%3

نهال بلک بری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

195,000 تومان

  • خواستگاه : کشور های اروپایی
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1800 تا 3000
  • پایه نهال : بذر
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 2.5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

میوه خاص،خوش طعم و پرطرفدار بلک بری از میوه‌های نسبتا کمیاب و گران قیمت بازار است که بازار فروش بسیار خوبی دارد اما لازمه تولید این میوه خوشمزه نهال سالم و مرغوب است که توانایی تولید این میوه‌ را داشته باشد به همین جهت قصد داریم تا به صورت جامع به معرفی نهال بلک بری و مطلوب‌ترین شیوه پرورش آن بپردازیم. نهال بلک بری غالبا نهالی سردسیری است و بهترین عملکردو بازدهی خود را در نواحی سردسیری و نیمه سردسیری و در برخی گونه‌ها در نواحی نیمه گرمسیری و معتدل به نمایش می‌گذارد.

نهال بلک بری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

خواستگاه اصلی و اولیه نهال بلک بری که بانام علمی Rubus fruticosus” شناخته می‌شود و از خانواده تمشک ‌ها هستند، کشورهای اروپایی هستند و سپس به دلیل طرفداران بسیار به تمامی کشورهای دنیا وارد شدند و امروزه تقریبا فروش نهال بلک بری در تمامی دنیا صورت می‌گیرد. معمولا به میوه مخروطی شکل و قرمز و سیاه رنگ بلک بری تمشک بدون تیغ نیز گفته می‌شود اما اصطلاح رایج و آسان‌تر آن بلک بری است که در میان مردمان جهان رایج است.

پایه اصلی نهال

غالبا تکثیر نهال بلک بری با روش بذر پاشی و یا پیوند بوته‌ای بر پایه رویشی صورت می‌گیرد و با وجود زمان زیادی که تبدیل بذر به گیاه می‌برد اما قیمت نهال بلک بری به این طریق بسیار به صرفه است. در صورتی که قصد دارید خود به صورت مستقل اقدام به تولید این گیاه بوته‌ای رونده، پربار و تجاری کنید می‌توانید به سایت‌های معتبر فروش نهال بلک بری در شهر خود یا شهرهای اطراف مراجعه کنید وپس از خرید بذر آن را به راحتی با کمترین هزینه در گلدان بکارید.

ویژگی نهال

بارزترین ویژگی نهال بلک بری آن است که امکان کاشت و پروش آن به شیوه گلدانی نیز وجود دارد و برای این مهم بهتر است گلدان‌های بزرگی با قطر ۵۰ سانتی متر تهیه کرده و نهال کوچک و جمع و جور بلک بری را به سادگی و با کمترین شرایط داخل آن بکارید. مقاومت نهال بلک بری نسبت به سرما، گرما، خشکی و کم آبی بی نظیر است به گونه‌ای که شما می‌توانید در سخت‌ترین شرایط اقدام به کاشت و پرورش این نهال پربازده و تجاری در اکثر مناطق کشور کنید. نهال گسترده بلک بری دارای برگ‌های تجمعی به شکل کنگره‌ای هستند که گاها در فصل پاییز می‌ریزند.‌

آب و هوای مناسب برای کاشت

در قسمت‌های قبلی مقاله گفته شد که پس از خرید نهال بلک بری مطلوب است تا نهال را در نواحی سردسیری یا معتدل بکارید البته مقاومت نهال در برابر آب و هوای گرم و خشک نیز مطلوب خواهد بود و مسکلی ایجاد نخواهد کرد. نهال بلک بری برای رشد نیاز به نور غیر مستقیم خورشید دارد و در تابستان‌های خنک و معتدل نیز رشد بهتری دارد. دامنه نوسانات دمایی در هنگام کاشت نهال بلک بری در حدود منفی ۲۵ درجه در فصل زمستان و ۳۵ درجه سانتی گراد در فصل تابستان است. دقت داشته باشید که نهال بلک بری را در هنگام بارش باران یا وزش باد شدید نکارید.

فاصله مناسب برای کاشت

جالب است بدانید که بر خلاف سایر ارقام نهال میوه، نهال خاص و کمیاب بلک بری برای کاشت به فاصله چندانی نیاز ندارد و رعایت فواصل حداکثر ۲ متری در ردیف‌های ۲ متری کاملا مطلوب خواهد بود و امکان دریافت نور خورشید توسط درخت و گستردگی ریشه‌ها در زیر سطح زمین وجود خواهد داشت.

خاک مناسب

دقت داشته باشید که یکی از مراحل اساسی قبل از کاشت نهال، سنجش و آزمایش بافت خاک است که به کمک آزمایشگاه‌های گیاه شناسی انجام می‌گیرد‌‌. با توجه به نیاز نهال بلک بری مطلوب است تا آن را در خاک‌های شنی لومی با ph اسیدی در حدود ۵/۵ الی ۶ بکارید و قبل از آن بافت خاک به کمک زهکشب کاملا زیر رو رو شده باشد. غنی بودن خاک نهال بلک بری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا سبب باردهی بیشتر درخت در طی عمر اقتصادی خود می‌شود و همچنین امکان تضمین سلامت ریشه نهال نیز وجود دارد.

نهال بلک بری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مطلوب‌ترین زمان برای کاشت نهال بلک بری زمانی است که شما گودال‌هایی نیمه عمیق با عمق حداکثر ۱ متری و عرضی متناسب با ریشه نهال حفر کرده‌اید و سپس قسمتی از عمق این گودال را به کمک کود حیوانی پر کرده باشید، سپس می‌توانید نهال سالم و مرغوب بلک بری را که از قبل داخل پاکت یا گلدان قرار داده بودید درون گودال بکارید و اطراف آن را با خاک پر کنید. در مرحله آخر نیز پس از آبیاری نهال با پا ضرباتی را به خاک بزنید تا هیچ فضای خالی وجود نداشته باشد.

کود مناسب برای نهال

طبق نظر کارشناسان مجرب نهالستان برتر نهال توصیه می‌شود که در سال‌های ابتدایی کاشت نهال بلک بری، برای تقویت خاک و تسریع در رشد نهال تنها از کودهای پوسیده دامی و همچنین هیومیک اسید مخلوط شده با اندکی آب استفاده کنید و در سال‌های بلوغ نیز همین روال کوددهی

ارتفاع درخت در طول عمر

جالب است بدانید که نهال بلک بری در طول عمر کوتاه خود ارتفاع چندان زیادی نخواهد گرفت و تا حداکثر ۳ متر به رشد خود ادامه خواهد داد البته گفته شده که برخی ارقام نهال بلک بری بسیار کوتاه قامت هستند و رشد بوته‌ای دارند که این امر تاثیر بسیاری در قیمت نهال بلک بری در بازار داشته است؛ چرا که هزینه‌های نگهداری و برداشت محصول را به صورت چشمگیر کاهش می‌دهد‌

هرس درخت

نظر به این که عمر اقتصادی و در حالت کلی سن حیات درخت بلک بری نسبتا کوتاه است نیاز چندانی به هرس کردن سالانه احساس نمی‌شود اما حذف برخی شاخه‌های جانبی و خشکیده که مانع رشد شاخه‌های جدید و اصلی می‌شود در رشد و باردهی این درخت تاثیر بسزایی خواهد داشت. سربرداری نیز یکی دیگر از روش‌های هرس بوته‌ها و ساقه‌های باریک درخت بلک بری است که انجام آن به صوزت اصولی در میان باغداران بسیار رایج است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

برای به خواب رفتن نهال بلک بری در فصل زمستان لازم است نهال حدود ۱۶۰۰ ساعت در دمای کمتر از منفی ۷ درجه سانتی گراد قرار گیرد تا پس از آن در فصل بهار امکان شکوفایی داشته باشد البته با رفع این نیاز سرمایی مقاومت نهال در فصول سرد سال تا دمای منفی ۲۰ درجه نیز وجود خواهد داشت.

عمر مفید نهال

نهال یا همان بوته بلک بری عمر چندین ساله دارد و در بهترین شرایط امکان دریافت بازدهی در حد ۳ الی ۴ سال از این نهال وجود دارد. ساقه‌های رونده این بوته لوکس و تجاری به صورت راست رشد می‌کنند و بهتر است برای افزایش عمر اقتصادی این نهال زیر نور مستقیم خورشید کاشته نشود و غالبا در سایه و اندکی نور خورشید باشد.

سن حیات نهال

تمامی نهال‌های موجود در مراکز فروش نهال بلک بری به صورت گیاهان دو ساله به مشتریان و متقاضیان عرضه می‌شوند که پس از کاشت در اقلیم و نواحی مناسب و سازگار تا حداکثر ۵ سال سن حیات خواهند داشت و بوته‌های رونده به رشد و بازدهی خود ادامه خواهند داد؛ البته بازدهی نهال در سال‌های انتهایی حیات خود به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد‌.

میزان وزن هر میوه

آیا تا کنون میوه بلو بری را دیده‌اید؟ در اکثر گونه‌های نهال بلک بری، میوه‌ها قبل از رسیدن به رنگ سبز مشاهده می‌شوند اما پس از رسیدن میوه‌هایی سیاه، نسبتا درشت با طعم شیرین که هر یک در حدود ۱۵ گرم وزن دارند در سطح درخت مشاهده می‌شوند. ابعاد و اندازه هر میوه نیز بستگی به میزان آبیاری که در طی دوره رشد صورت گرفته است در حدود ۲ الی ۴ سانتی متر خواهد بود. از میوه بلک بری علاوه بر تازه خوری در تهیه انواع دسر و شیرینی‌جات و مربا استفاده می‌شود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

همان گونه که می‌دانید ارتفاع یک ناحیه از سطح دریا عاملی است بسیار مهم در تعیین شرایط جوی، آب و هوایی و همچنین پوشش گیاهی آن منطقه، می‌توان به جرات گفت که این عامل برای باغداران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که نوع نهال خریداری شده باید با آب و هوای منطقه سازگار باشد. گفتیم که نهال بلک بری مختص کاشت در نواحی سردسیری است پس بهتر است در ارتفاعات ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا کاشته شود تا سودآوری مطلوبی داشته باشد.

نهال بلک بری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از روش‌های تکثیر نهال بلک بری در نهالستان‌های معتبر پیوند زدن بر پایه ارقام مقاوم‌تر است که تاثیر بسیاری درافزایش مقاومت و مصونیت گونه در برابر عوامل بیماری زا و آفت‌هاست به گونه‌ای که نهال بلک بری با یک دور سمپاشی اصولی در برابر بیماری‌هایی همچون پوسیدگی طوقه و ریشه و آفاتی همچون شته ها کاملا مقاوم خواهد شد البته کوددهی اصولی و منظم نیز تاثیر بسیاری در سلامت ماندن نهال بلک بری دارد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

با وجود کوچک و جمع و جور بودت درختان بلک بری راندمان برداشت محصول بالایی دارد و با توجه به این که نهال بلک بری در فواصل بسیار کمی از یکدیگر کاشته می‌شوند امکان کاشت بیش از ۲۵۰۰ اصله نهال یا همان بوته گیاه بلک بری در باغ وجود دارد که این عامل در افزایش میزان باردهی و راندمان برداشت محصول باغ موثر است، به طور میانگین می‌توان گفت که در هر هکتار ۶ تن باردهی خواهد داشت.

شروع باردهی محصول

در صورتی که شما اقدام به خرید نهال بلک بری یک الی دو ساله کنید می‌توانید از همان سال اول پس از کاشت شاهد به بارنشستن نهال بلک بری باشید. در واقع بوته‌های بلک بری بسیار زودبازده و پربار هستند که از لحاظ اقتصادی سودآوری بسیار بالایی برای باغدار دارند البته این عامل می‌تواند در قیمت نهال بلک بری پرفروش در بازارهای داخلی و خارجی موثر باشد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

در هنگام مراجعه به مراکز فروش نهال بلک بری در شهر خود حتما در خصوص نیاز نهال به رقم گرده افشان از کارشناسان مجرب مجموعه سوال کنید تا در صورت نیاز رقم گرده افشان مطلوب خریداری نمایید اما برخی از ارقام نهال میوه هستند که برای گرده افشانی نیازی به کمکی ندارند و به صورت خودبارور عمل می‌کنند؛ نهال بلک بری نیز جز همین ارقام خودبارور است‌.

مدت آبیاری

در خصوص آبیاری نهال بلک بری باید نهایت توجه را به خرج داد چون اگر می‌خواهید میوه‌هایی آبدار و خوش طعم با کیفیت را از بوته‌های بلک بری برداشت کنید بهتر است فواصل آبیاری آن را حتی الامکان کوتاه نمایید به گونه‌ای که هر ۲ الی ۳ روز یکبار نهال را آبیاری کنید، البته آبیاری باید در زمانی که خاک اطراف نهال یا خاک گلدان کمی خشک شده است انجام گیرد.

روش صحیح آبیاری

با توجه به این که نهال بلک بری برای رشد آب زیادی نیاز دارد بهتر است از روش آبیاری قطره‌ای بهره بگیریم تا امکان تنظیم فواصل آبیاری در موعد مشخص شده وجود داشته باشد. استفاده از روش‌های غرقابی و کرتی برای آبیاری این گونه بسیار نادرست است.

زمان گلدهی درخت

با توجه به نیاز سرمایی نسبتا بالای نهال می‌توان گفت که نهال بلک بری از ارقام نهال میوه دیرگل است که در انتهای فروردین ماه پس از اتمام کامل دوره برود هوا گلدهی می‌کند. در فصل بهار گل های سفید و صورتی نهال بلک بری چهره بسیار زیبایی به باغ می دهد و عطر این گل‌های زیبا در تمام فضا پخش خواهد شد.

زمان برداشت

بسته به دیرگل یا زودگل بودن واریته‌های مختلف نهال بلک بری، زمان برداشت محصول این گیاه را در اواخر فصل تابستان یا اوایل پاییز دانسته‌اند‌. در هنگام برداشت بلک بری از سطح بوته‌‌ها باید دقت کرد که هیچ گونه فشار مکانیکی به میوه وارد نشود در غیر این صورت امکان لهیدگی میوه وجود دارد زیرا بافت نرمی دارد.

خرید نهال

پروش نهال بلک بری در عین سادگی و راحتی بسیار حساس است زیرا عمر اقتصادی این گونه نسبتا کوتاه است که اگر نهال در این مدت کم درگیر بیماری و آفات باشد، باغدار متضرر خواهد شد. خرید نهال بلک بری سالم و شناسنامه دار از نهالستان‌های مجوز دار و با سابقه همچون برتر نهال بسیار به صرفه و سودآور است زیرا تمامی ارقام نهال میوه تولید شده در این نهالستان ضمانت کیفیت و بازگشت کالا دارند.

قیمت نهال

جهت خرید نهال بلک بری در تعداد کم و یا به صورت عمده می‌توانید بهدصورت حضوری و یا اینترنتی به مراکز فروش نهال بلک بری در شهر خود مراجعه نمایید و پس از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مجموعه و همچنین استعلام قیمت نهال بلک بری سفارش خود را ثبت نهایی کنید. در صورت هرگونه ابهام در خصوص نهال بلک بری می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مجموعه با ما در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال بلک بری : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال