%29

نهال بادام تونو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

36,000 تومان

  • خواستگاه : ایتالیا
  • شروع باردهی : اواخر تابستان و اوایل مهر
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 6*7
  • میزان باردهی در هکتار : بیش از 60 کیلوگرم
  • ارتفاع از سطح دریا : محدودیتی ندارد
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 6 الی 8  هزار متر مکعب در  هر هکتار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 6 الی 8 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

همه چیز درباره نهال بادام تونو

نهال بادام تونو محصولی از ایتالیا و اسپانیاست. این نهال بسیار دیرگل بوده و شکوفه های آن در فصل بهار شکوفه می دهند. این درخت خودبارور نیست و برای گرده افشانی نیاز به ارقام متناسب دارد. عمر اقتصادی این درخت 45 سال می باشد.

کشور سازنده نهال بادام تونو

کشورهای سازنده درخت بادام تونو در ابتدا ایتالیا و اسپانیا بوده اند و از آنجا به سایر کشورها راه یافته اند. درختان بادام تونو قدمتی دیرینه دارند. فروش نهال بادام تونو در بسیاری از کشورها رواج دارد.

پایه نهال بادام تونو

بادام تلخ جی ان پایه مقاومی برای درخت بادام تونو می باشد. با استفاده از این پایه به راحتی می توانید عمل پیوند درختان را انجام دهید.

نهال بادام تونو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مشخصات نهال بادام تونو

درخت بادام تونو درختی است برگ ریز(به صورت فصلی برگ های خود را از دست می دهد) با ارتفاع متوسط ​​6 الی 8 متر. این درخت یکی از قدیمی ترین درختان آجیل است که توسط انسان کشت شده است.

درخت بادام تونو به طور متوسط ​​از 8 سالگی وارد دوره بلوغ می شود و از این رو خرید نهال بادام تونو می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. عمر این درخت 50 سال تخمین زده شده است.

به جرئت می‌توان گفت که یکی از بهترین ارقام نهال بادام، نهال بادام تونو هست، این رقم بسیار اقتصادی بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار است، از دیگر ارقام نهال بادام که باردهی بالایی دارد و در بین کشاورزان خواهان زیادی دارد می‌توان به ارقام نهال بادام آذرخوشه‌ای،‌ نهال بادام مامایی و نهال بادام فرانیس اشاره کرد.

فاصله کاشت

برای اینکه درختان در فضای خوب و مناسبی رشد و نمو پیدا کنند باید بین هر نهال فاصله کاشت 6 الی 7 متر را در نظر بگیرید.

حداکثر ارتفاع درخت

ارتفاع درخت بادام تونو توسط کارشناسان بین 6 الی 8 متر تخمین زده شده است.

نیاز سرمایی

پس از خرید نهال بادام تونو برای افزایش مقاومت و تضمین گلدهی در فصل بهار نیاز به 100 الی 500 ساعت سرما در دمای زیر 7 درجه دارند.

عمر اقتصادی

معمولا عمر اقتصادی درخت بادام تونو به 35 الی 45 سال می رسد اما در برخی موارد به 50 سال هم رسیده است.

این درختان صرفه اقتصادی خوبی برای باغداران دارند و پس از 5 الی 7 سال میوه های آن قابلیت برداشت را دارند.

مشخصات میوه

مغز بادام تونو را می‌توان به‌صورت ساده مصرف کرد یا به عنوان ماده‌ای در دسرها و قنادی‌ها (بادام قندی، شیرینی، شیر بادام) استفاده کرد.

بادام تونو یک میوه هسته دار است و از سه لایه اگزوکارپ بیرونی، مزوکارپ گوشتی میانی و اندوکارپ داخلی تشکیل شده است.

قسمت خوراکی میوه دانه است که شیرین است.  بادام تونو یک محصول مغذی با ارزش غذایی عالی است. مصرف این بادام باعث کاهش اثرات کلسترول، کاهش خطر حمله قلبی، افزایش انرژی و تاثیر مثبت بر مشکلات باروری می شود.

ارتفاع از سطح دریا

درختان بادام تونو گونه ای مقاوم هستند که در اغلب آب و هوا ها رشد می کنند. بنابراین محدودیتی از نظر ارتفاع برای آنها وجود ندارد.

مقاومت در برابر آفات

متأسفانه پس از فروش نهال بادام این درختان ممکن است دچار انواع بیماری های قارچی و باکتریایی و آفات مختلف شوند.

پژمردگی ورتیسیلیومی  یک بیماری قارچی ناشی از خاک است که از طریق سیستم ریشه وارد درخت بادام شده و در نهایت می تواند درخت را از بین ببرد.

نهال بادام تونو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

بعد از گذشت چند سال آب و مواد مغذی را که قرار است از ریشه به قسمت های بالای درختان منتقل شود مسدود می کند و در نتیجه کل شاخه ها فرو می ریزند.

دو بیماری مونیلیا و تاولورنیز به عنوان تهدیدی برای این درخت محسوب می شوند.انتخاب پایه ضعیف و آبیاری بیش از حد و وجود علف های هرز خاص باعث گسترش سریع بیماری می شود.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

در صورتیکه پس از خرید نهال بادام تونو به بهترین وجه از درخت بادام خود مراقبت کنید می توانید انتظار 4 تن محصول در هر هکتار را داشته باشید.

شروع محصول دهی

زمانی که پوست بادام شروع به شکافتن می کند شروع به رسیدن می کند. در ایران، برداشت معمولاً از اواخر تابستان و اوایل مهر شروع می شود و تا پاییز ادامه می یابد.

تولیدکنندگان بادام برای فروش نهال بادام تونو زمانی شروع به برداشت بادام می کنند که حدود 75 درصد از پوسته ها شکافته شده است.

در اکثر کشورها کشاورزان بادام را با دست برداشت می کنند. از وسایل مخصوصی استفاده می کنند و شاخه ها را تکان می دهند تا بادام در تورهای جمع آوری مخصوصی که در زمین گذاشته شده است بیفتد.

نهال بادام تونو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

با این حال، در باغ های بزرگ تجاری ، دستگاه های ویبراتور بزرگ به تنه بادام متصل می شوند و آن را به شدت تکان می دهند، به طوری که صدها بادام به زمین می افتند. در مناطقی که خطر بارندگی وجود ندارد، بادام ها را چند روز در زمین می گذارند تا خشک شوند .

رقم گرده افشان

بسیاری از انواع بادام خود بارور نیستند. از این رو به گرده افشانی متقاطع برای تشکیل میوه نیاز دارند. برای تولید یک بادام تونو، درخت از نظر تئوری فقط به یک دانه گرده از یک رقم سازگار دیگر در زمان مناسب نیاز دارد.

زنبور عسل تنها حشره ای است که می تواند گرده افشانی متقابل درخت بادام را تسهیل کند. ارقام سهند و شکوفه گونه های سازگار با بادام تونو برای گرده افشانی هستند.

مدت آبیاری

آبیاری یکی از عملیات های مهم و حیاتی برای موفقیت یک باغ بادام است.

هدف این است که به خاک کمک کنیم رطوبت کافی را حفظ کند و آن را در هر زمان در طول فصل رشد برای درختان در دسترس قرار دهد.

با این حال، باید از آبیاری بیش از حد خودداری شود زیرا اغلب منجر به پوسیدگی ریشه می شود.

برای آبیاری درخت بادام تونو 6 الی 8  هزار متر مکعب در  هر هکتار آب لازم است تا درختان به خوبی رشد کنند.

نهال بادام تونو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان گلدهی

این درخت از ارقام دیرگل است و جوانه ها در فصل بهار شکوفه می دهند. این شکوفه ها پس از مدتی تبدیل به گل شده و گل ها تبدیل به میوه خواهند شد.

نتیجه گیری

نهالستان برتر نهال با داشتن سابقه ای چندین و چند ساله در زمینه فروش نهال بادام تونو یکه تاز بوده و بهترین و مقاوم ترین نهال ها را به همراه شناسنامه معتبر که نشان دهنده سلامت کامل نهال است به شما عرضه می دارد.

قیمت نهال بادام تونو در نهالستان برتر نهال بسار بصرفه و مناسب بوده و با خرید از آن از هزینه های ناشی از بیماری ها و آفات در باغ جلوگیری می کنید و با خیالی راحت نهالی باکیفیت را برای سالیان سال پرورش خواهید داد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال بادام تونو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال