%2

نهال انگور موندراپ: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

196,000 تومان

خاستگاه : آمریکای شمالی
شروع باردهی : بعد از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : زودگلده
فاصله کاشت نهال : 2 تا 2 متر
میزان باردهی در هکتار : 40 تن
ارتفاع از سطح دریا:5 تا 3000 متر از سطح دریا
پایه نهال : قلمه
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : 5 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

انگور پیوندی مون دراپ از ارقام انگور وارداتی به سرزمین ما بوده اما به واسطه ی داشتن حبه های درشت و کشیده و طعم بی نظیر آن محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده است، انگور پیوندی موندراپ در بسیاری از مناطق انگور خیز کشور قابلیت کاشت داشته اما برای اینکه بدانید آیا این انگور برای کاشت در منطقه ی شما مناسب است یا خیر و آیا شما می توانید شرایط مناسب رشد و نگهداری درخت انگور موندراپ را فراهم کنید به شما توصیه می شود تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا پاسخ تمام پرسشهای خود را بیابید.

مشخصات و خصوصیات نهال انگور پیوندی موندراپ

از مهمترین خصوصیات و ویژگیهای انگور موندراپ شکل ظاهری میوه ی آن است، میوه ی انگور موندراپ که ظاهری گوشتی، آبدار، کشیده و بدون هسته دارد نظر هر شخصی را به خود جلب می کند و باعث می شود هر کسی تا به حال این انگور را ندید بخواهد دست کم یکبار طعم آن را بجشد و جالب اینجاست که از این مار قطعا پشیمان نخواهد شد جرا که طعم و عطر بی نظیر میوه انگور موندراپ سبب جذب بیشتر مشتری خواهد شد.

خاستگاه اصلی نهال انگور پیوندی موندراپ

موندراپ در لغت به معنای قطره ی ماه در واقع یک واژه ی انگلیسی بوده و همین نام به غیر بومی بودن این انگور در ایران اشاره دارد، اولین بار کشاورزی اهل ایالت کالیفرنیا در آمریکای شمالی موفق به کاشت و برداشت از این درخت میوه شده و نامگذاری روی آنرا انجام داد اما بعدها به واسطه ی شهرتی که پیدا کرد نهال آن به تمامی مناطقی که شرایط اقلیمی مساعد برای پرورش داشتند برده شد.

پایه اصلی نهال انگور پیوندی موندراپ

پایه ی اصلی نهال انگور موندراپ مانند هر انگور دیگری از طریق قلمه است اما لازم است نکته ای را در رابطه با انگور موندراپ یا هر انگور وارداتی دیگر بدانید، انگور موندراپ نسبت به شرایط خشکی، کم آبی یا برخی آفات و بیماریها و همینطور شرایط شوری یا قلیایی خاک که به خصوص در بیشتر نقاط سرزمین ما رایج است حساس است و بهترین راه برای کاهش این حساسیت استفاده از پایه ی پیوندی مقاوم می باشد، بنابراین فروش نهال انگور پیوندی مون دراپ با هدف کاهش حساسیتهای نهال انگور به باغداران عزیز صورت می گیرد، بهترین راهکار این است که پایه ی پیوندی را با توجه به شرایط بحرانی هر منطقه که ممکن است انگور موندراپ به آن حساسیت نشان دهد انتخاب کنید.

نهال انگور موندراپ

ویژگی نهال انگور پیوندی موندراپ

مهمترین ویژگی انگور موندراپ ظاهر میوه های آن است که به دلیل وجود تانن در آن ظاهری گوشتی آبدار به خود گرفته و با داشتن حبه های کشیده طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است، رستوران داران و کسانی که در کار خود نیاز به میوه آرایی یا تزئین کیک و شیرینی با میوه دارند از حبه های این انگپر به واسطه اندازه ی درشت و شکل خاص آن می توانند به راحتی استفاده کنند.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

 

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

کاشت و پرورش انگور موندراپ به آب و هوای نیمه سردسیر و معتدل نیاز داشته و کاشت این درخت در مناطق کوهستانی نیز مناسب است چیزی که در رابطه با کاشت این درختان باید به آن توجه داشت میزان ساعات آفتابی و سرما می بلشد، درست است که این انگور را در شرایط آب و هوایی سردسیر کشت می کنند اما میزان ساعات آفتابی به ویژه در زمان رسیدگی میوه بسیار اهمیت داشته و باعث می شود میوه های درشت و مستطیل شکل انگور به خوبی و در کوتاهترین زمان ممکن آماده ی برداشت شوند در صورتی مه هر جه تعداد ساعات آفتابی کمتر باشد رسیدگی نیوه با تاخیر رخ داده و ممکن است به هوای سرد برخورد کند.

 

فاصله ی مناسب برای کاشت

با توجه به اینکه این درختان در مناطق معتدل و یا کوهستانی کاشته می شوند بنابراین در تظر گرفتن فاصله ژ کمتر برای ماشت آنها سبب می شود درختان در فصل سرما کمتر در معرض آسیب سرمازدگی قرار گیرند بنابراین مناسب ترین فاصله ی کاشت دو متر در دو متر است اما چنانچه شیب زمین به گونه ای باشد که جذب نور کمتر باشد می توانید فاصله را به منظور حذب نور بیشتر بالاتر ببرید.

خاک مناسب

درخت انگور موندراپ نیز مانند بسیاری از درختان انگور دیگر به خاکی سبک با زهکشی مناسب احتیاج دارد اما نکته ی بسیار با اهمیت در رابطه با خاک مناسب نیزان مواد آلی خاک می باشد، باغداران عزیز می توانند برای بالا بردن مواد آلی خاک چند ماه قبل از کاشت زمین را با کود آلی پوسیده تقویت کرده و به خوبی شخم بزنند این کود دهی و شخم زدن نه تنها باعث تقویت خاک می شود بلکه باعث شکسته شدن بافت خاک و زهکشی مناسب آن می شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مناسب ترین زمان برای کاشت نهال انکور موندراپ اوایل اسفند تا اواسط اردیبهشت ماه می باشد اما در مورد زمان کاشت این انگور باید به زمان باز شدن جوانه ها با توجه به شرایط دمایی مخل مورد نظر برای احداث باغ توجه نمود، کاشت نهال باید حتما قبل از باز شدن جوانه ها و زمانی که هنوز درخت در خواب است صورت پذیرد،مناسب ترین زمان نیز با توجه به رویدادهای هواشناسی و در شرایط جوی آرام و بدون بارندگی خواهد بود.

 

کود مناسب برای نهال

استفاده از کود آلی با هدف افزایش هوموس خاک و همینطور کود دهی در طول فصل رویش منجر به افزایش باردهی مطلوب می شود و همینطور تقویت درختان به خصوص با کودهای حاوی پتاس منجر به افزایش مقاومت درختان به درگیر شدن با آفات و بیماریها خواهد شد، البته لازم به ذکر است کود دهی اصلی باید بر مبنای نیاز انجام شود و ابن نیاز تنها با انجام آنالیز تجزیه ی خاک و برگ امکان پذیر خواهد بود، بنابراین توصیه می شود آنالیز خاک قبل از کاشت و بعد از کاشت انجام شده و کمبودهای عناصر غذایی خاک بر طرف شود، آنالیز تجزیه ی برگ نیز مکمل آنالیز تجزیه ی خاک خواهد بود به گونه ایکه ممکن است برخی عناصر در خاک باشد اما قابل دسترس نبوده و جذب نشود بنابراین انحام هر دو آنالیز ضروری است.

نهال انگور موندراپ -برتر نهال

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان انگور موندراپ طول زیاد اما پهنای کمی دارند اما بهتر است این طول زیاد درختان با انحام هرس اصولی هدایت شده شاخه های زایای بیشتر برای باردهی بیشتر درخت تولید شود.

هرس درخت

با توحه به اینکه درختان انگور موندراپ به طور ژنتیکی افزایش طول زیادی دارند در صورت هرس نکردن اصولز این درختان بلند شده اما باردهی زیادز ندارند بنابراین چنانچه قصد خرید نهال انگور موندراپ را دارید برای دریافت مشاوره در رابطه با نحوه ی هرس و چگونگی رسیدن به حداکثر راندمان با مشاوران ما در تماس باشید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان انگور موندراپ برای باردهی بهتر به تعدادی ساعت مشخص سرمای زیر هفت درجه سانتی گراد نیاز دارند، فروش نهال انگور پیوندی موندراپ به مناطقی صورت می گیرد که در این مناطق دسد کم 100 و حداکثر 500 ساعت سرمای زیر هفت درجه را در زمستان تجربه کنند.

عمر مفید نهال

عمر مفید نهال انگور موندراپ نسبتا کوتاه بوده و حدود 25 سال می باشد اما با رسیدگی اصولی به درختان نه تنها می دوان این عمر مفید را افزایش داد بلکه با بهره وری حداکثری می توان نهایت استفاده را از این سالهای عمر مفید برد.

نهال انگور موندراپ

سن حیات نهال

سن حیات نهار نیز تقریبا مشابه با سن مفید درخت خواهد بود با این تفاوت که در سالهای پس از سن مفید نگهداری درختان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

میزان وزن هر میوه

با توجه به درشت و متراکم بودن حبه های این انگور میوه ی انگور پیوندی موندراپ وزن بالایی داشته و بنابراین عملکرد وزنی این درخت در واحد هکتار بالا خواهد بود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب برای کاشت نهال

مناطقی که می توان انگور پیوندی موندراپ را کاشت وسیع است، به لحاظ ارتفاع از سطح دریا مناسب برای کاشت نهال انگور پیوندی موندراپ در برخی منابع 5 تا 2300 و در برخی منابع حتی تا ارتفاع 3000 متر از سطح دریا را مطلوب عنوان کرده اند.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماریها

همانطور که می دانید انگور موندراپ وارداتی بوده و حتی قدمت تولید این انگور بسیار کوتاه است بنابراین میزان مقاومت آن به بیماریها و افات بومی مناطق مختلف ایران کم است اما استفاده از نهال پیوندی موندراپ توانسته تا حد زیادی این مشکل حساسیت را با استفاده از پایه های پیوندی مقاوم و بومی بر طرف نماید چرا که مقاومت از پایه به پیوند قابل انتقال است.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی انگور پیوندی موندراپ بسیار قابل توجه و تا 40 تن در هکتار می باشد، این ویژگی نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت کاشت انگور پیوندی موندراپ در بین کشاورزان می باشد.

نهال انگور موندراپ

شروع باردهی محصول

درختان انگور موندراپ عمر مفید کوتاهی دارند اما خیلی زود به باردهی می رسند، این درختان حداکثر در سال دوم پس از کاشت به باردهی رسیده و با کود دهی و رسیدگی اصولی و غلمی این درختان در کوتاهترین زمان ممکن به بلوغ باردهی یعنی به حداکثر باردهی خواهند رسید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیتز

برای گرده افشانی بهتر باغداران می توانند از کاشت نهالهایی که زمان گلدهی مشابه با زمان گلدهی درختان موندراپ داشته باشند بهره ببرند که البته رقم گرده افشان متناسب با هر محل تعیین خواهد شد، برای دریافت مشاوره جهت انتخاب رقم گرده افشان می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

مدت آبیاری

نهال انگور پیوندی مونداپ یکی از ارقام مقاوم انگور نسبت به کم آبی می باشد به طوری که در بهار شما می توانید درختان را هر هفت روز و در تابستان و زمان آبگیری میوه ها می توانید درختان را هر 5 روز یکبار آبیاری کنید، البته در رابطه با حجم آبیاری و مدت زمان فاصله بین دو آبیاری باید میزان شدت گرمای هوا، خشک شدن خاک پای درختان و همینطور سنگینی یا سبکی بافت خاک را نیز در نظر بگیرید.

روش صحیح آبیاری

مناسب ترین روش آبیاری بر اساس شرایط و امکانات خاص هر باغدار تعیین می شود اما به طور کلی صرف هزینه ی بیشتر در هنگام تاسیس باغ و تاسیس سیستم آبیاری قطره به طور قطع می تواند در صرفه جویی در میزان آبیاری وهزینه های آن موثر باشد، علاوه بر این استفاده از سیستم آبیاری قطره ای از بروز تنش در درختان در سالهای کم باران و کم آب جلوگیری کرده و همچنین اعمال کودهای محلول در آب در این سیستم بسیار دقیق تر خواهد بود.

نهال انگور موندراپ

زمان گلدهی درخت

گلدهی در درختان انگور پیوندی موندراپ تقریبا در اوایل اردیبهشت رخ خواهد داد البته در برخی سالها با بروز گرمای زود رس در اسفند ماه ممکن است گلدهی خیلی زود تر رخ داده و بنابراین در چنین سالهایی مانند درختان دیگر باید اقدامات لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی بهاره را انجام داد.

زمان برداشت

به طور معمول و در شرایط عادی و نرمال گلدهی و فرآیند بلوغ میوه در درختان انگور پیوندی موندراپ زمان بر بوده و رسیدگی میوه تقریبا در اواخر شهریور تا اوایل مهر اتفاق می افتد، بنابراین این رقم انگور عموما به عنوان انگور دیر رس شناخته می شود، اما به هر حال میوه های گوشتی ، درشت و با بافت سفت و پوست ضخیم این درختان را می توان برای مدت کوتاهی در انبار با شرایط مطلوب نگهداری کرد.

خرید نهال انگور پیوندی موندراپ

به منظور خرید نهال انگور پیوندی موندراپ می توانید با برقراری تماس با مشاورین ما ابتدا مشاوره ی کافی در زمینه ی احداث باغ خود را دریافت کرده و سپس در صورت صلاحدید مشاوران مبنی بر مساعد بودن شرایط محیطی محل مورد نظر شما مبنی بر احداث باغ خرید خود را انجام دهید، فروش نهال انگور پیوندی موندراپ تنها کار اصلی ما در نهالستان نبوده و مشاوران ما تا زمان احداث باغ شما را راهنمایی خواهند کرد.

قیمت نهال انگور پیوندی موندراپ

قیمت نهال انگور پیوندی موندراپ بسته به کارهایی که بر روی آن انجام شده است متفاوت است، با توجه به پیوندی بودن قیمت نهال پیوندی موندراپ بستگی به قیمت پایه ی آن نیز دارد، علاوه بر اینها گرفتن گواهیهای سلامت و مجوزهای مربوطه که منوط به پشت سر گذاشتن آزمایشهای گیاهپزشکی متعدد است نیز در تعیین قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود، برای دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه ی احداث باغ یا نهال انگور مورد نظر خود می توانید با کارشناسان ما در بخش ارتباط با ما تماس برقرار کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور موندراپ: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال