%10

نهال انگور جوین : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

59,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : زودگلده
فاصله کاشت نهال : –
میزان باردهی در هکتار : 40 تن
ارتفاع از سطح دریا: 500 تا 2300 متر
پایه نهال : رویشی و قلمه
گرده افشان :گرده افشانی آزاد
میزان آبیاری : 10 الی 15 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت :4 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

انگور جوین یکی دیگر از ارقام انگور بومی ایران بوده که کاشت و برداشت آن به صورت تجاری بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد، به دلیل پایین بودن درصد قند آن مصرف تازه خوری یا تهیه ی کشمش از آن می تواند برای افراد دیابتی مفید باشد.

مشخصات و خصوصیات نهال انگور جوین

داشتن خوشه های بزرگ و متراکم از بارزترین ویژگیهای نهال انگور جوین است، نهال انگور جوین که به دلیل مقاوم بودن به کم آبی از دسته انگورهای کم هزینه به شمار می رود از محبوبیت بالایی در بین باغداران برخوردار است چرا که باغداران می دانند با صرف هزینه ی کمتری می توانند به سوددهی بالا دست یابند.

خاستگاه اصلی نهال انگور جوین

خاستگاه اصلی انگور جوین متعلق به استان خراسان بوده و بنابراین بومی ایران می باشد، انتخاب رقم انگور بومی یران انتخاب هوشمندانه ای می باشد چرا که در طی سالیان دراز ارقام بومی ایران توانسته اند خود را با تغییرات آب و هوایی منطقه ی ما سازگار کرده و بنابراین تنشهای محیطی کمتر می توانند تاثیر منفی بر روی آنها بگذارند.

پایه اصلی نهال انگور جوین

استفاده از پایه ی رویشی و قلمه اصلی ترین پایه برای کاشت رقم انگور جوین می باشد، استفاده از این پایه سبب رشد بهتر و سریعتر و همینطور سازگاری بیشتری با شرایط اقلیمی مناطق مختلف شود.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

 

ویژگی نهال انگور جوین

مهمترین ویژگی نهال انگور جوین مقاومت خوب این نهال به سرمای زمستان وگرمای تابستان است، با وجود بریکس پایین که طعم شیرین میوه را کم می کند میوه ی این رقم انگور خوش خوراک و پر طرفدار است، میوه ی این رقم انگور پوست قرمز رنگ دارد اما بر خلاف پوست رنگ گوشت آن سفید رنگ است و این تفاوت در رنگ پوست وگوشت نیز یکی دیگر از جذابیتهای بازارپسندی میوه ی انگور جوین است، چرا که کار برد بیشتری در میوه آرایی دارد.

نهال انگور جوین- برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

درخت انگور جوین برای رشد خوب نیاز به گرمای 45 درجه تابستان دارد اما باید دقت داشت که گرمای بیشتر از 45 درجه سانتی گراد می تواند تاثیر منفی بر روی رشد انگور داشته باشد، همچنین در گرمای بالاتر باید حتما تغییراتی در دور و میزان آبیاری لحاظ کرد تا تبخیر بیشتر در اثر گرمای بیشتر را جبران کرده و میوه کم آب نشود.

فاصله مناسب برای کاشت

درخت انگور جوین گرما دوست و نور پسند بوده و برای رشد بهتر و میوه دهی بیشتر در فصل تابستان نیاز به جذب بیشتر نور خورشید دارد اما باید دقت داشت در مناطقی که گرمای هوای تابستان زیاد است فاصله ی درختان باید به گونه ای تنظیم شود که هم نورگرایی درخت تامین شود و هم درختان دچار گرما زدگی نشوند در چنین شرایطی انتخاب فاصله ی دو متر در دو متر هوشمندانه خواهد بود.

خاک مناسب

نکته ی مهمی که در انتخاب ویژگیهای خاک منتاسب برای کاشت نهال انگور جوین به آن دقت داشت این است که انگور جوین خاک اسیدی و شور را نمی پسندد و عملکرد درختان به شدت در چنین خاکهایی پایین می آید و نکته ی دیگر اینکه وجود مقدار کمی آهک می تواند تاثیر مثبتی بر روی رشد درختان داشته باشد.

خاکهای دارای بافت رسی و سنگین اجازه ی عمیق شدن به ریشه ی درختان را نمی دهد و در عوض ریشه ی درختان در خاکهای شنی و سبک می تواند به خوبی به عمق خاک نفوذ کند، اینکه بافت خاک سبک یا سنگین باشد در میزان آبیاری و دور آبیاری تفاوت ایجاد خواهد کرد و نباید با یک برنامه ثابت در مورد هر دو نوع بافت خاک آبیاری را مدیریت کرد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

با توجه به گرما دوست بودن نهال انگور جوین این رقم انگور بیشتر در مناطق گرم کاشته می شوند که در این مناطق مشکل سرما و یخبندان زمستانه وجود ندارد بنابراین می توانید در اوایل یا اواسط اییز به محظ رفتن درختان به خواب و ریزش برگها اقدام به کاشت نهال کنید، این زمان می تواند تا اوایل بهار ادامه داشته باشد برای اینکه بهترین زمان و تاریخ کاشت را انتخاب کنید باید دقت داشته باشید که تاریخ کاشت فاصله ی مناسبی از بادهای موسمی، بارندگی شدید و یا یخبندان زمستانه داشته باشد و بنابراین بهترین تاریخ کاشت باید با توجه به ویژگیهای هواشناسی هر منطقه صورت پذیرد.

نهال انگور جوین- برتر نهال

کود مناسب برای نهال

در کود دهی سه مرحله ی اساسی وجود دارد، مرحله ی اول تقویت خاک بر اساس نیاز وکمبودهای آن قبل از کاشت نهال، مرحله ی دوم پس از کاشت نهال و تعیین برنامه ی غذایی تابستانه و زمستانه بر اساس آنالیز تجزیه ی خاک و برگو مرحله ی سوم در زمان باردهی تغذیه ی درختان با کودهای تقویتی ویژه ی باردهی مانند آمینو اسید واسید هیومیک.

در تغذیه ی درختان انگور جوین دقت داشته باشید که عنصر ازت یکی از عناصر اساسی تغذیه ی درختان است اما در میزان ازت دهی به درختان باید دقت داشته باشید که زیاده روی در این عنصر باعث ترد شدن بافت و خسارت بیشتر آفات مکنده و بیماریهای قارچی برگی می شود.

 

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان انگور جوین نیز مانند بسیاری دیگر از درختان انگور رشد رونده داشته و در صورت نداشتن هرس اصولی به صورت قدی تا 4 تا 6 متر می توانند رشد کنند اما باید دقت داشت که در درختان انگور داشتن رشد حداکثری قدی اصلا هدف تولید نبوده و باید هدف بر روی تولید شاخه های فرعی بارده باشد بنابراین رشد قدی محدود خواهد شد.

هرس درخت

بهترین زمان انجامهرس در فصل خواب درخت و به دور از شرایط نامساعد جوی از قبیل بارندگی و باد می باشد، لازم به ذکر است که از شاخه های بریده ی سالم می توان به عنوان قلمه ی تکثیری استفاده کرد اما در صورت نیاز نداشتن به آنها حتما باید نسبت به امهاء به صورت سوزاندن آنها اقدام کنید تا منجر به گسترش بیماریها و آفات نشوند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

با توجه به گرما پسند بودن درختان انگور جوین این رقم انگور نیاز زیادی به گذراندن ساعات سرما در زمستان نداشته و در بهار به خوبی جوانه می زنند.

عمر مفید نهال

عمر مفید درختان انگور جوین نسبت به سایر ارقام انگور بومی ایران بسیار کم و حدود 50 سال است اما با توجه به میزان باردهی بالا و اینکه این درختان خیلی زود به بار می نشینند این بیست سال عمر مفید می تواند سود زیادی را برای باغدار به همراه داشته باشد.

سن حیات نهال

سن حیات نهال انگور جوین نیز اختلاف چندانی با سن مفید آن نداشته اما در صورت پایان سن مفید بهتر است برای بهره برداری بهتر از باغ به سرعت با درختان جوان جایگزین شوند.

میزان وزن هر میوه

از ویژگیهای بارز درختان انگور جوین درشت بودن میوه و حبه های میوه ی آن بوده که باعث می شود وزن هر خوشه متوسط رو به بالا باشدو بنابراین باردهی هر درخت به 50 کیلوگرم می رسد.

نهال انگور جوین- برتر نهال

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

گرما دوست بودن نهال انگور جوین باعث م شود این درخت برای کاشت در ارتفاع 500 تا 2300 متر از سطح دریا بسیار مناسب باشد، در واقع میزان گرمای مورد نیاز درختان انگور جوین در این ارتفاعات از سطح دریا فراهمشده و بنابراین درختان رشد بهتری داشته و باردهی بالاتری خواهند داشت.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

بحث مصونیت و مقاومت در برابر بیماریها و آفات شامل دو بخش مهم و اساسی است، بخش اول مقاومت ژنتیکی درختان که در اثر سالها تکامل همراه ژنتیک درختان بومی با ژنتیک جمعیت آفات و بیماریهای بومی حاصل می شود که این قسمت به خوبیدر رابطه با درختان انگور جوین صدق می کند، بخش دوم شامل رعایت اصول بهداشتی در امور باغداری و پایش جمعیت آفات و بیماریها بوده که منجر به اقداام به موقع کنترلی و کنترل جمعیت آفت و یا بیماری تهدید کنند می شود، بخش دوم به طور کامل مربوط به باغدار بوده که باغداران عزیز در این زمینه باید از مشاوره مشاوران و متخصصان گیتهپزشک در طول دوران باغداری خود بهره ببرند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

با توجه به اینکه میوه ی انگور جوین درشت و سنگین بوده و هر درخت ماکزیمم تا 50کیلوگرم میوه تولید می کند، بنابراین به ازای هر هکتار در بهترین شرایط می توان عملکرد تا 40 تن در هکتار را برآورد نمود.

شروع باردهی محصول

درست است که عمر مفید و سن حیات نهال درخت انگور جوین نسبت به ارقام دیگر انگور پایین است اما این درخت خیلی زود پس از کاشت نهال به باردهی می رسد، نهال انگور جوین حداکثر پس از دو سال از کاشت به باردهی رسیده ودر صورت کوددهی مطولوب و متناسب با نیاز، درخت می تواند در همان سالهای اولیه به بلوغ کامل در محصول دهی برسد.

 

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

گرده افشانی آزاد در این رقم انگور کفایت می کند اما می توان برای بهره برداری بهتر از درختان در بین درختان از ارقام دیگر انگور که زمان گلدهی آنها با گلدهی درخت انگور جوین با توجه به شرایط آب و هوایی ودمای منطقه ی شما یکسان باشد استفاده کرد، چنانچه قصد خرید نهال انگور جوین دارید برای دریافت مشاوره در رابطه با انتخاب وخرید نهال رقم گرده افشان با مشاوران ما در تماس باشید.

نهال انگور جوین- برتر نهال

مدت آبیاری

ویژگی بسیار خوب نهال انگور این است که این درختان مقاومت بسیار خوبی به کم آبی و خشکی دارند، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که هیچ درختی نسبت به تنش آبی مقاومت ندارد، تنش آبی به معنای کم آب دادن به درخت نیست بلکه به معنای آبدهی نا منظم است، چنانچه درخت را از ابتدا به فواصل مشخصی آبدهی یا به حجم مشخصی آبدهی عادت دهید و به یکباره این فواصل را کمتر یا بیشتر کنید و یا حجم آب را کمتر یا حتی بیشتر کنید درخت دچار تنش آبی می شود، بنابراین داشتن برنامه ی آبیاری دقیق و منظم بسیار اهمیت دارد.

برنامه ی آبیاری را باید با توجه به بافت خاک(سنگینی یا سبکی)، میزان شدت گرما در فصل تابستان و میزان و فواصل بارندگی در فصل زمستان تعیین کرد، به عنوان مثال درخاک سبک ریشه عمیق تر شده و به حجم بیشتری آب احتیاج است، یا اینکه در فصل زمستان در صورت وجود بارندگی نیازی به آبیاری وجود ندارد.

روش صحیح آبیاری

با توجه به اهمیت دور نگه داشتن درختان از تنش آبی بهترین راهکار در تامین آب درخت در زمان مناسب و با حجم مناسب آبیاری به شیوه ی قطره ای یا تحت فشار است، بسیاری از باغداران به هزینه های اولیه ی احداث سیستم آبیاری قره ای فکر کرده و از این کار منصرف می شود در صورتی که اگر به میزان آبی که در این روش در طی بیست سال صرفه جویی می شود و میزان افزایش عملکردی که در سالهای برداشت به واسطه ی آبیاری منظم حاصل می شود فکر کنند می بینند که این هزینه ی اولیه به صفر نزدیک خواهد شد.

زمان گلدهی درخت

با توجه به میان رس بودن میوه ی درختان انگور جوین گلدهی این درختان تقریبا زود هنگام و با شروع گرما در فصل بهار اتفاق می افتد.

نهال انگور جوین- برتر نهال

زمان برداشت

همانطور که پیشتر نیز عنوان شد میوه ی درختان انگور جوین میان رس بوده و در اواسط مرداد قابل برداشت است البته با توجه به دارا بودن پوست ضخیم میوه ها را می توان برای مدتی در انبار سرد و خشک نگهداری کرده و در زمان مناسب برای فروش به بازار فرستاد.

خرید نهال انگور جوین

خرید نهال انگورجوین را می توانید از مراکز معتبر انجام دهید اما مرا کز معتبر فروش نهال انگور جوین چه شرایطی باید داشته باشند این پرسشی است که ممکن است در ذهن همه شما ایجاد شود،برای پاسخ به این سوال باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • مراکزی که برای تهیه ی نهال انگور جوین از درختان اصیل و شناسنامه دار قلمه تهیه کرده باشند.
  • بعد از آماده شدن نهال و قبل از کاشت تمامی آزمونهای گیاهپزشکی لازممبنی بر سالم بودنو ناقل نبودن نهال را انجام داده و برای نهالهای خود گواهی سلامت تهیه کرده باشند.
  • مراکزی که بتوانند راهنماییهای لازم جهت احداث باغ شما را به شما ارئه دهند.

مراکزی که شرایط بالا را داشته باشند در زمینه ی فروش نهال انگور جوین معتبر بوده و می توانید از ایشان خرید کنید.

قیمت نهال انگور جوین

قیمت نهال انگور جوین نسبت به سایر ارقاممعمولا پایین تر بوده و همین باعث شده که احداث باغ با این رقم انگور اقتصادی و به صرفه به نظر برسد چرا که به علت پایین بودن قیمت نهال انگور جوین هزینه ی اولیه ی احداث باغ کمتر شده و در نهایت سود بیشتری عاید باغدار خواهد شد، برای اطلاع از قیمت نهال انگور جوین شناسنامه دار و دارای گواهی بهداشت می توانید با ما در ارتباط باشید، خرید نهال انگور جوین از نهالستان ما قطعا همراه با راهنماییهای لازم در جهت احداث باغ شما خواهد بود و شما می توانید با داشتن علم و آگاهی کامل نسبت به احداث باغ خود اقدام نمایید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور جوین : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال