%2

نهال بلوبری نلسون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

245,000 تومان

  • خواستگاه : ترکیه
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1800 تا 2800
  • پایه نهال : بذر
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 2.5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

اگر بخواهیم تجاری‌ترین گونه نهال بلوبری را معرفی کنیم می‌توانیم به نهال پرثمر و تجاری، اقتصادی نهال بلوبری نلسون اشاره کنیم که در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی در میان باغداران در مناطق سردسیری و کوهستانی پیدا کرده است. زودبازده بودن، پر ثمر بودن و همچنین عطر و طعم خاص و منحصر به فرد میوه‌های این نهال سبب شده تا میزان فروش نهال بلوبری نلسون در بازار به صورت چشمگیری افزایش یابد.

نهال بلوبری نلسون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

خاستگاه اصلی و اولیه نهال بلوبری کشور ترکیه بوده است اما بعدها در کشورهای اروپایی و آمریکایی اقدام به کشت ارقام مختلف نهال بلوبری کردند برای مثال نهال بلوبری نلسون اولین بار در کانادا پرورش یافت و بومی این کشور شد.

پایه اصلی نهال

احتمالا در خصوص روش تکثیر کشت بافت شنیده‌اید؛ این روش مدرن و جدید غالبا برای تکثیر نهال بلوبری نلسون مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که در این روش که بر پایه مهندسی ژنتیک سوار است تحت روش‌های خاصی یک سلول را از یک قسمت گیاه جداسازی کرده و سپس با قرار دادن آن سلول در محیط کشت غنی از مواد غذایی مورد نیاز اقدام به پرورش و تکثیر گیاه جدید در حال انقراض می‌کنند. از جمله مزایای مهم این روش در تکثیر نهال بلوبری نلسون تولید نهال‌های مرغوب و مقاومی است که سازگاری بالایی نسبت به شرایط سخت پیدا کرده‌اند البته با این روش امکان تکثیر نهال در تعداد بالا نیز وجود دارد.

ویژگی نهال

از جمله ویژگی‌های بارز نهال بلوبری نلسون آفتاب دوست بودن گونه است که الزامی است تا در زیر نور غیر مستقیم خورشید کاشته شود. برگهای نهال بلوبری به شکل بیضی کشیده و شیاردار هستند که خزان ناپذیرند و دارای ریشه‌های قوی و متراکمی نیز هستند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

قبل از خرید نهال بلوبری نلسون حتما توجه داشته باشید که این نهال در آب و هوای سردسیری رشد و بازدهی مطلوب‌تری دارد البته سردسیری بودن نهال تداخلی با نیاز نوری بالای این نهال آفتاب دوست ندارد؛ در واقع نهال بلوبری نلسون جهت افزایش سطح کیفی و کمی محصولاتش نیاز به حداقل روزانه ۶ ساعت نور خورشید دارد. خنکای تابستان و یخبندان‌های شدید زمستانه نیز از جمله عوامل رشد مورد نیاز این نهال است که تنها در آب و هوای معتدل نیمه سردسیری و سردسیری فراهم است.

نهال بلوبری نلسون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

فاصله مناسب برای کاشت

از آن جایی که نهال بلوبری نلسون ارتفاع طولی و پهنای عرضی چندان زیادی ندارد نیاز به رعایت فاصله بسیار زیاد برای کاشت این نهال نخواهیم داشت و همان اندک فاصله توصیه شده نیز به جهت دریافت نور خورشید توسط گیاه و همچنین تامین نیاز ریشه‌های در زیر خاک است. استانداردترین فاصله‌ای که برای کاشت نهال بلوبری نلسون نیاز است فاصله ۲ ‌متری است.

خاک مناسب

فرقی ندارد که شما قصد کاشت چه نوع نهالی را دارید فقط باید توجه داشته باشید که هر نهال را در خاک مناسب و سازگار خود بکارید تا امکان دریافت بازدهی مطلوبی را از نهال کاشته شده، داشته باشید. قبل از کاشت نهال بلوبری نلسون حتما خاک زمین خود را مورد سنجش قرار دهید تا از نظر اسیدیته و غنی بودن مواد معدنی و آلی آزموده شوند. مطلوب‌ترین نوع خاک جهت کاشت نهال نلسون، خاکی است که کاملا اسیدی باشد و میزان اسیدیته آن فراتر از ph 6 نباشد در غیر این صورت با افزودن مقدار معینی گوگرد می‌توان اسیدیته آن را به حد مجاز نزدیک کرد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

اگر می‌خواهید بیشترین بهره وری و بازدهی را از نهال بلوبری نلسون دریافت کنید بهتر است به زمان سازگار برای کاشت این نهال توجه داشته باشید. در خصوص نیاز نوری نهال برای رشد سخن گفتیم اما باید بدانید که قرار دادن و کاشت این رقم نهال درنواحی سایه و دور از نور خورشید می‌تواند سبب کاهش شدید قدرت رشد و بازدهی درخت شود. اصولا فروش نهال بلوبری نلسون در اواخر فصل تابستان افزایش می‌یابد زیرا در فصل پاییز و زمستان که ریشه نهال در خواب است و متوجه صدمات احتمالی نخواهد بود، کاشته می‌شود.

کود مناسب برای نهال

برای تقویت خاک نهال بلوبری نلسون چه داخل گلدان باشد و چه داخل خاک باغ و باغچه می‌توانید از انواع مختلف کودهای حیوانی و کودهای شیمیایی همچون کودهای ازته، کودهای فسفردار و کودهای غنی از نیتروژن و پتاسیم و… استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که در فواصل زمانی منظم و مشخص که از قبل در خصوص آن تحقیق کرده‌اید این کار را انجام دهید. فصل زمستان و همچنین اواخر شهریور ماه پس از اتمام دوره برداشت محصول می‌تواند زمان مناسبی برای کوددهی به گیاه باشد.

ارتفاع درخت در طول عمر

یکی از فاکتورهایی که رشد درخت را با آن می‌سنجند، میزان ارتفاعی است که نهال از زمان کاشت تا اواخر عمر خود به دست می‌آورد که از این طریق می‌توان عملکرد درخت را نیز سنجید البته این عامل تنها به ژنتیک و گونه‌ی گیاه مرتبط نیست و به رسیدگی‌های باغدار نیز بستگی دارد. نهال بلوبری نلسون در صورت قرارگیری در شرایط ایده‌آل به حداکثر ارتفاع ۳ متری در طول عمر خود می‌رسد که جز ارقام نسبتا کوتاه قامت به حساب می‌آید.

نهال بلوبری نلسون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت

شاید برخی افراد تصور کنند که بوته چندساله بلوبری نیازی به هرس کردن ندارد اما جهت افزایش راندمان بوته و همچنین افزایش عمر اقتصادی آن بهتر است که هم هرس فرم دهی و هم هرس باردهی شود البته هرس فرم دهی با توجه به اسکلت نه چندان بزرگ نهال از واجبات نیست اما ضرری هم نخواهد داشت.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال بلوبری نلسون، نهالی سردسیری است که در شمار ارقام دیرگل نهال بلوبری قرار می‌گیرد زیرا مقاومت گونه در برابر سرما و خشکی بسیار بالاست. یکی از راهکارهای افزایش میزان مقاومت سرمایی نهال، تامین نیاز سرمایی آن به صورت طبیعی در فصل زمستان است؛ به گونه‌ای که نهال را حدود ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ ساعت در دمای منفی ۷ درجه سانتی گراد قرار می‌دهیم تا آماده شکوفایی در فصل بهار شود.

عمر مفید نهال

نهال بلوبری نلسون از جمله گیاهان چند ساله‌ای است که در ایده‌آل ترین شرایط می‌تواند عمر اقتصادی و مفیدی در حدود ۳ سال داشته باشد اما در همین مدت کوتاه میوه‌هایی خوش طعم، مرغوب و صادراتی را به بازار عرضه خواهد کرد و باغدار را به سودآوری خوبی می‌رساند.

سن حیات نهال

سن حیات نهال بلوبری نلسون بسیار بلند نیست اما با بهره گیری از روش‌های مدرن و اصولی حیطه کشاورزی و باغداری می‌تواند سن حیات این رقم نهال بلوبری را تا ۴ الی ۵ سال افزایش داد البته بهتر است بدانید که این امر کار آسانی نخواهد بود و حتما باید از مشاوره کارشناسان مجرب برتر نهال بهره گیری نمایید تا به این مهم دست یابید.

میزان وزن هر میوه

اگر تا کنون میوه‌های خوش رنگ و لعاب و خوش عطر و طعم درخت بلوبری نلسون را از نزدیک دیده باشید ظاهر کروی و گرد این میوه با رنگ آبی لاجوردی بسیار جذاب را دیده‌اید. جالب است بدانید که هر عدد میوه بلوبری نلسون وزنی در حدود ۵ گرم و قطری مابین ۲ الی ۵ سانتی متر خواهد داشت که وزن و قطر میوه بستگی به اقلیم کاشت، نحوه آبیاری و کوددهی به نهال دارد. طعم بلوبری شیرین و منحصر به فرد است و قیمت نهال بلوبری نلسون نیز کاملا بستگی به کیفیت محصولات درخت دارد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

هر چه ارتفاع یک منطقه از سطح دریا بیشتر باشد، هوا رو به سردی متمایل می‌شود البته که پوشش گیاهی در این منطقه نیز غالباکوهستانی و کوهپایه‌ای خواهد بود. نهال بلوبری نلسون جهت رشد و بازدهی حداکثری نیاز به آب و هوای سردسیری و معتدل دارد و چنین اقلمی در ارتفاعات بیش از ۲۵۰۰ متر از سطح دریا یافت می‌شود البته کاشت نهال در ارتفاع نادرست از سطح دریا تاثیر بسیاری در کاهش راندمان گیاه خواهد داشت.

نهال بلوبری نلسون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

مصونیت و مقاومت نهال بلوبری نلسون نسبت به سایر ارقام نهال بلوبری ستودنی است و این نهال در برابر انواع آفات و بیماری‌های رایج از خود مقاومت نشان می‌دهد و از طریق سمپاشی نیز می‌توان بر این مصونیت افزود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

از آن جایی که در هر هکتار زمین امکان کاشت بیش از ۲۵۰۰ بوته بلوبری نلسون وجود دارد، می‌توان روی سودآوری و باردهی این گونه حساب ویژه‌ای باز کرد. هر درختچه بلوبری نلسون سالیانه بیش از ۳ الی ۴ کیلوگرم میوه خواهد داد که در حالت کلی این میزان برای یک هکتار زمین در طی یکسال عدد قابل توجهی خواهد شد.

شروع باردهی محصول

اگر به دنبال کاشت نهالی بسیار زودبازده و پر سود هستید بهتر است به مراکز فروش نهال بلوبری نلسون مراجعه کنید و اقدام به خرید این نهال زودبازده نمایید البته نهالستانی که به آن مراجعه می‌کنید تاثیر بسیاری در سودآوری شما خواهد داشت زیرا خرید نهال از هر نهالستانی سودآور نخواهد بود. زمانی که از زودبازده بودن نهال نلسون سخن می‌گوییم منظورمان باردهی نهال در همان سال اولیه کاشت بدون هیچ گونه چون و چرایی است. قیمت نهال بلوبری نلسون در میادین مختلف نیز می‌تواند تا حدودی تحت تاثیر این زودبازده بودن قرار بگیرد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

گرده افشانی درختچه‌‌های بلوبری نلسون به کمک وزش ملایم باد و همچنین حشرات گرده افشان همچون زنبور عسل صورت می‌گیرد و نیازی به کاشت رقم گرده افشان نخواهد بود در برخی موارد نیز به کمک برس‌های مویی بسیار نرم می‌توان گرده‌ها را از سطح یک گیاه به گیاه دیگر انتقال داد به گونه‌ای که برس را به آرامی بر سطح برگ‌های گیاه قرار می‌دهیم و گرده‌ها جا به جا می‌شوند.

مدت آبیاری

در خصوص میزان آبیاری ارقام نهال میوه متفاوتی سخن گفته‌ایم و غالبا شنیده‌اید که این ارقام به فواصل ۷ الی ۱۰ روزه‌ی آبیاری نیاز دارند اما نهال بلوبری نلسون و سایر ارقام نهال بلوبری نیاز به آبیاری در فواصل زمانی کوتاه‌تری دارد؛ به گونه‌ای که جهت رشد و بازدهی مطلوب این رقم نهال بلوبری نیاز به آبیاری در فواصل ۲ الی ۳ روز یکبار داریم.

روش صحیح آبیاری

گفتیم که نهال بلوبری نلسون نیاز آبی در فواصل بسیار کوتاهی دارد اما این گفته دلیل بر غرقاب کردن نهال نخواهد بود پس برای برطرف کردن نیاز این نهال مثمر باید به دنبال شیوه‌ای صحیح، کم هزینه و بدن هدر رفت آب باشیم. همانگونه که می‌دانید بهترین و مقرون به صرفه‌ترین شیوه‌ای که میزان هدر رفت آب بسیار کمی هم دارد، شیوه آبیاری سیستمی قطره‌ای است.

زمان گلدهی درخت

دیرگل بودن نهال بلوبری نلسون سبب شده تا قابلیت کاشت این گونه را در نواحی سردسیری و کوهستانی که دارای سرمای دیررس بهاره هستند، داشته باشیم زیرا این نهال توانایی تحمل این میزان سرمای احتمالی را دارد و پس از اتمام دوره سرما در اواخر فروردین ماه، شاهد گلدهی و شکوفایی گل‌های سفید و صورتی زنگوله‌ای شکل خواهیم بود.

زمان برداشت

پیش‌تر گفتیم که نهال بلوبری نلسون در فروردین ماه آغاز به گلدهی می‌کند و بهتر است بدانید که در اوایل تیر ماه گل‌های خوش رنگ این نهال به میوه تبدیل خواهند شد و کم کم در انتهای مرداد ماه نیز می‌توان فرآیند برداشت میوه را آغاز نمود. میوه بلوبری در هنگام رسیدن دارای بافت نرم و حساسی می‌شود که در هنگام برداشت میوه باید با نهایت دقت عمل کرد تا هیچ‌گونه آسیبی به بافت میوه وارد نشود در غیر این صورت افت کیفی محصولات سبب کاهش قیمت و همچنین کاهش طرفداران میوه خواهد شد.

نهال بلوبری نلسون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال

برخی باغداران خرید نهال بلوبری نلسون را با هدف تزیینی صورت می‌دهند اما برخی دیگر این نهال را به جهت بهره وری از محصولات و رسیدن به سود خریداری می‌کنند. نکته حائز اهمیت اینجاست که ارقام باکیفیت و مرغوب نهال بلوبری نلسون، ارقامی هستند که در نهالستان‌های رسمی که تحت نظارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند تولیده شده‌اند و دارای شناسنامه و گواهی سلامت هستند. جهت خرید نهال بلوبری نلسون از نهالستان برتر نهال به صورت حضوری و اینترنتی می‌توانسد خرید کنید.

قیمت نهال

قطعا در هنگام مراجعه به مراکز فروش نهال بلوبری نلسون متوجه قیمت‌های متفاوت این محصول در نهالستا‌ن های مختلف شده‌اید، به راستی که دلیل این تفاوت فاحش قیمت نهال بلوبری در نهالستان‌های مختلف چیست؟ دلیل این تفاوت قیمت می‌تواند به جهت روش‌های متفاوت تکثیر نهال و همچنین میزان رسیدگی و فراهم کردن شرایط رشد و پرورش نهال باشد. وظیفه باغدار در این مورد این است که به دنبال مراکز معتبر فروش نهال بلوبری نلسون با مقرون به صرفه‌ترین قیمت باشد. جهت استعلام قیمت و رفع ابهامات خود می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال بلوبری نلسون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال