%10

نهال انگور لابروسکا: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

54,000 تومان

خاستگاه : آمریکای شمالی
شروع باردهی : –
زمان گلدهی : دیرگلده
فاصله کاشت نهال : 2*2 متر
میزان باردهی در هکتار : –
ارتفاع از سطح دریا: –
پایه نهال : پایه پیوندی یا قلمه زنی
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

انگور لابروسکا با داشتن حبه های گرد درشت و بنفش یا سیاه رنگ شناخته می شود که به دلیل لغزنده بودن پوست آن به راحتی پوست گرفته شده و گوشت میوه حالت ژله ای پیدا می کند، بنابراین تحت عنوان انگور ژله ای نیز شناخته می شود، این انگور یک انگور دیر بازده بوده که به واسطه ی عطر و طعم فوق العاده طرفداران بسیاری در کل دنیا دارد، همانطور که پیشتر هم عنوان شد پوست میوه به راحتی از گوشت میوه جدا شده و بنابراین موارد مصرف زیادی در میوه آرایی روی کیک، شیرینی و ژله داشته و این نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت این گونه انگور در بین مردم جهان می باشد، علاوه بر این از گل درخت انگور لابروسکا به طور سنتی در برخی کشورهای دنیا به ویژه ایران به عنوان داروی گیاهی استفاده می شود.

مشخصات و خصوصیات نهال انگور لابروسکا

مهمترین خصوصیت درختان انگور لابرسکا مقاومت آنها به سرما است و به راحتی در مناطق سردسیر مانند کانادا و مناطق مختلف در سیبری کاشته می شود، بنابراین انتخاب این رقم انگور برای کسانی که در مناطق سردسیر ایران با یخبندان زمستانه قصد احداث باغ انگور دارند بسیار مناسب است.

خواستگاه اصلی نهال انگور لابروسکا

خاستگاه اصلی نهال انگور لابروسکا متعلق به نواحی شرقی آمریکای شمالی بوده و در آنجا به صورت خود رو می روییده است، سالها بعد به دلیل طعم و عطر بی نظیر قلمه گیری شده و در کل دنیا به ویژه در مناطقی که بارندگی بیشتری داشته و به لحاظ دمایی سردسیر هستند کاشته می شود.

نهال انگور لابروسکا- برتر نهال

پایه اصلی نهال انگور لابروسکا

تکثیر انگور لابروسکا از طریق قلمه وپیوند امکان پذیر است، انتخاب پایه به شکل قلمه یا پیوند به شرایط محیطی وخاک منطقه ی مورد نظر بر می گردد، از آنجایی که انگور لابروسکا یک رقم وارداتی می باشد بنابراین نمی تواند به شرایط خاک یا آب شور تحمل نشان دهد و بنابراین برای بالا بردن تحمل پایه به این شرایط بهتر است از پایه ی بومی استفاده شده و انگور لابروسکا بر روی پایه ی بومی پیوند بخورد با این شیوه درخت انگور لابرسکا علاوه بر افزایش مقاومت نسبت به شرایط آب و هوایی و خاک مقاومت بالاتری نیز نسبت به آفات و بیماریهای بومی از خود نشان می دهند.

ویژگی نهال انگور لابروسکا

ویژگی بارز نهال انگور لابروسکا این است که دارای برگهای کرکدار بوده به طوری که نام رایج انگلیسی آن fox grape یا انگور روباهی می باشد، تولید محصول با کیفیت و خوش طعم از ویژگی تجاری این رقم انگور بوده و باعث می شود این رقم انگور از دسته انگورهای صادراتی کشور به شمار رود.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال انگور لابروسکا مقاومت بالایی در برابر سرما و رطوبت زیاد از خود نشان می دهد بنابراینمی توان این درختان را به ویژه در مناطق پرباران و سردسیر شمالی کاشت و نگرانی از بابت سرما زدگی یا پوسیدگیهای طوقه و ریشه در اثر بارندگیهای زیاد و پر حجم نداشت، نهال انگور لابروسکا می تواند تا درمای 25 درجه زیر صفر را به راحتی تحمل کرده و دچار آسیب نشود.

نهال انگور لابروسکا- برتر نهال

فاصله مناسب برای کاشت

برای کاشت نهال انگور لابروسکا می توان فاصله ی دو متر در دو متر را تعیین کرد، چرا که میزان نورگرایی کمتری نسبت به سایر ارقام انگور داشته و همینطور نزدیک هم کاشتن نهالها باعث افزایش مقاومت این درختان به سرما و بادهای موسمی می شود.

خاک مناسب

رشد بهینه ی درختان انگور لابروسکا به خاک با زهکشی مناسب احتیاج دارد، زهکشی مناسب در خاکهایی با بافت سبک، متوسط و لومی قابل تامین است، اسیدیته ی خاک بهتر است خنثی تا کمی اسیدی و یا کمی قلیایی باشد، درختان انگور لابروسکا به هیچ وجه در خاکهای خیلی قلیایی، خیلی اسیدی یا با شوری بالا رشد خوب ومناسبی نخواهند داشت، در رابطه با رطوبت خاک نیز باید بافت خاک به گونه ای باشد که بتواند آب را به خوبی از خود عبور دهد، به دلیل اینکه این درختان معمولا در مناطق پر باران کاشته می شوند چنانچه بافت خاک سنگین بوده و نتواند رطوبت را به سرعت عبور دهد ماندگاری طولانی مدت آب پای طوقه و ریشه می تواند باعث خفگی ریشه یا پوسیدگی های شدید طوقه و ریشه شود.

 

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

بتا توجه به مقاومت بالای نهال به سرما و یخبندان نهال این درختان را می توانید پس از ریزش برگها در پاییز به محل باغ انتقال دهید ونگرانی از بابت سرما و یخبندانم زمستانه نداشته باشید، این فصل کاشت می تواند تا اوایل بهار و تا پیش از باز شدن جوانه ها در نظر گرفت فقط دقت داشته باشید که نهال کاری نباید در شرایط نا آرام جوی مانند زمان ریزش برف و باران یا بروز بادهای شدید انجام شود.

کود مناسب برای نهال

درختان انگور لابروسکا به هیچ عنوان در خاکهای ضعیف به لحاظ شرایط تغذیه ای رشد خوبی نخواهند داشت و این درختان به هوموس ومواد آلی بالا در خاک برای باردهی بیشتر احتیاج دارند، خاکهایی که رنگ قهوه ای تیره دارند به معنای بالا بودن هوموس در این گونه خاکها است و برای کاشت نهال لابروسکا مناسب است، در مناطق شمال کشور به دلیل بالا بودن پوشش گیاهی و برگشتن مقدار زیادی بافت گیاهی به طور سالانه به خاک این درختان مخصوصا به صورت جنگلی در بافت خاک سرشار از هوموس پرورش داده می شوند.

نهال انگور لابروسکا- برتر نهال

ارتفاع درخت در طول عمر

رشد درختان لابروسکا رونده بوده و ارتفاع زیادی( 4 تا 6 متر) پیدا می کنند، در بافتهای جنگلی این درختان خود را به درختان دیگر قیم کرده و ارتفاع می گیرند اما چنانچه شما به برداشت تجاری و احداث باغ درخت لابروسکا تمایل دارید باید برای قیم آنها پایه های فلزی در نظر گرفته و رشد طولی آنها را به واسطه ی هرس منظم محدود کنید.

هرس درخت

در بخش پیشین نیز عنوان شد که در صورت اصلاح نکردن یا هرس نکردن درختان ارتفاع زیادی پیدا می کنند بنابراین با در نظر گرفتن قیم مناسب و هرس اصولی رشد درختان را به سمت باردهی بیشتر می توان هدایت کرد، نکته ی مهم در مورد باردهی درختان لابروسکا این است که این درختان می توانند تا چند خوشه بر روی یک شاخه ی یکساله تشکیل دهند بنابراین هرس با هدف تولید شاخه های یکساله می تواند منجر به تولید انگور بیشتر شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

به منظور تامین نیاز سرمایی این درختان بهتر است درختان انگور لابروسکا در شرایط آب و هوایی کاشته شوند که بسیار نزدیکتر به شرایط آب و هوایی زادگاه اصلی و خاستگاه این درخت باشد، کاشت در مناطق معتدله و نیمه سردسیر می تواند نیاز سرمایی درختان را تامین نماید.

عمر مفید نهال

درختان انگور لابرسکا به طور معمول 30 سال عمر اقتصادی و یا عمر مفید دارند که در این سی سال عمر مفید با راندمان بالایی که دارند می توانند بسیار به صرفه و اقتصادی باشند.

سن حیات نهال

درختان انگور لابروسکا به صورت بومی و خود رو در نواحی جنگلی مناطق شمالی کشور ما روئیده و بومیان از این درختان میوه برداشت می کنند و می فروشند، عمر حیات این درختان بسیار بیشتر از سن مفید آنها می تواند باشد در صورتی که در شرایط مطلوب و بهینه پرورش داده شوند.

 

میزان وزن هر میوه

حبه های انگور لابروسکا متوسط و کوچک بوده و اندازه ی خوشه نیز متوسط است و بنابراین به لحاظ وزنی خوشه های متوسط دارند، اما به واسطه ی باردهی زیاد روی هر شاخه عملکرد نهایی درخت بالا خواهد بود.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ببا توجه به اینکه درختان انگور لابروسکا شرایط سردسیر یا نیمه سردسیر را می پسندد بنابراین ارتفاعات بالاتر از سطح دریا بذای کاشت این درختان مناسب تر بوده و این درختان را همچنین می توان در نواحی کوهستانی سردسیر و نیمه سردسیر کاشت.

نهال انگور لابروسکا- برتر نهال

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

با وجود اینکه این رقم انگور بومی ایرانیست امادر کمال تعجب باید عنوان کرد که انگور لابروسکا مقاومت بسیار خوبی نسبت به عوامل بیمارگر مهم بوی انگور مانند سفیدکهای پودری، کرکی و کپک خاکستری از خود نشان داده است اما به هرحال با توجه به اینکه این درختان اغلب در مناطق پر بارانکاشته می شود باید پایش مستنر در خصوص بروز بیماریهای سفیدک کرکی و پوسیدگیهای طوقه و ریشه انجام داد تا زمانی که درخت درگیری زیادی پیدا نکرده اقدامات کنترلی لازم را انجام دهید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

باردهی انگور لابروسکا در شرایط محیطی مناسب میتواند به صورت متوالی و تا سه مرحله ی متوالی انجام گیرد که البته در مرحله ی سوم به دلیل بروز هوای سرد میوه ها به صورت غوره برداشت می شود، بنابراین میزان برداشت و عملکرد میوه ی درختان لابروسکا با توجه به شرایط محیطی و خاک و تغذیه ی درختان در هر مرحله به صورت تجربی باید محاسبه شود.

شروع باردهی محصول

باردهی درختان انگور لابروسکا می تواند خیلی زود پس از کاشت نهال به وقوع بپیوندد اما شروع باردهی به میزان زیادی به شرایط خاک به خصوص شرایط تغذیه ای خاک قبل از کاشت نهال بستگی دارد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درختان انگور لابروسکا دارای گلهای نر وماده بوده و گرده از پرچمهای گل به وسیله ی باد و حشرات به مادگی منتقل شده و نیازی به کاشت رقم گرده افشان در بین درختان انگور نیست.

مدت آبیاری

درختان انگور لابروسکا مقاومت بالایی به رطوبت بالا دارد اما ماندگاری طولانی مدت آب آبیاری یا بارندگی پای درختان قطعا تاثیر منفی بر روی عملکرد درختان خواهد داشت، بنابراین قبل از اینکه تمرکز خود را بر روی میزان آبیاری یا دور آبیاری بگذارید بهتر است ابتدا بافت خاک را به سمت زهکشی بهینه اصلاح کنید و در نهایت درختان انگور لابروسکا در مناطق پر باران کاشته می شوند و در بسیاری از موارد بارندگیهای موسمی برای آنها کفایت می کند، چنانچه قصد خرید نهال انگور لابروسکا دارید با دریافت مشاوره تخصصی از مشاوران ما می توانید اطلاعات کامل تری را در رابطه با میزان آبیاری و دور آبیاری دریافت نمایید.

روش صحیح آبیاری

آبیاری به شیوه های سنتی شامل آبیاری جوی و پشته ای و ثقلی برای آبیاری این درختان در صورت داشتن زهکش خوب خاک مناسب است اما اجرا کردن سیستم آبیاری تحت فشار به باغداران این امکان را می دهد که میزان آبیاری را به درستی و در زمان مورد نیاز تنظیم نمایند.

نهال انگور لابروسکا- برتر نهال

زمان گلدهی درخت

با توجه به شرایط سردسیری که درختان انگور لابروسکا در آنجا کاشته می شوند این درختان دیر به گل می نشینند و بنابراین گلهایشان از خطر سرمای دیر رس بهاره در امان باقی خواهند ماند.

زمان برداشت

درختان انگور لابروسکا را تحت عنوان انگور دیر رس می شناسند، این درختان به صورت متوالی باردهی می کنند و آخرین دور باروری آنها ممکن است به سرمای زمستان برخورد کرده و در نهایت به شکل غوره برداشت شوند.

خرید نهال انگور لابروسکا

به منظور خرید نهال انگور لابروسکا باید براکز فروش نهال انگور مراجعه کنید که این نهالها را در شرایط بهینه پرورش داده اند و علمو اطلاعات کافی در رابطه با احداث باغ انگور لابروسکا دارند، قطعا کسانی که قصد احداث باغ انگور دارند نمی توانند تمامی اطلاعات مورد نیاز را داشته باشند و احداث باغ بدون داشتن دانش کافی محکوم به شکست است، چنانچه با خواندن این مقاله هنوز نکات ابهام بسیاری در رابطه با احداث باغ خود دارید می توانید با دریافت مشاوره از مشاوران زبده ی ما پاسخ تمامی پرسشهای خود را بیابید و با علم کافی به این کار مبادرت نمایید.

قیمت نهال انگور لابروسکا

قیمت نهال انگور لابروسکا در مراکز فروش مختلف متفاوت است، این تفاوت به داشتن یا نداشتن مجوزها و گواهیهای بهداشت لازم مرتبط است، طبیعتا قیمت نهال انگور لابروسکا که به وسیله ی ماشینهای فروش نهال انگور لابروسکا در جاده پایین تر است اما شما نمی توانید از سلامت و یا اصالت محصول اطمینان کافی داشته باشید، ضمن اینکه فروشنده های دوره گرد نمی توانند اطلاعات کافی در رابطه با نیازهای درخت و همینطور تمهیدات لازم در رابطه با احداث باغ به شما ارائه داده و شما را راهنمایی کنند، بنابراین با صرف هزینه ی کمی بیشتر با خرید از نهالستان ما علاوه بر اطمینان از سلامت و اصالت نهال از مزیت دریافت مشاوره برای احداث باغ خود بهره مند شده و احداث باغ خود را با خیالی آسوده انجام دهید، برای دریافت قیمت نهال انگور لابروسکا و دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر در رابطه با احداث باغ خود با مشاوران ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور لابروسکا: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال