%27

نهال انجیر بنفش مخملی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

88,000 تومان

خواستگاه : ایران
شروع باردهی : –
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال : 3.5 در 3.5 متری
میزان باردهی در هکتار : 15 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۳۰۰ الی ۳۰۰۰ متری
پایه نهال : قلمه زنی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال انجیر بنفش مخملی

نهال انجیر بنفش مخملی یا همان purple figs یکی دیگر از ارقام نهال انجیر می باشد که به دلیل شکل ظاهری جذاب، بافت سفت میوه، کیفیت بالای محصول، پربار بودن نهال و طعم‌شیرین و دل نشین میوه آن، هر ساله مورد توجه بسیاری از باغداران می باشد به گونه ای که به گونه ای بسیار اقتصادی و پرسود برای تجارت و یا خرید و فروش در بازار داخلی تبدیل شده است.

خاستگاه اصلی نهال انجیر بنفش مخملی

از آنجایی که این نهال را برای اولین بار در ایران کاشته اند، آن را گونه بومی ایران می شناسند و امروزه در برخی کشور های جهان که از لحاظ اقلیم آب و هوایی به ایران نزدیک است این نهال را کشت می کنند و از فروش محصول مرغوب آن سود زیادی را کسب می کنند.

پایه اصلی نهال انجیر بنفش مخملی

گفتیم که نهال انجیر را به روش های بسیار متنوع و مختلفی می توان کشت کرد روش های همچون پاجوش، خوابانیدن، بذر پاشی و … اما سازگار ترین روش برای کشت و تکثیر این نهال روش قلمه زنی است که بیشترین بازد هی و مرغوب ترین محصولات را در اختیار ما قرار می دهند.نهال انجیر مخملی

ویژگی نهال انجیر بنفش مخملی

شما باغدار عزیز قبل از این که اقدام به خرید نهال انجیر بنفش مخملی کنید، بهتر است تمامی اطلاعات و ویژگی های بارز این نهال را بشناسید تا بیشترین و مطلوب ترین بازدهی را از آن دریافت کنید.

یکی از بهترین و مفید ترین خوراکی هایی که برای فرزند خود در وعده های مختلف می توانید تدارک ببینید میوه انجیر می باشد که در تقویت سیستم گوارشی و هضم غذاها، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به سرطان معده بسیار مفید و کارآمد است. به علاوه این که این میوه بسیار شیرین و آبدار می باشد و غنی از ویتامین های گروه A و B است. از میوه انجیر تنها به عنوان تازه خوری استفاده نمی کنند بلکه از نوع خشک شده آن در صنعت آجیل و خشکبار استفاده می کنند. در تهیه انواع مرباها، دسر ها، شیرینی جات و کیک پزی از میوه انجیر بهره می گیرند. نهال انجیر بنفش مخملی دارای برگ های پهن و کرکی می باشد که پس از طی دوره رشد خود به درختی بزرگ با برگ های متراکم مخملی تبدیل می شود.

 

آب و هوای مناسب برای کاشت

مناسب ترین آب و هوا و یا اقلیم برای کاشت نهال انجیر مخملی،آب و هوای معتدل نیمه گرمسیری مشابه مناطق گرم استوایی است که میزان بارندگی در آن مناطق حداقل ۲۰۰ متر مکعب در سال باشد.

فاصله مناسب برای کاشت

شکل هندسی که برای باغات انجیر در نظر می گیرند،مربع می باشد که در آن درختان با فواصل منظم ۳/۵ *۳/۵ متر از یکدیگر کاشته می شوند. این فواصل استاندارد در کاشت نهال انجیر بنفش مخملی سبب رشد بیشتر و بازدهی بالای این درختان می شود زیرا نور خورشید و اکسیژن لازم که برای رشد درخت لازم است از میان این فواصل به خوبی عبور کرده و درخت رشد خوبی را خواهد داشت.در اراضی شیب دار با شیب نزولی بهتر است فواصل میان درختان را به ۳/۵* ۲/۵ کاهش دهید؛ چرا که در این اراضی نور خورشید به صورت اریب به درختان خواهد تابید.

خاک مناسب

می دانیم که خاک یکی از حیاتی ترین عناصر برای رشد درختان می باشد و انتخاب بهترین و غنی ترین خاکی که سازگار با نهال انجیر بنفش مخملی باشد، ممکن است برای شما کمی سخت باشد، بهتر است این کار را بر عهده متخصصان مجموعه برتر نهال قرار دهید تا مطلبوب ترین بازدهی و نتیجه را دریافت کنید. خاک های شنی لومنی با ph فوق اسیدی و بافت سبک و نفوذ پذیر که غنی از آهک باشند بهترین انتخاب برای کاشت نهال انجیر بنفش مخملی است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

می دانیم که امروزه یکی از اولین انتخاب های باغداران برای کاشت و خرید نهال، نهال انجیر بنفش مخملی است زیرا این گونه صرفه اقتصادی بسیار بالایی برای باغدار دارد. مناسب ترین فصل برای کاشت این نهال ، فصل زمستان است زیرا سرماهای شدید کاسته شده اند و خطری برای نهال ندارند. این گونه نسبت به ارقام دیگر انجیر سازگاری کمتری با آب و هوای سرد دارد و در صورتی که در مناطق بسیار سرد و مدت دار کاشته شود، امکان رشد بسیار کمی دارد.

کود مناسب برای نهال

کود هربان یکی از کود های مغذی برای درخت انجیر می باشد که در وزن های مختلف ۲۵ و ۵۰ گرمی بسته بندی شده و شما می توانید متناسب با نیازتان مقدار دلخواه خود را خریداری نمایید. ماده معدنی هربان حاوی ۶۰ عنصر مغذی بسیار کمیاب برای درخت می باشد و جز غنی تزین کود ها برای هر درخت محسوب می شود. طریقه استفاده این کود به این صورت است که در فواصل منظم در طی یکسال این کود را به صورت دورانی و نمک پاشی در اطراف خاک درخت ریخته یا با آبیاری سیستمی قطره ای به گیاه برسانید.نهال انجیر مخملی

ارتفاع درخت در طول عمر

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که درختان انجیر بنفش مخملی در طی سالیان رشد خود به حداکثر ارتفاعی که دست می یابد، ارتفاع ۳ متر می باشد و این مقدار در مقایسه با دیگر ارقام نهال انجیر بسیار کوتاه به نظر می رسد، زیرا برخی ارقام نهال انجیر در طی سالیان عمر خود تا ارتفاع ۱۵ متر نیز می رسند.

هرس درخت

یکی از اقدامات بسیار ضروری که باغداران برای افزایش طول عمر اقصادی نهال انجام می دهند، هرس کردن شاخه های خشکیده، اضافی و شکسته می باشد که عاملی برای کند شدن فرآیند رشد درخت می شود. در این فرآیند می توان برگ های آسیب دیده و آفت زده را نیز هرس کرد تا راهی برای نفس کشیدن و اکسیژن رسانی به شاخه های بلند درختان باز شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

شاید برخی افراد گمان کنند که چون نهال انجیر بنفش مخملی در دسته نهال های گرمسیری قرار می گیرد، پس نیاز سرمایی ندارد، بهتر است بدانید که این رقم نهال نیز به نیاز سرمایی ۵ الی ۱۲ روزه در دماهای کمتر از ۶ درجه سانتی گراد نیاز دارد تا در فصل رویش و باردهی مطلبوب ترین بازدهی را داشته باشد.

عمر مفید نهال

میزان عملکرد مفید نهال انجیر بنفش مخملی در هر هکتار را در طی سالیان مختلف مورد بررسی و آزمایش قرار می‌ دهند و این مدت‌ زمان را عمر مفید برای نهال در نظر می‌ گیرند. عمر مفیدی که برای نهال انجیر بنفش مخملی گزارش شده‌است چیزی در حدود بیست الی بیست و پنج سال است.

سن حیات نهال

درخت انجیر بنفش مخملی دارای ارتفاع نسبتا کمی است که این ویژگی نوعی مزیت برای این درخت به حساب می آید و به ازای هر یک هکتار اراضی حدود ۵ تن کود زیستی یا شیمیایی برای ای باغ لازم است. این فرآیند در سن نهال که حدودا ۳۵ سال است، تاثیر گذار خواهد بود.

میزان وزن هر میوه

برای این که از درخت انجیر خود میوه های مرغوب و درشتی دریافت کنید باید در هنگام خرید نهال انجیر بنفش مخملی نهایت دقت را به عمل آورید، زیرا نهالستان های بسیاری وجود دارند که اقوام به تولید و فروش نهال انجیر مخملی می کنند اما هیچ یک از آن ها تضمین کیفیت برای نهال های خود ندارند. جالب است بدانید که قیمت نهال انجیر مخملی بنفش در نهالستان برتر نهال، مناسب ترین قیمت برای این محصول است و شما با خرید و کاشت این نهال می توانید میوه هایی با میانگین وزن ۸۰ گرم از درخت خود برداشت کنید.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

بهترین مناطق برای کاشت نهال انجیر بنفش مخملی مناطقی هستند که دارای آب و هوای معتدل گرمسیری و تاحدودی شرجی و ساحلی هستند زیرا نهال انجیر اصلی بومی مناطق استوایی بوده است، به همین جهت بهتر است نهال را در مناطقی بکاریم که فاصله ی نه چندان دور و نزدیکی به دریا نداشته باشد اما در ارتفاع ۳۰۰ الی ۳۰۰۰ متری از سطح دریا باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

درخت انجیر یکی از درخت هایی است که آفات و بیماری های زیادی به او حمله می کنند که از طریق سمپاشی می توان آن ها را از میان برد زیرا وجود این آفات مانع رشد و باردهی مطلوب این درخت می شود. سوسک شاخدار بلند از جمله حشراتی است که با شاخک های بلند خود آسیب شدید و حدی به درخت می زند و با سم پاشی سالانه ازبین می رود. یکی از آفاتی که باعث از میان رفتن، خشکانیدن و زرد شدن شاخ و برگ درخت انجیر می شود، کنه تار عنکبوتی است که آن هم با استفاده از سموم شیمیایی از میان می رود. یکی از ویروس های کشنده درخت انجیر که باعث ریزش شدید میوه انجیر می شود، بیماری موزائیک می باشد که برای این درخت بسیار خطرناک می باشند. یکی از دلایل بالا بودن میزان فروش نهال انجیر بنفش مخملی مجموعه برتر نهال، این است که ضمانت نامه عاری بودن نهال از هرگونه آفت و بیماری به خریداران و باغداران محترم ارائه می دهد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در قسمت های قبلی مقاله گفتیم که یکی از مزیت ها و دلایل پر طرفدار بودن نهال انجیر بنفش مخملی، پربار بودن زود بازده بودن این نهال است به گونه ای که در هر هکتار باغ درخت انجیر می تواند 15 تن محصول دریافت کرد که ۲۰ درصد از این آمار متعلق به انجیر خشک شده و ۸۰ درصد متعلق به انجیر مخملی تازه می باشد.

شروع باردهی محصول

می دانیم که فصل تابستان مناسب ترین فصل برای برداشت میوه انجیر می باشد و بسته به اقلیم و آب و هوای منطقه کاشت نهال و شرایط رسیدگی و رشد محصول، می توان در انتهای شهریور ماه انجیر بنفش مخملی را برداشت کرد. در مناطق شمالی و شرجی کشور این میوه را زودتر از شهریور ماه برداشت می کنند.نهال انجیر مخملی

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

در بسیاری از باغات در جهت بهبود عملکرد درختان و افزایش بارورسازی آن ها بهتر است در فواصل منظم تعداد استانداردی از ارقام گرده افشان بکارید. نکته جالب و مهم در خصوص نهال انجیر بنفش مخملی این است که این گونه نهالی خود کفا می باشد؛ به گونه ای که گل های جنس نر و ماده برروی شاخه های درخت اصلی وجود دارند و گرده افشانی انجام می دهند،پس نیازی به کاشت رقم گرده افشان برای این نهال نیست.

مدت آبیاری

با توجه به نیاز درخت انجیر بنفش مخملی به آب زیاد، بهتر است در سال ابتدای کاشت نهال این محصول فواصل آبیاری را کمتر کنید و به ازای هر ده روز در فصل بهار و زمستان ۲ الی ۲/۵ لیتر و همچنین در فصل تابستان ۳ الی ۳/۵ لیتر آبیاری نمایید.

روش صحیح آبیاری

یکی از بهترین و به صرفه ترین روش های آبیاری روش سیستمی بابلز می باشد که فواید بسیاری دارد از جمله: ممانعت از رشد و رویش علف های هرز، پیشگیری از شیوع آفات و بیماری ها در باغ، صرفه جویی در مصرف آب، زمان و هزینه های آبیاری. برای آبیاری نهال انجیر بنفش مخملی بهتر است از روش بابلز بهره بگیرید.

زمان گلدهی درخت

پس از بیدارشدن نهال از خواب زمستانه در ابتدای فصل بهار و اواسط فروردین ماه زمانی که دمای هوا به ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتی گراد می رسد، فرآیند گلدهی نهال انجیر مخملی رخ می دهد جوانه های سبز و بسیار زیبای این نهال پدیدار می شوند. در صورتی که در منطقه ای بودید که فصل بهار سردی را پشت سر می گذارد بهتر است جوانه ها را با نایلون های مخصوص بپوشانید تا از سرمازدگی آن ها ممانعت به عمل آورید. بارز ترین ویژگی نهال انجیر زود گل بودن این نهال است به این معنی که این نهال از دیگر ارقام نهال زودتر شروع به گلدهی می کند.

زمان برداشت

گفتیم که در میانه فصل تابستان، انجیرهای گرد، ترد و خوشمزه با بافت مخملی و نرم می رسند و در زمان برداشت کافیست تا با کمک دست و هیچ گونه ابزار باغبانی، میوه ها را بچینید.

خرید نهال انجیر بنفش مخملی

در صورتی که شما باغدار عزیز قصد خرید نهال انجیر بنفش مخملی را دارید، بهتر است در ابتدا از مشاوران مجموعه برتر نهال مشاوره رایگان دریافت نمایید تا در زمینه احداث باغات انجیر اقداماتی درست و اقتصادی کنید. مطمئن باشید که کارشناسان حرفه ای برتر نهال تمامی اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار شما قرار می دهند تا به سود خوبی برسید.

قیمت نهال انجیر بنفش مخملی

با مراجعه به وبسایت نهالستان برتر نهال می توانید از قیمت نهال انجیر بنفش مخملی مطلع شوید. تمامی ارقام نهال موجود در مجموعه ما دارای ضمانت نامه کتبی می باشند و شما می توانید مرغوب ترین نهال ها را بدون هیچ گونه بیماری و آفت سفارش دهید تا دراسرع وقت به دستتان برسد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انجیر بنفش مخملی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال