%8

نهال انگور دیزماری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

74,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال اول تا دوم کاشت
زمان گلدهی : زود گل
فاصله کاشت نهال : 3 تا 4 متر
میزان باردهی در هکتار : 25 تا 30 تن
ارتفاع از سطح دریا: زیر 1200 متر از سطح دریا
پایه نهال : قلمه ای
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت :-

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

ایران به عنوان یکی از قطبهای تولید کننده ی انگور در آسیا و منطقه ی خاور میانه مرکز پرورش انواع ارقام بومی و محلی انگور خوش طعم و با کیفیت است، یکی از معروفترین و بازارپسند ترین ارقام انگور ایرانی انگور دیزماری می باشد.

مشخصات و خصوصیات نهال دیزماری

نهال انگور دیزماری دارای برگهایی پهن با سه بریدگی بر روی پهنک خود هستند، این درختاندارای خوشه هایی کوچک و حبه هایی بیضی شکل هستند، رنگ حبه ها سفید و گاهی اوقات زرد رنگ و دانه دار است، از میوه ی این درخت برای تهیه ی کشمش نیز استفاده می شود.

خاستگاه اصلی نهال دیزماری

نهال انگور دیز ماری از انواع انگور بومی و با خاستگاه ایرانی می باشد که با داشتن طعم فوق العاده طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

پایه اصلی نهال دیزماری

تمامی ارقام انگور شیوه های مختلفی برای تکثیر دارند اما به جرات می توان گفت روش تکثیر با استفاده از قلمه و نهالهای با پایه ی قلمه برای اکثر رقمهای انگور به ویژه انگور دیزماری مناسبترین روش تکثیر و پایه برای نهال به شمار می رود.نهال انگور دیزماری

ویژگی نهال دیزماری

از مهمترین ویژگیهای نهال انگور دیز ماری زود بارده و زود رس بودن میوه آن است، اندازه ی کوچک خوشه های این انگور نه تنها باعث کم شدن بازار پسندی آن نشده است بلکه اتفاقا به همین دلیل برای مصرف روزمره ی خانوارهای ایرانی بسیار مورد توجه قرار گرفته و بنابراین میزان فروش آن دست کمی از انواع ارقام با خوشه های درشت و مجلسی ندارد.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

مناسبترین شرایط آب و هوایی برای کاشت درختان در مناطق مختلف بستگی به میزان تحمل آنها نسبت به میزان سرما در زمستان و میزان گرما در تابستان بستگی دارد، به عنوان مثال نهالی که مقاومت بالایی به سرما و یخبندان ندارد را نمی توان در منطقه ای با یخبندان شدید زمستانه کاشت، در مورد نهال انگور دیز ماری باید بدانید که این رقم انگور توان تحمل بالایی نسبت به گرمای بسیار زیاد یا سرمای زیاد نداشته و بنابراین مناسبترین شرایط آب و هوایی برای کاشت آن مناطق معتدله با تابستانهای نه چندان سوزان و زمستانهای معتدل بدون یخبندان شدید و طولانی مدت می باشد.

فاصله مناسب برای کاشت

دریافت نور کافی در زمان رسیدن میوه ها سبب تولید قند بیشتر در حبه ها و شیرین شدن آنها می شود بنابراین برای بازارپسندی بیشتر محصول بهتر است کاشت نهالها و فاصله ی آنها از یکدیگر به گونه ای باشد که میزان نور کافی دریافت کنند، برای این منظور رعایت فاصله ی سه تا چهار متر در زمینهای مسطح کفایت می کند.

خاک مناسب

ترکیبی از بافت لومی به همراه رسی و ماسه ای که سبب پدید آمدن بافت سبک خاک باغ شود برای کاشت نهال انگور دیزماری بسیار مناسب است، بافت سبک خاک سبب نفوذ سریع آب آب به داخل بافتهای عمیق خاک شده و از هدر رفت آن و زود تشنه شدن درخت جلوگیری خواهد کرد بنابراین علاوه بر صرفه جویی در میزان آبیاری خاک سبک سبب رشد بهینه ی درخت خواهد شد.

لازم به ذکر است که بافت سبک خاکنباید اسیدیته را به سمت اسیدی بودن سوق دهد چرا که درختان در خاک اسیدی نیز رشد خوبی ندارد، معمولا خاکهای شور به دلیل دارا بودن یونهای مثبت آزاد اسیدی تر هستند و برای کنترل اسیدیته باید میزان شوری خاک یا آب را نیز در نظر گرفت، گاهی اوقات برای از اسیدی خارج کردن بافت خاک می توان از فرمهای قلیایی کود های مورد نیاز استفاده نمود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مناسبترین زمان برای کاشت نهال را همیشه باید بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه ی خود تخمین بزنید به عنوان مثال زمانی که با باز شدن جوانه ها و گرم شدن هوا تنها یکی دو هفته در منطقه ی شما فرصت باقی باشد اصلا زمان مناسبی برای کاشت نهال نخواهد بود، زمان کاشت نهال را به گونه ای تعیین کنید که با توجه به پیش بینی های هوا شناسی نوسانات ناگهانی دما، باد طوفان و بارندگی شدید در راه نباشد، چرا که نهال پس از جابه جا شدن به اندازه ی کافی در استرس بوده و تحمل استرسهای آب و هوایی را نخواهد داشت.

نهال انگور ذیزماری- برتر نهال

کود مناسب برای نهال

کوددهی قبل از کاشت، کود دهی در زمان خواب درخت و کود دهی در فصل رویش سه مرحله اساسی کود دهی به درختان انگور دیزماری به شمار می رود، کود دهی قبل از کاشت و چالکود زمستانه باید بر مبنای آنالیز انجام شده ی خاک و برگ و بر اساس میزان نیاز گیاه با استفاده از ترکیب کود آلی و شیمیایی صورت پذیرد اما در مورد کود دهی در فصل رشد بهتر است از زمان پس از باز شدن جوانه های گل تا زمان پیش از برداشت درختان را با کود مایع پتاس بالا تقویت کنید.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع درختان در رقم دیز ماری می تواند بسیار بلند باشد اما با استفاده از هرس برنامه ریزی شده و هدایت شه که در بخش هرس به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت می توانید با حفظ راندمان و باردهی درخت، رشد قدی آن را کنترل کنید به طوری که نظم ظاهری باغ هم حفظ شود.

هرس درخت

شاخه های جانبی تولید شده از شاخه های اصلی قادر به زادآوری و بیشترین تولید میوه خواهند بود بنابراین در زمان هرس در نظر داشته باشید که یکی دو شاخه اصلی را جا گذاشته و منتظر تولید میوه از شاخه های جانبی امساله باشید، طریقه ی صحیح انجام این کار به این صورت است که در سال اول شاخه های جانبی را به سمت شاخه های فرعی برگردانده و گلها را جدا کنید، در آبان یا آذر ماه شاخه های لیدر را هرس کرده و در تابستان سال دوم تمامی شاخه های جانبی با طول سی سانتی متر را باقی گذاشته و تمام شاخه های کوچکتر را هرس نمایید و سعی کنید رشد درخت را به طرفین یعنی سمت چپ و راست درخت هدایت کنید.

در فصل زمستان برای کنترل رشد طولی درخت شاخه های اصلی را به نصف ارتفاع خود هرس کنید تا در تابستان سال بعد ارتفاع مد نظر از درخت حاصل شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

با توجه به تحمل نسبتا پایین نهال انگور دیزماری به سرمای زمستان میزان نیاز جوانه های درخت به سرمای صفر تا هفت درجه برای شکوفایی بالا نبود و این میزان به حداکثر 500 ساعت محدود می شود.

عمر مفید نهال

همانطور که پیشتر نیز بیان شد انگور دیز ماری از جمله انگورهای پر بازده در بین ارقام انگور ایرانی بوده که در طی عمر مفید خود یعنی حدود 45 سال می تواند بهترین بازدهی را داشته باشد، محاسبه ی عملکرد کامل در طی سالهای طولانی عمر مفید نشان می دهد که این رقم انگور برای کشاورزان بسیار سود ده خواهد بود.

سن حیات نهال

با توجه به زود بازده بودن درختان انگور دیزماری سن حیات و سن مفید درختان دیزماری با هم تفاوت زیادی نداشته اما باید توجه داشت که رسیدگی به درختان ممکن است سن حیات نهال را افزایش داده و در این زمان باردهی خوبی هم به دست آورد.

نهال انگور ذیزماری- برتر نهال

میزان وزن هر میوه

در مورد وزن میوه انگور دیز ماری باید خاطر نشان کرد که خوشه ها اندازه متوسط و کوچک داشته و حبه ها برای درشت تر شدن تنک شده و از هم فاصله دارند بنابراین وزن هر خوشه زیاد بالا نخواهد بود، برای درشت شدن حبه ها عملیات تنک کردن به این صورت انجام می شود که با استفاده از یک چاقوی تیغه بلند و بدون استفاده از انگشتان دست در زمانی که میوه ها یا حبه ها به اندازه ی نخود هستند تنک کردن انجام شود به حدی که فاصله ی حبه های باقی مانده از هم یک سانتی متر باشد، این کار را باید طی مدت یک هفته تا ده روز به اتمام برسانید.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

با توجه به اینکه نهال انگور دیزماری آب و هوای معتدا را می پسندد بنابراین مناسب ترین ارتفاع از سطح دریا برای رشد این درختان زیر 1200 متر خواهد بود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

میزان حساسیت پایین درخت انگور دیزماری نسبت به بیماریهای رایج انگور مانند سفیدک پودری، سفیدکرکی و کپک خاکستری بسیار مورد توجه متخصصان قرار گرفته است، با توجه به بومی بودن این بیماریها در مناطق انگور کاری کشور چنانچه رقم کاشته شده نسبت به این بیماریها حساس باشد سبب بروز فاجعه خواهد شد اما خوشبختانه مطالعات نشان داده که این رقم نسبت به بیماریهای ذکر شده مقاومت یا تحمل خوبی دارد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

درست است که نهال انگور دیزماری دارای خوشه های با حبه های فاصله دار و کوچک است اما تولید تعداد خوشه ی بیشتر این قضیه را جبران کرده و بنابراین میزان تولید و عملکرد محصول این درختان به حدود 25 الی 30 تن در هکتار خواهد رسید که راندمان خوبی است.

شروع باردهی محصول

فروش نهال انگور دیزماری به عنوان یک انگور زود بارده انجام می شود و این نکته برای کسانی که قصد خرید نهال انگور دیز ماری را دارند بسیار اهمیت دارد چرا که باغداران تمایل دارند که پس از کاشت نهال هرچه زودتر به باردهی برسند، این فاصله در مورد درختان انگور دیز ماری بسیار کوتاه و حدود یک الی دو سال خواهد بود اما بالطبع در یکی دو سال اول تولید محصول بسیار کم بوده و در سالهای بعد با انجام هر اصولی و افزایش تولید شاخه های بارده میزان محصول به مراتب افزایش خواهد یافت.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

امکان گرده افشانی آزاد توسط ارقام انگور به خصوص انگور دیزماری باعث می شود کاستی گرده افشانی به صورت خود لقاحی جبرانشده و بنابراین میزان خوشه های بسیار تنک در اثر نقص گرده افشانی کاهش خواهد یافت.

نهال انگور ذیزماری- برتر نهال

مدت آبیاری

میزان نیاز درختان انگور دیز ماری به آب متوسط است به طوری که در فصل بهار و یا زمستان در صورت وجود بارندگی نیازی به آبیاری زیاد نبوده و تنها در فصل تابستان میزان و دور آبیاری را با توجه به سنگینی یاسبک بودن خاک باغ و شدت گرمای هوا باید تنظیم نمود، چنانچه قصد خرید نهال انگور دیز ماری را برای احداث باغ خود دارید بهتر است با شرح وضعیت بارندگی منطقه و خاک باغ خود برنامه آبیاری دقیق را دریافت کنید، برای دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با مشاوران ما تماس برقرار کنید.

روش صحیح آبیاری

با توجه به شرایط آب و هوایی که درختان انگور دیزماری در آن کاشته می شوند می توان پیش بینی کرد که میزان تبخیر آب سطحی بسیار بالا باشد و ممکن است درختان نتوانند میزان آب مورد نیاز خود را به درستی دریافت کنند و بنابراین برای کاهش تاثیر این فاکتور استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار بهترین گزینه خواهد بود.

زمان گلدهی درخت

انگور دیزماری زود رس بوده وبنابراین گلدهی آن نیز زودهنگام خواهد بود اما با توجه به ویژگیهای آب و هوایی منطقه ای که در آن کاشته می شوند امکان بروز سرمای دیر رس بهار خیلی کم می باشد.

زمان برداشت

همانطورکه پیشتر نیز عنوان شد درختان انگور دیزماری زود رس بوده ومحصول آنها در شهریور ماه آماده ارائه به بازار است، در واقع این رقم یکی از ارقام پر فروش بازار انگور در ایران بوده که در بین دیگر ارقام به دلیل اندازه ی خاص خوشه و طعم شیرین گوی سبقت را از ارقام دیگر ربوده است.

خرید نهال انگور دیزماری

نکته ی بسیار مهمی که در زمان خرید نهال انگور دیزماری باید به آن توجه کرد مناسب بودن شرایط آب و هوایی و خاک مورد نظر برای انتقال نهال است، چنانچه با خواندن این مقاله نتوانستید به جمع بندی برای مناسب بودن یا مناسب نبودن این رقم برای احداث باغ خود برسید مشاوران ما آماده ی ارائه ی راهنماییهای لازم در زمینه ی فروش نهال انگور دیزماری و احداث باغ انگور می باشند.

قیمت نهال انگور دیزماری

قاعدتا در زمان تصمیم گیری برای انتخاب رقم مناسب برای کاشت نهال انگور قیمت نهال انگور دیزماری می تواند فاکتور تعیین کننده ای در انتخاب یا عدم انتخاب آن باشد، درست است که این فاکتور فاکتور بسیار با اهمیتی است اما این موضوع را در نظر داشته باشید که درختان انگور اکثرا عمر مفیدی بالای 40 سال خواهند داشت بنابراین هزینه ی اولیه برای خرید نهال در طی 50 سال صفر خواهد شد و باید نکات مهمتری از قبیل داشتن شناسنامه و گواهی بهداشت را در نظر بگیرید، برای اطلاع از قیمت نهال انگور دیزماری می توانید از شماره های درج شده در بخش ارتباط با ما تماس برقرار کنید.

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور دیزماری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال