%14

نهال انگور سیاه سمرقندی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

39,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال : 2 تا 3 متر
میزان باردهی در هکتار : 40 تن
ارتفاع از سطح دریا: ١٢٦٥ متر از سطح دريا
پایه نهال : –
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت : 7 تا 10 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

اين نوع انگور كه به رنگ سياه و به شكل حبه حبه كنار هم قرار گرفته است و دارای خوشه های متراكم می باشد و هم به عنوان تازه خوری و هم برای آبگيری و هم برای روغن گيری ازهسته آن استفاده می شود، كه ميان مردم و به ويژه بازاريان طرفدار های زيادی داشته و بهترين نوع انگور در ميان انگور های ايرانی می باشد وبه انگور شيرازخی هم معروف است.

مشخصات و خصوصيات نهال انگور سیاه سمرقندی

يكی از دلايلی كه باعث شده اين نهال بهترين نوع انگور ايرانی محسوب شود اين است كه اين نهال دارای ويتامين های B و C بوده و همچنين سرشار از كلسيم و پتاسيم و منيزيم می باشد كه برای بدن انسان به ويژه برای كم خونی بسيارمناسب است. میوه اين نهال برای بسياری از درد ها مثل ميگرن يا همان سردرد های شديد مناسب است برای كم خوني، حفظ سلامت چشم ها و جلوگيری از سرطان هم مناسب می باشد و باعث شادابی و ضد باكتری و آنتی اكسيدان هم نيز می باشد.

خاستگاه اصلی نهال انگور سیاه سمرقندی

خاستگاه اصلی و منشاء اين نهال كشور ايران می باشد و اين نهال به شكل حبه های گرد يا بيضی و به رنگ سياه می باشد و همچنين اين نهال تحمل سرمای زمستان راتا ١٢ درجه سانتی گراد را هم دارد و عمر مفيد اين نهال هم به بيش از ٦٠ سال می رسد و قند آن هم  ٢٠الي ٢٥ درجه بريكس می باشد.

نهال انگور سمرقندی

پايه اصلی نهال انگور سیاه سمرقندی

جالب است بدانيد پس از قرن ١٨ ميلادی تحولی عظيم در استفاده از پايه برای گياهان ايجاد شد به طوری كه قبل از آن فقط استفاده از پايه برای گياهانی مثل نهال سيب ايجاد شده بود و بعد از آن با وجود پيشرفت جامعه برای نهال انگور هم ابداع شد چون درخت انگور درختی تنومند و دارای ارتفاع بالايی می باشد.

ويژگی انگور سياه سمرقند انگور سیاه سمرقندی

اين نهال به خاطر داشتن مقدار زيادی آنتی اكسيدان از صدمه ديدن وآسيب رسيدن به سلول ها را عقب انداخته و يا كلا مانع آن ها می شوند و همچنين مصرف بهينه ازآن، ازسرطان و بيماری آسم هم جلوگيری می كند. برای همين انگور سياه بهترين نوع انگور است چون مواد مغذی بيشترينسب به انواع ديگر انگور دارد.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

آب و هوای مناسب برای كاشت اين نهال

جالب است بدانيد اين نهال بسيار دربرابر سرما زمستان مقاوم بوده است اما بايد توجه داشته باشيد كه آن منطقه بايد تابستان و بهار گرمی داشته باشد همچنين وزش باددر آن جا شديد نباشد زيرا بيشتر از سرمای هوا  باعث آسيب به نهال ها می شود.

فاصله مناسب برای كاشت

فاصله مناسب بين درختان انگور ٢تا٣ متر می باشد كه بايد به درستی  رعايت شود و برای كاشت هر درخت مو بايد گودالی به عمق ٤٠ سانتی متر و همچنين عرض ٤٠ سانتی متر حفر كرد وهمچنين تمييز كردن ريشه های شكسته نبايد فراموش شود.

خاك مناسب برای كاشت اين نهال

خاك مناسب برای كاشت اين نهال خاكی است كه اسيدی نباشد و دارای نمك زيادی هم نباشد بلكه خاك بايد خاك عميق و سبك و دارای مقداری آهك باشد كه برای رشد گياه بسيار مناسب است. بايد توجه داشت كه زهكشی خاك از كارهای بسيار مهم و تاثير گذار در رشد گياه می باشد كه نبايد فراموش شود.

نهال سمرقندی- برتر نهال

زمان مناسب و سازگار برای كاشت

بهترين و خوش موقع ترين زمان برای كاشت اين نهال فصل بهار يا اول تير ماه می باشد و همچنين بهتر است كه اين نهال را در روز های ابری بكاريد كه بعد از كاشت باران ببارد و اين كار باعث رشد بيشتر نهال خواهد شد و همچنين محصول با كيفيت تری هم به عمل می آيد.

كود مناسب برای نهال

اين گياهان هر ٢٤ ماه يكبار به كود دامی پوسيده احتياج دارند. بهتر است در اوايل فصل بهار موقع آبياری به درختان كود نيترات و پتاس بدهيد آن هم به شكل سرك باشد و همچنين كود دامی پوسيده رابه همراه كود شيميايی به شكل چالكود آن هم يك ماه قبل از بيدار شدن درختان به آن ها بدهيد زيرا اين كارها در رشد گياه بسيار موثر می باشد. درنتيجه هرچه خاك ما سبك تر باشد نفوذ آب سريع تر می شود و باردهی هم افزايش می يابد. در زیر کود‌ها مورد نیاز انگور سمرقندی رو به تفسیر بیان کردیم.

كود پتاسيم:

اين كود باعث تشكيل برگ درختان اين گياه و سفت شدن ساقه آن هانيز می شود و همچنين موجب رسيده تر شدن خوشه های انگور نيز می شود.

كود منيزيم:

اين كود هم به راحتی در آب حل شده و هم به صورت سولفات منيزيم هم نيز به زمين كشت نيز داده می شود كه يكی از اصلی ترين مواد برای ساخته شدن كلروفيل در گياه می باشد كه بسيار مفيد و حائز اهميت می باشد.

كود كلسيم:

جالب است بدانيد كه درختان انگور به شدت به اين نوع كود وابستگی دارند وبرای همين بايد هر ساله مقدار زيادی از اين كود به آن ها داده شود وگرنه رشد آن ها كاهش يافته و محصول با كيفيتی به ما نخواهد داد.

كود ازت:

بهتر است بدانيد از اين كود به عنوان اوره برای گياه استفاده می كنند. البته می توان اين كود را به صورت برگی هم استفاده كرد. از طرفی اگر از كود ازت بيش از مقدار مورد نظر استفاده كرد بر روی گياه تاثير منفی داشته وهمچنين مانع رشد طبيعی گياه شده و رشد آن را بيش از حد بالا برده و در نتيجه ما به محصول كمی دست پيدا خواهيم كرد كه موجب ضرر بالايی نيز خواهد شد.

 ارتفاع درخت در طول عمر

بايد توجه داشته باشيد كه رسيدگی منظم به اين نهال و رعايت دقيق تمام نكات كاشت و برداشت اين نهال هم در ارتفاع و هم در رشد گياه بسيار موثر بوده و همچنين باعث می شود ارتفاع آن به ٧ الی ١٠ متر بعد از رسيدن زمان بلوغ برسد.

نهال سمرقندی- برتر نهال

هرس درختان انگور سياه سمرقندي

بهترين زمان برای هرس كردن اين نهال يك سال بعد از كاشت آن است كه اين نهال كمی رشد كرداست و برای فرم دهی و حالت دهی به شاخ و برگ آن، آن را هرس می كنيم كه در رشد نهال هم موثر بوده و فصل مناسب اين كار هم زمستان می باشد كه بايد شاخه های پير و فرسوده را از ديگر شاخه ها جدا كرد و بهتر است اين كار را با قيچی ضد عفونی شده انجام داد تا مانع انتقال بيماری گردد.

نياز سرمايی لازم برای خواب زمستانی

اين نهال برای اين كه از خواب زمستانی خود بيدار شوند به مقدار مشخصی سرما نياز دارند كه حداقل تحمل سرما برای اين گياهان ١٢ تا ١٥ درجه سانتی گراد پيش بينی شده است البته اين گياه تحمل سرمای بيشتر را هم دارد اما باعث آسيب به محصول می گردد و رشد محصول را هم كاهش می دهد.

عمر مفيد نهال

گفته شده كه اين نهال تا ١٠٠ سال يا شايد هم بيشتر عمر ميكند ولی عمر مفيد آن بين ٨٠ تا همان ١٠٠ سال می باشد و همين امر باعث شده كه از اين نهال برای سرمايه گذاری و تجارت های بزرگ استفاده شود و منبع درآمد خوبی برای هم توليد كننده و هم مصرف كننده به شمار بيايد.

سن حيات نهال

سن حيات اين نهال هم می توان گفت به بيش از ٦٠ سال هم ميرسد كه اين هم يكی از دلايل محبوبيت اين نهال می باشد و همين امر باعث شده بسياری از كشاورز ها به كاشت اين نهال ارزشمند پرداخته و درآمد زايی كنند.

ميزان وزن هر ميوه

جالب است بدانيد كه هر حبه از اين انگور وزنی حدود ٥ گرم دارد كه يك خوشه از آن به خاطر داشتن تراكم بالا وزنی كه دارد سنگينمی باشد كه از اين رو می توان به مقاوت بسيار بالای اين درخت پی برد زيرا چنين وزن سنگينی را در اين ارتفاع بالا تحمل می كند.

ارتفاع از سطح دريا مناسب كاشت نهال

اين نهال در ارتفاع حدود ١٢٦٥ متر از سطح دريا نيز كاشته می شود كه البته لازم است بدانيد برخی از اين درختان محدوديتی در جهت ارتفاع منطقه ی كاشت ندارند و در هر ارتفاعی كاشته می شوند و محصول خوب و با كيفيتی به عمل می آيد.

مصنوعيت و مقاومت دربرابر آفات و بيماری ها

از جمله بيماری ها وآفاتی كه باعث آسيب به اين نهال می شود زنجره مو، كنه نمدی مو و… می باشد كه بهترين و موثرترين راه جلوگيری از آن سمپاشی به موقع اين  گياه می باشد. رايج ترين بيماری كه اين گياه دچار می شود حقيقی مو می باشدكه بهترين راه مبارزه و نابودی آن پاشيدن پودر گوگرد جامد روی برگ اين گياه می باشد.

ميزان باردهی و برداشت محصول در هرهكتار

ميزان باردهی اين محصول چيزی حدود ٤٠ تن بر هكتار يا حتی بيشتر  می باشد كه رقم بسيار بالايی است كه همين عامل باعث افزايش قيمت و فروش بالای اين نوع انگور از انواع ديگر انگور شده است و به همین خاطر بیشتر تاجران از طریق این محصول کسب درآمد می کنند.

نهال سمرقندی- برتر نهال

شروع باردهی محصول

بعد از گذشت ٢ سال از كاشت اين محصول تازه شروع به باردهی ميكند  ميتوان آنرا برداشت كرد يعنی از سال دوم كاشت باردهی شروع شده است و ساليان سال هم ادامه داشته و هرسال مقدار زيادی محصول می دهد البته با رعایت تمام اصول آبیاری، کوددهی، کاشت و برداشت این محصول آن هم به صورت منظم و دقیق.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نياز

اين نوع انگور نياز به رقم گرده افشان ندارد و می تواند به صورت مستقل و آسان گرده های نر و ماده خود، با يك ديگر توليد مثل كنند و نسل خود را افزايش دهند و پيش بروند برای همين نياز به نهال های گرده افشان نخواهند داشت چون این کار از دست خود این گیاه به تنهایی بر می آید.

مدت آبياري

درسال های اول كاشت محصول بهتر است ۲ تا ۳  نوبت هر ماه در تابستان آنها را آبياری كنيد تا نهالتان محكم و سفت شود و همچنين آن سال هايی كه نهالتان دچار كم آبی می شود بايد آن ها را از شر علف های هرز و كنه ها خلاص كنيد تا مانع نفوذ آب در خاك نشوند. نهال انگور ميتواند با كم آبی مقابله كند اما اين نيز موجب كاهش محصول مرغوب ميشود.

روش صحيح آبياری

در فصل هايی كه بارندگی كم است بهتر است نهال را چندبار آبياری كنيد و در فصل  تابستان كه آفتاب شديد است بهتر است تنه درختان را با رنگ سفيد پوشانده تا دچار سوختگی نشوند. زمانی كه درختان شكوفه دادن تا وقتی كه ميوه بدهند نبايد دچار كم آبی بشوند زيرا ميوه هايشان ترك خوده و محصول با كيفيت به بار نمی دهند.

 زمان گلدهی درخت

مراقبت مناسب و آبياری به موقع و بهينه با توجه به مساعد بودن شرايط جوی و آب و هوايي، به نهال ما كمك ميكند كه به موقع و سر وقت گلدهی داشته باشد و همچنين در نهايت محصول مرغوب و با كيفيت تحويل می دهد. كه اين امر موجب محبوبيت اين نوع انگور نسبت به انواع ديگر شده است.

زمان برداش#ت محصول

بهترين زمان برای برداشت اين محصول اواخر تابستان يا اوايل فصل پاييز می باشد و همچنين اين محصول اواسط مهرماه در بازار های مختلف عرضه می گردد و خريداری می شود بهترين روش برای نگهداری از اين محصول ناب اين است كه چاله ای به عرض و طول يك متر و عمق يك و نيم متر حفر كرده و ته آنرا با خاك دامي، پتاسه و فسفاته و كمی خاك سبك پر كنيد و بعد محصول را گذاشته و روی آن را با كود دامی و پوشال برنج پر نماييد.

خريد نهال انگور سمرقندی

شما ميتوانيد اين محصول را به دو روش خريداری كنيد هم از بازار آزاد و هم به صورت اينترنتی فقط بايد حواستان باشد كه خريد نهال انگور به صورت اينترنتی از فروشگاه های معتبر همچون برتر نهال انجام داده زيرا اگر معتبر نباشد هم ممكن است محصول با كيفيت و مرغوبی نباشد يعنی ضعيف باشد و هم در صورت حمل و نقل نامناسب محصول دچارآسيب شود پس بهتر است در اين كار تحقيق بسار كرده و بعد با خيال راحت سفارش دهيد.

قيمت نهال انگور سمرقندی

قیمت نهال انگور سمرقندی هر ساله دستخوش تغییراتی بوده است ولی مجموعه ما از همان ابتدای سال تاسیس قیمت های بسیار مناسبی را برای  محصولات خود درنظر گرفته است و با توجه به تورمات اخیر کمترین افزایش قیمت را داشته است به همین دلیل با محصولات خود را از لحاظ قیمت و البته کیفیت تضمین می کنیم. نهالستان برتر یکی از تولید کننده های بزرگ انگور سیاه سمرقندی می باشد بر این اساس فروش انگور سیاه سمرقندی همه ساله در این مجموعه انجام می شود و به سراسر کشور ارسال می کنند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور سیاه سمرقندی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال