%13

نهال انگور خلیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

35,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال : حداقل 3 متر و حداکثر 4 متر
میزان باردهی در هکتار : 4۰ هزار کیلو
ارتفاع از سطح دریا: ۱۲۵۰ متر
پایه نهال : پایه رویشی و بذری
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت : 2 تا 4 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات ظاهری نهال انگور خلیلی

میوه نهال انگور خلیلی رنگی سبز و ترکیبی زرد دارد؛ البته، در برخی موارد، زمانی‌ که، انگور به ‌صورت کامل رسیده می‌ شود، می‌ توان سایه‌ های قرمزی هم درون آن مشاهده نمود. پوست میوه نهال انگور خلیلی، بسیار نازک بوده و درون میوه‌ ی آن، سرشار از آب می‌ باشد. نهال انگور خلیلی دارای میوه‌ ای شیرین و با طعمی فوق العاده است. برگ های نهال انگور خلیلی پهن بوده و شامل پنج برگچه می باشد.

خاستگاه محصول نهال انگور خلیلی

کشور ایران را می‌ توان مهد نهال انگور خلیلی دانست. در این آب‌ وهوا، محصول نهال انگور خلیلی، با کیفیت مطلوب رشد خواهد کرد؛ و قابل ‌ارسال به تمام نقاط جهان خواهد بود.

نهال انگور کشمش خیلی برتر

پایه اصلی نهال انگور خلیلی

نهال انگور خلیلی را می‌توان، بر پایه های مختلف کاشت. اما آنچه که در ایران، به طور متداول، از آن استفاده می‌ شود. کاشت نهال انگور خلیلی، بر پایه رویشی و بذری می‌ باشد؛ که هر کدام از پایه‌ های رویشی و پایه های بذری نهال انگور خلیلی، خود به دسته‌ های مختلفی تقسیم می‌ شود. باغداران بر اساس شرایط موجود، اقدام به کاشت نهال انگور خلیلی، بر پایه مورد نظر می ‌کنند .

ویژگی نهال انگور خلیلی

محصول نهال انگور خلیلی زودرس بوده، و می ‌توان، این محصول را در بازار مشاهده نمود. همچنین، میوه نهال انگور خلیلی در بازار، متقاضیان و علاقه ‌مندان زیادی دارد. نهال انگور خلیلی از نظر استقامت، می ‌توان گفت که، توان بالایی برای بودن در هوای گرم تابستان، و هوای سرد زمستان را دارد. و در برابر برخی از آفت ها، مقاومت زیادی داشته، به طوری که برخی از آفت ها، نمی‌ تواند به میوه آن آسیب وارد کند. ویژگی دیگر نهال انگور خلیلی عمر طولانی آن و باردهی بیشتر از یک قرن می‌ باشد.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

 

آب و هوای مناسب برای کاشت

به طور کلی، نهال انگور خلیلی برای این که به رشد خود برسد، نیاز به فصل رشد طولانی خواهد داشت. نهال انگور خلیلی در فصل تابستان به میزان درجه حرارت بالا و اندکی رطوبت نیاز دارد. نهال انگور خلیلی به زمستان های پر از برف و سرما نیاز نداشته، بلکه در بیشتر مواقع آب و هوای فوق العاده سرد، می تواند برای این نهال مضر باشد. یک هوای ملائم و آرام در فصل زمستان، می تواند زمینه رشد نهال انگور خلیلی ،را میسر کند.

فاصله مناسب برای کاشت

برای این که بتوان فاصله دقیقی میان نهال انگور خلیلی در نظر گرفت؛ ابتدا باید نوع کاشت نهال درون باغ مشخص شود، به این صورت که، آیا شما تمایل به کاشت دیمی نهال انگور خلیلی دارید و یا این که هدف شما از کاشت نهال انگور خلیلی، کشت آبی است. در هر کدام از انواع کشت، فاصله بین نهال دارای اعداد مختلفی می باشد؛ به این صورت که، در کشت دیم نهال انگور خلیلی، حداقل 3 متر و حداکثر 4 متر بین هر نهال، فاصله نیاز است، اما این عدد در کشت آبی، کمتر شده و به فاصله حداقل ۲ متر بین هر نهال می رسد.

نهال انگور کشمش خلیلی

خاک مناسب

خاک مناسب، میوه نهال انگور خلیلی را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. بنابراین می توان گفت، خاک عنصر اصلی در برداشت محصول، از نهال انگور خلیلی می باشد. هنگامی که بستر خاکی مناسب برای رشد انگور خلیلی مهیا نباشد، نمی توان انتظار رشد و باردهی این نهال را داشت. عناصر موجود درون خاک، شیرین بودن خاک، داشتن مقداری، شن و ماسه درون خاک، لومی و رسی بودن خاک، از عوامل مورد نیاز یک خاک مناسب، جهت کاشت نهال انگور خلیلی به حساب می آیند. اگر خاکی که در آن انگور خلیلی کاشته می شود بیشتر از حد مجاز، درآن نمک موجود باشد، رشد نهال انگور خلیلی با وقفه روبرو خواهد شد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

نهال انگور خلیلی را می توان، در مهرماه کاشت، اما اگر به دنبال تاریخ دقیق تر و البته، مناسب تری برای کاشت نهال انگور خلیلی هستید؛ باید عنوان شود که، از روزهای پایانی اسفند، تا روهای پایانی اردیبهشت، برای کاشت نهال انگور خلیلی، زمان دارید. اگر در این زمان، اقدام به کاشت نهال انگور خلیلی کنید، نتیجه بهتری به دست می آید، زیرا آب و هوای مناسبی برای کاشت نهال انگور خلیلی در این ایام وجود دارد.

کود مناسب برای نهال

برای رفع کمبود های ناشی از عناصر غذایی خاک، می توان اقدام به دادن کودهای مناسب به نهال انگور خلیلی کرد، تا مواد معدنی لازم نظیر، ازت، فسر، پتاسیم، روی،منگنز، بر،آهن، گوگرد و کلسیم به نهال انگور خلیلی برسد. فقدان هر کدام از موارد گفته شده می تواند علواه بر کیفیت میوه، رشد نهال انگور خلیلی را با مشکل روبرو کند.

ارتفاع درخت در طول عمر

در میان انواع مختلف نهال انگور، نهال انگور خلیلی، ارتفاعی کمتر داشته، و به‌ طور میانگین، در صورت وجود بستر لازم، ارتفاع آن تا ۲ متر می رسد، این در حالی است که دیگر ارقام انگور، پتانسیل رشد تا ۴ متر ارتفاع را دارند.

نهال انگور کشمش خلیلی

هرس درخت

به‌طورکلی، هرس نهال انگور خلیلی، برای بهبود کمیت و کیفیت آن انجام می‌ گیرد. به این صورت که، عملیاتی بر روی نهال انگور خلیلی انجام می ‌شود که، نتیجه آن، ایجاد تناسب و تعادل بین اجزای تشکیل ‌دهنده نهال، شامل ریشه، ساقه، شاخه، برگ، گل و میوه نهال است، و این‌ که در فرآیند هرس، قسمتی از نهال انگور خلیلی که فاقد کارایی می ‌باشد، از روی نهال حذف خواهد شد. برای هرس نهال انگور خلیلی، لازم نیست که، در طول سال و به ‌صورت مداوم، این کار انجام گیرد. بلکه هر سه سال یک‌ بار می‌ توان، نهال انگور خلیلی را، یک هرس تخصصی و کاربردی نمود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

به‌ طور متوسط، می‌ توان گفت، نیاز سرمایی لازم برای نهال انگور خلیلی، در طول سال، ۳ ماه است. به این صورت که، این نهال، در شرایط آب‌ و هوایی قرار گیرد که به مدت ۳ ماه بتواند در سرمایه بین ۰ و ۷ درجه، حضور داشته باشد؛ این مدت، برای رشد و پرورش نهال انگور خلیلی، کافی می‌ باشد. اگر منطقه ای که در آن، نهال انگور خلیلی کاشته‌ شده، به صورتی باشد، که امکان به وجود آمدن این دما در آن میسر نیست، می‌ توان گفت که، کیفیت نهال انگور خلیلی پایین آمده، تا جایی‌ که، شاید رشد درخت متوقف شود؛ زیرا نهال انگور خلیلی، به این ۳ ماه حضور در دمای بیان‌شده نیاز دارد.

عمر مفید نهال

عمر مفید نهال انگور خلیلی را، می‌ توان بیش‌ از ۸۰ تا ۹۰ سال دانست. به این صورت که، باغدار از زمان کاشت محصول، تا ۹۰ سال‌ می‌ تواند از آن صرفه اقتصادی به دست آورد. بنابراین نهال انگور خلیلی در طبقه ‌بندی نهال‌ هایی با طول عمر اقتصادی بالا قرار می ‌گیرد.

سن حیات نهال

اگر تمام عناصر لازم، نظیر، آب‌ و هوای مطلوب، خاک مساعد، با ترکیبات و مواد آلی مورد نیاز نهال انگور خلیلی فراهم باشد، همچنین منطقه موردنظر بتواند سرمایه مورد نیاز، این نهال را فراهم کند، نهال انگور خلیلی سال‌ ها عمر خواهد کرد. به‌ صورت تقریبی، سن حیات نهال انگور خلیلی، چیزی بیشتر از ۱۲۰ سال می‌ باشد.

میزان وزن هر میوه

میوه نهال انگور خلیلی  به ‌صورت خوشه‌ ای است؛ بنابراین، وزن آن نیز به‌صورت خوشه‌ ای محاسبه می‌ شود. به‌ طور تقریبی می‌ توان گفت که، وزن هر خوشه نهال انگور خلیلی، ۵۰۰ گرم ۸۰۰ گرم و در برخی موارد می‌ توان شاهد هر خوشه ۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم نیز بود؛ اما چیزی که وزن خوشه‌ های نهال انگور خلیلی را تغییر می‌ دهد  همان شرایط مورد نیاز، برای رشد نهال انگور خلیلی است .

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت

ارتفاع از سطح دریا عنصری با ارزش برای رشد نهال انگور خلیلی می‌ باشد. یک ارتفاع مشخص از سطح دریا مانند ۱۲۵۰ متر، می تواند، تمام نیازهای لازم را، برای نهال انگور خلیلی فراهم کند. اما اگر ارتفاع مناسب وجود نداشته باشد، محیط برای کاشت نهال انگور خلیلی فراهم نیست. زیرا نور مناسب در ارتفاع زیر ۱۲۵۰ متر، به انگور خلیلی نخواهد رسید؛ و نهال انگور خلیلی نمی‌ تواند از نور لازم بهره‌مند شود. همین‌ طور  اگر ارتفاع مناسب از سطح دریا وجود نداشته باشد، فشار هوا تاثیر چشمگیری بر روی، کیفیت رشد و بهره‌ وری نهال انگور خلیلی می گذارد. علاوه‌ بر همه موارد بیان شده، می‌ توان گفت که، ارتفاع کم و یا زیاد از سطح دریا، دمای هوا را تحت تاثیر قرار می‌ دهد، و زمانی‌ که دمای مناسب نهال انگور خلیلی وجود نداشته باشد، انگور نمی‌ تواند رشد و نمو کند.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

آفت‌های مختلفی وجود دارد که نهال انگور خلیلی را تهدید می‌ کند؛ یکی از این آفت‌ ها، کرم خوشه خوار انگور است. کرم خوشه خوار انگور، یک نوع حشره می‌ باشد که حالت پروانه ای شکل داشته و به خوشه‌ ها حمله می‌ کند. و بر روی آن‌ ها لکه‌ هایی ایجاد کرده و باعث می‌ شود که، در آخر حبه‌ های انگور، شروع به ریزش نمایند. برای از بین بردن کرم خوشه خوار، می توان اقداماتی انجام داد؛ به این صورت که، نهال انگور خلیلی درون باغ به صورت ردیفی و روی داربست کاشته شود، تا کرم خوشه خوار نتواند به آن حمله کند. راه دیگر هرس کردن می باشد. هرس کردن برای پیشگیری از بروز آفات بسیار مهم است.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی نهال انگور خلیلی در هر هکتار، بالغ بر 4۰ هزار کیلو می‌ باشد؛ که  بستگی به عوامل مختلف، و اندازه هر خوشه دارد. اما می‌ توان درخت نهال انگور خلیلی را یک درخت پر ثمر دانست، که برای باغدار حجم بالایی از میوه را، در طول سال محصول می‌ دهد.

شروع باردهی محصول

بعد از کاشت نهال انگور خلیلی، دو سال زمان می‌ برد تا این نهال، محصول داده و بتوان از آن جهت فروش در بازار استفاده کرد. لازم به ذکر این‌ مورد است که، زمان شروع محصول نهال انگور خلیلی، به مراقبت‌ های سالانه باغدار، نیاز دارد.

نهال انگور کشمش خلیلی

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال انگور خلیلی برای باروری، به گرده‌ افشانی از انواع دیگر نیاز ندارد؛ بلکه خود قابلیت باروری داشته و بدون نیاز، می‌ تواند گرده‌ افشانی کرده و گرده‌ ها درون گل‌ های نهال انگور خلیلی قرار می گیرند. بنابراین تنک بودن و یا پر بودن خوشه‌ ها، بستگی به گرده افشانی، خود نهال انگور خلیلی دارد.

مدت آبیاری

آبیاری نهال انگور خلیلی، بستگی به جنس خاک محل احداث باغ دارد. اگر خاک منطقه سنگین باشد، آب دیر در آن نفوذ می‌ کند و تا بخواهد آب لازم به ریشه‌ ها برسد،  به حجم مناسبی آب نیاز است. از این‌ رو، باید قبل‌ از آبیاری، خاک منطقه مورد آزمایش قرار گرفته شود و تشخیص داد که آیا خاک سبک است یا این‌ که سنگین می‌ باشد. مورد دیگری که مدت آبیاری نهال انگور خلیلی را، تحت تاثیر قرار می‌ دهد، وجود آن در منطقه سرد و یا منطقه گرم است. آبیاری در مناطق سرد، با آبیاری در مناطق گرم، متفاوت است. به این صورت که، در مناطق سرد، در فصل زمستان، نیاز به آبیاری وجود ندارد و شاید اگر که در سال خشک ‌سالی صورت گیرد، و بارندگی کم باشد، در طول ۲ الی ۳ ماه یک‌ بار، باید اقدام به آبیاری نهال انگور خلیلی کرد؛ اما در مناطق گرمسیر باید هرانگور خلیلی آبیاری شود.

روش صحیح آبیاری

شیوه‌ ای برای آبیاری مناسب بوده که قادر باشد، آب مورد نظر را در حجم مناسب، به نهال انگور خلیلی برساند. بنابراین، می‌ توان گفت، در میان روش‌ های موجود آبیاری، روش قطره‌ ای، این امکان را فراهم می‌ کند.

زمان گلدهی درخت

زمانی‌ که فصل سرما به پایان رسیده و آغاز بهار است؛  می‌توان شاهد گل های زیبای نهال انگور خلیلی بود.

زمان برداشت

به‌ طورکلی میوه نهال انگور خلیلی، تابستانه است و در فصل تابستان ما می‌ توانیم، از باغ نهال انگور خلیلی برداشت کنیم. این برداشت می‌ تواند از اوایل تیرماه تا اواخر مردادماه صورت گیرد؛ که بستگی به منطقه و شرایط اقلیمی دارد.

خرید نهال انگور خلیلی

خرید نهال انگور خلیلی، برای باغداران سودآوری زیادی دارد. زیرا این محصول عمر اقتصادی طولانی داشته و در تمام مدت می‌ توان از آن استفاده و کسب سود کرد. از این‌ رو، نهالستان‌ های مختلفی در سراسر کشور، اقدام به فروش نهال انگور خلیلی کرده‌ اند؛ که متقاضیان می‌ توانند جهت خرید نهال انگور خلیلی به آن‌ها مراجعه نمایند.

قیمت نهال انگور خلیلی

فروش نهال انگور خلیلی، تحت تاثیر متغیرهای مختلفی است؛ که قیمت نهال انگور خلیلی یکی از این متغیرها می‌ باشد. اما از آنجایی‌ که خریداران نسبت به قیمت نهال انگور خلیلی واکنش نشان می‌ دهند، نهالستان‌ ها در صدد برآمدند، تا یک قیمت واقعی و مناسب، بر روی نهال انگور خلیلی بگذارند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور خلیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال