%2

نهال انگور بلک ویلیام: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

196,000 تومان

خاستگاه : کالیفرنیا ایالت متحده ی آمریکا
شروع باردهی : بعد از سال دوم تا سوم کاشت
زمان گلدهی : دیرگلده
فاصله کاشت نهال : 3 تا 3 متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تن
ارتفاع از سطح دریا: –
پایه نهال : بذری- بومی
گرده افشان :گرده افشانی آزاد
میزان آبیاری : 5 روزه
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال انگور بلک ویلیام یا موندراپ یکی دیگر از نهالهای وارداتی انگور است که در سالهای اخیر وارد ایران شده است، این رقم انگور در واقع یک رقم انگور اصلاح شده است که با استفاده از علم مهندسی ژنتیک و اصلاح نباتات با هدف تولید میوه های انگور مجلسی تر و شکیل تر تولید شده است.

مشخصات و خصوصیات نهال انگور بلک ویلیام

خصوصیت اصلی انگور بلک ویلیام به ظاهر میوه ی آن بر می گردد، میوه ی انگور بلک ویلیام لوله ای شکل و درشت است به طوری که این میوه های لوله ای شکل در داخل خود خط جدا شونده ای داشته و می توان میوه را به راحتی برش داده و برای تزئین سالاد و کیک مورد استفاده قرار داد، از طرفی میوه های انگور بلک ویلیام بدون هسته بوده و این مورد نیز یکی دیگر از فاکتورهای بازار پسندی بالای این رقم انگور می باشد.

خاستگاه اصلی نهال انگور بلک ویلیام

همانطور که پیشتر هم عنوان شد رقم انگور بلک ویلیام یک رقم اصلاح ژنتیکی شده و در واقع آزمایشگاهی بوده که به کوشش محققان اصلاح نباتات در کالیفرنیا ایالت متحده ی آمریکا در سال 2009 تولید شده است، از آن سال به بعد به دلیل بازارپسندی میوه ی این انگور فروش نهال انگور بلک ویلیام به سرعت در کل دنیا صورت گرفت.

پایه اصلی نهال انگور بلک ویلیام

با توجه به جدید بودن رقم در کل دنیا ممکن است این رقم انگور نتواند خود را به خوبی با شرایط آب وهوا و یا خاک منطقه ای که در آن کشت می شود اخت شده و ممکن است حساسیت نشان دادن انگور بلکویلیام نسبت به شرایط محیطی یا غیر محیطی جدیدی که به آن وارد می شود نه تنها باعث خسارت به خود تاکستان بلک ویلیام بلکه با کمک به طغیان آفات و بیماریهای بومی باعث خسارت به تاکستانهای بومی منطقه شود، بنابراین استفاده از پایه ی بذری بومی و پیوند زدن انگور بلک ویلیام بر روی آن بسیار مناسب تر است.

نهال انگور بلک ویلیام- برتر نهان

ویژگی نهال انگور بلک ویلیام

مهمترین ویژگی فروش نهال در نهالستان ما شناسنامه دار بودن وگواهی بهداشت دار بودن آن است، چنانچه باغداران عزیز قصد خرید نهال بلک ویلیام برای احداث تاکستان خود را دارند می توانند با خیالی آسوده این نهال را از ما خرید کنند.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

 

آب و هوای مناسب برای کاشت

در زمان خرید نهال انگور بلک ویلیام باید به میزان سرما و یخبندان زمستانه ی منطقه ی خود توجه ویژه داشته باشید، انگور بلک ویلیام به هیچ عنوان تحمل شرایط یخبندان زمستانه را نداشته و مینیمم دمای قابل تحمل توسط این درخت منفی 5 درجه سانتی گراد می باشد، با توجه به مینیمم دمایی قابل تحمل میتوان حدس زد که کاشت این درخت برای مناطق کوهستانی معتدله که یخبندان زمستانه ندارند مناسب است، در نهایت ماکزیمم دمای قابل تحمل توسط این نهالها نیز ۴۷ درجه سانتی گراد می باشد، بنابراین می توان گفت که این درخت انگور آب و هوای گرم را بیشتر می پسندد.

فاصله مناسب برای کاشت

مناسب ترین فاصله برای کاشت نهالهای انگور بلک ویلیام 3 متر در 3متر می باشد، برای کاشت این نهالها از چند ماه قبل باید اقدام به آماده سازی زمین کنید، چنانچه بافت خاک سنگینی دارید باید حتما اقداماتی در رابطه با سبک کردن بافت خاک انجام دهید.

خاک مناسب

نهال انگور بلک ویلیام- برتر نهان

نهال انگور بلک ویلیام به ویژه در سالهای اول پس از کاشت که جوان است نسبت به پوسیدگی طوقه وریشه بسیار حساس می باشد، بنابراین بافت خاک سنگین که باعث ماندگاری طولانی مدت آب پای نهال می شود می تواند منجر به بروز پوسیدگی طوقه وریشه شود، سبک کردن بافت خاک به طوری آب به سرعت به لایه های زیرین بافت خاک نفوذ کند بسیار اهمیت دارد، ترکیبی از رس، ماسه و کمپوست می تواند برای کاشت نهال بلک ویلیام مناسب ترین خاک باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

با توجه به حساس بودن نهالهای انگور بلک ویلیام به سرمای سخت زمستان کاشت نهال بهتر است در اوایل پاییز پس از ریزش برگ درختان انجام شده و یا در اوایل بهار زمانی که هنوز جوانه ها باز نشده اند و نهال در یکی دو ماه ابتدای کاشت در زمین جدید با سرما مواجه نمی شود مناسب است.

کود مناسب برای نهال

با توجه به جدید بودن این رقم انگور برای داشتن بهترین عملکرد بهتر است تغذیه ی درختان تحت نظر و مشورت یک متخصص تغذیه صورت پذیرد، متخصصان وکارشناسان ماهر می توانند با در نظر گرفتن آنالیز تجزیه ی خاک و برگ و همینطور در نظر گرفتن سن درختان شما و همینطور در نظر گرفتن فصل کود مورد نیاز درخت شما را به میزان مورد نیاز توصیه کرده و از کوددهی و صرف هزینه ی بی مورد جلوگیری نمایند، توجه داشته باشید کود دهی بی مورد و اضافه نه تنها باعث افزایش عملکرد درختان شما نشده بلکه در بسیاری از موارد ممکن است با بروز علائم مسمومیت غذایی باعث کاهش عملکرد و حتی رشد درخت شود.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال انگور بلک ویلیام با توجه به شرایط و میزان رسیدگی و هرس در سن بلوغ دست کم 8 و حداکثر تا 18 متر رشد می کند اما باید در نظر داشت که این رشد به صورت رونده بوده و قیم گذاشتن در کنار درخت انگور بلک ویلیام برای رشد بهتر ودسترسی آسان تر به شاخه های آن در زمان رشد حداکثری اهمیت بسیاری دارد.

هرس درخت

با توجه به رشد زیاد در دوره ی بلوغ هرس فرم دهی اهمیت بسیار زیادی دارد، از طرفی درختان در زمان باردهی به تابش نور خورشید نیاز زیادی دارند بنابراین هرس درخت با هدف نوردهی به شاخه های داخلی نیز باید انجام شود، شاخه های پیر بادرهی ندارند و بنابراین هرس با هدف تولید شاخه های جوان و نگه داشتن شاخه های یکساله و دو ساله می تواند منجر به افزایش تولید و بهره وری شود و در آخر مناسب ترین زمان برای انجام هرس در فصل خواب درخت ودر روزی آرام وبدون بارندگی است، کشاورزان عزیز دقت داشته باشید که حذف شاخه های هرس شده و همینطور ضدعفونی محل هرس شده و استفاده از وسایل باغبانی ضدعفونی شده در کاهش گسترس بیماریهای قارچی بسیار موثر است، یکی از نکات بهداشتی در هنگام هرس که باید رعایت شود ضد عفونی کردن قیچی باغبانی برای انجام هرس هر درخت می باشد برای ساده شدن اینکار بهتر است یک سطل آب وایتکس ده درصد تهیه کرده و پس از هرس هر درخت یکی دو دقیقه قیچی را درون آن قرار داده و مجددا استفاده نمایید.

نهال انگور بلک ویلیام- برتر نهان

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال انگور بلک ویلیام تحمل سرمایی زیادی نداشته و از این رو نیاز سرمایی بالایی نیز برای جوانه زدن وشکوفایی ندارد، به طور معمول برای تامین نیاز سرمایی درختان بلک ویلیام 600 ساعت سرمای زیر هفت درجه کفایت می کند، بنابراین خرید نهال انگور بلک ویلیام برای باغدارانی که در مناطق گرم و دارای زمستان معتدل قصد احداث باغ دارند بسیار مناسب است.

عمر مفید نهال

عمر مفید و اقتصادی درختان انگور بلک ویلیام نسبتا کم و حدود 25 تا 35 سال است اما نهالهای انگور بلک ویلیام به واسطه ی باردهی بالایی که در واحد هکتار دارند در همین 25 سال عمر مفید می توانند سود زیادی را نصیب باغدار کنند.

سن حیات نهال

شاید درخت انگور بلکویلیام بتواند چند سال بیشتر از عمر مفید خود که 25 سال است عمر کند اما قطعا زندگی اقتصادی نخواهد داشت وبرای باغداران صنعتی بهترین راه جایگزین کردن درختان پیر با نهالهای جوان می باشد.

میزان وزن هر میوه

خوشه های درشت با دم میوه های ضخیم، حبه های لوله ای درشت و پر آب و با پوست نسبتا ضخیم باعث شده وزن هر خوشه در حالت بلوغ و رسیدگی به تقریبا 400 گرم برسد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

با توجه به گرما پسند بودن درختان انگور بلک ویلیام کاشت نهال این درخت در عرضهای جغرافیایی پایین تر و ارتفاع کمتر از سطح دریا بسیار مناسب تر خواهد بود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از مهمترین نکات در رابطه با ارقام جدید و غیر بومی درخت میوه بحث مقاومت در برابر آفات و بیماریها می باشد، فروشندگانی که اقدام به فروش نهال انگور میکنند باید خریداران و باغداران را نسبت به این موضوع به طور کامل آگاه سازند، درختان بومی هر منطقه طی سالیان دراز همزیستی با آفات و بیماریهای بومی آن منطقه تکامل همراه پیدا کرده و مقاومت نسبی نسبت به آنها پیدا کرده اند اما ارقام وارداتی این زمان را سپری نکرده و ممکن است نسبت به آفات و بیماریهای بومی منطقه حساسیت نشان داده و سبب طغیان آفنت و بیماری شوند بنابراین داشتن برنامه کنترلی دقیق ومنظم در مورد آفات و بیماریهایی که در منطقه مستقر هستند ولی حتی به چشم نمی آیند می تواند بسیار با اهمیت باشد.

برای این منظور در ابتدا باید اطلاعات کامل و دقیق نسبت به عوامل بیمارگر و آفات بومی منطقه حتی آنهایی که پنهان هستند داشته باشید و در نهایت با مشورت گرفتن از یک متخصص گیاهپزشک اقدامات پیشگیرانه را در طول فصول مختلف انجام دهید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

با توجه به درشت و سنگین بودنمیوه های انگور بلک ویلیام میزان باردهی درختان انگور در حالت بلوغ و در بهترین حالت و شرایط باغداری حدود 60کیلوگرم به ازای هر درخت و حداکثر 30 تن به ازای هر هکتار خواهد بود.

شروع باردهی محصول

شروع باردهی محصول انگور بلک ویلیام به میزان تغذیه ی خاک قبل از کاشت نهال و در سالهای اولیه ی پی از کاشت نهال بستگی دارد، هرچه رسیدگی و کوددهی مناسب تر اتفاق بیفتد فاصله ی زمانی قبل از شروع باردهی کوتاهتر خواهد شد اما به طور کلی انگور بلک ویلیام حداکثر در سال سوم پس از کاشت نهال به بار می نشیند.

یکی از اشتباهاتی که معمولا باغداران مرتکب می شوند این است که گمان می کنند چنانچه نهال سه ساله به جای دو ساله بکارند باغ زودتر به باردهی می رسد بلکه کاملا برعکس است، کاشت نهال سه ساله باعث می شود نهال نتواند خود را به سرعت با شرایط جدید و محل جدید تطبیق داده اما نهال دوساله با سرعت بیشتری تطبیق پیدا کرده و باردهی نهال دو ساله زودتر اتفاق می افتد.

نهال انگور بلک ویلیام- برتر نهان

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

گرده افشانی درختان انگور بلک ویلیام می تواند به صورت آزاد و از گرده تاکستانهای مجاور صورت پذیرد.

مدت آبیاری

آبیاری درختان انگور بلک ویلیام نسبت به آبگیری میوه های آن کم می باشد، در فصل بهارکه میوه آب گیری نمی کند هفته ای یک بار و در فصل تابستان و زمان وزن گیری میوه فاصه ی 5 روزه آبیاری کفایت می کند،در فصل زمستان معمولا بارندگی فصلی کفایت می کند اما چنانچه بارندگی اتفاق نیوفتاد آبیاری در شرایطی که مطمئن باشید یخ زدگی پای درخت رخ نمی دهد بدون اشکال خواهد بود.

روش صحیح آبیاری

در مورد درختان اصلاح نژاد شده استفاده از شیوه ی صحیح آبیاری که در آن آبیاری دقیق و تنظیم شده باشد بسیار اهمیت دارد، آبیاری غرقابی درختان بدون مانع است اما چنانچه شرایط بحران آبی کشور و اصلاح نژاد بودن درخت را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که بهترین شیوه ی آبیاری، آبیاری تحت فشار و قطره ای خواهد بود.

زمان گلدهی درخت

گلدهی درختان بلک ویلیام به اوایل اردیبهشت موکول می شود و بنابراین درختان بلک ویلیام به ندرت دچار ریزش جوانه های گل به دلیل مواجهه با سرمای دیر رس بهاره خواهد شد.

زمان برداشت

با توجه به دیر گل بودن نسبی انگور بلک ویلیام میوه های این انگور حداکثر در اواخر شهریور و تا اوایل مهر قابل برداشت خواهند بود، اختلاف دمای شب و روز در اواخر تابستان و اوایل مهر وهمینطور زاویه ی تابش خورشید به رنگ گیری هرچه بیشتر و بهتر میوه ها کمک خواهد کرد.

خرید نهال انگور بلک ویلیام

برای خرید نهال بلک ویلیام دارای شناسنامه و گواهی بهداشت می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در وبسایت با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید و علاوه بر داشتن خریدی مطمئن از راهنمایی و مشاوره مشاوران ما در زمینه ی احداث باغ خود بهره مند شوید.

در هنگام خرید نهال توجه به نکات زیر ضروری می باشد:

  • قیمت نهال انگور بلک ویلیام
  • باز نبودن جوانه ها
  • داشتن گواهی بهداشت
  • داشتن مجوزهای لازم
  • دریافت راهنماییهای لازم برای احداث باغ و نحوه ی رسیدگی به درختان

نهال انگور بلک ویلیام- برتر نهان

قیمت نهال انگور بلک ویلیام

قیمت نهال انگور بلک ویلیام تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد اما قبل از هر چیز باید بدانید که قیمت نهال انگور بلک ویلیام به دلیل قیمت بالای محصول آن نسبت به سایر نهالهای انگور بالاتر خواهد بود.

  • اولین فاکتور تعیین کننده ی قیمت نهال انگور بلک ویلیام قیمت روز محصول این درخت در بازار است، چنانچه تقاضا برای این محصول در بازار بالا و عرضه ی محصول نسبت به تقاضا پایین باشد، تقاضا برای خرید نهال انگور بلک ویلیام افزایش یافته و قیمت نهال انگور بلکویلیام نیز افزایش پیدا می کند.
  • داشتن مجوزهای لازم مشمول طی کردن آزمایشات مختلف و هزینه خواهد بود که بر روی قیمت نهال انگور بلک ویلیام تاثیر گذار است اما برای داشتن باغی سالم و بدون آلودگی ارزش هزینه کردن را دارد.
  • قیمت نهاده های کشاورزی که در پرورش نهال استفاده شده نیز بر قیمت نهایی نهال انگور بلک ویلیام موثر خواهد بود.

کلام آخر اینکه برای خرید نهال انگور سالم به هر مرکز فروش یا نهالستانی نباید اعتماد کرد، مشاوره احداث باغ خود و خرید نهال مرغوب را به ما بسپارید و برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و راهنمایی با ما در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور بلک ویلیام: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال