%37

نهال به ترش آذربایجان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال سوم کاشت
زمان گلدهی : میان گل
فاصله کاشت نهال : 5*4 متر
میزان باردهی در هکتار :35 الی 45 تن
ارتفاع از سطح دریا: کمتر از ۱۰۰۰ و بیشتر ۳۰۰۰ متر از سطح دریا
پایه نهال : پایه پیوندی
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : 15 الی 20 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از گونه‌های کمیاب و مقرون به صرفه نهال به در ایران می‌توان به نهال به ترش آذربایجان اشاره کرد که کاشت و پرورش آن برای باغداران قطعا صرفه اقتصادی بالایی دارد زیرا علاوه بر طعم بی‌نظیر و کاربردهای فراوان آن در صنعت غذایی و آشپزی، قابلیت انبارداری بسیار بالایی هم دارد که حدود ۸ الی ۱۰ ماه در شرایط به خصوص سردخانه می‌باشد. قبل از خرید نهال به ترش آذربایجان توجه داشته باشید که این گونه نهالی سردسیری است که غالبا بازدهی مطلوبی در نواحی سردسیری و کوهستانی دارد، پس حتما قبل از خرید این نهال به توجه ویژه‌ای به اقلیم منطقه خود داشته باشید و متناسب با اقلیم آی و هوایی همان منطقه نهال سازگار را خریداری نمایید.

خاستگاه اصلی نهال

جالب است بدانید که نهال به گونه‌های بسیار متنوعی در ایران دارد که با توجه به ویژگی‌های خاص هر یک امکان کاشت آنها در منطقه و اقلیمی خاص وجود خواهد داشت. نهال به ترش نیز یکی دیگر از ارقام نهال به ایرانی است که برای اولین بار در اقلیم آذربایجان پرورش یافت و با توجه به طعم ترش منحصر به فرد میوه و این که برای اولین بار در این منطقه با نام نهال به ترش آذربایجان در میان مردم به شهرت رسید، کمیاب بودن این نهال در ایران و سایر کشورها عاملی است که سبب افزایش قیمت نهال به ترش ایرانی شده است.

پایه اصلی نهال

جهت افزایش سازگاری و همچنین مقاوم سازی نهال و بالابردن سطح کمی و کیفی محصولات درخت در نهالستان‌های معتبر از بهترین و مدرن‌ترین شیوه‌ی تکثیر نهال یعنی روش پیوند زدن استفاده می‌شود، پیوند زدن معمولا به صورت پیوند جانبی، پیوند شکمی انجام می‌شود و لازم است تا پایه و پیوندک، ابزارهای مخصوص و چسب موجود باشد، برای تکثیر نهال به آذربایجان معمولا از پایه‌های قوی و سالم همچون پایه زالزالک یا پایه به بهره گیری می‌شود.

نهال به ترش آذربایجان- برتر نهال

ویژگی نهال

در خصوص ویژگی‌های اختصاصی نهال به ترش آذربایجان می‌توان به سردسیری بودن نهال، آفتاب دوست بودن، مقاوم بودن در برابر خشکی، کمیاب بودن و موارد دیگر اشاره کرد، نهال به ترش از جمله ارقامی است که گستردگی تاج بسیار زیادی ندارد و برگ‌های نسبتا پهن و بیضی شکل آن ضخامت بالایی دارند که برای برخی موارد دارویی همچون حساسیت و آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به نیاز سرمایی نسبتا بالای نهال به ترش آذربایجان می‌توانیم که رشد و پروش نهال در مناطقی که دارای زمستان‌های سرد تا دمای منفی ۳۵ درجه سانتی گراد و تابستان‌های معتدل و خنک تا دمای ۳۰ درجه سانتی گراد دارند، بازدهی بالاتری برای باغدار دارد‌، اصولا نهال به از هر گونه‌ای که باشد برای رشد و بازدهی حداکثری نیاز به هوای معتدل و نیمه سردسیری دارد البته هستند برخی ارقام که قابلیت کاشت در نواحی گرمسیری را هم دارند اما نهال به ترش آذربایجان پس از دریافت نور روزانه مورد نیاز و قرارگیری در اقلیم معتدل و خنک می‌تواند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

فاصله مناسب برای کاشت

جهت افزایش میزان فتوسنتز درختان به و همچنین سهولت در جریان هوا در فضای باغ مطلوب است تا در هنگام تعبیه الگوی کاشت یا همان نقشه اولیه باغ حتما فواصل ۴ الی ۵ متری میان درختان در نظر گرفته شود، البته این فاصله بستگی به مسطح یا شیب دار بودن زمین و بادگیر بودن منطقه نیز دارد که بنا به صلاحدید باغدار می‌تواند متغییر باشد.

خاک مناسب

رطوبت عاملیست مهم در افزایش رشد و بازدهی نهال به ترش آذربایجان؛ پس در جهت اعمال این عامل مهم باید نهال را در خاکی بکاریم که نیمه سنگین باشد و توانایی بالایی در حفظ و نگهداری طوبت داشته باشد تا امکان برطرف کردن نیاز نهال به را داشته باشد. استفاده از خاک‌های زهکشی شده، غنی شده با مواد آلی و معدنی و همچنین خاک‌های اسیدی با ph 6 کمک بسیاری به افزایش عمر اقتصادی نهال به ترش آذربایجان می‌کند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

توجه داشته باشید که نهال‌های خریداری شده در تعداد بالا جهت احداث باغ را در شرایط مطلوب نگهداری کنید تا پس از فراهم کردن زمین در فصل پاییز همزمان با به خواب رفتن نهال به ترش آذربایجان و حفر گودال متناسب با عمق ریشه درون خاک بکارید.

کود مناسب برای نهال

استفاده از کودهای پوسیده دامی جهت غنی سازی خاک و تقویت ریشه‌ها اولویت اول باغدارانی است که جهت احداث باغ به اقدام می‌کنند زیرا ز لحاظ تقویت غنی سازی خاک و همچنین قیمت بسیار مطلوب هستند.

نهال به ترش آذربایجان- برتر نهال

ارتفاع درخت در طول عمر

برخلاف تصور برخی افراد، نهال به ترش آذربایجان نیز در شمار ارقام نهال پایه کوتاه است و حتی در بهترین شرایط رشد، در طول عمر خود ارتفاعی بیش از ۵ متر نخواهد گرفت. مقرون به صرفه بودن هزینه‌های نگهداری درخت و همچنین دسترسی آسان به محصولات از جمله مزایای درختان پایه کوتاه به است.

هرس درخت

اصلی‌ترین مرحله داشت درختان به مرحله هرس کردن است که در صورت انجام دادن با شیوه‌های غیر اصولی و حتی در موعد نامناسب امکان خشک شدن درختان و کاهش چشمگیر محصولات نیز وجود وارد، از سال ۱۲ پس از کاشت نهال به ترش آذربایجان می‌توانیم شروع به جداسازی شاخه‌های خشکیده و زرد و همچنین شاخه‌های جانبی مزاحم کنیم.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

گفتیم که نهال به ترش آذربایجان را بیشتر در نواحی سردسیری و معتدل همچون آذربایجان کشت می‌کنند و خرید و فروش نهال به ترش آذربایجان در تناژ بالا در این نواحی رواج بیشتری دارد پس جهت افزایش مقاومت درخت در برابر سرماها و یخبندان‌های شدید این نواحی بهتر است آن در حدود ۸۰۰ ساعت در دمای منفی ۷ درجه سانتی گراد در فصل زمستان نگهداری کنیم تا نیاز سرمایی آن برطرف شده و توانایی گلدهی در فصل بهار را داشته باشد.

عمر مفید نهال

حداکثر انتظاری که از نهال به ترش آذربایجان جهت دریافت محصولات مرغوب و با کیفیت با تناژ بالا که توجیه اقتصادی نیز داشته باشد، می‌توان داشت حدود ۵۰ سال است که عدد قابل توجهی است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد به همین دلیل قیمت نهال به ترش آذربایجان کمیاب و پر سود اندکی بالاتر از سایر ارقام نهال به است.

سن حیات نهال

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که توصیه می‌شود برای احداث باغ به و همچنین خرید نهال به ترش آذربایجان اقدام کنید، بالا بودن سن حیات این نهال است که با توجه به خزان ناپذیر بودن حتی در سال‌های پس از اتمام دوره باردهی می‌توان از سبزی و سایه آن استفاده کرد. در حالت کلی اگر توجه کافی به این درخت شود امکان دارد تا ۷۰ سالگی سبز بماند اما باردهی نداشته باشد.

میزان وزن هر میوه

به دلیل طعم ترش و منحصر به فرد میوه‌های کرمی یا لیمویی رنگ نهال به ترش آذربایجان غالبا از آن برای تهیه مربا ، دسر و شیرینی جات استفاده می‌شود زیرا علاوه بر طعم ترش عطر و رایحه دل انگیز این میوه سبب جذب مشتریان می‌شود. اندازه و وزن هر به ترش در حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ گرم است که در میان ارقام مختلف به این وزن و اندازه متوسط و قابل قبول خواهد بود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

در خصوص سازگاری بالای نهال به گرما و خشکی سخن گفته شود پس امکان کاشت نهال به ترش آذربایجان در ارتفاعات کمتر از ۱۰۰۰ و بیشتر ۳۰۰۰ متر از سطح دریا نیز وجود خواهد داشت، هر چند که تفاوت اندک ارتفاع از این میزان بازدهی نهال را چندان متاثر نخواهد کرد.

نهال به ترش آذربایجان- برتر نهال

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

جهت افزایش مصونیت درختان به ترش آذربایجان نسبت به بیماری‌هایی همچون آتشک،شته و پسیلیوم مطلوب است تا سمپاشی اصولی و حرفه‌ای با یهترین مواد و سموم ویژه کشاورزی که خطری برای انسان ندارد، به صورت سالیانه صورت گیرد، این کار هزینه مازادی برای باغدار نیست زیرا ریسک خطر ناشی از آفت زدگی و از بین رفتن سرمایه را به شدت کاهش می‌دهد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در صورتی که شما حدود یک هکتار اراضی که به زیر کشت نهال به آذربایجان درآمده باشد، داشته باشید می‌توانید هر ساله انتظار بازدهی بیش از ۳۵ الی ۴۰ تن محصول از این اراضی داشته باشید؛ البته میزان بازدهی گفته شده در اثر عواملی که در زیر شرح می‌دهیم ممکن است کاهش چشمگیری داشته باشد.

  • عدم شناخت کافی نسبت به نهال خریداری شده و نیازهای آن
  • عدم توجه و رسیدگی به درخت به در فواصل منظم
  • خشکسالی‌های پی در پی منطقه و بحران کم آبی
  • هرس غیر اصولی توسط افراد ناشی و نارکارآمد
  • درگیری درختان با آفات و بیماری‌ها

شروع باردهی محصول

آغاز باردهی نهال به ترش آذربایجان از سال سوم پس از کاشت است که البته در صورت رعایت تمامی اصول قبل و حین کاشت نهال و رسیدگی ویژه در سال‌های اول می‌توان از سال دوم شاهد باردهی این نهال بود. فروش نهال به ترش آذربایجان در اکثر نهالستان‌های سراسر کشور رواج بالایی دارد زیرا عامل زودبازده بودن یک امتیاز مثبت برای این نهال است، البته باردهی اقتصادی درخت از سنین ابتدایی بلوغ یعنی سن ۵ و ۶ سالگی آغاز می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

همانند سایر ارقام نهال به در ایران، نهال به ترش آذربایجان نیز گونه‌ای خود بارور بوده که دارای دوپایه جنسی نر و ماده می‌باشد و فرآیند گرده افشانی آن در فصل مناسب توسط وزش باد یا حشرات گرده افشان صورت می‌گیرد پس هیچ نیازی به خرید رقم گرده افشان نخواهد داشت، این نیز یکی دیگر از دلایل افزایش طرفداران نهال به ترش آذربایجان است.

مدت آبیاری

مدت زمان اصولی و میزان آب لازم به ازای هر نهال به ترش آذربایجان را با توجه به اقلیم منطقه و سن نهال مشخص می‌کنند؛ به گونه‌ای که هر چه نهال جوان‌تر و هرچه اقلیم گرمسیری‌تر باشد باید فواصل آبیاری را کاهش بیشتری داد، برای این رقم هر ۱۵ الی ۲۰ روز یکبار حدود ۲۰ لیتر آبیاری در سال‌های اول کاشت کافی خواهد بود.

روش صحیح آبیاری

پس از مراجعه به مراکز فروش نهال به ترش آذربایجان باید در خصوص بهترین شیوه آبیاری نهال تدابیری اندیشید که علاوه بر رفع نیاز نهال به آبیاری، حداقل میزان آب نیز مصرف شده باشد و هیچ گونه آبی به هیچ طریقی به هدر نرفته باشد. توجه داشته باشید که برای نهال به مطلوب‌ترین شیوه، آبیاری قطره‌ای است.نهال به ترش آذربایجان- برتر نهال

زمان گلدهی درخت

قابلیت کاشت و سازگاری نهال به ترش در مناطق سردسیری و کوهستانی را مدیون دیرگل بودن نهال هستیم؛ چرا که این رقم حساسیتی به سرمای دیررس بهاره نخواهد داشت و پس از اتمام این دوره در اواخر فروردین ماه شروع به گلدهی می‌کند که سبب ایجاد فضای معطر و دلپذیری در باغ می‌شود.

زمان برداشت

همان گونه که می‌دانید از زمان گلدهی درختان به ترش آذربایجان باید حداقل حدود ۶ ماه بگذرد تا موعد برداشت میوه‌ها فرا برسد، با توجه یه اینکه گلدهی این رقم نهال در میانه فصل بهار است شما می‌توانید در اوایل مهر ماه شروع به برداشت میوه‌ها کنید زیرا در این زمان محصولات درخت کاملا رسیده و آبدار شده‌اند، برداشت میوه درختان به نیاز به نیروی انسانی تعداد بالا و زحمت فراوان ندارد و به آسانی می‌توان اقدام به چیدن و قرار دادن میوه در جعبه های بسته بندی نمود و روانه بازار کرد.

خرید نهال

اگر به دنبال یافتن آدرس معتبرترین مرکز خرید نهال به ترش آذربایجان هستید به شما تبریک می‌گوییم، چرا که جای درستی آمده‌اید. نهالستان برتر نهال بزرگترین نهالستان غرب کشور است که اقدام به تولید و فروش ارقام نهال به سالم و شناسنامه دار تحت نظارت مستقیم سازمان جهاد کشاورزی کرده است و شما می‌توانید نهال مورد نظر خود را به صورت حضوری و یا اینترنتی خریداری نمایید تا در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. ارسال تمامی محصولات به شهرهای دیگر با رعایت جوانب احتیاط از طریق پایانه‌های مسافربری صورت می‌گیرد.

قیمت نهال

این که گفته شد نهال به آذربایجان کمیاب است به هیج وجه دلیل موجهی برای بالا بودن قیمت نهال به ترش آذربایجان نیست زیرا بازدهی بالای نهال و همچنین سریع به بار نشستن آن سبب شده تا بسیلر سریع سرمایه اولیه باغدار به او باز گردد و این یعنی مقرون به صرفه بودن یک نهال در بازار. ناگفته نماند که عوامل بسیار زیادی در قیمت گذاری نهال به تاثیر گذارند اما این که شما از چه نهالستانی خرید خود را انجام دهید نیز می‌تواند در به صرفه بودن قیمت نیز موثر باشد. جهت دریافت لیست قیمت ارقام مختلف نهال به و نهال میوه می‌توانید از طریق سایت رسمی برتر نهال اقدام نمایید و یا از طریق شماره‌های درج شده با ما در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال به ترش آذربایجان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال