%2

نهال بلوبری دوک: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

245,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1200 تا 2000
  • پایه نهال : بذر
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 2.5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال بلوبری دوک

  • میوه بلوبری دوک کاملا شیرین و جزو میوه های آبدار قرار دارد.
  • منشا این نهال آمریکا است.
  • نهال بلوبری دوک مقاومت بالایی در برابر بیماری و ناملایمتی‌ها از خود نشان می‌دهد.
  • رنگ میوه بلوبری آبی روشن و دانه هایش ریز و درشت است.
  • گلدهی بوته بلوبری در اواخر فروردین انجام می‌شود.
  • این حال می تواند سرمای منفی ۲۵ درجه زمستان را به راحتی تحمل کند.

نهال بلوبری دوک: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال بلوبری دوک

خاستگاه اصلی بوته بلوبری دوک مربوط به کشور آمریکا است، به خاطر خوش طعم بودن، مقاومت بالا مورد توجه کشاورزان سراسر دنیا قرار گرفت، اولین بار در قرن ۱۹ میلادی از این قاره به سمت قاره های اروپایی و آسیایی انتقال پیدا کرد، کشور ایران جزو کشورهایی است که پذیرای این نهال بوده و امروزه به خاطر کیفیت بالای میوه آن بسیاری از کشاورزان ایرانی مشتاق خرید نهال بلوبری دوک و کاشت آن بر باغات خود هستند.

پایه اصلی نهال بلوبری دوک

نهال بلوبری دوک به خاطر بوته‌ای بودن بر پایه بذری تولید می‌شود، البته نه به روش سنتی به هنگام خرید این محصول از نهالستان معتبر و شناخته شده آن را تهیه کنید تا نهال اصلاح شده بلوبری را با تضمین کیفیت در اختیار شما قرار دهند.

ویژگی نهال بلوبری دوک

  • نهال بلوبری دوک دیرگل است.
  • نهال بلوبری دوک زودرس است.
  • نهال بلوبری جزو گیاهان خزان محسوب می‌شود و در جنگل های آمریکا به صورت وحشی رشد می‌کند، ولی امروزه نهال اصلاح شده آن را تولید و به دست کشاورزان می‌رسانند.
  • میوه بلوبری دارای آنتی اکسیدان های فراوان است.
  • تازه خوری بلوبری و انواع فرآورده های بلوبری مخصوصاً چای بلوبری در کشور ایران تقاضای زیادی دارد.
  • هزینه نگهداری نهال و بلوبری بسیار پایین است چون احتیاج به کود خاصی ندارد.
  • قدرت رشد کندی داشته در عوض باردهی بالایی دارد.
  • تحقیقات انجام شده نشان می دهد نهال بلوبری دوک در خاک اسیدی بازدهی بالایی دارد.

نهال بلوبری دوک: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت بلوبری دوک

به هنگام فروش نهال بلوبری دوک تاکید می‌شود به میزان نوردهی و آفتاب لازم برای رشد درخت بلوبری دوک دقت کافی شود، از آنجایی که این درختچه دیرگل است می تواند در نواحی

  • سردسیری
  • معتدل
  • گرمسیری و نیمه گرمسیری

رشد مناسبی از خود نشان دهد، تنها موردی که باغدار باید دقت زیادی به آن داشته باشید میزان نور آفتابی دریافتی روزانه است، همچنین این نهال برای رشد و باردهی بهتر در فصل بهار باید نیاز سرمایی خود را در فصل پاییز و زمستان به خوبی بگذراند، تحقیقات نشان داده این درختچه در مناطق شمالی کشور رشد بهتر و باردهی اقتصادی از خود نشان داده اند.

ولی در مناطق کوهستانی از جمله استان قزوین در سال‌های گذشته باردهی نهال بلوبری افزایش پیدا کرده است، در کل این نهال برای رشد بهتر احتیاج به سرمای زمستان و گرمای تابستان دارد، اگر در تابستان به اندازه کافی نور خورشید را دریافت نکند باعث بروز بیماری و کاهش شیرینی میوه خواهد شد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت بلوبری دوک

یکی از ویژگیهای بارزی که باعث محبوبیت درختچه بلوبری دوک در بین کشاورزان شده است، باید به فاصله کاشت آن اشاره کنیم این نهال همانند نهال انگور برای کاشت در محوطه باغ به فاصله چندان زیادی احتیاج ندارد، بهترین الگوی کشت برای این نهال الگوی کشت مربعی است با فاصله ۲ در ۲ متر و شما می‌توانید در هر هکتار حداقل ۲۵۰۰ اصله نهال بلوبری را کشت کنید و این یعنی تناژ بالای تولید میوه بلوبری در یک هکتار زمین زراعی!

خاک مناسب برای کاشت بلوبری دوک

به هنگام فروش نهال بلوبری توصیه می‌شود این نهال را در مکانی که نسبتاً اسیدی است کاشت کنید، اگر میزان اسید حاکم باشد بهتر از باغدار چند ماه قبل از انتقال نهال بلوبری به محوطه باغ با استفاده از گوگل و دیگر مواد آلی میزان اسیدیته خاک را افزایش دهد به طور معمول ph استاندارد برای کاشت نهال بلوبری بین ۴.۵ تا ۵.۵ واحد است.

این نهال به همان اندازه که دوستدار اسیدیته خاک است نسبت به شوری خاک بسیار حساس بوده و بلافاصله عکس‌العمل نشان می‌دهد از آبیاری نهال با آب شور و کاشت آن در خاک شور به طور جدی اجتناب کنید، چون کل سرمایه شما از بین می‌رود، همچنین به هنگام کاشت به تهویه و زهکشی توجه زیادی داشته باشید، چون در خاک محدود کننده رشد چندان جالبی ندارد.

نهال بلوبری دوک: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت بلوبری دوک

اگر نهال شما دارای ریشه لخت است، بهترین گزینه برای شما کاشت آن را اواخر پاییز است، در کاشت پاییزه نهال میوه وقت بیشتری دارد ریشه های خود را با بستر خاک سازگار کرده و همچنین نیاز سرمایی خود را به طور طبیعی در فصل زمستان دریافت کرده، میزان عملکرد آن در فصل بهار افزایش پیدا می‌کند.

ولی در کاشت بهاره به خاطر رطوبت بیش از حد سبب کوچک ماندن ریشه نهال بلوبری خواهد شد، تا حد امکان سعی کنید این نهال را در اواخر پاییز به باغ منتقل کنید، اگر این امکان برایتان نبود می‌توانید عواید بهار نیز انجام دهید، البته فراموش نکنید در کاشت پاییزه باردهی نهال بلوبری یک سال زودتر انجام می‌شود.

کود مناسب برای نهال بلوبری دوک

اگر به دنبال کیفیت بالا و سلامت نهال بلوبری دوک هستید بهتر است به تغذیه آن دقت زیادی داشته باشید، ریشه گیاه بلوبری جزو ریشه های سطحی بوده بنابراین برای استفاده از هرگونه کود طبیعی و غیرطبیعی به هنگام خرید نهال بلوبری دوک از متخصصین مربوطه کمک بگیرید، کوچکترین اشتباهی باعث سوختن ریشه درخت خواهد شد، از نظر متخصصی کودهای اسید زا مانند

  • کود سولفات آمونیوم
  • کود سولفات آهن
  • گوگرد
  • کود سولفات منیزیم

گزینه مناسبی برای کوددهی نهال بلوبری دوک محسوب می‌شود، ولی تا جایی که امکان دارد از کود نیتروژن و یا کود کلرید پتاسیم استفاده نکنید چون این نهال به کلر حساس بوده و کیفیت درخت را مورد چالش قرار می‌دهد.

ارتفاع درخت بلوبری دوک در طول عمر

نهال بلوبری دوک به صورت درختچه رشد می‌کند بنابراین ارتفاع خیلی زیادی ندارد، نهایتا ارتفاع آن تا یک و نیم متر و اندازه پهنای آن نیز تا یک و نیم متر رشد جانبی خواهد داشت، بنابراین رسیدگی به آن برای کشاورزان کار بسیار راحتی خواهد بود، سختی کار زمانی است کشاورز بخواهد در زیر درخت به کارهایی مانند کود دهی یا شخم زدن انجام دهد، همچنین در زیر درختچه بلوبری دیگر نمی توان گیاهان دیگری کاشت کرد، بعلت ارتفاع کوتاه مانع از نور رسانی به سطح خاک می‌شود.

هرس درخت بلوبری دوک

یکی از مراقبت های مهم درخت بلوبری دوک هرس اصولی و استاندارد آن است در سال اول انجام نمی‌شود، در سال دوم کشاورز باید به دنبال شاخه های آسیب دیده و ضعیف باشد، در صورت مشاهده‌ی شاخه آفت دیده و بیمار آنها را از درختچه جدا کرده مراقب باشد، محل هرس را ضدعفونی کرده و مانع از نفوذ عامل بیماریزا به بافت درونی درخت شود، از سال سوم شاخه های باردار را نگه داشته و تمامی شاخه های رویشی را از درخت حذف کند، با این کار درخت بلوبری تمامی انرژی و تغذیه خود را صرف رشد میوه و ارتقای کیفیت آن خواهد کرد.

نهال بلوبری دوک: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت بلوبری دوک

درخت بلوبری دوک جزو درختانی است، نیاز سرمایی زیادی دارد بنابراین باغدار باید دقت داشته باشد این درخت حداقل ۱۰۰۰ ساعت در دمای پایین تر از ۷ درجه قرار بگیرد تا بتواند نیاز سرمایه خود را به طور کامل برطرف سازد، در صورت برطرف نشدن نیاز سرمایی درخت بلوبری این درخت در فصل بهار و تابستان با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد،  نمی‌تواند دمای یخبندان زمستان را تحمل کند.

عمر مفید نهال بلوبری دوک

در شرایط ایده آل درخت بلوبری دوک حداقل ۷۰ ساله می‌تواند بیشترین باردهی خود را تجربه کند، از کشاورزانی که به دنبال راه‌اندازی باغ پر سود و منفعت همچنین کم هزینه هستند و تجربه زیادی در باغداری ندارند، اولین گزینه برای آنها می‌تواند احداث باغ بلوبری باشد.

سن حیات نهال بلوبری دوک

سن حیات نهال بلوبری دوک بین ۹۰ تا ۸۰ سال است و عوامل زیادی در طولانی بودن سن آن تاثیر دارد از بارزترین  آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان اسیدیته خاک
  • سازگاری نهال با محیط کشت
  • مدیریت باغدار
  • آبیاری صحیح
  • بیماری‌های شایع در منطقه احداث باغ تجاری بلوبری دوک

میزان وزن هر میوه بلوبری دوک

میوه بلوبری دوک به صورت خوشه ای رشد می‌کند هر خوشه آن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم بوده در واقع در یک کیلو می‌توانید تنها ۳ تا ۴ عدد خوشه بلوبری داشته باشید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال بلوبری دوک

به هنگام تهیه بلوبری دوک علاوه بر قیمت نهال بلوبری دوک حتماً به میزان سازگاری آن با محیط احداث باغ نیز دقت داشته باشید، ارتفاع مناسب برای کاشت نهال بلوبری دوک از ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متر است، اگر بتوان شرایط ایده آل را برای این نهال فراهم کرد، می‌توانید در ارتفاعات دیگر نیز آن را احداث کرد.

نهال بلوبری دوک: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت درخت بلوبری دوک در برابر آفات و بیماری ها

با اینکه میزان مقاومت و مصونیت درخت بلوبری دوک در برابر آفات و بیماری مختلف زیاد است، ولی توصیه می‌شود تا کشاورزان با روش پیشگیرانه از شیوع بیماری و آفت جلوگیری کنند، در مرحله اول بهتر است آبیاری و کوددهی درختان باغ خود توجه داشته باشید تا سیستم دفاعی آنها قوی باشد، در مرحله دوم سمپاشی روتین را طبق توصیه مهندسین انجام دهید تا از بروز بیماری‌های شایع در منطقه جلوگیری شود، مهمترین آفات تهدید کننده برای درخت بلوری دوک می‌توان به شته، کنه،  پوسیدگی ریشه اشاره کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول بلوبری دوک در هر هکتار

چون تعداد نهال کاشته شده در هر هکتار زیاد است بنابراین می‌توان گفت درخت بلوبری در هر هکتار می‌تواند تناژ سنگینی از میوه بلوبری را تولید کند به طور معمول اگر شرایط مدیریت کشاورزی درست باشد این باردهی به ۴ الی ۵ تن در هکتار افزایش می یابد

شروع باردهی محصول بلوبری دوک

از محاسن نهال بلوبری باید بگویم، جزو ارقام زود بازده قرار گرفته است، از اینرو باغدار در دو سال اول کاشت می‌تواند چند خوشه از آن را به عنوان نوبرانه برداشت کند ولی پس از گذشت ۳ الی ۴ سال بازدهی اقتصادی درخت بلوبری آغاز شده و با فروش آن می‌تواند اولین درآمد تجاری خود را تجربه کند.

اگر باغدار شرایط مناسب برای رشد سریعتر درخت بلوبری در باغ خود ایجاد کند، مطمئنا در همان ۵ الی ۶ سال اول باردهی بسیار پربار را تجربه خواهد کرد، ولی باردهی باید به اندازه ای باشد تا به سیستم دفاعی درخت بلوبری صدمه وارد نشده و آن را مستعد بیماری نکند

رقم مناسب برای گرده افشانی درخت بلوبری دوک در صورت نیاز

نژادهای مختلف درخت بلوبری به دو صورت خود گرده افشان و یا به صورت تک پایه هستند، برای احداث باغ تجاری درخت بلوبری فرقی ندارد این نهاد خود بارور باشد یا نه؟ چون کشاورز برای افزایش باردهی مجبور است از رقم گرده افشان استفاده کند و گرده افشان درخت بلوبری دوک یک یک رقم دیگر بلوبری مانند درخت بلوبری ایرانی است تا مکمل آن باشد و همزمان با درخت بلوبری گلدهی خود را آغاز کند.

مدت آبیاری درخت بلوبری دوک

خوشبختانه درخت بلوبری نیاز آبی پایینی داشته و کشاورز در ماه با دوبار آبیاری می‌تواند نیاز آن را برطرف سازد، البته در فصل تابستان با گرم شدن هوا و باردهی درخت در ماه به سه بار افزایش پیدا می‌کند ولی باغدار باید دقت داشته باشد چون بلوبری یک میوه آبدار است باید حداقل آبیاری را کاملاً صحیح و بر اساس استاندارد انجام دهد در غیر این صورت باعث کوچک شدن میوه و افت کیفیت آن می‌شود.

روش صحیح آبیاری درخت بلوبری دوک

کشاورزانی که به دنبال ارتقاء عملکرد درخت بلوبری دوک و کاهش هزینه مربوط به آبیاری باغ خود هستند، بهتر است از آبیاری قطره ای و آبیاری شیاری استفاده کنند، چون این گزینه باعث می‌شود تا میزان فعالیت ریشه درخت بلوبری افزایش پیدا کرده و مانع از شیوع بیماری قارچی در منطقه شود، همچنین آبیاری شیاری در فصل زمستان مانع یخ زدگی آب در اطراف ریشه درخت خواهد شد.

زمان گلدهی درخت بلوبری دوک

درخت بلوبری دوک جزو ارقام دیرگل گرفته است، بنابراین اگر منطقه احداث باغ در مناطق سردسیری و نیمه سردسیری قرارداد به راحتی می‌توان باغ تجاری این نهال راه اندازی کرد، چون هیچ تنش هوایی تاثیر منفی بر روی آن نخواهد گذاشت به طور معمول در نیمه دوم فروردین ماه گلدهی آن شروع می‌شود.

زمان برداشت میوه بلوبری دوک

۶۰ تا ۸۰ روز بعد از گلدهی درخت بلوبری کشاورز می‌تواند برداشت میوه آن را آغاز کند، با اینکه درخت میوه بلوبری دیرگل است ولی زودرس بوده و کشاورز می تواند در اوایل فصل تابستان برداشت میوه بلوبری دوک را به اتمام برساند.

نهال بلوبری دوک: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال بلوبری دوک

نهالستان‌های تولید کننده و معتبر به هنگام فروش نهال بلوبری دوک سعی می‌کنند شرایط کاملا مناسبی برای کشاورزان فراهم کنند تا آنها بتوانند نهال شناسه دار را به همراه کارت گارانتی و تضمین قیمت و کیفیت از نهالستان به صورت حضوری و غیر حضوری خریداری کنند، برای این کار لازم است باغدار سایت اینترنتی نهالستان‌های تولید کننده را شناسایی کرده و برحسب نیاز منطقه خرید نهال خود را انجام دهد.

بهتر است کشاورز نهالستانی را انتخاب کند تا قیمت خرید نهال بلوبری در آن کاملا اقتصادی و با صرفه بوده و علاوه بر اقتصادی بودن مشاوره و خدمات پس از فروش را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار دهد، همچنین در صورت خرید گارانتی دار نهال بلوبری با بروز کوچکترین مشکلی مسئول نهالستان سعی می‌کند آن مشکل را بلافاصله حل کند.

قیمت نهال بلوبری دوک

جهت استعلام قیمت نهال بلوبری دوک می‌توانید به بزرگترین سایت و نهالستان شمال غربی کشور با بیش از پنجاه سال سابقه مفید مراجعه کنید، کارشناسان نهالستان به صورت دلسوزانه همراه شما خواهند بود و به تمامی سوالات شما جواب خواهند داد، نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال شرایط ویژه برای فروش و عرضه نهال بلوبری دوک برای کشاورزان ایجاد کرده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر از درگاه های ارتباطی استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال بلوبری دوک: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال