%10

نهال انگور کندری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

54,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال اول تا دوم کاشت
زمان گلدهی : زوده گلده
فاصله کاشت نهال : 2*2 متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تا 40 تن
ارتفاع از سطح دریا: 500 تا 1300 متر
پایه نهال : پایه قلمه
گرده افشان :خودگرده افزا
میزان آبیاری : 500 تا 1300 میلی لیتر
حداکثر ارتفاع درخت : 8 تا 10 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

یکی از کهن ترین ارقام انگور در منطقه ی آسیا و خاورمیانه انگور کندری می باشد، این انگور که به طریقی نماد معرفی آسیا و خاورمیانه به عنوان تولید کنندگان برتر انگور در کل دنیا است با طعم بی نظیری که دارد طرفداران بسیاری را مجذوب خود کرده است، شاید به جرات بتوان گفت که در کل دنیا منطقه ی آسیا و خاور میانه را با این نوع انگور می شناسند.

مشخصات و خصوصیات نهال کندری

انگور کندری را به عنوان انگور زود رس در ایران می شناسند، این انگور که طعم بسیار عالی و ظاهر بسیار با کیفیتی دارد را به عنوان انگور مجلسی خریداری کرده و استفاده های فراوانی در صنایع غذایی دارد، یکی از این موارد استفاده تولید مویز، آبغوره و سرکه است، مویز تولید شده از این نوع انگور بسیار خوش طعم و پر طرفدار می باشد.

خاستگاه اصلی نهال کندری

خاستگاه اصلی نهال انگور کندری همانطور که از نام آن مشخص است متعلق به روستای کندر از توابع استان مازندران می باشد، باعث افتخار ما ایرانیان است که یکی از ارقام بسیار پر طرفدار انگور در کل دنیا متعلق به خاک ما بوده و در ایران سطح زیر کشت بالایی را به خود اختصاص داده است، کاشت این رقم انگور در صورت مراقبت و نگهداری اصولی از باغ می تواند سود فراوانی را عاید کشاورز کند، برای خرید نهال انگور کندری با کیفیت و سالم با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

پایه اصلی نهال کندری

تکثیر انگور کندری به شیوه های مختلفی انجام می شود، اولین شیوه و مناسب ترین شیوه استفاده از قلمه ی درخت سالم انگور کندری می باشد و بهترین و اصلی ترین پایه ی انگور کندری پایه ی قلمه می باشد، روش دوم خواباندن شاخه روی زمین است، در صورتی که فاصله ی دو درخت در باغ زیاد بوده و یا فضای کافی برای قرار گرفتن یک درخت دیگر در حالت بلوغ کنار درخت مادر وجود داشته باشد این روش مفید است، روش سوم پیوند زدن روی پایه ی درخت پیری است که از پایین تنه بریده و حذف شده است.

 

ویژگی نهال کندری

مهمترین و بارزترین ویژگی نهال انگورکندری سازگار بودن این نهال با شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور ما می باشد، به دلیل بومی بودن این رقم انگور به راحتی می تواند خود را با شرایط اقلیمی کشور ما سازگار کند و بنابراین به دلیل انتقال به محل کاشت جدید دچار افت عملکرد نخواهد شد.

 

آب و هوای مناسب برای کاشت

این رقم انگور به طور همزماننیاز به تابستان گرم و سرما در زمستان برای رفع نیاز سرمایی دارد و با توجه به این نیاز بهترین شرایط آب و هوایی برای کاشت نهال انگور کندری مناطق معتدله می باشد، شاید به همین دلیل است که خاستگاه اصلی انگور کندری منطقه کندر استان مازندران است چرا که میزان سرما در زمستان وگرما در تابستان برای رفع نیاز سرمایی و گرمایی این درخت کفایت می کند.

نهال انگوری کندری- برتر نهال

نهال انگور می تواند در زمستان تا دمای منفی ۲۵ درجه سانتی گراد را تاب بیاورد اما در تابستان به گرما و نور خورشید ملام برای رسیدگی میوه ها احتیاج خواهد داشت.

فاصله مناسب برای کاشت

تعیین فاصله ی مناسب کاشت در مورد درختان انگور با توجه به نورگرا یا نورگریز بودن درختان در حالت بلوغ و یا میزان نیاز درخت به نور انجام می شود،نهال انگور کندری نور گریز نبوده ودر واقع نورگرا است و با توجه به رنگ قرمز حبه ها برای رنگ گیری بهتر دریافت میزان کافی نور ملایم بسیار اهمیت دارد، با توجه به این نیاز در زمین های شیب دار که نور ملایم قابل دسترس است می توان فاصله ی کمتری بین درختان در نظرگرفت در این گونه سطوح فاصله ی 2متر در 2متر کافی است اما هر چه میزان شیب کاهش پیدا می کند برای افزایش دریافت نور باید فاصله به نسبت کاهش شیب افزایش پیدا کند و این فاصله در سطوح مسطح ۲ متر در ۲ متر در نظر گرفته خواهد شد.

با توجه به حجم بالای ریشه ی انگورکندری برای کاشت نهال چاله هایی با ابعاد 80*80*80 سانتی متر باید در نظر گرفته شود، چنانچه خاک چاله سنگین باشد برای آبگیری بهتر باید ابعاد چاله را بیشتر در نظر بگیرید، چنانچه قصد خرید نهال انگور کندری برای احداث باغ خود را دارید اما اطلاعات کافی در زمینه ی کشت ندارید می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس برقرار کرده و سوالات خود را از مشاوران ما بپرسید.

خاک مناسب

نهال انگور کندری نیاز به رطوبت مناسب دارد بنابراین بافت خاک باید به گونه ای باشد که قابلیت عبور آب را به خوبی داشته و به خوبی زهکشی شود، ماندگاری آب پای درخت به مدت طولانی در اثر سنگین و رسی بودن خاک ایجاد می شود که اصلا برای نهال انگور کندری مناسب نیست، پس برای کاشت نهال این درخت بافت خاک را سبک کنید، علاوه بر سنگین بودن، بالا بودن میزان شوری و آهک خاک تاثیر عکس بر روی عملکرد خواهد داشت البته مقدار کم آهک در گودال های کاشت می تواند روی افزایش عملکرد درختان تاثیر مثبت داشته باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

با توجه به تحمل نسبی نهال انگور کندری به سرمای زمستان نهال این درخت را می توان در فصل پاییز و پس از ریزش برگها کاشت، اما زمستان قبل از باز شدن جوانه ها و زمانی که سرما و یخ بندان شدید زمستان پشت سر گذاشته شده است نیز می تواند زمان مناسبی برای کاشت نهال باشد.

نهال انگوری کندری- برتر نهال

کود مناسب برای نهال

برای احداث باغ انگور کندری قبل از کاشت باید نسبت به آماده سازی خاک و تغذیه ی آن اقدام نمایید، برای این منظور مقدار مناسبی از کود پوسیده ی آلی به همراه کودهای سریع الاثر را با خاک ترکیب کرده و شخم بزنید و پس از کاشت نهال نیز باید به مقدار مناسب کود دهی در طول فصل رویش یا در طول فصل خواب گیاه استفاده شود، استفاده از کود ازت به خصوص طی سالهای اول پس از کاشت در زودتر به بار نشستن و باردهی بالاتر کمک خواهد کرد اما باید دقت داشت که استفاده ی بیش از اندازه از کود ازته نه تنها به باردهی بیشتر کمک نخواهد کرد بلکه باعث ترد شدن بافت گیاه و آسیب پذیر شدن نسبت به حمله ی آفات مکنده یا انواع بیماریهای قارچی برگی خواهد شد، ضمن اینکه باعث تولید شاخه های غیر بارده و شلوغ شدن بی مورد درخت می شود.

ارتفاع درخت در طول عمر

در سن بلوغ، درخت انگور کندری بسته به شرایط ممکن است به ارتفاع 8 تا 10 متر برسد، همانطور که پیشتر نیز بیان شد استفاده مناسب از کودهای ازته می تواند در تعیین میزان رشد قدی درختان در سن بلوغ تاثیر گذار باشد.

هرس درخت

هرس درختان انگورکندری باید با هدف تولید شاخه های تازه بارده و همینطور افزایش نوردهی صورت پذیرد و همانطور که پیشتر نیز بیان شد باید توجه داشت که درختان انگور کندری به نور خورشید ملایم احتیاج داشته و تعیین میزان شدت هرس و تنک کردن شاخه ها باید با توجه به شیب و زاویه ی سطح زمین انجام شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نیاز سرمایی درختان انگور کندری چندان بالا نبوده با اینکه تحمل نسبتا خوبی به سرمای زمستان دارند اما برای شکوفایی تنها بین 100 تا 600 ساعت سرمای بین صفر تا هفت درجه سانتی گراد لازم دارند تا بهترین و بالاترین میزان شکوفایی و عملکرد خود را نشان دهند، همین امر سبب می شود کاشت نهال درختان انگور کندری برای مناطقی که ساعت سرمای کمتری را در زمستان تجربه می کنند مناسب باشد، مراکز فروشی که اقدام به فروش نهال انگور کندری می کنند می توانند با دریافت اطلاعات هواشناسی هر منطقه از مشتریان عزیز تعیین کنند که آیا این نهال برای منطقه ی ایشان مناسب است یا خیر؟ برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه ی خرید نهال انگور کندری و مناسب بودن یا نبودن آن برای منطقه ی خاص خود می توانید از طریق شماره تماسهای اعلام شده در وبسایت اقدام نمایید و پرسشهای خود را مطرح نمایید.

 

عمر مفید نهال

درختان انگور کندری تا بیشتر از 50 سال می توانند در شرایط مناسب باردهی داشته باشند و بنابراین از دسته درختان بسیار مثمر و پر فایده برای باغداران به شمار می روند، نکته ای که در مورد این درختان جالب ست این است که بومی بودن آنها باعث می شود مقاومت خوبی نسبت به شرایط خاص و دشوار بیشتر مناطق داشته و کاستی داشتن در میزان رسیدگی کاهش عملکرد شدید ایجاد نمی کند.

سن حیات نهال

نهال درخت انگور کندری از دسته درختان انگور دراز عمر به حساب می آید، این درختان می توانند سالها به زندگی خود ادامه دهند اما جالب است بدانید در طول تمام سالهای زندگی خود می توانند باردهی مفید داشته باشند به شرط اینکه تمامی اصول باغبانی به صورت علمی و برنامه ریزی شده بر روی آنها اجرا شود.

نهال انگوری کندری- برتر نهال

میزان وزن هر میوه

خوشه های انگور کندری درشت با حبه های درشت وگرد هستند، حبه ها به صورت متراکم در کنار هم قرار گرفته و در بهترین حالت وزن هر خوشه ممکن است به 500 گرم برسد، در کم ترین حالت نیز وزن یک خوشه ی سبک انگور کندری ممکن است 250 گرم باشد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

نکته ی جالب در رابطه با کاشت درختان انگور کندری این است که در سطوح مختلف ارتفاع از سطح دریا قابل پرورش دادن هستند به طوری که از ارتفاع 500 متر تا ارتفاع 2300 متر از سطح دریا عملکرد خوبی از خود نشان می دهند، این موضوع بیانگر این است که درختان انگور کندری از شرایط آرام و گرم در ارتفاعات پایین از سطح دریا گرفته تا ارتفاعات بالا و کوهستانی می تواند به خوبی رشد کند.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

درختان انگور کندری مقاومت نسبی به آفات و بیماریهای بومی مناطق مختلف ایران دارند اما باغداران باید توجه داشته باشند که همواره پایش و رصد آفات و بیماریهای عمده بر روی این درختان را انجام دادهو در صورت مشاهده ی علائم شروع طغیان و نزدیک شدن به سطح زیان اقتصادی تمامی اقدامات لازم برای پایین آوردن خسارت این آفات و بیماریها را انجام داد، آفاتی نظیر زنجره و زنجرک مو، شته ها و کنه تار عنکبوتی از آفاتی هستند که ممکن است در شرایط خاص خسارت زا شده و بیماریهایی نظیر پوسیدگی سفید ریشه و سفیدکهای پودری و کرکی نیز از دسته بیماریهای خسارتزا بر روی درخت انگور کندری هستند.

لازم به ذکر است که برای انجام پایش و انجام اقدامات پیشگیرانه یا کنترلی صحیح بهتر است از متخصصان گیاهپزشک آشنا به شرایط منطقه ی خود بهره ببرید.

 

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

با توجه به درشت بودنحبه ها وخوشه های انگور کندری و فاصله ی کاشت نسبتا کمی که می توان بین درختان لحاظ کرد راندمان و عملکرد درختان انگور کندری بالا و حدود 30 تا 40 تن در هکتار می تواند باشد.

شروع باردهی محصول

چنانچه به توصیه ی متخصصان گوش دهید و به اهمیت کود دهی به زمین قبل از کاشت نهال دقت بفرمایید فاصله ی کاشت نهال تا به بار نشستن درختان کم شده و درختان می توانند حداکثر یک الی دو سال پس از کاشت نهال به بار بنشینند، برای رشد بهتر و زود تر به بار نشستن همچنین توصیه می شود نهال دو ساله را به جای نهال سه ساله برای کاشت انتخاب نمایید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

بهمنظور گرده افشانی درختان انگورکندری کاشت رقم خاص در بین درختان نیاز نبوده و درصدی از گرده افشانی درختان می تواند به شیوه ی آزاد صورت پذیرد.نهال انگوری کندری- برتر نهال

 

 

مدت آبیاری

میزان و دور آبیاری در درختان انگور کندری به میزان زیادی به بافت خاک بستگی دارد در باغاتی که خاک سنگین دارند با توجه به اینکه قدرت نفوذ آب پایین بوده و قسمت اعظم آب در سطح خاک باقی مانده و به ریشه های عمیق نمی رسد و درنهایت تبخیر می شود باید دور آبیاری کوتاهتر تنظیم شود اما برعکس در خاکهای سبک و شنی قدرت نفوذ آب به لایه های عمیق خاک وجود داشته و آب با تبخیر هدر نمی رود پس بنابراین می توان فاصله ی دو آبیاری را بیشتر در نظر گرفت، میزان آب مورد نیاز برای هر نهال با توجه به فصل و گرمای هوا به طور روزانه بین 500 تا 1300 میلی لیتر خواهد بود که با توجه به این اطلاعات و اطلاعات خاک و هوا شناسی منطقه ی خود میزان و دور آبیاری را می توانید تنظیم کنید.

فروش نهال انگور در مراکز معتبر قطعا همراه با راهنماییهای علمی لازم جهت میزان آبیاری مطابق با شرایط خاص منطقه و باغ شما خواهد بود، برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

روش صحیح آبیاری

همانطور که به خوبی آگاهید با افزایش گرمایش زمین و کاهش میزان بارندگیهای فصلی در کل کشور کاشت دیم درختان انگور کندری ممکن است با کاهش محصول همراه باشد با وجود اینکه این درخت به طور بومی کاشت دیم می شده است اما کاشت آبی عملکرد بهتری از دیم خواهد داشت و از طرفی گرمایش هوا میزان تبخیر افزایش پیدا کرده و آبیاری با دشواری روبه رو خواهد شد، بنابراین بهترین شیوه ی آبیاری، آبیاری قطره چکانی خواهد بود.

زمان گلدهی درخت

با توجه به زو د رس بودن درختان انگور کندری گلدهی این درختان اواخر اسفند ماه آغاز شده وخیلی زود پوره ها ظاهر می شوند.

زمان برداشت

درختان انگور کندری زود رس بوده و میوه ی این درختان در اواسط تا اواخر شهریور ماه قابل برداشت خواهد بود.

خرید نهال انگور کندری

به منظور خرید نهال با کیفیت باغداران عزیز باید به مراکز فروش نهال انگور کندری مراجعه کنند که تمامی مجوزهای لازم در تولید نهال سالم و عاری از آلودگی را داشته باشند، برای خرید نهال سالم و با کیفیت و بدون آلودگی می توانید با ما تماس بگیرید مشاوران ما علاوه بر راهنمایی در زمینه ی نحوه ی خرید آماده ی ارائه ی مشاوره و راهنماییهای لازم جهت احداث باغ شما عزیزان متناسب با منطقه ی شما هستند.

قیمت نهال انگور کندری

قیمت نهال انگور کندری به نوع پایه و مرکزی که از آن خرید می کنید بستگی دارد، نوع پایه ی قلمه پیوندی و غیره در تعیین قیمت نهال انگور کندری موثر خواهد بود برای دریافت اطلاعات کامل از قیمت نهال انگور کندری با گواهی سلامت و شناسنامه دار می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور کندری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال