصولی از آن نیز بستگی دارد. این درخت به علت داشتن قامتی بلند می تواند برداشت را کمی دشوار سازد که از طرفی شما می توانید با هرس کردن و کود دهی مناسب این نهال می تواند ارتفاع آن را کنترل کرد.

هرس نهال آلو کبرایی

هرس کردن این نهال نیر به نوع آن  بستگی داشته و برای کنترل ارتفاع درخت و جلوگیری از آفات و بیماری های آن انجام می شود که بهترین زمان برای انجام آن اوایل فصل بهار در فروردین ماه  یعنی قبل از شکوفه زدن نهال می باشد. همچنین هرس کردن این نهال بیشتر همان 3 سال اول می باشد تا در همان ابتدا به خوبی رشد کند و درخت هم فرم مخصوص به خودش را بگیرد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

لازم است بدانید که برای رشد بیشتر نهال و همچنین بالا بردن مقاومت آن در برابر سرما و گرما باید درخت را در سرمایی بین 0 تا 800 ساعت در دمای منفی 7 درجه سانتی گراد قرار دهید. که گذراندن این دوره سرمایی برای همه درختان لازم و ضروری می باشد و بعد از گذراندن این دوره محدوده دمایی برای این درخت از منفی 40 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد. البتهاین درخت بسیار در سرما و نقاط سردسیر مقاوم بوده و دارای عملکرد بالا می باشد.

عمر مفید نهال

عمر مفید و اقتصادی این نهال در حدود 25 الی 30 سال تخمین زده شده و با توجه به بازده و عملکرد بالایی که دارد برای کشاورزان و باغداران و حتی خواربار فروشان بسیار مهم و مفید می باشد. هر ساله می توان از فروش نهال آلو کبرایی سود بسیار بالا بدست آورد.

سن حیات نهال

مدت زمان زندگی این نهال از عمر مفید آن یعنی 30 سال بیشتر بوده اما همانطور که می دانید محصول آن دیگر بعد از این سن  کیفیت و مرغوبیت گذشته را نخواهد داشت و کشاورزان نمیتوانند به فروش نهال آلو کبرایی بپردازنند و فقط می توانند از این نهال استفاده شخصی و خودمانی کنند پس سن حیات این نهال مساوی با عمر مفید این نهال می باشد.

میزان وزن هر میوه

اندازه این میوه خوش طعم و خوش رنگ مثل میوه زردآلو و برخی آلوچه های درشت می باشد و وزن هر عدد آلو تقریبا 10 الی 15 گرم می باشد که با توجه به محصول انبوه این نهال وزن کل درخت وزن بسیار سنگینی می باشد که همین نشان دهنده مقاومت و محکم بودن این درخت می باشد که توانسته این میوه ها را روی خود نگه دارد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

میزان ارتفاع از سطح دریا برای این نهال امر خیلی مهم بوده و مقدار معین و مشخصی رطوبت و شرایط اقلیمی و جوی را به همراه دارد و می تواند محیط مساعدی را برای رشد نهال ایجاد کند. همچنین بهترین محدوده ارتفاع از سطح دریا برای  کاشت نهال بین 200 تا 2500 می باشد که در این ارتفاع همه چیز برای رشد نهال فراهم بوده و تامین شده و درنتیجه محصول با کیفیت تری راهم به عمل خواهد رسید. البته در کشور ما بیشتر زمین ها در همین ارتفاع نیز می باشند.

نهال آلو کبرایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

با توجه به رشد و تولید انبوه این نهال شما باید آن را از حمله آفات و بیماری های نهال محافظت کنید و این کار را با استفاده از سم های شیمیایی مناسب باید انجام دهید. توجه داشته باشید انجام ندادن این کار باعث آسیب شدید و جبران ناپذیر به نهال شما شده و سود و در آمد اولیه شما را هم نیز از بین خواهد برد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

عملکرد این میوه بسیار بالا بوده به طوری که عملکرد این نهال از 100 تا 150 تن در هکتار می باشد که این رقم باعث شده این نوع آلو به عنوان پربارترین نوع آلو شناخته شود و علاوه بر مصرف تازه خوری بالای خود در خشکبار هم بسیار استفاده می شود که این نکته برای کشاورزان و باغداران بسیار مهم بوده و باعث افزایش قیمت نهال آلو کبرایی شده است.

 

شروع باردهی محصول

این نهال بعد از گذشت 2 الی 3 سال شروع به محصول دهی خواهد کرد و معمولا از دیگر رقم های آلو زودتر میوه خواهد داد و بازار بهتری را هم نیز خواهد داشت. همچنین قیمت نهال آلو کبرایی هم بسیار مناسب بوده و برای مردم آن هم انواع اقشار مناسب می باشد.

رقم مناسب برای گرده افشان

این نهال برای رشد و محصول دهی نیاز به رقم گرده افشان خاصی نخواهد داشت همچنین در صورت نیاز نهال خود قادر است گرده افشانی کند. این کار بسیار برای نهال مفید بوده و باعث عملکرد بالای آن نیز خواهد شد.

مدت آبیاری نهال

این نهال هم مثل بقیه ارقام آلو نیاز به حداقل ۳0 لیتر آب در هفته خواهد داشت و در سن های بالاتر این رقم بیشتر خواهد شد. با اینکه ریشه محکمی داشته و در برابر گرما و سرما مقاوم بوده ولی نباید کم آب شود و رطوبت خود را از دست دهد زیرا این کار بسیار به نهال آسیب خواهد زد و باعث خشک شدن آن نیز می شود.

روش صحیح آبیاری نهال

بهترین و مناسب ترین روش برای آبیاری این نهال روش آبیاری قطره ای نیز می باشد و هم آب کافی به نهال می رسد و هم رطوبت خاک نیز تامین خواهد شد و از همه مهم تر آب زیاد تر از مقدار نهال مصرف و اصراف نخواهد شد. همچنین بارندگی هم برای این نهال مفید می باشد. پس نتیجه می گیریم که که ابیاری قطره ای برای رشد و تکثیر نهال بسیار مهم می باشد.

زمان گلدهی درخت

این نهال هم زود گل و هم بسیار زود رس می باشد و بیشتر به عنوان تازه خوری و هم به صورت آلو بخارا که در غذا استفاده می شود و در خشکبار فروشی قابل خرید و فروش می باشد این نهال معمولا 2 سال بعد از کاشت آن هم در فروردین ماه شروع بع گلدهی می کند و مقدار زیادی میوه تولید می کند که کشاورزان و باغداران علاوه بر فروش نهال آلو کبرایی مقدار زیادی از آن را نیز به کشور های دیگر صادر می کنند و هم باعث اشتغال زایی و افزایش درآمد می شوند و سود بسیار هم از این کار به دست می آورند.

نهال آلو کبرایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت محصول

این میوه باید به صورت کامل رسیده شود تا قابل برداشت باشد وگرنه کال این میوه قابل برداشت نمی باشد و ضرر خواهید کرد و محصول شما قابل برداشت و فروش نخواهد بود همچنین این میوه خوشمزه و پرکاربرد در تابستان آن هم شهریور ماه قابل برداشت بوده وبعد از برداشت هم به بازار ها و هم به کشور های دیگر صادر می گردد. به طور کلی این نهال ارزشمند دارای طرفدار های زیادی چه در ایران و چه کشور های دیگر دارد.

خرید نهال آلو کبرایی

هر ساله تعداد زیادی از باغدارها به خرید نهال آلو کبرایی پرداخته و سود زیادی به دست می آورند. شما می توانید با توجه به سابقه نهالستان ما و کیفیت و عملکرد های ما در سال های اخیر از نهال های با کیفیت و درجه یک ما خریداری کنید و باغ ها و زمین های خود را آباد کرده و باعث رشد خود شوید.

قیمت نهال آلو کبرایی

بدون شک و تردید قیمت نهال آلو کبرایی یکی از عوامل مهم در انتخاب باغداران برای خرید این نهال خواهد بود همچنین مناسب بودن قیمت نهال آلو کبرایی باعث می شود شما با خرید چند عدد از این نهال بتوانید باغ خود را احداث کنید و شروع به کشاورزی کنید. حال مجموعه نهالستان های ما بهترین و مناسب ترین گزینه برای خرید این نهال خواهد بود زیرا با توجه به کیفیت محصول قیمت مناسبی نیز دارد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو کبرایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال