%37

نهال به شاهرودی : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

38,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال اول تا دوم کاشت
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : بیش از 70 تن
ارتفاع از سطح دریا: عدم نیاز به رعایت ارتفاع از سطح دریا
پایه نهال : پایه نهال زالزلک
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت :  5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال به شاهرودی یکی دیگر از ارقام نهال به بومی ایران است که پربازده بودن آن، سبب قرارگیری نهال در شمار ارقام نهال تجاری و صادراتی شده است. این نهال میوه‌هایی ترد و شیرین دارد که بازار فروش بسیار خوبی نیز دارد و قابلیت کاشت در اکثر مناطق به جز مناطق کوهستانی را خواهد داشت.نهال به شاهرودی- برترنهال

خاستگاه اصلی نهال

اکثر نهال‌های بومی ایران که خواستگاه اولیه آنها کشور ایران است را از نام آنها می‌توان شناخت، نهال به شاهرودی نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود و در شمار ارقام نهال بومی و اصیل ایران است که به سبب کیفیت بالا امروزه در تمام کشورهای جهان شناخته شده و در حال پرورش است.

پایه اصلی نهال

در خصوص روش‌های تکثیر و ازدیا نهال به به تفصیل می‌توان از روش‌های قلمه زدن، بذر، خوابانیدن، پاجوش زدن صحبت کرد اما یکی از روش‌های مدرن و مقرون به صرفه‌ی امروزی که توجیه اقتصادی بالایی در کوتاه‌ترین زمان برای باغداران و حتی متصدیان نهالستان‌ها دارد، روش پیوند زدن است که با بهره گیری از یک پایه قوی و پربازده و اتصال آن به پیوندک صورت می‌گیرد. تکثیر نهال به شاهرودی معمولا بر پایه نهال زالزالک یا نهال به صورت می‌گیرد.

ویژگی نهال

از جمله ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد نهال به شاهرودی که سبب ایجاد وجه تمایز میان این رقم نهال به و سایر ارقام نهال به شده است، عبارتند از:

  • مقاومت بالای نهال در برابر خشکی شدید و کم آبینهال به شاهرودی
  • تولید میوه‌های خشک و کم آب اما خوش طعم و شیرین با ظاهری یکدست و کشیده که به فرم تخم مرغ شباهت بسیاری دارد.

برگ‌های بزرگ و پهن درخت به شاهرودی کاملا سطح شاخه‌ها را می پوشانند و در برخی موارد خزان پذیر هستند و در فصل پاییز برگ‌ها زرد شده و بر سطح زمین می‌افتند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

جالب است بدانید که نهال به شاهرودی نسبت به نوسانات دمایی حساسیت بالایی ندارد اما همانند سایر ارقام نهال برای رشد و بازدهی حداکثری نیاز به دامنه نوسانات دمایی مختص به خود دارد برای مثال این نهال در سرمای شدید و یخبندان و حتی بارش باران مقاومت چندانی ندارد و ممکن است زرد و سپس در نهایت رو به خشکی رود، مطلوب‌ترین شرایط آب و هوایی برای کاشت و پرورش نهال به شاهرودی آب و هوای معتدل و نیمه گرمسیری است که دارای تابستان‌های گرم با تابش روزانه خورشید است تا امکان نیاز گرمایی و نوری نهال فراهم باشد.

فاصله مناسب برای کاشت

می‌دانیم که نیاز نوری نهال به برای رشد و بازدهی بسیار بالاست به همین دلیل در هنگام خرید نهال به شاهرودی به باغداران توصیه می‌شود که از هر طریقی این نیاز نوری نهال جوان را تامین کنند تا حداکثر بازدهی را از نهال دریافت کنند، معمولا یکی از سهل‌ترین و بهترین شیوه‌های تامین این نیاز نوری نهال رعایت فاصله استاندارد میان نهال‌ها در هنگام کاشت و احداث باغ است که با در نظر گرفتن این فواصل ۴ در ۴ متری شما امکان دریافت نور توسط درختان به در باغ را ایجاد می‌کنید بدون این ‌که میان درختان رقابت نوری ایجاد شود.

خاک مناسب

از جمله نیازهای اکولوژیک و حیاتی نهال به شاهرودی، کاشت آن در بستری از خاک مناسب و سازگار است که انتخاب آن توسط باغدار انجام می‌شود؛ در واقع بهتر است این گونه گفته شود که قبل از خرید نهال به شاهرودی حتما بافت خاک زمین خود را آزمایش کنید تا جنس و بافت خاک و نیازها و کمبودهای آن را شناسایی کرده و در رفع آن بکوشید، خاک نهال به شاهرودی باید خاکی باشد که بافت نیمه سنگین با قابلیت حفظ رطوبت بالا داشته باشد و در وهله آخر به خوبی زهکشی شده باشد‌، در حالت کلی نهال به شاهرودی برای رشد بهتر به خاک‌های شنی گرایش بیشتری دارد.نهال به شاهرودی- برترنهال

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

اگر باغداری هوشیار و باتجربه باشید می‌دانید که بهترین موعد برای کاشت نهال زمانی است که شما زمین را کاملا آماده کاشت نهال کرده‌اید و از طرف دیگر نهال در خواب زمستانه به سر می‌برد. قبل از کاشت نهال به شاهرودی شما باید گودالی متناسب با طول ریشه حفر کنید و در طی مدت زمان آماده سازی زمین نهال را در سطل آبی نگهداری کنید تا آسیبی نبیند.

کود مناسب برای نهال

کوددهی به درختان در حال رشد کمک بسیار زیادی به افزایش قدرت رشد درخت و همچنین افزایش راندمان برداشت محصول از درخت می‌کند اما انتخاب کود مناسب و همچنین کوددهی در موعد سازگار و مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، برای درختان به شاهرودی شما می‌توانید از کودهای ۲۵ گرمی هربان، کودهای فسفاته، کودهای غنی از فسفر و آهن و مهم‌تر از همه کودهای پوسیده دامی استفاده کنید که بهترین زمان کوددهی به درخت نیز همان ابتدای کاشت نهال و در سال‌های بلوغ در فصل پاییز و بهار است.

ارتفاع درخت در طول عمر

معمولا نهال جوان خریداری شده از مراکز فروش نهال به شاهرودی ارتفاع چندان زیادی ندارد و حداکثر با 5 متر می‌رسد اما پس از طی کردن سنین بلوغ نهال به شاهرودی که حدود ۱۰ الی ۲۰ سال به طول می‌انجامد شما شاهد درختچه ۴ الی ۵ متری پرباری خواهید بود که به سبب کوتاه قامت بودن طرفدارات بسیاری در بازارهای داخلی و خارجی دارد زیرا هزینه‌های نگهداری درختچه‌ها کمتر از هزینه‌های نگهداری درختان بلند قامت است و حتی این مسئله در قیمت نهال به شاهرودی نیز موثر خواهد بود.

هرس درخت

اگر شما باغداری با تجربه‌ای هستید که در حال خواندن این مقاله هستید قطعا می‌دانید که درختان به نیاز چندان ضروری به هرس کردن سالیانه در فواصل منظم ندارند اما به دو منظور اساسی در سنین بلوغ درخت را هرس می‌کنند:

  • پیشگیری از شیوع آفات و بیماری‌های رایج در باغ و کنترل آنها
  • افزایش باردهی درختان با حذف شاخه‌های خشکیده و بیمار

در خصوص مطلوب‌ترین زمان هرس درختان به، بهتر است از کارشناسان مجرب مراکز فروش نهال به شاهرودی در شهر خود سوال کنید تا اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

در این قسمت از مقاله می‌پرداریم به نیاز سرمایی لازم برای نهال که پس از تامین آن نهال قادر به شکوفایی و جوانه زنی باشد، جالب است بدانید که بر خلاف سایر ارقام نهال به، نیاز سرمایی این رقم بسیار کم است و با قرار گیری در دمای کمتر از منفی ۷ درجه سانتی گراد در حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ ساعت نیاز آن برطرف خواهد شد اما با این دوره کوتاه نمی‌توان انتظار داشت که نهال توان مقابله با سرمای دیررس بهاره را داشته باشد از همین رو فروش نهال به شاهرودی در مناطق سردسیر و کوهستانی رواج چندانی ندارد.

عمر مفید نهال

حداکثر زمانی که در طی آن نهال میوه بازدهی دارد را عمر مفید یک نهال می‌شناسند که این مدت زمان برای نهال به در حدود ۴۰ الی ۴۵ سال خواهد بود، در واقع عمر اقتصادی نهال به همان مدت زمان عملکرد مثبتی است که نهال سود آوری خواهد داشت.

نهال به شاهرودی- برترنهال

سن حیات نهال

برای اندازه گیری سن حیات نهال به شاهرودی کافیست زمان رویش نهال در نهالستان و سال‌های بلوغ و سبز ماندن درخت را در نظر بگیرید تا سن حیات نهال به دست آید. سن حیات نهال به شاهرودی در شرایط ایده‌آل و رسیدگی منظم حدود ۶۰ سال خواهد بود.

میزان وزن هر میوه

درشت بودن میوه‌های نهال به شاهرودی یکی از ویژگی‌های معروف و بازار پسند این رقم نهال است به گونه‌ای که هر دو الی سه عدد میوه این درخت حدود یک کیلوگرم وزن خواهند داشت یعنی وزن تقریبی هر به حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم اشت، رنگ کرم مایل به زرد و فرم کشیده تخم مرغی نیز از دیگر ویژگی‌های خاص میوه‌های این رقم است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

علی رغم سایر ارقام نهال میوه، نهال به علی الخصوص نهال به شاهرودی محدودیت خاصی در خصوص نواحی کاشت ندارد پس محدودیتی در میزان ارتفاع منطقه از سطح دریا نیز نخواهیم داشت و در صورت کاشت نهال در اقلیم نامربوط و غلط تنها بازدهی کمتری از آن خواهیم داشت.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

سنجش مقاومت و مصونیت نهال به شاهرودی نسبت به آفات و بیماری‌ها امری نسبی است به این معنی که نسبت به برخی بیماری‌ها کاملا مصون و مقاوم است اما در برابر برخی دیگر از بیماری‌ها و آفات همچون آتشک، شته و بیماری آفت پسیل آسیب پذیر خواهد بود که برای پیشگیری و کنترل این عوامل بیماری‌زا لازم است ضمن هرس سالیانه، سمپاشی منظم و اصولی نیز صورت بگیرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در صورتی که پس از خرید نهال به شاهرودی کمی هوشمندانه عمل کنید و شرایطی ایده‌آل را برای پرورش نهال فراهم کنید می‌توانید سالانه بیش از ۷۰ تن محصول در هر هکتار باغ برداشت کنید که این امر در افزایش سودآوری شما و به دست آوردن بازار فروش نهال به شاهرودی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

شروع باردهی محصول

آگاهی از آغاز شروع باردهی نهال به شاهرودی تاثیر بسیار زیادی در افزایش راندمان محصول دارد و هر باغدار در هنگام مراجعه به سایت فروش نهال به شاهرودی حتما باید در این خصوص اطلاعات کسب کند. با گذشت دوسال از کاشت نهال سالم و جوان می‌توانید شاهد به بارنشستن آن در حجم متوسط و قابل قبولی باشید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درختان خودبارور درختانی هستند که برای گرده افشانی نیاز به کمک رقم گرده افشان نخواهند داشت به همین منظور در دسته درختان خودبارور جای گرفته‌اند؛ جالب است بدانید که نهال به شاهرودی را هم می‌توان در این دسته درختان خودبارور جای داد، مقرون به صرفه بودن قیمت نهال به شاهرودی نیز به همین دلیل است زیرا در هنگام خرید نهال به شاهرودی دیگر نیازی به خرید رقم گرده افشان و پرداخت هزینه بیشتر نداریم.

نهال به شاهرودی- برترنهال

مدت آبیاری

در خصوص مدت زمان آبیاری نهال به شاهرودی می‌توان گفت که نیاز نهال به آبیاری را می‌توان به دو دوره‌ی سنین ابتدایی کاشت نهال و سنین بلوغ و کهنسالی نهال تقسیم کرد به گونه‌ای که نیاز نهال به شاهرودی به آبیاری در سال‌های اولیه کاشت بالاتر است زیرا ریشه کوتاه هنوز در خاک گسترش نیافته است و توان دریافت مواد مغذی از خاک را ندارد پس با آبیاری در فواصل کوتاه‌تر می‌توان به گسترش و جای گیری ریشه نهال در خاک کمک شایانی نمود. در سال‌های بلوغ نهال می‌توان فواصل آبیاری را بیشتر کرد و هر ۱۵ روز یکبار حدود ۲۰ لیتر آبیاری نمود.

روش صحیح آبیاری

در قسمت‌های پیشین مقاله گفته شد که این نهال مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط خشکسالی و کم آبی دارد و حتی در نواحی با اقلیم آب و هوایی گرم و خشک، امکان پرورش این نهال با حداقل میزان آبیاری فراهم است. بهترین شیوه آبیاری نهال به شاهرودی روش قطره‌ای است که در این روش امکان تنظیم میزان آب دریافتی نهال وجود دارد و علاوه بر آبیاری صحیح نهال شما در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت بی رویه آب اقدامات موثری انجام داده‌اید، این عامل در قیمت نهال به شاهرودی در بازار موثر است چرا که با توجه به خشکسالی‌های اخیر، اکثر باغداران به دنبال‌ ارقام نهالی هستند که نیاز آبی کمی دارند.

زمان گلدهی درخت

اگر با دقت قسمت‌های قبلی مقاله را مطالعه کرده باشید به یاد خواهید آورد که گفته شد نهال به شاهرودی مقاومتی زیادی نسبت به سرمای دیررس بهاره ندارد و گلدهی خود را تا اتمام این دوره سرما به تعویق می‌اندازد به همین علت این رقم را گونه‌ای دیرگل می‌شناسند که در اواخر برج یک شروع به گلدهی خواهد کرد.

زمان برداشت

زمان برداشت محصولات پرطرفدار درختان به شاهرودی در اواسط مهر ماه است که هرساله توسط باغداران به سهولت و سرعت صورت می‌گیرد و این میوه پرکاربرد وارد بازار فروش می‌شود. فرآیند برداشت میوه نیز به آسانی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود چرا که ارتفاع درخت چندان بلند نیست و نیاز به ابزار خاصی نداریم.

خرید نهال

یکی از آسان‌ترین شیوه‌های خرید نهال به شاهرودی، خرید اینترنتی نهال است که این امکان در نهالستان معتبر و باسابقه برتر نهال که بیش از نیم قرن است که فعالیت خود را تحت نظر جهاد کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرده است، فراهم شده است و شما می‌توانید با خیالی آسوده خرید اینترنتی مقرون به صرفه‌ای را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

قیمت نهال

یکی از علل تفاوت‌های فاحش قیمت نهال به شاهرودی در نهالستان‌های مختلف، ارائه نهال سالم و شناسنامه دار به مشتری است به گونه‌ای که ممکن است برخی نهال فروشی‌ها، نهال معیوب و بدون شناسنامه‌ای را به شما عرضه کنند که بازدهی مطلوب نخواهند داشت اما خرید نهال شناسنامه دار و سالم تضمینی بر بازدهی و حفظ سرمایه اولیه شما خواهد بود. جهت دریافت لیست قیمت ارقام نهال به و میوه می‌توانید از طریق شماره‌های در شده  با ما ارتباط بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال به شاهرودی : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال