%37

نهال به گلابی : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

38,000 تومان

خاستگاه : چین
شروع باردهی : بعد از سال  پنجم کاشت
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : 4*3 متر
میزان باردهی در هکتار : 50 تا 60 تن
ارتفاع از سطح دریا: –
پایه نهال : –
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 7 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

تا کنون به میوه به گلابی دقت کرده‌اید؟ این میوه دارای بافت گوشتی سفت و پوسته کرک دار زرد رنگ دیده می‌شود که غالبا به فرم گلابی است و اگر کرک‌های قهوه‌ای رنگ روی آن نبودند با میوه گلابی اشتباه گرفته می‌شد. قیمت نهال به گلابی به دلیل پیوندی بودن از سایر ارقام نهال به کمی بیشتر است و همچنین بازدهی بالایی دارد که باعث افزایش طرفداران آن در ایران و سایر کشورهای جهان شده است.

خاستگاه اصلی نهال

برای اولین بار نهال به در کشورهای آسیایی همچون چین و ژاپن پرورش یافت اما بعدها واریته‌های مختلف آن در کشورهای دیگر شناسایی شده و پرورش یافته‌اند، نهال به گلابی برای اولین بار در ایران تولید و پرورش یافت و بعدها به دلیل بالا بودن کیفیت محصولات و شرایط رسیدگی آسان نهال و همچنین مقرون به صرفه بودن پرورش آن مورد توجه همگان قرار گرفت به گونه‌ای که امروزه مدعیان بسیاری برای خواستگاه این رقم نهال به پیدا شده است.

پایه اصلی نهال

برخی ارقام نهال به را از طریق بذر و برخی دیگر را از طریق قلمه زدن تکثیر می‌کنند اما امروزه اکثر مراکز فروش نهال به گلابی از زوش پیوند زدن بر پایه نهال مرغوب گلابی اقدام به تکثیر این نهال می‌کنند. جالب است بدانید که تفاوت میان نهال بذری و پیوندی در مدت زمان بازدهی است و همچنین قیمت نهال به گلابی تکثیر شده به روش پیوندی قطعا بالاتر از نهال به گلابی بذری خواهد بود.

ویژگی نهال

جالب است بدانید که آفتاب دوست بودن نهال به گلابی یکی از بارزترین ویژگی‌های این نهال است که همه باغداران به آن آگاهی دارند و این تمایل به حدی است که در صورت کاشت نهال در منطقه‌ای سایه که نور خورشید کافی به آنجا نمی‌تابد می‌تواند میزان باردهی و راندمان برداشت محصول و را تحت الشعاع خود قرار دهد و با ممکن است در برخی موارد نهال خشکیده و زرد شود. اگر قصد احداث باغ به گلابی را دارید توصیه می‌کنیم که حتما در خصوص ویژگی‌های نهال و شرایط محیطی مورد نیاز آن تحقیق نمایید تا ریسک نکرده باشید و کسب و کاری پرسود را راه اندازی کنید.

آب و هوای مناسب برای کاشت

در خصوص سازگارترین اقلیم آب و هوایی برای کاشت و پرورش نهال به گلابی در ایران با محدودیت خاصی رو به رو نیستیم و امکان کاشت نهال در هر اقلیمی اعم از گرم و خشک تا سردسیری و کوهستانی وجود دارد اما میزان باردهی نهال به گلابی در نواحی معتدل و نیمه سردسیری قطعا بیشتر خواهد بود پس با کاشت نهال به گلابی در اقلیم‌های نیمه سردسیری و معتدل راندمان برداشت محصول خود را افزایش دهید. بهتر است بدانید که نقطه ضعف این نهال عدم دریافت نور خورشید کافی است و این نیاز حتما باید تامین شود.

فاصله مناسب برای کاشت

برخی افراد گمان می‌کنند که رعایت فاصله استاندارد میان نهال‌ به گلابی باغ در هنگام کاشت تنها برای دریافت منظم نور خورشید و عدم ایجاد رقابت نوری میان درختان باغ است؛ این در حالی است که این فقط یک دلیل برای این کار است، جهت تسهیل در حرکت ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، افزایش جریان هوا میان درختان، افزایش فتوسنتز درختان به، به منظور عملکرد بهتر و همچنین دسترسی آسان‌تر به محصولات در فصل برداشت نیز از جمله عواملی است که توصیه می‌شود میان نهال به گلابی حدود ۳ الی ۴ متر فاصله ایجاد شود.

خاک مناسب

قبل از خرید نهال به گلابی برای احداث باغ حتما از خاک اراضی خود را جهت بررسی بیشتر و شناسایی نیازهای خاک و همچنین بافت آن به آزمایشگاه‌های خاک شناسی بسپارید تا با اطمینان کافی در این جهت گام برداشته باشید، بهتر است بدانید که نهال به گلابی برای عملکرد مطلوب‌تر نیاز به بستری از خا‌ک‌های شنی دارد که علاوه بر حفظ رطوبت نسبی توانایی رساندن مواد غذایی را و انتقال آنها از خاک به ریشه ‌ها را داشته باشد البته خاک زهکشی شده نیز از جمله اساسی‌ترین نیازهای یک نهال به است زیرا تمامی لایه‌های خاک زیر و رو می‌شوند و شرایط بهتری برای رشد نهال فراهم می‌شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

اصولا انتخاب مناسب‌ترین زمان برای کاشت نهال به گلابی توسط باغدار تعیین می‌شود اما اگر شما از قبل نهال به گلابی را خریداری کرده باشید حتما قبل از این که درخواست ارسال نهال را ثبت کنید شرایط زمین را فراهم کنید و سپس این اقدام را صورت دهید. معمولا باغداران در انتهای فصل سرما زمانی که هنوز ریشه نهال از خواب زمستانه بیدار نشده است شروع به کاشت نهال به گلابی در خاک می‌کنند تا در موعد مناسب از محصولات آن بهره مند شوند

.نهال له گلابی- برتر نهال

کود مناسب برای نهال

اگر برای غنی سازی خاک درختان به، تنها به دنبال یک نوع کود خاص هستید، توصیه می‌کنم که به کودهای مفید دیگر نیز فکر کنید زیرا با غنی سازی چند جانبه خاک به کمک کودهای طبیعی، کودهای شیمیایس، کودهای دامی و … می‌توانید بهترین عملکرد را از نهال به گلابی دریافت کنید. برای مثلا استفاده از کود هیومیک اسید علاوه بر این که سبب تحریک رشد درخت می‌شود سبب غنی شدن خاک با تمام مواد آلی و معدنی همچون فسفر، پتاسیم، روی و … نیز می‌شود زیرا این کود از هورمون و انواع مواد معدنی و آلی تشکیل شده است.

ارتفاع درخت در طول عمر

در قد کشیدن یا همان میزان ارتفاع درخت به گلابی در طول عمر خود علاوه بر عامل ژنتیک و نوع نژاد گونه، عوامل محیطی نیز دخیل هستند به گونه‌ای که اگر نهال در شرایط محیطی ایده آل و تحت رسیدگی‌های منظم قرار بگیرید می‌تواند تا حدود ۷ متر هم رشد کند اما در خصوص نهال به گلابی می‌توان گفت که حداکثر ارتفاع درخت در سنین بلوغ ۴ متر خواهد بود که در شمار درختان پایه کوتاه یا درختچه‌ها قرار می‌گیرد. فروش نهال به گلابی در بازار رواج بسیاری دارد زیرا کاشت و پروش آن با توجه به کوتا قامت بودن درخت، برای باغدار صرفه اقتصادی بالایی دارد.

هرس درخت

در صورتی که نهال به گلابی را به روش پاجوش تکثیر کرده‌اید تنها کافیست در فصل مناسب اقدام به حذف پاجوش‌های اضافه نمایید و یا در برخی موارد که شاخه‌‌هایی خشکیده و بیمار می‌شوند سریعا باید حذف شوند تا مانعی برای رشد شاخه‌های جدید و جانبی نباشند در غیر این صورت نهال به گلابی نیازس به هرس نخواهد داشت به خصوص در سنین جوانی و قبل از آغاز عمر اقتصادی نهال.

نهال له گلابی- برتر نهال

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

از جمله نیازهای اکولوژیک و ضروری نهال به گلابی، نیاز سرمایی نهال است که حتما باید در فصول سرد سال تامین شود در غیر این صورت نهال توانایی گلدهی در فصل بهار و همچنین در پی آن توانایی تولید میوه را نخواهد داشت. مطلوب است تا نهال به گلابی را تا حداگثز ۴۵۰ الی ۵۰۰ ساعت در سرمای منفی ۷ درجه قرار دهید تا از رفع این نیاز خیالتات آسوده شود البته در اکثر مراکز فروش نهال به گلابی این نیاز سرمایی تامین می‌شود و شما پس از خرید نیازی به این کار ندارید.

عمر مفید نهال

حداکثر زمانی که لازم است تا نهال جوان شما پس از کاشت به توجیه اقتصادی و سود آوری برسد حدود ۴ الی ۶ سال است و پس از آن شما این امکان را خواهید داشت که در حدود ۳۰ سال از نهال به گلابی باردهی بسیار بالایی را دریافت کنید، در اصطلاحات کشاورزی و باغداری به این دوره طلایی، عمر مفید نهال گفته می‌شود.

سن حیات نهال

سن حیات نهال با عمر اقتصادی نهال به گلابی متفاوت است؛ این دو را با هم اشتباه نگیرید! نهال به گلابی ممکن است تا ۵۰ سال هم سبز بماند و عمر کند اما در تمام این مدت سن حیات خود باردهی که توجیه اقتصادی داشته باشد و باغدار را به سود برساند نخواهد داشت و بعد از گذشت ۳۰ سال باردهی سال به سال کاهش چشمگیر‌تری خواهد داشت تا به صفر برسد همانگونه که در سال‌های ابتدایی کاشت نهال به گلابی، میزان باردهی سال به سال افزایش می‌یابد تا به سود آوری باغدار منجر شود.

میزان وزن هر میوه

میوه‌های درخت به در ابتدا سبز رنگ و کال هستند اما پس از مدتی به رنگ زرد در می‌آیند و کرک‌های قهوه‌ای رنگی بر سطح پوست میوه نمایان می‌شود البته در طی این دوره در صورت کامل رسیدن میوه، وزن آنها به حدود ۳۵۰ الی ۴۵۰ گرم خواهد رسید. محصولات درشت و گلابی شکل درخت به گلابی علاوه بر مصارف تازه خوری، تولید مربا و کمپوت، کیک و دسر و … مصارف بسیاری دارند و از قسمت‌های مختلف میوه همچون هسته‌ها (دانه‌هایی که در مرکز میوه قرار گرفته‌اند) و قسمت‌های مختلف درخت همچون برگ درخت استفاده‌های دارویی بسیاری می‌شود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

معمولا نهال به و واریته‌های مختلف آن برای رشد در مناطق مختلف سازگاری یافته اند و هیچ گونه محدودیت خاصی در انتخاب محیط کاشت آنها وجود ندارد پس در هر ارتفاعی از سطح دریا امکان کاشت نهال به گلابی وجود دارد و ممکن است اندکی میزان باردهی نهال بالا و پایین شود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

بیماری‌هایی همچون لکه قارچی، آرمیلایا (پوسیدگی ریشه و طوقه)، زنگ و همچنین آفاتی همچون آتشک، لارو حشرات مختلف، شته‌ها و… درخت به گلابی را تهدید می‌کنند و ممکن است به قسمت‌های مختلف میوه، برگ، ریشه و ساقه آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری وارد نمایند که از طریق سمپاشی و کوددهی می‌توان درخت را تا حدی مصون و مقاوم نمود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در همه قسمت‌های مقاله به پربازده بودن نهال به گلابی اشاره کردیم حال بهتر است بدانیم میزان دقیق عملکرد هر درخت تا چه میزان خواهد بود؟ گفته شده که در ایده‌آل ترین شرایط و در صورت رفع تمامی نیازهای درخت و همچنین قرار گیری نهال اولیه در شرایط درست و سازگار می‌توان سالیانه بیش از ۱۵۰ کیلوگرم محصول از هر درخت برداشت کرد که میزان قابل قبول و در خور توجهی است.

شروع باردهی محصول

ممکن است باردهی نامنظم و اندک در سال‌های اول و دوم پس از کاشت نهال به گلابی اندکی شما را نا امید کند اما بلافاصله پس از ورود نهال به سال پنجم کاشت شما شاهد افزایش چشمگیر محصولات درخت جوان خواهید بود و آن زمان است که به زودبازده، پربازده و همچنین سودِوری بالای نهال به گلابی ایمان خواهید آورد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

احتمالا تا کنون در انتهای فصل بهار شاهد شکوفه‌های سفید رنگ زیبا و معطر نهال به گلابی بوده‌اید فکر می‌کنید که این نهال به صورت خودبارور گلدهی کرده است یا رقم گرده افشان سازگار برای آن خریداری شده است؟ بله درست حدس زدید نهال به گلابی رقمی خودبارور است که فرآیند گرده افشانی آن توسط پروانه یا زنبور عسل و یا حتی وزش باد در برخی مناطق صورت گرفته است و گرده‌ها در پایه‌های نر و ماده جا به جا شده‌اند. در صورت تمایل می‌توانید از طریق خرید و کاشت رقم گرده‌ افشان در باغ عملکرد درختان را بهبود بخشید.

مدت آبیاری

جهت آبیاری نهال به گلابی جوان کافیست درفصول گرم سال هر ۱۰ روز یکبار ۱۵ لیتر و در فصول خنک تر هر ۱۲ الی ۱۵ روز یکبار ۲۰ لیتر نهال را آبیاری نمایید تا محصولات درشت‌تر و آبدارتری داشته باشید اما در حالت کلی این رقم نهال به خصوص در سنین بلوغ به نسبت به شرایط خشکی مقاوم است.

روش صحیح آبیارینهال له گلابی- برتر نهال

صحیح‌ترین شیوه برای آبیاری نهال به گلابی آبیاری سیستمی قطره‌ای است که علاوه بر رفع کامل نیاز نهال، از هدررفت بی رویه آب نیز ممانعت به عمل می‌آورد.

زمان گلدهی درخت

مقاومت درخت به گلابی نسبت به سرما در میان سایر ارقام نهال به مثال زدنی است به گونه‌ای که توانایی تحمل سرمای منفی ۳۰ درجه سانتی گراد را هم خواهد داشت. در صورتی که نهال به گلابی را در اقلیمی سردسیری که دارای سرملی دیررس بهاره است، کاشته‌اید نگران نباشید زیرا موعد گلدهی این درخت در اواخر فصل بهار پس از اتمام کامل دوره سرما خواهد بود.

زمان برداشت

با توجه به موعد گلدهی درخت به گلابی که در اواخر فصل بهار صورت می‌گیرد می‌توان در میانه فصل پاییز انتظار ورود و عرضه محصولات این درخت به بازارهای داخلی و خارجی را داشت. در فصل برداشت به آسانی و با حداقل تعداد نیروی انسانی امکان برداشت محصولات از سطح درختچه‌های کوتاه قامت با برگ‌های بیضی شکل و پرز دار وجود خواهد داشت و پس از بسته بندی فورا به بازار عرضه می‌شوند البته امکان انبار داری این محصولات تا ۱۰ ماه وجود دارد.

خرید نهال

برای خرید نهال به گلابی کافیست به سایت نهالستان برتر نهال مراجعه کرده و پس از کسب اطلاعات کافی در خصوص این نهال و کسب مشاوره از کارشناسان مجرب مجموعه، می‌توانید سفارش خود را ثبت کرده و درخواست خود را نسبت به صدور فاکتور رسمی بیان نمایید. ضمنا امکان خرید حضوری از این مجموعه نیز وجود دارد.

قیمت نهال

عمده‌ترین دلیل تفاوت قیمت نهال به گلابی در نهالستان‌های مختلف بذری یا پیوندی بودن ارقام نهال است به گونه‌ای که نهال پیوندی به، به علت باردهی سریع‌تر و بازدهی بیشتر قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. جهت استعلام قیمت نهال به گلابی کافیست از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در زیر با ما ارتباط بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال به گلابی : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال