نهال انجیر یزدی:خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

68,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : ۴ الی ۵ سال
  • زمان گلدهی : دیرگل-فروردین و اردیبهشت‌ ماه
  • فاصله کاشت نهال : ۴ تا 5 متری
  • میزان باردهی در هکتار : 8 الی 10 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : –
  • پایه نهال : رویشی و بذری
  • گرده افشان : نیاز به گرده افشانی- نهال انار
  • میزان آبیاری : آبیاری قطره‌ ای دو ردیفه
  • حداکثر ارتفاع درخت : ۶ متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال انجیر یزدی

نهال انجیر یزدی دارای برگ سبز با خطوط مختلف درون آن، که حالت پرزی شکل داشته و با کشیدن دست بر روی برگ نهال انجیر یزدی، زبر بودن آن از طریق کف دست، احساس می‌ شود. میوه نهال انجیر یزدی رنگ بنفش، زرد و سبز داشته، که طعم عالی آن سبب توجه بسیاری به میوه نهال شده‌ است. تنه نهال انجیری یزدی قهوه‌ای روشن بوده و شاخه‌های جوان این نهال رنگ سبز دارند.هنگامی که میوه نهال انجیر یزدی رسیده شد، شیر ای سفید رنگ از آن خارج می شودکه حالت لزج مانند دارد.

خاستگاه اصلی نهال انجیر یزدی

می‌ توان سه قاره جهان را، خاستگاه اصلی نهال انجیر یزدی دانست. قاره اروپا، آسیا و آفریقا دارای آب‌ و هوای مناسب، جهت کاشت انجیر یزدی می‌ باشند؛ و می‌ توان در بیشتر این مناطق، این نوع انجیر را پیدا کرد.

پایه اصلی نهال انجیر یزدی

با توجه به، مطرح شدن دو پایه معروف، به نام رویشی و بذری، برای بیشتر نهال‌ ها، می‌ توان گفت که، در کاشت نهال انجیری یزدی نیز، از این دو پایه استفاده می‌ شود. در برخی از مناطق، می‌ توان شاهد کشت نهال انجیر یزدی با پایه‌ های کوتاه و اصلاح ‌شده بود. در هر کدام از این پایه ها ثمر دهی نهال انجیر یزدی متفاوت خواهد بود.

ویژگی نهال انجیر یزدی

ویژگی برجسته نهال انجیر یزدی، مقاومت بالای ریشه‌ های این نهال، در برابر اقلیم، و برخی از آفت‌ ها می باشد. نهال انجیر یزدی، با اقلیم معتدل رو به گرم، به نسبت اقلیم خیلی سرد، سازگاری بیشتری دارد. ویژگی دیگر نهال انجیر یزدی، انعطاف ‌پذیری برای کاشت، درون خاک‌ های مختلف است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

آب‌ و هوا، بر تمام عناصر و اجزای نهال انجیر یزدی، تاثیرگذار است. اگر نهال انجیر یزدی، در هوای متضاد با ژنتیک نهال کاشته شود، برگ‌ ها و شاخه‌ های نهال، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و رنگ آن‌ ها تغییر می‌ کند. هوایی که دمای آن به‌ طور متوسط ۲۱ تا و ۳۵ درجه سانتی ‌گراد باشد، برای رشد و نمو نهال انجیر یزدی، دمای مناسبی به حساب می‌ آید، اگر هوا از ۴۰ درجه  فراتر رود، گرمای موجود، روی نهال انجیر یزدی، فشار وارد کرده و سبب خشکیده شدن برگ‌ ها خواهد شد. هوای خیلی سرد نیز، برای انجیر یزدی مضر بوده و رشد نهال را متوقف می‌کند.

انجیر یزدی- برتر نهال

فاصله مناسب برای کاشت

برای کاشت نهال انجیر یزدی، باید با ابزار اندازه ‌گیری فاصله ‌ی بین هر گودال را مشخص کرد، و یک فاصله ی  ۴ تا 5 متری، برای هر گودال، در نظر گرفت. اگر باغداران نسبت به این مورد، بی‌توجهی کنند؛ و به‌ صورت چشمی، اقدام به، تعیین فاصله نمایند، ممکن است خطای دید، جلوی ارائه فاصله دقیق را بگیرد، و نهال انجیر یزدی، بعد از رشد و بزرگ شدن شاخه‌ ها، تمام فعالیت‌ های باغداری را با مشکل روبرو کند.

خاک مناسب خاک

خاک مناسب، جهت کاشت نهال انجیر یزدی، باید دارای یک سری ویژگی‌ هایی باشد. یکی از ویژگی‌ های مهم خاک، حاصلخیز بودن آن، است؛ که برای وجود این ویژگی، باید فعالیت‌هایی، صورت گیرد؛ خاک باغ را باید، با اقدامات مناسب و اثربخش زهکشی کرد. زهکشی، در رشد نهال انجیر یزدی تاثیرگذار بوده و خاک را دارای روزنه می کند، تا عوامل طبیعی بتوانند با نفوذ در آن جذب ریشه‌ ها شوند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مانند دیگر نهال‌ ها که، زمان استراحت را بهترین موقع برای کاشت آن‌ ها می‌ دانند، این اصل در ارتباط با نهال انجیر یزدی نیز صادق است؛ به این صورت که، باغداران باید صبر کنند، تا فصل پاییز که نهال خواب است؛ آن‌ وقت، اقدام به خرید، نهال انجیری یزدی کرده و شروع به کاشت نمایند. افرادی که به هر دلیلی، موفق به خرید نهال انجیر یزدی، در فصل پاییز نمی‌ شوند؛ تا اوایل بهار فرصت دارند که، نهال انجیر یزدی را، درون باغ خود بکارند.زمان‌ های دیگر، برای کاشت نهال انجیری مناسب نمی‌ باشد.

کود مناسب برای نهال

کودی برای نهال انجیری یزدی مناسب است که، بتواند میوه نهال انجیر یزدی را، چندین برابر کند. به‌طور مثال، می توان عنوان کرد که، فعالان علوم کشاورزی، درصدد برآمدند تا مواد معدنی نظیر، فسفر، پتاسیم، آهن و غیره را در قالب کودها، تولید کرده، تا انتقال این مواد معدنی و ترکیبات عالی به نهال ها راحت تر شود. بنابراین، اگر کود دهی به‌ درستی و متناسب با ساختار نهال انجیری یزدی انجام گیرد، برگ‌ های نهال انجیر یزدی شفاف‌ تر شده و شاخه‌ های بیشتری به ‌وجود می آید و در آخر، ثمره نهال چندین برابر خواهد شد.

ارتفاع درخت در طول عمر

در خاک‌ های سبک، نهال انجیری یزدی، قادر به رشد تا ارتفاع بیشتر از ۶ متر است؛ اما در خاک‌ های سنگین که نفوذ آب‌ و هوا درون خاک، به‌ سختی امکان‌ پذیر است؛ و زمان زیادی برای جذب عناصر طبیعی نیاز می‌ باشد، ارتفاع نهال انجیر یزدی، بیشتر از یک حد مشخص نخواهد شد.

هرس درخت

هرس کردن جزء فعالیت‌ هایی است که، باغداران در طول سال، دو الی سه بار انجام می‌ دهند. هرس نهال انجیر یزدی با هدف انجام می‌ گیرد. و در فرایند مراقبت از نهال هیچ نوع هرسی بیهوده نخواهد بود، اگر به هرس نهال انجیر یزدی، توجه نشود؛ به این صورت که، بعد از کاشت، تا چند سال، هیچ شاخه و برگی از آن حذف و هرس نگردد؛ نهال انجیر یزدی علاوه‌ بر این ‌که ظاهری زشت پیدا می‌ کند، شاخه‌ های آن کیفیت لازم، برای زایش را نخواهند داشت.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

بیشتر نهال‌ ها در دوران حیات خود، به مقداری از سرما برای استراحت و تقویت نیاز دارند. اگر سرمای کافی و متناسب برای نهال انجیر یزدی مهیا نباشد، امکان خواب از نهال انجیری یزدی، گرفته خواهد شد؛ و درخت صرفاً جنبه تزیینی خواهد داشت. با توجه به حساسیت بالای نهال انجیری یزدی نسبت به سرما، اگر این نهال در دمای  پایین، بیشتر از سه ماه قرار بگیرد، از بین خواهد رفت.

عمر مفید نهال

نهال انجیر یزدی تا هنگامی‌ که، برای باغدار آورده دارد، حائز اهمیت می باشد؛ و برای افزایش عمر آن باید مراقبت‌ های شدید صورت گیرد. عمر مفیدی که برای نهال انجیر یزدی، در نظر گرفته می‌ شود، ۲۵ الی ۳۰ سال می‌ باشد. در این مدت میوه نهال انجیر یزدی، صرفه اقتصادی داشته و قابلیت ارسال به بازار، جهت فروش را دارد.

سن حیات نهال

۴۰ سال را می‌ توان به‌ عنوان سن حیات نهال انجیر یزدی  تخمین زد؛ البته، باید به ذکر این نکته پرداخت که،  نهال انجیر یزدی در چه نوع آب و هوایی کاشته شده است.

میزان وزن هر میوه

میوه نهال انجیر یزدی، به‌ صورت کوچک، متوسط و درشت است. هر کدام از انجیر های کوچک، متوسط و درشت، دارای وزن‌ های متفاوتی می‌ باشند، که از ۲۰ گرم تا ۶۰ گرم متغیر است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع از سطح دریا، بر روی عناصر مهم آب‌ و هوا، که برای رشد نهال انجیر یزدی مفید بوده، تاثیر می‌ گذارد. به‌ طور مثال، هر چه ارتفاع، از سطح دریا، از یک مقدار مشخص، بیشتر شود، هوا به‌ شدت سرد تر شده و سرمای شدید، برای نهال انجیر یزدی مضر خواهد بود به طوری که، به کلیه نهال انجیر یزدی درون باغ، خسارت وارد خواهد شد. با توجه به این‌ که، نهال انجیر یزدی، به نور زیاد نیاز دارد؛ در ارتفاع‌ های بالاتر از سطح دریا، قدرت درخشندگی نور خورشید، کمتر شده، و به نهال انجیر یزدی نور کافی نخواهد رسید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

با توجه به ساختار نهال انجیر یزدی، آن را نهالی مقاوم در برابر آفات و بیماری‌ ها می‌ دانند، البته نمی‌ توان گفت که، این نهال را هیچ‌ گونه آفتی تهدید نمی‌ کند؛ بلکه گاهی بر روی برگ‌ های نهال انجیر یزدی، تارهای سفیدی مانند تار عنکبوت مشاهده می‌ شود، که اگر به آن اهمیت داده نشود، کل برگ‌ های، نهال انجیری یزدی را درگیر خواهد کرد. این آفت آن‌ قدر گسترش می‌‌ یابد که، میوه نهال را نیز بیمار می کند. بنابراین برای این‌ که، نهال به‌ طور صددرصد، در برابر آفت‌ ها و بیماری‌ ها مصون بماند، باید به سم‌ پاشی اصولی نهال توجه، و آن را در برنامه باغداری خود لحاظ کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

اگر تمامی شرایط مطلوب باشد، نهال انجیر یزدی در هر هکتار، قادر به دادن 8 الی 10 تن، محصول است؛ که یک باردهی قابل‌ توجه و یک برداشت مثبت، از باغ نهال انجیر یزدی می‌ باشد.

نهال انجیر یزدی:خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

شروع باردهی محصول

در هنگام خرید نهال انجیر یزدی، می‌ توان شاهد میوه‌ های ریزی، بر روی شاخه‌ های آن بود؛ اما برای این‌ که بخواهیم، شروع باردهی نهال انجیر یزدی را تخمین بزنیم، باید اولین زمانی‌ که باغدار، قادر به فروش محصول باغ است، به عنوان مبنا در نظر گرفته شود. به‌طور تقریبی، ۴ الی ۵ سال بعد از کاشت نهال انجیر یزدی، می‌ توان از محصول آن سود تجاری به دست آورد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

ارقام نهال انار، برای گرده‌ افشانی نهال انجیر یزدی، مناسب است. به این صورت که، هنگام کاشت نهال انجیر یزدی درون باغ، باید در هر تعداد نهال انجیری یزدی به ردیف، یک عدد نهال از ارقام انار کاشته شود.

مدت آبیاری

آبیاری نهال انجیر یزدی باید، متناسب با اقلیم منطقه و فصل موردنظر باشد؛ به صورتی که در آب‌ و هوای گرمسیری، نهال انجیر یزدی به آبیاری بیشتر از مناطق سردسیر، نیاز دارد؛ و در فصل تابستان باید در یک فاصله منظم، به نهال انجیری یزدی آب رسانده شود، تا گرمای هوا نتواند، به نهال انجیر یزدی آسیب برساند؛ در فصل پاییز، باید مدت آبیاری محدود شود؛ زیرا هوا خنک‌ تر شده، تا جایی‌ که، در فصل زمستان بارش‌ ها می‌ توانند آب کافی را به نهال انجیری یزدی برسانند.

روش صحیح آبیاری

در آبیاری، شیوه‌ های گوناگونی وجود دارد؛ که متناسب با نوع نهال، و میزان نیاز آن به آب، هر کدام از این روش‌ ها، امکان برگزیده شدن دارند؛ با توجه به این‌ که، نهال انجیر یزدی، به آبیاری شدید و مکرر نیاز ندارد، آبیاری قطره‌ ای دو ردیفه، می‌ تواند، آب مورد نیاز را به این نهال برساند.

زمان گلدهی درخت

گل‌ دهی نهال انجیر یزدی، در فصل بهار، یعنی در فروردین و اردیبهشت‌ ماه آغاز می‌ شود؛ و فرآیند ادامه داشته، تا زمانی‌ که گل‌ ها به میوه تبدیل شوند.نهال انجیر یزدی:خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

زمان برداشت

بعد از مراقبت‌ های زیاد در فصل پاییز، زمستان و بهار، در فصل تابستان، نوبت به برداشت از نهال انجیر یزدی می‌ رسد؛ به‌ طوری‌ که ما در سه فصل تابستان می‌ توانیم میوه نهال انجیر یزدی را، در بازار دیده و اقدام به خرید آن کنیم. برداشت از باغ نهال انجیر یزدی مختلف بوده و بستگی به تعداد نهال انجیر یزدی و موارد مورد نیاز هر کدام از نهال انجیر یزدی دارد.

خرید نهال انجیر یزدی

با توجه به این‌ که، مراقبت از نهال انجیر یزدی، در سطح متوسط قرار دارد، باغداران می‌ توانند اقدام به خرید نهال انجیر یزدی نموده و با بهره ‌برداری از میوه نهال انجیر یزدی، به درآمدهای خود اضافه نمایند. نهال انجیری یزدی، قابلیت بالا در ارائه میوه داشته و می‌ تواند، در هر هکتار بالغ‌ بر ۲۰ تن میوه دهد؛ به‌ همین دلیل، خرید نهال انجیر یزدی، سودآوری بالا خواهد داشت؛ و نهالستان‌ های معتبری در کشور وجود داشته که، فروش نهال انجیر یزدی را، در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ تا باغداران علاقه‌مند به کاشت نهال انجیری یزدی، بتوانند بدون دغدغه به این نهال دسترسی پیدا کرده و در جهت خرید آن گام بردارند.

قیمت نهال انجیر یزدی

قیمت نهال انجیر یزدی، متغیر بوده و در طول سال می‌ توان شاهد، قیمت‌ های مختلفی از این محصول بود. به‌ همین دلیل، سایت‌ های مختلفی در زمینه فروش نهال انجیر یزدی، مشغول به کار می‌ باشند و با برقرار کردن پل ارتباطی قوی، از طریق قرار دادن شماره تماس‌های مختلف درون سایت خود، کار را برای مشتریان راحت کرده اند؛ تا آن‌ هایی که نیاز به دانستن قیمت نهال انجیر یزدی دارند، بتوانند شماره را از سایت برداشته و با نهالستان مربوطه تماس بگیرند؛ و علاوه‌ بر جویا شدن از قیمت نهال انجیر یزدی، مشاوره‌ های لازم درباره شیوه کاشت، زمان مناسب برای کاشت، آب‌ و هوای مورد نیاز، خاک و کود مناسب برای نهال انجیر یزدی، اطلاعات مهمی را کسب کنند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انجیر یزدی:خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال