%3

نهال انجیر اسرائیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

88,000 تومان

خاستگاه : اسرائیل
شروع باردهی : سال اول تا دوم بعد از کاشت
زمان گلدهی : زود گلده
فاصله کاشت نهال : 5 تا 6 متری
میزان باردهی در هکتار : ۵۰۰۰ هزار کیلو انجیر
ارتفاع از سطح دریا : ۱۸۰۰ متر
پایه نهال : رویشی و بذری
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : هر 20 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 6 تا 7 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال انجیر اسرائیلی

نهال انجیر اسرائیلی دارای برگه های سبز رنگ و پهن می‌ باشد، که هر برگ، دارای چندین برگچه است. برگ نهال انجیر اسرائیلی، مانند دیگر نهال‌ های انجیر بوده و تفاوتی با آن‌ ها ندارد. میوه نهال انجیر اسرائیلی زرد رنگ است؛ اما بین آن سایه‌ های سبز نیزمشاهده می‌ شود. محصول نهال انجیر اسرائیلی، مزه‌ ای بسیار شیرین دارد، به‌ طوری‌ که، تا ساعت‌ ها بعد از خوردن میوه نهال انجیر اسرائیلی، می‌ توان مزه آن را در دهان حس کرد؛ این محصول در بازار طرفداران زیادی دارد.

خاستگاه اصلی نهال انجیر اسرائیلی

همان‌ طور که می‌ توان از نام این گیاه متوجه شد، نخستین گونه‌ های نهال انجیر اسرائیلی، در سرزمین فلسطین و در قسمت شهرهای اشغال‌ شده یافت شده است. زمان بسیار زیادی است که، در کشور ایران نهال انجیر اسرائیلی کاشته می شود، کیفیت محصول این نهال بسیار بالا می‌ باشد، و در مناطقی که آب‌ وهوای معتدل دارد، امکان کاشت نهال انجیر اسرائیلی وجود دارد.

پایه اصلی نهال انجیر اسرائیلی

نهال انجیر اسرائیلی، مانند دیگر نهال‌ های انجیر، دارای پایه رویشی و بذری می‌ باشد. البته می‌ توان به این‌ مورد نیز اشاره کرد که، پایه نهال انجیر اسرائیلی به ‌صورت اصلاح‌ شده است.

انجیر اسرائیلی

ویژگی نهال انجیر اسرائیلی

نهال انجیر اسرائیلی، به دلیل پایه اصلاح ‌شده، دارای استقامت زیادی است. همین‌ طور، نهال انجیر اسرائیلی در زمان ثمردهی، یک باردهی چشمگیر دارد. ویژگی دیگر نهال انجیر اسرائیلی، عدم تحمل سرمای زیاد می باشد، این نهال با وجود استقامت بالا، اما در برابر سرمای زیاد نمی‌ تواند از خود مقاومت نشان داده و دچار صدمه خواهد شد. به‌ همین دلیل، ضرورت دارد که همواره، یک هوای ملایم و خنک برای نهال انجیر اسرائیلی مهیا باشد. ویژگی دیگر مربوط به میوه نهال انجیر اسرائیلی است، میوه‌ ی این نهال، برخلاف میوه سایر نهال‌ های انجیر، حالت کشیده داشته و بر روی پوست آن شیارهای ریزی وجود دارد‌.

آب و هوای مناسب برای کاشت

در رشد و پرورش نهال انجیر اسرائیلی، آب‌ و هوا یک عامل بسیار حیاتی می‌ باشد؛ به این صورت که، اگر تعادل آب‌ و هوایی مناسب برقرار نباشد، رشد نهال انجیر اسرائیلی با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد. آب‌ و هوای خنک و معتدل برای رشد نهال انجیر اسرائیلی مفید است؛ به طوری که، این نهال در آب‌ و هوایی با دمای بسیار زیاد یعنی بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد، با کند شدن رشد روبرو خواهد شد؛ این در حالی است که، در آب‌ و هوای منفی ۹ درجه سانتی‌گراد نیز همین اتفاق برای نهال انجیر اسرائیلی خواهد افتاد. بنابراین می‌ توان گفت که، نهال انجیر اسرائیلی، به دمایی بین منفی ۹ درجه سانتی‌ گراد تا ۴۰ درجه سانتی‌ گراد نیاز دارد. پس اگر منطقه‌ ای دارای این نوع اقلیم بوده؛ و یک آب‌ و هوای خنک و ملایم داشته باشد و تا حدودی هم در این مناطق، در فصلی از سال گرمای مناسبی وجود داشته باشد برای رویش نهال انجیر اسرائیلی، یک محیط و یک اقلیم مناسب به حساب می‌ آید.

فاصله مناسب برای کاشت

فاصله کاشت نهال انجیر اسرائیلی، به نوع کشت این نهال در باغ بستگی دارد. اگر باغداران سعی بر کاشت نهال انجیر اسرائیلی به‌ صورت آبی داشته باشند، باید بین هر گودالی که برای نهال انجیر اسرائیلی حفر می‌ کنند، حدود ۵ الی ۶ متر فاصله در نظر بگیرند؛ اما اگر باغداران با هدف کشت دیم، در حال تاسیس باغ هستند، بین هر نهال انجیر اسرائیلی ۸ تا ۱۰ متر، فاصله مناسبی خواهد بود. با توجه به این‌ که در کشت دیم، آبیاری نهال انجیر اسرائیلی از طریق بارش‌ های سالانه تأمین می‌ شود؛ باید در هنگام کاشت نهال، به فاصله بین هر نهال انجیر اسرائیلی توجه شود. و یکی از دلایل ایجاد فاصله زیاد بین نهال انجیر اسرائیلی رسیدن آب باران، به‌ مقدار کافی برای هر یک از نهال‌ ها است.انجیر اسرائیلی

خاک مناسب خاک

نهال انجیر اسرائیلی، در هر خاکی قابلیت رشد دارد؛ اما نوع خاک و ترکیبات موجود در آن، بر روی ثمردهی نهال انجیر اسرائیلی تأثیر می‌ گذارد. به‌ طوری‌ که، می‌ توان گفت، اگر خاکی درصد شوری بالایی داشته باشد، با کاشت نهال انجیر اسرائیلی در آن، می‌ توان شاهد رشد نهال بود؛ اما باردهی قابل‌ توجه، از این نوع نهال انجیر اسرائیلی، که در خاک شوور پرورش یافته، به دست نخواهد آمد. به‌ همین دلیل، باید هنگام کاشت نهال انجیر اسرائیلی، خاکی انتخاب شود که سنگین نبوده و دارای هوموس و مواد آلی نظیر، آهن، روی، منیزیم و کلسیم باشد؛ و همچنین خاک زهکشی خوبی داشته تا عناصر طبیعی بتوانند به‌ راحتی، درون خاک نفوذ کرده و از طریق ریشه‌ ها، سبب تقویت شدن نهال انجیر اسرائیلی شوند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

زمانی را برای کاشت نهال انجیر اسرائیلی بهترین می‌ دانند که، در آن آب‌ و هوا، سرد و یخبندان نبوده و هوای ملائم بر منطقه حکم فرما باشد؛ به این صورت که، هوا نه در حالت گرمای زیاد و نه در حالت سرمای شدید باشد. به‌ همین دلیل، دو فصل از سال را، برای کاشت نهال انجیر اسرائیلی مناسب می‌ دانند، فصل پاییز، آبان ماه می‌ تواند گزینه مناسبی برای انتقال نهال انجیر اسرائیلی به زمین باشد؛ و اگر امکان کاشت در این فصل، برای باغداران میسر نشد؛ می‌ توانند، در هوای خنک بهار، نهال انجیر اسرائیلی را به زمین منتقل کنند.

کود مناسب برای نهال

کود دادن، فعالیتی تخصصی است؛ و باغدار قبل‌ از دادن هر نوع کودی به نهال انجیر اسرائیلی، باید در ارتباط با آن تحقیق و بررسی‌ های کافی انجام دهد. همین‌ طور باید به این نکته توجه کند که، برای کود دادن به نهال انجیر اسرائیلی، چه وقتی از سال این کار باید صورت گیرد؟ یا این که، آیا کود دادن در این فصل از سال، برای ثمردهی نهال انجیر اسرائیلی، مضر است یا خیر؟ در برخی از مواقع باید بررسی شود که، آیا نهال انجیر اسرائیلی در شرایط کنونی به کود نیاز دارد؟ لازم به ذکر این مورد است که اگر کود دهی به‌ موقع باشد، می‌ تواند، سبب تقویت ریشه‌ های نهال انجیر اسرائیلی شده و میوه آن را آبدار و وزن میوه آن را زیاد کند.

ارتفاع درخت در طول عمر

اگر شرایط آب‌ و هوایی مطلوب بر منطقه کاشت نهال انجیر اسرائیلی، برقرار باشد؛ و مراقبت از خاک، جهت تامین نیاز های نهال انجیر اسراییلی صورت گیرد، و دیگر مراقبت‌ های مورد نیاز، در زمینه پرورش نهال به‌ درستی و در زمان مناسب اتفاق افتد؛ ارتفاع نهال انجیر اسرائیلی تقریبا به ۶ الی ۷ متر خواهد رسید.انجیر اسرائیلی

هرس درخت

از زمان شروع پاییز تا اواخر زمستان، نهال انجیر اسرائیلی در حالت خواب، قرار دارد. این حالت بهترین زمان برای هرس نهال انجیر اسراییلی می‌ باشد؛ زیرا شاخه‌ ها، برگ‌ ها، ریشه‌ ها و تمام اجزای نهال انجیر اسرائیلی، در این موقع، در حال استراحت می‌ باشند؛ بنابراین می‌ توان برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، اقدام به هرس سبک نهال انجیر اسرائیلی، به ‌صورت حذف شاخه‌ های جزئی و برگه‌ های خشکیده و آسیب‌ دیده کرد. به این دلیل که ممکن است، هرس زیاد شاخ و برگ‌ ها، به خود نهال و شاخه‌ های اصلی نهال، آسیب وارد کنند. ضرورت دارد که، نهال انجیر اسرائیلی، همواره به‌ صورت کاملاً سبک، مورد هرس قرار گیرد؛ و هرس کردن برای نهال انجیر اسرائیلی نیز یکی از ضروریات می‌ باشد، برای این‌ که بتواند از نور جهت فتوسنتز و تشکیل شکوفه و میوه استفاده کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال انجیر اسرائیلی، برای این‌ که بتواند به خواب زمستانی رفته و در حال استراحت قرار گیرد، به مقداری سرما نیاز دارد؛ اما این سرما در یک دوره محدود، و تا یک دمای مشخص است؛ به این صورت که، اگر زمان از دوره مشخص فراتر رفت، و دمای مورد نظر نیز کاهش پیدا کرد، درخت نهال انجیر اسرائیلی مورد آسیب قرار خواهد گرفت. بنابراین همواره دمای بین ۰ تا ۷ درجه سانتی‌گراد به مدت سه ماه، می‌ تواند نیاز سرمایی نهال انجیر اسرائیلی را برطرف کند.

عمر مفید نهال

عمر مفید یا عمر ثمردهی نهال انجیر اسرائیلی را تقریباً ۲۰ الی ۲۵ سال تخمین می زنند، البته این عدد زمانی به اثبات خواهد رسید که، بستر کافی برای نهال انجیر اسرائیلی فراهم بوده و تمام مواردی که نهال در طول حیات مفید خود، به آن نیاز دارد، مهیا باشد.

سن حیات نهال

تا هنگامی که نهال انجیر اسرائیلی شاخه و برگ سبزی دارد، زنده است، اما محصول دهی آن به یک دوره خاصی محدود است. نمی توان به صورت دقیق سن حیات نهال انجیر اسرائیلی را بیان کرد، اما به طور تقریبی، در صورت رعایت خیلی از نکات لازم در امور نگهداری از نهال، نهال انجیر اسرائیلی تا نزدیک به یک قرن عمر خواهد کرد؛ ولی بهتر آن است که بعد از اتمام مدت باردهی، اقدام به درآوردن نهال انجیر اسرائیلی از درون زمین کرد، و به جای آن نهال جدیدی را کاشت.

میزان وزن هر میوه

وزن میوه نهال انجیر اسرائیلی به مراقبت های قبل از دوران شکوفه دهی مربوط می شود، اگر قبل از شکوفه دهی نهال، آبیاری و رسیدگی به خاک، و دادن کودهای تقویتی به نهال انجیر اسرائیلی صورت گرفته باشد، میوه این نهال تا وزن ۵۰ الی ۶۰ گرم نیز خواهد رسید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

قبل از این که زمین را آماده کاشت نهال انجیر اسرائیلی کنید، باید مشخص کنید آیا ارتفاع معمول از سطح دریا که عددی نزدیک به ۱۸۰۰ متر است وجود دارد یا خیر، اگر ارتفاع مورد نظر برقرار بود، اقدام به خرید نهال انجیر اسرائیلی شود، در غیر این صورت، با کاشت انجیر متضرر خواهید شد، زیرا ارتفاع مورد نظر مناسب نبوده و نهال نمی تواند نیازهای طبیعی خود را از هوا بگیرد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

آفت ها و بیماری های مختلفی وجود دارد که به نهال انجیر اسرائیلی هجوم آورده و برگ ها، شاخه ها، شکوفه ها، میوه ها و تنه اصلی درخت را درگیر خواهد کرد. برخی از این آفت ها نظیر شپشک، شبپره، کرم های مختلف، کنه و دیگر بیماری ها، از طریق دادن کودها و سم ها از بین خواهند رفت. اما در هنگام سم دهی باید مراقب بود که به میوه ها برخورد نشود، چون برخی از سم ها وجود داشته که سبب از بین رفتن میوه ها می شوند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

این نهال بر اساس پایه اصلاح شده در هر هکتار بیشترین محصول را ارائه خواهد داد، به طوری که اگر به هر نهال نگاه شود، میوه های زیادی به صورت فشرده بر روی شاخه های آن آویزان است. به طور تقریبی برای هر هکتار نهال انجیر اسرائیلی ۵۰۰۰ هزار کیلو انجیر در نظر گرفته شده است.انجیر اسرائیلی

شروع باردهی محصول

نهال انجیر اسرائیلی در زمان کاشت و در سال اول و دوم، دارای محصول است، اما محصولات محدود بوده و صرفه اقتصادی ندارند. بعد از ۴ سال کاشت و مراقبت شدید از نهال انجیر ، باردهی محصول در سطحی بزرگ آغاز می شود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

برای گرده افشانی نهال انجیر اسرائیلی، باید از بر دادن استفاده شود، به این صورت که انجیر بر، برای گرده افشانی به کار گرفته می شود.

مدت آبیاری

مدت آبیاری در نهال انجیر اسرائیلی، به‌ صورت دیمی و  آبی دارای تفاوت است؛ بدین‌ صورت که، در یک کشت دیمی برای آبیاری، به آب باران تکیه می‌ شود، و بارش‌های سالانه برای آبیاری نهال کافی می‌ باشد. البته هنگامی که نهال به زمین منتقل می شود، در سال‌های نخست، به ‌صورت محدود، به وسیله  روش‌ های مختلف، اقدام به آبیاری نهال می‌ شود. اما از سال‌ های سوم چهارم به بعد، به‌ طور کلی، باران تأمین ‌کننده‌ ی آب نهال انجیر اسرائیلی به‌صورت دیمی می‌ باشد. اما در آبیاری نهال انجیر اسرائیلی، به ‌صورت آبی، باید هر ۲۰ روز یک‌ بار، به نهال آب داد، که البته این نیز به فصل گرما و سرما بستگی دارد.

روش صحیح آبیاری

بهترین روش آبیاری نهال انجیر اسرائیلی، آبیاری قطره ای می باشد.

زمان گلدهی درخت

با شروع فصل بهار و حاکم شدن هوای نسبتاً خنک بهاری، می‌ توان بر روی نهال انجیر اسرائیلی شکوفه‌ های مختلف این نهال، را دید؛ که برای میوه شدن در حال آماده شدن هستند.

زمان برداشت

شهریور ماه فصل چیدن میوه نهال انجیر اسرائیلی است.  در این فصل، می‌ توان در باغ‌ های نهال انجیر اسرائیلی شاهد، وجود کارگران مختلف، جهت چیدن میوه از این نهال بود.

خرید نهال انجیر اسرائیلی

ازآنجایی ‌که، ممکن است برای خرید نهال از نهالستان، نیازمند طی کردن مسافت طولانی باشید، می‌توانید با یک جست جوی ساده از اینترنت، نهالستان معتبری که در زمینه فروش نهال انجیر اسرائیلی فعالیت می‌ کند را پیدا، و از طریق برداشتن شماره تماس نهالستان مربوطه، از قیمت نهال انجیر اسرائیلی باخبر شوید؛ و سپس از طریق همان سایت، نهال مورد نیاز خود را ثبت سفارش کنید.

قیمت نهال انجیر اسرائیلی

فروش نهال انجیر اسرائیلی ‌به مواردی وابسته است، به این صورت که، کیفیت نهال، ارائه نهال در زمان مناسب برای کاشت و هزینه ارسال، بر روی قیمت نهال انجیر اسرائیلی تاثیرگذار است

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انجیر اسرائیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال