%3

نهال انجیر قهوه ای : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

88,000 تومان

خواستگاه : ترکیه
شروع باردهی : سال دوم کاشت
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال : ۴ تا 5 متر یا 4*4
میزان باردهی در هکتار :٢٠ الي ٢٥ تن
ارتفاع از سطح دریا : –
پایه نهال : رویشی و بذری
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی- نهال انار
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت : 10 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

يكي از محبوب ترين و پر طرفدارترين محصولات از انواع انجير، انجير قهوه اي مي باشد. اين نوع انجير بسيار خوش خور مي باشد و مرباي آن هم بسيار فوق العاده شده و بسياري از افراد آن را پسنديده و به عنوان دسر و يا در صبحانه خود استفاده مي كنند. اين نهال با اين كه محصول كشور تركيه مي باشد اما در ميان مردم كشور ايران و بقيه كشورها هم محبوبيت بالايي دارد و صادرات آن هم ساليانه مقدار زياد و قابل چشم گيري است و سود بالايي خواهد داشت.

مشخصات و خصوصيات نهال انجير قهوه اي

اين ميوه خوشمزه تركيه اي كه با نام brown figs  شناخته مي شود داراي ميوه هاي خوش رنگ، آبدار و شيرين مي باشد. كه از آنها در موادي مثل كيك و شيريني و همچنين در دسر و مرباهاي مختلف و به علاوه در خشكبار و همچنين به صورت تازه نيز مصرف مي شود و مورد پسند بسياري از افراد  واقع شده است.

خاستگاه اصلي نهال انجير قهوه اي

اصلي ترين و مهم ترين  توليد كننده اين نهال كشور تركيه مي باشد كه سازنده اصلي انجير قهوه اي است و به خاطر همين به اين نهال Turkish brown  نيز گفته مي شود اما امروزه بيشتر كشورهاي دیگر به ويژه كشور ايران هم اين ميوه خوش رنگ و شيرين را در باغ هاي خود كاشته و توليد مي كند و همچنين به برخي از كشور ها ديگر هم صادر مي كند.

پايه اصلي نهال انجير قهوه اي نهال زنجیر قهوه ای

مهم ترين و اصلي ترين پايه اين نهال روش قلمه زني مي باشد كه باعث رشد زياد و تكثير اين نهال شده است و در نتيجه محصول با كيفيت تري راهم به ما تحويل خواهد داد فقط بايد توجه داشته باشيد كه قلمه زني را به درستي انجام داده و تمام اصول آن را رعايت كنيد تا نتيجه مطلوب باشد.

ويژگي نهال انجير قهوه اي

اين نهال مرغوب كه محصول دهي خود را از سال دوم كاشت شروع مي كند و اين قابليت راهم دارد بعد اين كه به سن بلوغ رسيدن  تا ٢٥ سال بعد هم محصول دهي كنند همين امر باعث شده كه بسياري از كشاورزان و باغداران به كاشت اين نهال روي بياورند و از اين طريق درآمدزايي كنند.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

 

آب و هواي مناسب براي كاشت نهال

اين نهال از جمله گياهاني است كه گرما و نور را دوست داشته و بيشتر در محل هاي مديترانه اي به عمل مي آيد پس زمان كاشت دقه كنيد كه نهال خود را در جايي بكاريد كه حداقل ٧ الي ٨ ساعت نور مستقيم به آن بتابد. ميزان آب هم براي اين نهال حائز اهميت مي باشد يعني اگر مكاني كه شما نهال را كاشته ايد حداقل ١٠ روز يك بار بارندگي باشد براي اين نهال كافي مي باشد اگر اين مقدار آب نرسد و تأمين هم نشود باعث خشك شدن و آسيب به محصول ما خواهد شد.

فاصله مناسب براي كاشت نهال

اين نهال ها را بايد اول از همه در محل هاي آفتاب گير و داراي نور كافي آن هم در فاصله هاي منظم از يك ديگر بكاريد تا بتوانند به خوبي نور دريافت كنند و عمليات فتوسنتز انجام دهند. همچنين مقدار فاصله كاشت اين نهال به نقشه زمين، شيب زمين و مقدار بارندگي بستگي دارد. به طور مثال در زمين هاي صاف و هموار فاصله از هم ٤ در ٥ متر مربع باشد و در زمين هاي شيب دار فاصله ٤ در ٤ متر مربع باشد.

خاك مناسب براي كاشت نهال

انتخاب مناسب خاك براي كاشت اين نهال بسيار مهم و ضروري است و بيشتر از همه به آب مورد نياز نهال انجير بستگي دارد پس نتيجه مي گيريم هرچه خاك اين نهال سنگين تر باشد مثل خاك رس، آب بيشتري را در خود ذخيره و نگه داري كرده كه براي گياه بسيار مفيد است و باعث كاهش دفعات آبياري هم مي شود.

زمان مناسب و سازگار براي كاشت نهال

بهترين و مناسب ترين زمان براي كاشت اين هال فصل بهار يا اوايل پاييز ماه مي باشد آن هم در جايي كه نور خورشيد به صورت مستقيم بتابد و همچنين حواستان باشد نهال را در محلي بكاريد كه حداقل ٦ متر تا ساختمان يا درختان ديگر فاصله داشته باشند زيرا اين كار باعث رشد بهتر و بيشتر نهال شده و محصول با كيفيت تري را هم به ما تحويل خواهد داد.نهال زنجیر قهوه ای

كود مناسب براي نهال

براي درخت انجير هم از كودهاي خانگي و هم كود هاي شيميايي و هم كود هاي حيواني مي توانيد استفاده كنيد كود شيميايي مثل كود هربان و كود هاي خانگي كه بيشتر براي انجير هاي گلداني استفاده مي شود مثل پوست تخم مرغ، تفاله چاي و قهوه و …  و اما بهترين انتخاب كود حيواني است كه له دليل مشبك بودن ريشه هاي اين نهال باعث نرم شدن خاك مي شود و براي محصول دهي بسيار مفيد و موثر مي باشد.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال انجير قهوه اي جزء درختان بلند قامت مي باشد و ارتفاع اين درخت در بزرگسالي به ١٠ متر هم خواهد رسيد يا شايد بيشتر كه البته كشاورزان با انجام عمليات هرس درخت آن هم سر وقت مي توانند ارتفاع درخت را كنترل كنند.

هرس درخت درخت انجیر قهوه اي

همان طور كه گفته شد هرس كردن اين نوع نهال كاري مهم و ضروري است كه بايد كشاورز به آن دقت داشته باشد پس هر موقع كه شاخه هاي آسيب ديده و مرده و يا داراي بيماري ديديد بدانيد كه درخت نياز به هرس كردن دارد.

نياز سرمايي لازم براي خواب زمستاني

اين نهال براي گذراندن خواب زمستاي و عبور از سرما نيازمند دما و سرماي مشخص و معييني مي باشد بايد مراقب باشيد زيرا سرماي زياد ممكن است اين نهال را ويران كند و مشكل ساز شود مدت زمان تحمل اين نهال ٣٠٠ ساعت سرما در دماي ٨ درجه سانتي گراد مي باشد و نهال هايي كه سرماي پاييز و زمستان را گذراندن تحمل دماي منفي ١٦ درجه را هم دارند.

عمر مفيد نهال

همان طور كه گفته شد عمر مفيد اين نهال بعد از كاشت و رسيدن به سن بلوغ خود به بيش از ٢٠ الي ٢٥ سال مي رسد كه عمر مفيد محسوب شده و در اين مدت كلي ميوه مي دهد. كه باز هم اين شرايط بستگي به مراقبت وىژه و رعايت تمام اصول كاشت و برداشت نهال ما دارد.نهال زنجیر قهوه ای

سن حيات نهال

مقدار سن حيات اين نهال در طول عمر خود آن هم به صورت مفيد به ٣٠ سال مي رسد كه در اين مدت هرساله مقدار زيادي محصول به ما خواهد داد و براي بسياري از كشاورزان و باغداران منبع درآمد بزرگي مي باشد.

ميزان وزن هر ميوه

اين ميوه كه به رنگ قهوه اي مي باشد بسيار درست و بزرگ است و طعم شيرين و آبداري دارد كه به طور ميانگين وزن هر يك از انجير هاي قهوه اي به ١٦ تا ٢٢ گرم مي رسد. همچنين از اين ميوه خوشمزه در تازه خوري، كيك، شيريني، دسر، مرباهاي خوشمزه و خشكبار استفاده مي شود و همچنين اين ميوه له كشور هاي ديگر هم صادر مي گردد.

ارتفاع از سطح دريا مناسب كاشت نهال

اين نهال قادر مي باشد در تمام ارتفاعات متفاوت از سطح دريا كاشته و برداشته شود از اين رو در كشور ما در بسياري از شهر ها و همچنين شهر هايي با آب و هواي كوهستاني و مناطق ساحلي كاشته مي شود و محصول خوب و باكيفيتي را هم به ما تحويل مي دهد.

مصونيت و مقاومت در برابر آفات و بيماري ها

اين نهال در مقابل بسياري از بيماري ها و آفات مقاوم بوده و آسيب ناپذير مي باشد البته بايد توجه داشته باشيد كه با وجود مقاومت بالاي درخت باز هم سم پاشي و رسيدگي ساليانه به نهال الزامي است و موجب رشد گياه و توليد محصول با كيفيت و مرغوب خواهد شد. یکی از علت هاي مهم و مشخص خراب شدن انجير قهوه اي، ترشيدگي آن مي باشد كه نوعي مخمر است و توسط مگس سركه انتقال پيدا مي كند و موجب خراب شدن محصول ما ميشود كه راه حل برطرف كردن آن ايجاد تعادل در آبياري نهال مي باشد.

ميزان باردهي و برداشت محصول در هر هكتار

اين نهال انجير قهوه اي از پربارترين و بهترين ارقام انجير مي باشد زيرا هرساله مقدار زيادي انجير به ما مي دهد كه اين مقدار حدود ٢٠ الي ٢٥ تن درهكتار آن هم در سال مي باشد كه رقم چشم گيري بوده و كشاورزان با فروش نهال انجير قهوه اي سود بسيار زيادي به دست مي آورند.

شروع باردهي محصول

جالب است بدانيد اين محصول هر سال ٢ مرتبه بار مي دهد و در كل محصول زيادي به ما خواهد داد. اولين باردهي آن اوايل تابستان يعني اوايل تير ماه مي باشد و درمين باردهي آن هم اواخر تابستان يعني شهريور ماه مي باشد.

رقم مناسب براي گرده افشان در صورت نياز

اين نهال خود به خودي خود گرده افشان بوده و نياز به اضافه كردن گرده افشان نيست زيرا كه گرده هاي نر و ماده اين نهال روي درخت اصلي وجود دارد و خود گرده افشاني مي كنند و تكثير مي شوند و مقدار زيادي محصول به دست مي آيد كه در صادرات و خريد و فروش نهال  بسيار موثر مي باشد.نهال زنجیر قهوه ای

مدت آبياري نهال

اين درختان در كل نياز بالايي به آب دارند مثلا در روز هاي تابستان كه بارندگي كم است هفته اي يكبار آن هم به طوري كه هر درخت ٣ونيم ليتر آب نياز دارد اما اين نهال در فصل هاي پاييز و زمستان كه بارندگي زياد است نياز به آبياري چنداني ندارد زيرا آبياري بيش از اندازه هم به گياه صدمه ميزند براي همين در فصل هاي سرما مي توانيم فاصله ميان آبياري ها راهم زياد كنيم تا از آسيب ها جلوگيري كنيم.

روش صحيح آبياري نهال

بايد توجه داشته باشيد كه اين نهال در سال اول به علت داشتن ريشه هاي ضعيف و سست نياز بيشتري به آبياري دارند و بايد به ميزان آب آنها و مدت آبياري آن ها دقت داشته باشيد تا ميوه هاي خوب و باكيفيت تري به دست بياوريد. مهم است كه به زياد و كم مقدار آب توجه داشته باشيد چون كم و زياد شدن مقدار آب روي مقدار محصول و كيفيت آن بسيار موثر مي باشد.

روش هاي مناسب آبياري نهال

امروزه با وجود كم آبي و بارندگي كم  بايد روش هاي مناسبي را براي تأمين آب مورد نياز اين نهال اجرا كرد كه از جمله مهم ترين آنها آبيارذ قطره اي مي باشد كه هم از اتلاف بيش از اندازه آب جلوگيري مي كند و هم مقدار آب مورد نياز گياه را به آن مي رساند كه امروزه بسياري از كشاورزان از اين روش در باغ هاي خود استفاده مي كنند.

زمان گلدهي نهال انجير قهوه اي

اين نهال در مدت زمان بسيار كوتاهي آن هم پس از كاشت گل مي دهد ولي باردهي محصول آن در سال دوم كاشت مي باشد و آن هم در دو مرحله در سال گل مي دهد. كه دليل اصلي خريد نهال انجير قهوه اي آن هم توسط باغداران و كشاورزان همين است زيرا نهال را خريده و با فروش نهال انجير كمياب  به سود بالايي دست پيدا مي كنند.

زمان برداشت محصول

همان طور كه گفته شد اين نهال ٢ بار در سال ميوه مي دهد اوايل تابستا و اواخر تابستان و براي همي برداشت آن هم در دو مرحله صورت مي گيرد و برداشت اين ميوه شيرين و خوشمزه بسيار آسان و كار جذابي نيز مي باشد.

خريد نهال انجير قهوه اي

شما مي توانيد خريد نهال انجير قهوه اي را از مكان ها و فروشگاه هاي معتبر انجام دهيد و يا به صورت اينترنتي خريداري كنيد فقط بايد حواستان باشد كه اگر اينترنتي خريد مي كنيد از فروشگاه ها  و سايت هاي معتبر اين كار را كنيد و مراقب باشيد كه موقع حمل و نقل به محصولتان آسيب وارد نشود.

قيمت نهال انجير قهوه اي

با توجه به كمياب بودن و ناياب بودن  اين نهال قيمت آن متفاوت مي باشد يعني قيمت نهال انجير قهوه اي به كيفيت آن بسيار وابسته بوده و هرچه كيفيت بيشتر باشد قيمت آن هم بالاتر مي باشد و هرچه كيفيت و اندازه آن كوچك تر باشد در نتيجه قيمت هم پايين تر مي آيد. لازم به ذكر است كه قيمت نهال انجير قهوه اي خيلي نوسان نداشته و بيشتر مردم مي توانند خريداري كنند و همچنين اين ميوه جنبه درماني بالايي هم دارد مثلأ يبوست را برطرف مي كند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انجیر قهوه ای : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال